Brynäs IF är ett så pass stort varumärke att man helt enkelt bör flytta från staden.
Gör som i Nordamerika. Sälj till högstbjudande! Finns säkert andra städer i Sverige som är intresserade av ett hockeylag i högsta serien. Fans finns det troligvis fler av i andra delar av landet.
Ge kommunen vad ni tål! Spyr på jantelagar...
Om inte annat är det en bra pr-kupp!
;)
Nä dra åt helvete !
#Gävle kommun ny partner till @Brynas i deras arbete med @Unicef. 25 miljoner över fem år. Gavlerinken blir nygammalt arenanamn. #ShareGävle
70 Rodrigues: Var Andersén väljer att spela beror lite på vad han vill med sitt hockeyliv. Vill han fortsätta utvecklas med chans att vinna titlar ska han välja Brynäs.
Vill han lira allsvenskt säsongen 15/16, ska han välja Leksand :-)
Huge:Din debatteknik är rätt intressant den oxå, vägrar inse sannigen och skriver rena falska citat, har aldrig skrivit att alla skador Basse och Nokke har med tidigare skadehistorik, rent påhitt. Jag sa att flera av deras skador hade med gammal skadehistorik att göra, inte alla. Inte en speciellt ärlig teknik måste jag säga... Kan göra en snabb sammanställning av denna säsong, om du nu desperat behöver den för att förstå att vi inte värvar mest skadedrabbat.
Denna säsong:
AIK:Ingen
Brynäs:Larsson, Nokelainen
Färjestad:Ingen
Frölunda:Ingen
HV 71: Ingen
Leksand:Ingen
Linköping: Tarkki
Luleå: Ingen
MODO: Niklas Nordgren
SAIK: Ingen
Växjö:Armstrong
Örebro:Ingen
Kolla vilket lag som hade mest, extremt förvånade eller hur?
Du kommer ju nu komma med dina klassika bortförklaringar varför denna tabell inte betyder någonting.. och du kommer ju aldrig erkänna någonting som visar att Sundlöv gjort något dåligt val. För att kritisera auktoritet är fel enligt dig, endast de i makt har rätt. Finns rätt hemska exempel på vad som har hänt när man inte kritiserar makthavare, även om det såklart är en alldelles för stor parallell, men du förstår nog vad jag menar.
Huge:"I övrigt trodde jag inte att man skulle skeppa iväg både Löf och Jacobsson."
Det absolut mest väntade scenariot i Brynäs historia. Nästan alla visste att det skulle ske :-)
Linus Wickman:
Hörrö!! Visa lite respekt! Honken är en målvakt som vunnit 2 sm-guld med klubben och har hjärta för Brynäs. Behandla honom med den respekt han förtjänar.
Honken, TACK FÖR ALLT!!!
jag förstår inte? 93,6.% och 2,17??
det är väl knappast starkbaums fel att vi inte gjorde mer än ett mål per match mot fbk??
han gjorde en godkänd insats och har bevisat att han är en klassmålvakt.
bradberry:
När AH tog över var vi där AIK/DIF befinner sig nu, kanske lite bättre
Brynäsare har honom att tacka för mkt...
smallround:Hur kan den jäveln ta en sån utvisning i ett slutspel?
KÖR ÖVER MORGAN!!!! Granis? Jacob?
Steenm: Hahaha...sju spelare i Luleå.
VI ÄR FYRA. FY FAN VAD STOLT JAG ÄR!!!!
KulaShaker: "Känns någonstans som om det INTE är Sundlöv som är den person som ska hängas. Materialet finns men motivationen saknas."
Håller med. De senaste två årens spetsvärvningar är tillräckligt bra för att laget ska kunna slåss på den övre halvan av tabellen. Bekräftas också av att Brynäs för första gången har resurser. Årets lag är det dyraste nånsin.
När laget spelar som ett "lag" har Rödin, Thuresson m.fl. varit landslagsmässiga. Men offensiven ser oftast ut att bero helt på enskilda spelares kreativitet och defensiven ser inte elitseriemässig ut öht. Att inte Jonsson fått förvarsspelet att fungera på tre säsonger är underkänt. Appelgren i Leksand hade ett av seriens sämsta försvar halvvägs in i säsongen. Idag har han styrt upp det till att ha ett av de tätaste försvaren i serien.
För andra året i rad har Brynäs bara att spela av serien och invänta silly season. Den viktigaste värvningen måste göras i båset.
Vad är grejen med att låna ut Ljunggren och Strid till Almtuna för att sedan behöva låna in en spelare för att man har för mycket skador? Tycker man verkligen Ljunggren/Strid är så dåliga att dom inte platsar i en fjärdekedja? Rollin Karlsson har ingen SHL-erfarenhet.
Fattar inte.
Zzz: Sterling har gjort 20 poäng vilket inte är helt uselt i jämförelse med t.ex. Sweatt. Men Sweatt har en sjuk speed som Sterling saknar, den river upp vilket försvar som helst. Sen tror jag HV försöker dra ner på kostnaderna nu när man lyckats med värvningarna av Salmela och Christensen för dyra pengar.
Men ja, all cred till Sundlöv och gänget runt honom. Scott och Sweatt är två riktigt bra spelare som lyft Brynäs anfallsspel rejält!
Precis bevittnat reprisen, och är förbannad av flera olika anledningar just nu;
– Vi missar så många solklara målchanser att det nästan blir löjligt. Spelarna ser ju paralyserade ut så fort de hamnar i ett fritt läge framför mål.
– Skellefteås äckliga jävla flyt i slutet av andra perioden. Först drattar någon på ändan, sedan går en klubba av. Snacka om avgörande moment.
– Lägg av med den där urtjatiga "vi kan hämta upp underlägen, vi har gjort det förr"-kommentaren. Det är nästan som om spelarna tror att det går på automatik numer, eftersom de aldrig är i närheten av en upphämtning längre.
– Daniel Brodin, du är duktig, men GE FAN I att ta minst en idiotisk utvisning per matchjävel. Skärp dig ffs!
– Ruggigt sävlig kommentator. Okunnig, släpig... aldrig hört förr, vill aldrig höra igen. Men inget bra tecken att han kommenterar i Gävle...
– Och apropå Gävle, för sjuttioelfte gången i ordningen pallar inte Brynäs trycket när det publiksiffran ligger över snittet. Sju trepoängare på 23 matcher är inget annat än patetiskt.
– VART I HELVETE VAR BRODECKI!?
I min värld känns SAIK absolut inte som glasklara SM-guldmedaljörer. Försvaret ser fantastiskt håglöst ut och målvaktssidan känns inte sylvass. Hade man mött ett normalt presterande lag idag hade det blivit förlust, var så säker.
Nu står de två sista direktplatserna till kvarten mellan fem lag. Modo (som man aldrig vet var man har), Färjestad (som jag vet kommer ta en av dessa platser i slutändan), Brynäs (som jag egentligen nästan räknat bort ur detta), Leksand (inte en chans) och HV71 (som i min värld kniper sjätteplatsen bakom FBK).
9 matcher återstår, varav fem spelas på resande fot. Men bortaplan verkar ju inte vara något negativt denna säsong (en poäng sämre än hemma). Jag överdriver inte när jag säger att matchen på tisdag – "sexpoängsmatchen" mot FBK – kan komma att avgöra streckstriden.
Jaja, Rödin gjorde ju mål i alla fall. (obs. ironi)
Huge: Jag tycker inte att de 2-3 sista matcherna förra säsongen kan räknas till katastrofen som var december och januari. Brynäs körde slut sig i de sista matcherna och stod chanslösa i kvartsfinalen.
"Det är väl snarare typiskt för dom flesta lag att vika ner sig i enskilda matcher, när man har haft massor av skador som spolierar alla möjligheter att få nån sorts kontinuitet och stabilitet i spelet."
Enskilda matcher? Har du sett alla matcher sedan Leksand den 9e januari? Brynäs har inte gjort en gedigen insats på hela månaden egentligen, ett undantag är HV borta där man hämtade igen riktigt bra. I övrigt har spelet sett slappt, lojt och oinspirerat ut, långt ifrån lagets fulla potential (för jag vet att Brynäs kan spela grym hockey). Bara för att vi vunnit matcher här och där betyder det inte att Brynäs spelat bra.
Vad jag skäms över? Jag skäms över laget, precis som jag skrev. Det är inte OK att prestera som igår när så många tjänar hur mycket pengar som helst. Brynäs är mitt lag, Brynäs är bäst, men visst fan måste jag få skämmas över dem när de inte visar något jävlar anamma och kämpar för varandra.
Carl Lejonkräk: Intresset för Brynäs avgörs av Gävle? I Gävle är intresset för Brynäs jävligt ljumt. Sverige, däremot, älskar Brynäs. Gå på en brynäsmatch i Stockholm eller Göteborg (eller var fan som helst utom i Gävle) så fattar du vad jag menar.
Leksand gillas av folk som gillar utrotningshotade djur och andra hopplösa projekt. Handlade det om hockey skulle LIF-matcher aldrig sändas.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
70 Rodrigues:
God jul alla!
Tomten får jobba för att trumfa denna julklapp, tack mitt kära Brynäs!
Huge:Flera av de spelare som Sundlöv signat HAR skadehistorik. Bara att inse...
Men du kan givetvis aldrig erkänna något sånt. Du skulle säkert kunna köpa en totalt sönderrosad bil om säljaren sa att det var "patina".
Huge: Vet du vad jag tror? Jag tror att föreningens kunniga fackfolk kommer att göra sig av med Rahm innan november.
Sen en fråga off-topic, bli inte arg nu. Min bakgrund och det jag skriver grundar sig mycket av de samtal jag för med min företagskompanjon, han och jag är överens om det mesta jag skriver. Han har spelat back i allsvenskan och har elittränarlicens från bosön (samma utbildning som shl-tränare har i grunden) har tränat almtunas juniorer för bara några år sedan (bl.a emil sandin m.fl) och även div1. Vi pratar hockey hela dagarna och jag lär mig mycket av honom. Jag själv har även spelat hockey som junior och tycker mig kunna en hel del hockey, men givetvis är jag en läktarcoach. Jag är ju inte aktiv nu.
Vad är din egen hockeybakgrund?
Tväst:Det spelar mig igen roll om Rahm skulle hålla nollan i varj match han står. Jag tycker illa om honom i alla fall.
För mig är han inget annat än en fuskare som aldrig borde getts chansen att bära en Brynäströja.
Huge:"Att Rahm hade uppenbara problem med just plocken håller jag med om, kan ha berott på många saker. Inövandet av ett annorlunda agerande i kassen är ett av dom."
Så bara för att man övar in ett nytt sätt att tex slajda från en stolpe till en annan så glömmer man hur man plockar skott rakt utifrån UTAN behov att ändra position?
Intressant resonemang.
Inte minst i båset...."
- Hur jävla patetiskt är det inte att komma med detta efter en period i andra träningsmatchen? Du verkar inte förstå dig på ishockey. Åtminstone inte i dina analyser. Verkar vara aningen känslostyrd? Bilda klubb med Pucken! Du verkar gått i hans skola...