1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776461 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
{8399}: Hoppas innerligt vi får se ett kval mellan Malmö och Djurgården!

På tal om ingenting egentligen. Den gamle Brynäs bekantingen Juuso Hietanen uttagen till OS laget. Är den han som Mikko plockar med sig hem efter turneringen?;) Känns iallafall som att en gammal finsk rutinerad räv hade passat fint bredvid Lindstein för att agera mentor nästa år :)

Lemp: Frågan är om man borde investera mer? Här gäller det att tänkta strategiskt.
Vi är i det närmaste klar för SHL 22/23 och eventuella nyförvärv, såvida man inte anser att just det nyförvärvet är den sista pusselbiten för laget långt gå långt i ett slutspel, är pengar sjön. Pengar som man istället skulle kunna använda till nästa säsongs lagbygge. Om man däremot kan få in en toppspelare som även signar för näst kommande säsong är läget ett annat.

Det smartaste långsiktigt kanske vore att spela Lindstein mer den här säsongen för att gå honom att växa och kanske kunna ta en topp 6 position säsongen 22/23. Då har vi en billig topp 6 back med potential att växa ytterligare.

Riktigt rolig med Theo! Den grabben har en ljus framtid!

Bäska droppar: Va det den när Frölunda fick in en puck på slutet som hade inneburit kvittering, men tiden hade precis runnit ut? Var på plats då.

Var även på plats -12 och -17 när vi slog ut dem. Blev bjuden på öl av en Frölundasupporter efter vi slagit ut dem -12, stort!

För mig är Frölundasupportrarna dem bästa av motståndarlagen.

Tigerhjärta: det blir ett rejält uppsving för landslaget med Sam Hallam en riktig coach som styr upp allt istället för denna hittepå coach som styr nu!

Jugge: Jag ifrågasätter restriktionernas förmåga att fördröja smittspridningen i så hög grad så att nyttan är värd vinsterna. Ju mindre farligt och ju mer smittsamt ett virus är desto mindre nytta har restriktionerna.

mk: Jag tycker det bör väckas civilt åtal för grov misshandel. Sen får rätten pröva det. Och inte du och jag.

Jag tycker också att förbundets avstängning bör vara längre än resten av säsongen.

Peja: Jo visst, det förekommer en provokation. Men inte i paritet med anfallet. Inte ens i närheten. Om du provocerar nån på gatan genom att skvätta vatten så kommer du inte undan med grov misshandel sen.

{8399}: Strömsbro hade sju spelare och ett par ledare smittade med covid-19 inför gårdagens möte med Östersund. Trots det tvingades laget spela matchen.
Skillnad på folk o folk..Ang säkerhet för spelare o ledare. Osv...

13 raka segrar för Brynäs damer, 47 mål på 6 matcher. Dominerar ligan totalt.

Silfverkroken: Borde ju åtalas för grov misshandel och stängas av helt från sporten

Blå grottan: Fyfan, hoppas aset spärras in och aldrig någonsin får beträda en hockeyrink igen.

Peja: Ändring i restriktionerna igen.
500 åskådare/SEKTION inomhus. Mer folk på hockey.

Huge: sant. Jag tror inte att varken Manner (eller Gunler😄) letar inspiration, nya uppslag, idéer för Brynäs HÄR (Gud förbjude😄)

Det är Manner och hans mannar som bestämmer hur det ser ut på isen.

Detta forum är ju till för oss fans för att sprida åsikter, synpunkter, ”kvasi-analyser” (som mina och kanske någon annans😂😂) i med- och motgång,
frustration, glädje mm.

Det är ju det som är kul att höra hur andra tänker oavsett hockeybakgrund

Här löser vi inte Palestina-frågan😂

Det jag inte förstår denna lättkränkthet och acceptans för en annan åsikt (syftar inte på dig här.

Många har väldigt snabbt att koppla på ”reptil-hjärnan” vid avvikande uppfattningar.

Själv tycker jag det blir mest intressant vid just olika uppfattningar än jag. Man lär sig förstå andra,
utvecklande…

xxx BIF xxx: Jag tycker det är viktigt att notera att vi har haft en bra utveckling med en ökande poäng per match ju längre serien gått. Det är en indikation på vart laget är på väg under Manner.

Med det sagt så går det inte att sia om framtiden. Vårt poängsnitt kan ju sjunka drastiskt. Eller öka.

Men jag gillar riktningen Manner tagit ut än så länge...

Huge: Jag var inte med här på den tiden men misstänker att det var en massa gnäll från Mylingen och Munkas även säsongen 11/12 och 16/17. Vissa letar bara fel, så är det…

Stefan R 63: Är vi ett bottenlag med spelet vi spelar just nu? Fakta är att de senaste 15 omgångarna är vi ett topplag och det är mer relevant med vad vi presterar just nu än insatserna under Oktober-November.
Sen att vi i tabellen lider av de tidiga insatserna det är sant. Men inget tyder just nu på att vi behöver titta neråt i tabellen.

Stenis: Självklart är Genoway och Berglund totalt olika spelartyper men enligt mig är inte Berglund i närheten av Genoways kapacitet. Visst båda kostar mer än dem smakar men jag tar Genoway före Berglund alla dagar i veckan. Vi får helt enkelt tycka olika, skål!

Tigerhjärta: Jo, jag var in på forumet efter andra perioden och skrev att det såg stabilt ut. Missade du det?
Sen är det kanske jättekonstigt om forumet dominerats av inlägg av negativ karaktär de senaste 4 säsongerna. Brynäs har ju spelat som arslen. Har du missat det också?

Sjukt skön vinst, äntligen är ordningen återställd och vi slår dynggänget Timrå. Men Sören Persson alltså, först tar man alltså ut Dima för ”allvarligt” sen Eklinds klockrena ”kronwall”. Killen tappar uppenbarligen luften, men det där är aldrig 2 min. Jävla zebror som ska utmärka sig i match efter match

Läser ni i Aftonbladet att någon har släppt ut luften ur däcken på SHL domaren Sören Perssons Cykel i Lidköping så kan det vara jag...... Zappa skona mig från detta 😉

Skämt o sido men detta är ren och skär parodi av Sören P....

Just de! Man får inte tacklas i den här ligan

Hahaha ÅBERG din jävla filmare!

{8975}: Ja, nu ser det stabilt ut. 👍 Det enda smolket i glädjebägaren är att Växjö viker ner sig som ett trött luder på hemmaplan.

Vilken jäkla match av Gunler! Kan ha skrivit att skulle upp på läktaren efter Färjestadmatchen men tur att Manner bestämmer och inte jag då hehe.

Stenis: sallinen kan bli nya Mads Hansen

Jim80: Ska slänga ett öga på er match idag då vår motståndare har covid

Tror ni städar av Timrå enkelt idag, de he väl inte spelat på typ två veckor? Medans ni har tempo i ben och knopp

Det syntes även i er förra match vilken skillnad det var första perioden när ni mötte Luleå som också kom från uppehåll

Pengarna in på er idag och ett större avstånd till kvalstrecket för båda våra lag tack

Berge: Komma som tränare från vårat grannland, o visa lika stort hjärta som vi supportrar, det är stort! ❤️

Charliejfz: Jävlar, våran nya målvakt ser hög ut, hahahahaha
En glad prick

Falken: Manner måste vara nöjd! Riktig coachseger! Hoppas vi kan få igång PP på lördag.

#33: Det var nog från Sanny... han stod mellan båsen och kunde inte fatta hur Alcén gjorde för alla var förbannade utan att han knappt sa nåt :) inga svordomar... inga könsord utan bara typ att dom borde knyta om skridskorna... dålig tejp på klubban och liknande

Avsluta högt: Håller med både Manner och "Avsluta högt". Brynäs gör en mycket bra match. ...Och det är häftigt att se vilken resa både Kristofer Berglund och Marcus Björk gjort under säsongen. ...Och vilken lagmoral. Det var också roligt att läsa i GD att Chay Genoway och Oula Palve knappt ville gå av isen under dagens träning. Det finns mycket hängivenhet och vilja i det här laget. Har mycket svårt att tro att man åker ur. ...Och kanske det till och med kan bli en tiondeplats och play in!

När man kollar statistiken från gårdagens match kan man ana en lätt hemmapartiskhet.. Tyckte matchen igenom att nedlägg på målvakten räknades som skott för Fbk men inte detsamma för Bif. Samt att Fbk "vann" tacklingsstatistiken med 10-3 och statistikräknaren inte lyckats hitta en enda tacklig utförd av Bertilsson...

Calle Westerlund vänder tillbaka till Brynäs.
Känns lite som svansen mellan benen. Först klagar han på hur klubben hanterat honom och försvinner mitt under säsongen. Dels sätter han laget i en svår sits sen dissar han Brynäs.
Vänder sen hemåt pga familjeskäl. Tråkigt att det inte blev som han hade tänkt sig. Men han ska nog bara vara glad och tacksam att Brynäs och ledningen inte är långsint.
Får ju bara ta o hoppas hans lojalitet och klubbkänsla är högre nu.
Och om han skulle få chansen i A laget nån gång så ska han nog vara mer än lovligt tacksam.
Jag gillar Calle Westerlund som spelare och han är en modern back. Två vägs back med ett bra spelsinne.
Liknar lite lite en ung Lucas Carlsson.
Hoppas bara han lärt sig en liten läxa och visar sin klubb mer respekt hädanefter.

Från det ena till det andra. Gudolevskis verkar vara en riktigt skön kille. Finns en intervju på Brynäs Youtube sida.

Hoppas han får stå imorgon. Känns som ett bra läge för honom men framför allt för Veini som kanske behöver vila lite.

Såg också att Palve är lite osäkert kort inför matchen imorgon. Jag själv är fortfarande osäker om det blir nån match. Den senaste tiden har den här förbannade Covid pandemin blivit så hög. Jag hoppas men vågar inte tro på match ännu. Har ställts in matcher i sista minuten tidigare.

Men om inte Palve kan lira så tycker jag Manner ska röra om lite litegrann.

Nått sånt här kanske:
Rödin - Scott - Molin
Danielsson - Sallinen - Timashov
Olesen - Ölund - Eklind
Pettersson - Birgersson - Kvist
(Gunler)

Tror inte Manner kommer peta Gunler som verkar ha enormt stort förtroende hos honom. Men det där är mina kedjor jag tycker skulle vara bäst. Men vad vet jag hehe.

Om det nu blir match imorgon så tror jag fan vi bryter förlust trenden mot Fbk. Vi vinner med 2-0 😀

Jag tror vi får se Gudslevskis mellan stolparna mot Färjestad på tisdag, hoppas på en kanondebut 👍

Treklövern1912: Var det 6 raka utvisningar vi fick mot oss/alt klantigt drog på oss? Klart en match vänder då. Hade Linköping istället haft detta mot sig hade vi vunnit enkelt.
Där är min matchanalys i ett nötskal.

Honken72: Manner…: alltid bäst (trots att han borde coacha ÄNNU hårdare).

Som jag har sagt tidigare: Manner är
Brynäs bästa värvning på 10 år…

lapad: Sallinen fan vad grym han är. Förläng

JAAAAAAAAAAAAAAAAA ÄLSKAR TA MIG FAN DENNA 4:E KEDJAN!!!

Tigerhjärta: Bara jag som tycker att han får mycket oförtjänt skit ibland? Tycker att han är väldigt stabil faktiskt.

Ikväll skall jag göra lasagne och titta på eran match

Har hockeyabstinens 😂😂😂

Hoppas ni slår LHC

{8399}: skulle vilja se dig och Icing Ove jobba på IVA i några månader med full skyddsutrustning och gasmask och efter det tycka att det inte något konstigt att kräva att få leva ”normalt”…

Och du verkar fortfarande inte fattat att restriktionerna finns för att inte sjukvården ska kollapsa…

Berge: Skulle inte förvåna ett dugg om det ska gullas med Djurgården nu. SHL skulle nå oanade hycklerihöjder om de stänger spelet för säsongen...

Berge: Man stängde inte ner förra året och då vissa klubbar drabbades mycket värre än andra. Skulle vara konstigt fall man stänger ner i år för nedflyttning.

xxx BIF xxx: Jag ska ta min boosterspruta nu den 15:e.

Att det är ett STORT antal personer i Sverige som sörjer en närstående som avlidit i covid är det ingen som ifrågasätter.
Men Omikron är inte lika farlig.

Pfizer säger att pandemin ska pågå till 2024, ska vi ha dessa restrektioner fram till dess?

Australien funderar på att dra ner på restrektionerna, för där anser PM att " man måste lära sig att leva med Covid"

Finns någon tabell som visar på att ca 1990 hade Sverige minst dubbelt så många IVA platser som nu. Med
2 miljoner färre människor.

Kanske dags att skala upp vården istället?

Eller så skiter vi i att utöva något inomhus fram till -24.

Kollade lite på måfå på EP. Jyp ligger sist i Liiga och kanske kan släppa lite spelare snart. Bror till Julius Honka som varit ruggigt bra i Luleå. Intern poängkung som back. Har inte sett han men bra stats!

Gott Nytt År alla Brynäsvänner och andra sköna supportrar!

Vilken jävla fest det skall bli ikväll!!!
Är jag vaken till tolvslaget så är ingenting omöjligt kan jag säga.
Mot nya vinster 2022!
Jag älskar er alla, gott nytt år!!

Undrar om det ingår i Fbk's kalkyl att åka dit på 2-3 spelförstörande utvisningar per match för att kunna komma undan med 15?

Sv: Gameday!
{8399}: Självklart är vi fortfarande indragna i bottenstriden, vi har trots allt legat där nere i 29 matcher. Men vi har 9 p upp till femteplatsen och 10p till kvalplats just nu. Det är skönt att äntligen se en match utan att behöva sitta i soffan med ångest. Det är ju några år sedan sist.