1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776456 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Huge: Huge, jag måste bara fråga, märker inte du att du motsäger dig själv väldigt ofta? Vi kan inte framföra kritik mot vare sig Brynäs spelare eller ledningen för vi har inte insyn, kunskap osv som dessa ”kompetenta yrkesmän”. Men jag ser att du ofta framför kritik mot domarna under matcher. Vad är skillnaden liksom??

Stefan R 63: Hur man kan tycka att en bäst av 7 serie är orättvist övergår mitt förstånd…. Byt sport, schack eller knyppling kanske passar bättre för herrn…

Huge: ”"Nä, låt initierade, kunniga och professionella yrkesmän sköta sitt jobb, säger jag!"

Kors i taket. Ännu nåt jag hela tiden har påstått och som du nu själv äntligen har insett. Heders!”

Och ändå fortsätter du match efter match att klaga på domsluten. Ska yrkesmän få sköta sitt jobb eller inte?

Huge: "Pga de större isytorna i OT så lönar det sig extra mycket att lyckas med en sån där interference, speciellt när den sker i slottet och ger en direkt målchans. Därför borde domarna ha varit mer observanta här och tagit en tvåa,"

Det blir så pinsamt löjligt när grinande dagisbarn, som inte fått lördagsgodis, tror att dom vet bättre än kunniga yrkesmän vad som är utvisning eller inte.

Vem är bäst lämpad att döma en match i shl? En erfaren domare eller random sofftyckare?

Luddf: Meeeen.. ..varför tittar man på en 26åring som lirat i NORGE senaste åren?

Vi behöver någon som kan leverera även om den floppar mot förväntan! Inte som sätter laget i skiten om den floppar!
Olesen och Eklind tex. jag tycker inte alls att de har floppat utan levererat mycket väl mot MIN förväntan - de var bara för dåliga värvningar mot vad vi behövde fylla laget med!
Vi kan fan inte hålla på med dessa värvningar tills vi konkurrerar på allvar med två förstafemmor som har minst 3-4 spelare som ligger topp 25 i poängproduktion i ligan! Då först har vi råd (att offra plats i lagbygget) med dessa chansvärvningar!
Med senaste forwarden färskt i minne får jag rysningar när jag läser detta!

BIF Kungen: 1 pinne är godkänt med tanke på spelet. Vi måste få fart på Palve/Timashov och Scott/Rödin i nästa match. Lite för bleka idag för att man ska vara nöjd. Ruskigt viktig match på torsdag då ett formsvagt lch väntar, seger där och vi kan släppa kvalspelet.
Jag ser gärna Gudlevski i mål.

mattias - 74: Jag tycker det är på sin plats. Kan man ta ställning tycker jag man bör göra det på det kraftigaste sättet möjligt. Likt när Belarus fråntogs VM.
Att vara supporter till ett lag som bryter bröd med pampar från en regim hade inte jag heller uppskattat. Hockey är mer än idrott i många länder, och att t.ex då spela ett VM eller delta i en liga i ett land som bryter mot internationella avtal och folkrätt ger landet legitimitet.
Sen förstår jag om folk tycker annorlunda i den här frågan.

{8399}: 9 poäng till så har vi klara papper för 22/23!

Malken: Bra analys. De matcher vi fallit ur ramen kan vi nog till stor del sätta på kontot: under utveckling och ännu ej färdigutbildade. Blir fortfarande otåligt, överambitiöst och stirrigt i delar av vissa matcher, förståeligt till stor del.
Våra vikarierande huvudtränare har gjort det bra i Mikkos frånvaro. Spel enligt ritningarna mot Örebro, gamla synder mot Växjö och sen tillbaka till ritningarna igår igen.
Mikko kan med gott samvete fira med krapparna i Helsingfors!!

Silfverkroken: Äntligen sätter man Gunler som 13e, killen må göra något mål då och då men han är en säkerhetsrisk varje gång han är på isen, tror några matcher som 13e kan göra honom gott

Stefan R 63: Klart som korvspad att Brynäs kan bli ett topp 6 lag med Mannens taktik, herregud Finland har ju och är grymma med samma taktik. Skulle vi ha en starkare trupp och Manner som coach så blir vi livsfarliga!

Jugge: ”Axle San hittar inte groggen, den hittar honom.”

Jugge: vi har släppt lika många hittills i år som vi gjorde i en match mot Leksand i fjol, det är lite så det känns. Spelmässigt är vi totalt överlägsna brynäs 20/21 PA var en tom tunna

Ove Myling: Håller vi det poängsnitt vi har så landar vi på ca 70 poäng. Då blir det garanterat slutspel.

eltifoso: Tack själv, Malmö vill VI hålla bakom oss också när serien är slut.👍

Davey85: Björk är fan en bra tvåvägsback!

Zappaholic: Nov 2020 sänkte Emil Larsson Oskar Sundh med en huvudtackling . Syns efteråt med hån flin . Oskar har ju tvingats sluta pga det. Så sådana grisspelare borde inte vara välkommen i något lag .

Brynäs hade bara ett transfermål och det var att hitta en back. Så Wandell är bara en väldigt billig bonus. Finns absolut noll att förlora.

Kan inte hålla mig längre - gammalt djungelordspråk:

Det är inte Lett att vara Est - men Ballt…!! 😉

Rögle värvar Vojtech Muzik. Verkar som att det inte blir någon Janis Jaks för dem med andra ord. Kanske lyckas vi sno åt oss dubbelt lettiskt tack vare guden?;)

Huge: Du kan verkligen ha både livrem och hängslen du!! Med ditt resonemang så kan ju en sportchef Styrelse ALDRIG göra fel. De visar handlingskraft och kompetens genom att anställa någon och sen när det går dåligt för 3-4 året i rad med massa sparkade tränare så visar de handlingskraft och kompetens genom att just sparka dem.

Forsberg 1978: Inte ok. Du känner inga symptom idag, typ halsont etc? I såna fall är det bäst ni avbokar besöket. 😉

Pettisbif: Jag tycker också Björk är en spelskicklig back.
Du påpekar att Axle är en mobbare, du är ju precis likadan isåfall. Snacka om att kasta sten i ett glashus.

{8399}: Men fjanta!
Han skrev typ ”får man drömma”, så han tror ju inte själv på det ju.
så inget för dig att göra sig lustig över.
Lööke är väl dessutom en fullt realistisk värvning att ha i kikaren om man nu vill ha honom.
Skulle de andra gå till SHL är det väl inte heller orimligt att Brynäs kan bli en klubbadress.

munkas: men hade scott skrivit på för någon annan i shl så hade alla här inne börja gråta och gnälla så sluta va negativ hur fan orkar ni mår ni dåligt eller vad är grejen?

xxx BIF xxx: Tydligen så köpte det ett premiumabonemang på Elitprospects och ett klippkort till finlandsfärjan.

magr: Bra förlängning! Har vi haft en utländsk spelare som gjort åtta säsonger i klubben?

Zappaholic: Grattis BIF!!

Alfred : sååå skönt med 2 poäng, jävligt kul med ”riktig” publik/klack…

DIF-klacken är grymma. DIF är toksist men 6.000 på läktaren inkl klacken som tryckte på, kul.

xxx BIF xxx: Berra!!!!

{8399}: Nä fan, klart gubbarna är lite rostiga med det här spelschemat. Tycker vi är det bättre laget första 20, bara o fortsätta såhär.

Inte kul för Olesen. Han kommer behöva tid att komma i form igen efter dålig och lite mat samt ingen träning eller rörelse alls.

Kul och smart att ta in Andreas Bosson från Hudik Hockey. Där har vi ett samarbete som skulle kunna intensifieras än mer om HHC går upp i allsvenskan. Stark koppling redan nu med gänget från Monitor.

Sv: Kvällsmatch
Då har Timrå inkasserat sin fjärde raka förlust och ännu en match utan poäng.

Där vi en gång låg före i antal spelade matcher med 9 poäng mer ligger vi nu fortfarande 9 poäng före med ett längre uppehåll där Timrå har spelat fyra matcher men vi har fortfarande samma avstånd i poängen men två matcher mindre spelade nu.

Nu har vi allt I egna händer både gällande Malmö, Timrå, Linköping och Djurgården.

Sv: Hockeytorsdag!
munkas: ” Sen snittar vi 1 poäng per match de 6 senaste”

Jasså är det dags att prata poängsnitt senaste 6 nu? Vart fan var ”poängsnitt-snacket” när vi radade upp 4-0 segrar? Du är en tomte som endast väljer att hitta specifika infallsvinklar och statistik för att krydda ditt negativa synsätt, pajas

Zappaholic: Känner mig ändå lite patetisk som sitter o våndas över andras resultat, men jag är bränd och märkt av förra säsongen och pallar inte ett jävla kval.

{8399}: Njä...ser helst att båda förlorar bara.

12 dagar till transferfönstret stänger. Var är vår offensiva back med superskottet från blå? 🤔😉

Kan meddela att till nästa match är både Adam och Tomi tillbaka. Bägge tränade för fullt idag.
Tomi har varit sjuk och Adam har haft en känning nånstans.
Det gör att laget får en bättre bredd och ett bättre djup i kedjorna.

SWEATT: Låt blöjsupportrarna riva sina medlemskort.
Här får dom ett förslag på passande medlemskap istället...

KulaShaker: Hade Brynäs värvat två gamla 32-åriga exbrynäsare så hade munkas gråtit blod och nått nya gnällrekord.
Nu gäller det en konkurrent som värvar samma typ av skåpmat men då är det helt plötsligt två kanonvärvningar som DIF värvat.
Det är sen gammalt….😉

1:a perioden godkänd, 2:a riktigt bra, 3:e bedrövligt dålig tyvärr och vi får börja jaga. Men domarna alltså, det är nog sämsta insatsen jag sett hittills i år och det säger inte lite. Vet inte hur många gånger de var på VV ostraffat. Zebrorna är ett skämt idag.

Vilken period! Sjukt jobb av Kvist och Birger i bp som resulterar i ett härligt mål. Ölund är klinisk i frilägen, så härligt att se pojken få lite självförtroende. Sen har ju zebrorna tappat matchen för länge sen.

Detta har alltså domarna lyckats med på 40 min :

- Skiter i solklar pååkning på Veini
- Skellefteå slipper Bp när de slashar Veini
- Dima blir solklart tacklad, ej puckförande
- Olesen får en ful crosscheck högt upp och bakifrån
- Genoway får en utvisning för att han lyfter en klubba.

Allt sammantaget gör tyvärr att Skellefteå fortfarande är kvar i matchen. Vi borde leda med minst två mål.

interfernce-tackling på Dima nu. Vakna ditt korrupta fanskap.

Skrubben: ” Det som ändå är roligt är att jag upplever ett ökat intresse att få spela i Brynäs.”

Verkligen kul läsning, och jag tror verkligen det stämmer! Nu är vi här självklart färgade men helt ärligt. Med tanke på allt positivt som sägs och skrivs kring Manner, och på det sätt han har fått förra årets kvallag att spela såpass bra ishockey på bara några månader. Inte konstigt om det är så att det lockar spelare till att komma och spela hos oss, jag hade känt likadant som spelare!

Auchinleck: Jag tycker att Manner satt upp en ganska tydlig väg framåt med det nya grundspelet. Om han blir kvar i klubben och får en något vassare trupp så kan han ta Brynäs till topp 6. Det tror jag personligen.

Problemet är väl mer att truppen inte varit bra nog, mer än att det finns nån sorts ointresse att staka ut vägen framåt?

Eller hur tänker du

Tigerhjärta: Hur fan kommer det sig ens att Örebro lirar i SHL, vad hände?

{8839}: Undra vad Hv säger.. Kunde vi spela i fjol kan vi likförbannat spela i år. Var mycket värre förra året.

{8839}: var ju samma visa förra året, dock blev människor mycket sjukare av den varianten. Men du kanske vill stänga ligan då med och fortsätta spela i Hockeyallsvenskan?