1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776470 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Undrar om det ingår i Fbk's kalkyl att åka dit på 2-3 spelförstörande utvisningar per match för att kunna komma undan med 15?

Sv: Gameday!
{8399}: Självklart är vi fortfarande indragna i bottenstriden, vi har trots allt legat där nere i 29 matcher. Men vi har 9 p upp till femteplatsen och 10p till kvalplats just nu. Det är skönt att äntligen se en match utan att behöva sitta i soffan med ångest. Det är ju några år sedan sist.

Gameday!
Ny dag, ny match. FBK är väl ingen favoritmotståndare för oss, men med Manner i båset, Dima o Palve på spelhumör och med Veini Vehviläinen som kan skriva historia så känns det riktigt bra.

Var ödmjuka allesammans. Kul med bra spel men det kan vända fort. Ta inte ut några seger i förväg.

Huge: Synd med restriktionerna nu.. Laget och Manner förtjänar fullsatt hemma och en rejäl ovation nu.

Forsberg 1978: Manner>Rödin

Forsberg 1978: Leksand på väg att ansluta till bottenstriden 😁

Svensson_62: Allvarligt talat. Tycker vi har sett bra ut sedan höstuppehållet.

SKÅL Brynäskompisar!!!!’ Kör Guiness ikväll.
Får köra testet om ölglas-underlägget kan fås att fastna i taket…

Någon som vet var Mylingen och munkas håller hus förresten? Väldigt tyst från dem idag...

Ständig: Vilken lirare Timashov. Lätt bäst i laget sen han kom in.

lapad: Kan Bertilsson proppa den där jävla Sylvegård...

munkas: Andra julskinkmackan gick in...ledsen om Scott gjorde dig besviken.

nittontolv: Nja, vaccinerade är mindre smittsamma, de har ett relativt bra skydd mot att bli smittade och om de blir smittade så är risken att de blir allvarligt sjuka eller dör många gånger mindre än för ovaccinerade. Men visst de kan förstås både smitta och smittas men det är ju inte så farligt för dem.

Jahapp, inga NHL spelare i OS. Kommer bli lika intressant som channel one cup..

Sv: Intresse för att dra igång en tifo-kultur?
mk: Brynäs har väl fortfarande inte tagit in en ny junioransvarig efter Tomas Thelin. Det säger något...

Tigerhjärta: ”CSKA Moskva och Viktor Svedberg går skilda vägar!
206cm och 106kg tung tvåvägsback.”

Tänk er han och Berra som backpar. Motståndarna kommer inte våga äntra isen ens. 😎

Sv: Kellman förlorad
Griffeltavlan: En center står nog inte högst upp på Brynäs önskelista och Brynäs stod knappast högst på Kellmans önskelista över potentiella klubbar. Tycker inte det är nåt konstigt med att han går till Växjö.

Andrén verkar förlorad för Brynäs. Vi önskar väl honom lycka till i Almtuna IS framöver.

Blå grottan: Lite märkligt att inte KK kommer med nån som helst info om vad som komer hända nu när dem haft en dialog med Brynäs, oavsett om dem kommer tbx eller lägger ner för gott. Hade ju varit en jäkla boost för laget å komma tbx efter juluppehållet å mötas av bättre drag på ståplats med TIFOn och annat. De tycker jag laget har förtjänat efter spelet dem visat upp iom Dimas intåg.

munkas: LHC för bra? Vad säger du.. det laget enligt mig, bortsett från djurgården, som har det sämsta spelet. Spelar en hockey som går ut på att minimera egna misstag till varje pris, gröta framför egen kasse och gå på kontringar, inget eget spel alls. Jag är uppriktigt sagt chockad att dom har lyckats skrapa ihop såhär många poäng. Nä dom har inget i ett playin att göra.

Tigerhjärta: Colorado har placerat Jonas Johansson på waivers listan. Det är väl ett riktigt långskott, men lite intressant.

Berge:

Riktigt stolt över grabbarna idag!!! Nästa match är man på plats i Gavlerinken för första gången på länge, längtar redan!

Och Timrå torskade, nu blir det vitt vin och cola 😵‍💫

spolaisen: "Manner ska inte vika ner sig mot Rödin..
Rödin bestämmer inte vilken tränare BIF ska ha..
Rödin ska inrätta sig efter det spelsystem Manner vill praktisera..
Manner har att ta hänsyn till "laget" och de spelare han har att tillgå, och det kanske inte alla ggr passar divan Rödin.., som egentligen inte ska ha kaptensbindeln..Rödin är inte en naturlig kapten.."

Så utifrån en kort bildsekvens från båset där Manner och Rödin ser ut att diskutera nånting taktiskt, så drar du direkt slutsatsen att Rödin försöker ta över Manners tränarsyssla, bestämma vilken tränare Brynäs ska ha, att Rödin vare sig vill eller ens försöker inrätta sig i det spelsystem Manner vill ha, att Rödin är en diva osv.
Herregud, vet inte om jag ska skratta eller gråta åt den typen av "expertanalys från soffan"....

Pettisbif: Jag är okunnig, bara ett vanligt hockeyfan som hejar på mitt lag. Inte som vissa ufon härinne som tror de kan bättre än tränare och sportchefer och som bombarderar forumet med sin ”expertis”. Skrattretande är det faktiskt hur höga tankar vissa härinne har om sitt hockeykunnande faktiskt.
Skål!

Jugge: Tycker lite synd om Manner som på CMore får stå och försvara varför laget inte kan överge den balans på en knivegg som varje match innebär. Det är som det vore en tävling om att gräva det största och djupaste hålet och Penneborn vinner för han använde en grävmaskin och Manner en spade och journalisterna låtsas som om förutsättningarna är lika.

Silfverkroken: Visst är det märkligt? Många gnäller ju enormt över att laget inte håller måttet, likväl är de sjukt besvikna att vi inte dominerar matchbilder och vinner alla matcher.

Omoget supporterskap

Dallemas: Sallinen gör ju sin bästa säsong sedan han kom till Brynäs…🤷‍♂️

Har fått en tydligare roll och mindre krav på kreativitet. Då har det släppt för Tomi… Tycker han är riktigt vass som defensiv fw/c

xxx BIF xxx: Inte bra det förstås men så skall vi inte tänka. Det är bra med Brynäsare i TRE Kronor, det stärker varumärket och vi skall förstås glädjande med Dima.

Forsberg 1978: Dessutom verkar det som Pontus Åberg väljer Timrå före Jyrgårn. Hua…

Lucas Carlsson har gjort 4 poäng (1+3) på de senaste 2 matcherna i NHL. Som inhoppare… 👍

Nytt från Abris om målvaktsjakten:

Lördags-silly. Jag och @rosenrasande har grävt lite i vem som ska ersätta Viktor Andrén. Brynäs har, enligt uppgifter, jobbat hårt på tidigare Leksandsmålvakten Frans Tuohimaa. Problemet är att hans KHL-klubb, Neftechimik Nizjnekamsk, just nu inte vill släppa finländaren.

JanT: Rätt skön känsla att sitta en tredjeperiod tillbakalutad lätt berusad och zappa på på mobilen. Bra insats rakt igenom!

Mr Mister: Här sitter jag avslappnad när Brynäs spelar hockey. Jag och Mr Macallan Double Cask

Vilket anfall. DIF påminner om oss förra året på många sätt. Bottenlöst för dem.

Skönt med matchdag igen! Ska bli oerhört kul att se Brynäs piska till jumbon Djurgården samma dag som Berra hyllas!
Tror på 4-1 vinst med dima, rödda och Danielsson som målgörare, någon av dom stänker in 2 mål.
Forza Brynäs!!

Stefan R 63: Tycker personligen Björk har för dåligt fotarbete för att kunna spela i SHL, han har inte en speluppfattning som väger upp för det, men den krassa sanningen är ju att tränarstaben som ser spelarna varje dag tycker att han är bättre än cirka hälften av Brynäs backar. För mig är det en tydlig indikation på att halva backuppsättningen inte håller SHL-klass.

Dallemas: Undra vad man ska tycka om Berglund-gate egentligen..?
Kan man säga att man hämtat in ett 0-2 underläge om ställningen blir 1-3 och slutligen 3-3?
Kan en förlängning av ett kontrakt klassas som ett nyförvärv?

Bara lite saker jag funderar på ibland.

SÅÅÅJA! Så jävla rättvist! Hejdå med er gnällspikar! Ses vid nästa förlust!!!

Alfred : Och samtidigt kvitterar rögle med 13 s kvar👍

Lunkz: Dina kommentarer slipper nog hela forumet gärna

Märklig känsla men jag har höga förhoppningar inför ikväll, blir ruggit besviken om vi inte tar 3 pinnar!

Sallinen ser ut att lira ikväll

Honken72: Yes, vi glömmer det usla poängsnittet och blickar framåt. Match imorgon! 👍

Wesel: Åter efter par timmar i bil och det var precis det som skiljer sig från förra året. De lägger sig inte ner och dör vid underläge, säkert kopplat till tålamodet som Manner predikar om.
Sen är det stor skillnad mellan trupperna där VFs backar är mkt skickligare och hur de utnyttjar banan och t.ex. motståndarnas målbur för screening, ständiga diagonala instick osv. VFs PP med ständiga positionsbyten är fundamentalt annorlunda mot Brynäs statistiska pp med lågt pucktempo. Det är egentligen bara två spelare i Brynäs klarar av att dyrka upp motståndarnas försvar för tillfället, Palve och Dima. Scott och Rödin kämpar men är för enkelspåriga och lättlästa, deras glansdagar känns som förbi.
Starkt att hämta in mot VF och alla poäng som Manner kan mjölka ur den här truppen är bra i bottenstriden.

Mrassarson: Dags att göra lite justeringar i kedjorna igen. Enligt mig finns det 3 problem. Olesen är för bra för Scott och Rödin just nu, S/R behöver en annan kamrat. Palve & Dima behöver en målskytt. Tillsist ska Gunler bänkas. Kan tänka mig något sånt här:
Molin - Scott - Rödin
Olesen - Palve - Dima
Eklind - Ölund - Danielsson
Kvist - Birgersson - Pettersson

Ljungkrantz lånas ut till Vita Hästen året ut. Hoppas han kan få fart på grejerna där.

Peja: Gunde va ju nästan usel första halvan, men blev ju bra senare.
Man får väl hoppas att både Eklind och Olesen har samma kurva som Gunde.
Då kan det bli bra...

Blå grottan: Riktigt kul att de tar till sig av min expertis på Sätraåsen1

munkas: Tigern går motsatt riktning gentemot huset så måste betyda att en Brynäsare lämnar, Rödin lånas ut till Leksand kanske, de gillar rivalernas kaptener har jag hört