1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776480 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Jag vet inget att säga. Jag är bara så jävla glad. Ersson, TACK! Du kliver fram när det behövs. Vi får inte bli naiva och för avslappnade nu, det är möjligen fem matcher kvar. In i kaklet och igenom för helvete! Hela Cmore och media i stor sorg i nuläget. Jag är så jävla stolt över laget! 😅

Horace76c: BRA RÖDDA!!!!

Bratwursten : Wikegård är ju sjukt pinsam...Bara massa beröm till HV. Vänder de och vinner är det bäst att Niklas har ett par kalsonger i reserv

{8399}: Vill se Nisse le idag också!

Costanza: Det handlar inte om vem som har hjärna eller bryr sig. Det handlar om att sitta på anonyma forum och sprida information om en annan människa.

Porseland la dessutom ut ett inlägg om detaljer kring flickvännen som han verkar ha plockat bort vilket var bra.

Varför är du ens här? Verkar bara vara ute efter att provocera. Lite small minded...

Zappaholic: Heja BIF idag. Hoppas ni vinner i Jönköping 😁

Enaranger: Nu börjar nerverna spöka igen, jag knäcker en öl!!!!!!!!!

Chanzone: Problemet med Jaedon är att han spelar väldigt mycket solo. Han är riktigt dålig på att involvera medspelarna och sätter de ofta i dåliga situationer. Tror att Harper hade varit bättre om han sluppit spela med Jaedon, Harper har alldeles för lite puck.

Mattson: Tror faktiskt både Nisse och Bombom är fantastiska att ha att göra med. I detta läge, max 7 matcher så behövdes ingen butter Roger Melin i båset. Istället behövs energi och någon som kan få samtliga att knyta näven och göra det tillsammans, speciellt med tanke på tränarnas obefintliga erfarenhet kräver det mer av SAMTLIGA. För mig lutar det åt ett genidrag.

Berra KSD: Full fokus på morgondagens match. Grabbarna är förmodligen på plats, o om ett dygn är matchen igång. För 100e gången så skiter vi i allt som inte har med hockey att göra.
Vi får tillbaks en riktigt duktig spelare imorgon. Tänk vilken känsla om vi kunde få en andra raka!
Nu går vi samman Brynäsvänner! 🥅🤟

eltifoso: Nä, ”vår” irritation beror nog mer på att Sanny sa i podden att Brynäs inte skulle klaga när man hade 11 matcher på 19 dagar. ” Man skulle se det som en utmaning och chans”
Men det är väl så.
Man ser bara till egna laget.
Även Sanny...

Enaranger: Brynäs under nuvarande tränarpar har 100% vinst mot Hv71 i år. Att jämföra med HV som har 0% vinst mot BomBom och Nisse.

{8399}: Rödin är på väg i en åkriktning samtidigt som Sandberg både knuffar honom med armarna och fäller honom med foten. Det är snudd på omöjligt för Rödin att inte ramla i den där situationen.

Blå grottan: HV crosscheckade extremt mycket hela matchen igår.

Bifbiffen: Är glad att vi slapp en femma. Avstängning två matcher kan jag godta. Men den stora frågan är varför ingen ifrågasätter varför HV-pajasen flera sekunder efter att Gunler dumpat pucken ner i hörnet rusar mot Gunler för att crosschecka. Snacka om att endast vara ute efter att skada. I min bok fick den jäveln endast vad han förtjänade. Även hans agerande borde granskas.

Kopenga Kickass: Hedberg är verkligen inte bra, grunler kommer jag inte sakna om han blir avstängd. Alldeles för mjuk som nån innan skrev.
Tycker tom k Berglund var bra idag, det är ju inget man är bortskämd med.
Bara att slippa se PA halvjäspa i båset är ju så förbannat skönt att slippa och se.

Pigalle:
Förmodligen det som är grejen i Brynäs. Chockhyra coacher för 7 matcher i stöten så att spelarna inte hinner tröttna på coacherna.
"Leder utvecklingen"...

Bratwursten : hade inte hv spelaren gått in med en crosscheking så hade inte gunlers klubba gått så högt upp

Scopulus: Eran spelare har T-rex armar därför får han Gunlers klubba på sig ?

Domarna - Allt är förlåtet!

Rättvist med tanke på det bortdömda målet tidigare.

YEEEEEEES!!!!! Skål

Klart bättre 4:e period!

Falken: Varför åker inte HV-spelaren ut när han åker rakt in i Ersson?

Gillar skarpt Molin i första! Lirare ska spela tillsammans och firma Scott och rödin ska inte spela med gnetare som Pettersson. Han kommer göra det kanon i fjärde!

Jag förväntar mig mycket spelglädje idag!

Edit: haha först skrev jag Malin istället för Molin. Sen råka jag anmäla inlägget också :p

Mattson: Säger som Tommy Sandlin: Brynäs är mycket större än bara personerna i ledningen!

{8783}: Kul att våra nya tränare får en överkryssad geting i betyg Expressen, det har aldrig hänt förut. Jag tror att alla sågningar gynnar laget och det är väl bara att tapetsera omklädningsrummet med sågningar.
Vi mor världen.

Melin har erbjudit Brynäs hjälp gratis denna säsong, karln har Brynäshjärta trots allt som hänt! Men att Melin älskar Brynäs är ju inget nytt, det vet vi redan!

www.svt.se/sport/ishockey/play-out-brynas-hv

Det blåser verkligen om min kära klubb.. herregud. Man vet inte om man ska skratta eller gråta åt den här jävla soppan. Det tar liksom aldrig slut...
Aldrig tidigare under mitt liv har jag varit med om hur dåligt en proffisionel klubb blivit skött.

Läs gärna GD's sammanfattning om hur hela denna säsong varit. Från att Peter rekryterades till att han fick sparken.

Att sen en av dom som skött det hela sämst smutskastar laget i sitt hjärta och säger i media att Campese sitter i tv och ljuger. För att sen säga jag ska låta Brynäs vara. Dom behöver lugn och ro. Det är sån äcklig dubbelmoral och hans bitterhet lyser igenom. "En av dom bästa trupper jag satt ihop" snälla du, jag visste inte att du var så fruktansvärt inkompetent och iq-befriad. Men det är väl ditt sätt att hantera dina brister och svagheter.

Med det sagt säger jag inte att Campese gjort det han ska för oss. Samma med Lorentz. Förväntar mig att ingen av dom är kvar hos oss när nästa säsong börjar. Oavsett division.

Tror Per-Johan Johansson kan vara ett alternativ till ordförande posten och att man tar in nån mer ishockey erfaren person som GM eller Klubbdirektör.

Boomen känns väldigt fräscht att få in och jag hoppas av hela mitt hjärta att vi klarar av den här stormen mot HV. Och att han sen blir sportchef. Och att vi tar in en fräsch tränare. Ung, hungrig och nytänkande. Varför inte Pannanen i VIK?

Sen det här med Bulan. Att kasta skit mot honom som spelare får han räkna med. Speciellt pga den riktigt bleka säsong han gjort hos oss. Men att dra lögner om honom när ingen känner till sanningen just nu är rent av idioti. Varför vill man skapa mer oreda och oro i klubben vars existens står på spel.

Nu till mitt favorit område, nämligen laguppställning.
Vad jag tror så kommer Danielsson spela imorn. Och han går direkt in i 1a kedjan med Scott och Rödin.
Den andra känns också rätt given. Sen är det mer öppet. Tror en spelare som Kvist kan komma att få mer chanser nu. Sen tror jag inte att Andersén spelar imorn men att han kan vara aktuell på fredag. Bulan får vi ju återkomma till när vi fått mer sann info. Men jag har för mig att jag läst i GD att Bulan har haft covid redan. Då i höstas. Svårt att tro att man redan nu till våren får det igen... har själv haft Covid och vad jag fått höra av min pappa som är läkare så kommer jag inte kunna ha covid igen förens om 8 månader. Men att det är fortfarande osäkert då denna pandemi är färsk fortfarande. Men om det nu är så att Bulan redan haft Corona i höstas så känns det rätt osannolikt att han har det just nu. Tror helt enkelt att han kan må väldigt dåligt psykiskt (igen). Som han gjorde under sin sista tid i NHL. Men orsakerna varför han mår dåligt om han nu gör det har jag och ingen annan här på detta forum en aning om. Så lägg ner smutskastning om kvinnomisshandel eller dylikt.

Om jag får tippa på en laguppställning till imorn så tror jag såhär:
Ersson (Andrén)

Bertilsson - Björk
Billins - Nyberg
Berglund - Hedberg
(Ingman)

Rödin - Scott - Danielsson
Descheneau - Palve - Harper
Molin - Sallinen - Gunler
Pettersson - Ölund - Kvist
(Mannberg)

Nu står vi bakom Brynäs. Nu ger vi allt för klubbens existens. Vill fan inte möta Tingsryd och Västervik nästa år..

Alltid Brynäs!

Kung_Sjödin: Det är inte media som har skapat den här dramatiken. Det är Brynäs ledning som har gjort det. Peter Andersson sparkades i bussen, Stråhle fick inte ens besked om att han fått sparken. Det är ett extremt amatörbeteende från ledningen.

Jag tror stenhårt på Boumedienne som sportchef. Han har ett bra CV för den rollen. Perfekt med en NHL-scout. Hade varit bättre om han varit sportchef i några år också, men jag fattar att man inte blir sportchef i Almtuna eller dylikt om man har ett bra NHL-scoutjobb på bordet.

Det galna i sammanhanget är att kasta in två människor i båset som aldrig någonsin har coachat på den här nivån. Inte ens i närheten. Det finns hur många exempel som helst på bra spelare som har misslyckats totalt när de blivit tränare, och då har många ändå haft mycket mer tränarerfarenhet innan de ställt sig i ett SHL-bås.

Tror ärligt talat att kasta in två så oerfarna personer i båset inför ett kval saknar motstycke i modern hockeyhistoria. Jag kan i alla fall inte komma på något annat exempel - och det finns goda anledningar till att ingen annan har valt att göra så tidigare.

{8399}: vad f-n PA har ju inte coachat laget på 52 matcher så det kan ju bara bli bättre

Campese hur kan en sån PAJAS få sitta och styra kan säkert inte ens namn på spelarna i BRYNÄS. Såg en InterJ med han satt med guldklocka bara svammel på ALLA frågor.Tror han passa bättre i spanska italia hockey där han kommer ifrån.Måste ha köpt in sig i Brynäs bättre med GERT FYLKING i den rollen kan ALDRIG bli sämre

{7044}: För en helt utomstående, utan några egentliga känslor alls för Brynäs (för ung för 70-talet) så känns det ju som rena cirkusen. Är det dessa beslut som ska få era spelare att sänka axlarna och inte kramphålla klubban? Får ju modos säsong och rotation på allt och alla att framstå som en fis i rymden.

För min del får ni gärna slå ut Hv. Inte för att jag egentligen bryr mig utan för att vi kanske kan få hem Wedin och Didrik om vi i så fall skulle råka gå upp.

{8783}: Planen lär ju ha varit att ge Peter och Stråhle beskedet när de kom tillbaka till Gävle. Personen som läckte ut uppgifterna i tidningarna skapade en svår situation kring beskedet...

Sen känns det ruttet när Sundlöv säger så här: "Både jag och Peter har sökt Campese i helgen, men inte fått några svar. Har många tankar om det som skett, men säger väl diplomatiskt att det kanske inte skötts på bästa sätt."

Fattar att Campese kanske har hundratals missade samtal, men han borde göra sig tillgänglig för anställda som sparkas och/eller säger upp sig. Det måste trots allt ingå i hans scope som chef.

mk: Gomorron
Undrar hur HV tänker när de vaknar till nyheten om PA? Deras scouting av oss kan de väl mer eller mindre kasta i sopkorgen. Tillåter mig själv att våga hoppas igen.

Woow! Gick och la mig svintidigt i går och vaknar upp till det här...
Hurra!
Ska bli så skönt att slippa PA i båset.
Trodde på honom i fem omgångar, insåg sedan att han var oduglig.
Jag önskar all framgång till nya tränarduon och laget! Sämre kan det i alla fall inte bli, i värsta fall lika dåligt.

Att PA får sparken är ju inte en dag försent.
Med facit i hand är det en obegriplig rekrytering.
Den hockey Brynäs alltid stått för och BÖR stå för är ju raka motsatsen till vad PA står för.

Sen tycker jag att det kommer en sent.
Men samtidigt helt rätt!
PA är inte rätt man att lösa ett kval åt oss.
Sen att det luktar desperation osv hos klubbledningen är en annan sak. Men hellre det än Hockeyallsvenskan!

Treklövern1912: Tacka vet jag PA-kritikerna, trots att ingen har gått på match på 1 år ser de allt som händer i båset. Bättre split-vision än Gretzky.

Är det inte lite väl låg nivå att som vuxen människa häckla Campese för att han är kort?

Hur tänker tränarna då vi spelar tredje matchen på fyra dagar, i en helt betydelselös match? Vill de att vi ska förlora mot HV? Att spela Billins i drygt 25 minuter. Sallinen över 23 minuter. Och flera av de andra ordinarie backarna över 20 minuter. Sen spela t.ex. Ingman bara 11 minuter. Och de debuterande juniorerna bara några enstaka minuter.

Känns som att Peter Andersson saknar kunskaper om fysiologi. Jag blir inte förvånad om det i efterhand kommer fram att laget var helt övertränat i höstas. När spelarna såg helt orkeslösa ut i matcherna. Man kan inte öka träningsmängden hur mycket som helst från en säsong till en annan. Det måste ske gradvis, över flera säsonger. Han hade ju ett treårskontrakt. Tanken med det var väl en förändring över tid. Inte att allt skulle ske på två månader typ.

När jag ser speltiden för spelarna idag, tre dagar innan ett viktigt kval. Då måste det helt ha brunnit i skallen på tränarna att matcha vissa spelare som om det här hade varit en avgörande match.

Gör de som George Costanza gjorde i Seinfeld? Alla upptänkliga medvetna fel, för att få sparken?

Enaranger:

Önskar er all lycka till i kvalet
Inte många leksingar som gör det men jag gör det

Hoppas verkligen ni grejar det

Blir inte samma SHL om inte Brynäs spelar där

Oj oj oj, jag ser att det oroas och pips åt helvete mycket här inne nu om bristerna internt i Bif, vem som måste avgå osv.
När det påtalades i somras var det mobbing av Campese och kompani.
Vad fan hjälper det att lyfta ett missnöje eller kräva nya interna krafter nu i detta läge?
Acceptera för fan att ni var okunnigt blinda inför 20/21 för de tydliga signaler som låg på bordet redan efter 19/20 då ni försvarade Campese och styrelsen och PAs ”process” i blindo.
Och därför har inget extra årsmöte eller andra krav kunna framförts i tillräckligt stor massa och som kunde ha gjort att diffusa ”processer” påskyndats och fått oss att plocka något poäng till.
Nu är det lika bra att ni håller käften till årsmötet och rösta bort gammalt och in med nya erfarna och kunniga verksamhetsutvecklare.
Framförallt ska ingen ansvarsfrihet röstas igenom. Tvärt om ska skadeståndsansvar formuleras och utkrävas.
Att nu stå och pipa påverkar absolut inget och därför är den negativiteten fan så mycket värre än den vi ”gamnackar” påtalat i god tid innan skadan var skedd.
Som sagt signalerna fanns där och var övertydliga hela tiden.
Jävligt stort extra tack till alla er som försvarat Campese och styrelsen genom att kväsa allt missnöje (som sakligt framförts från oss som arbetar med nationella och internationella förändringsprocesser) och som i förlängningen gjort att vi ligger där vi ligger - jävligt stort extra tack till just er!

Detta hade aldrig hänt med Niklas Czarnecki i båset, där hade vi en riktig karla-karl som fick grabbarna att dra åt samma håll, oavsett spelarmaterial. Tvärtemot PA! Mycket obefogat skitsnack kring Czarnecki, jag hade hellre haft honom i båset än PA alla dagar!

Zzz: Samtidigt har Stråhle, helt ologiskt, valt att splittra den formationen som var så framgångsrik första halvan av säsongen. Jag kan faktiskt förstå att man inte anser att Emil Molin håller måttet i 5mot5, men han är bra i powerplay, och de spelarna som vanligtvis spelar i fjärde tillför ju ändå absolut ingenting. Så jag tycker att man borde ha mönstrat Molin i fjärde och i PP istället för att peta honom rakt av som man gjort i många matcher. Harper har också spelat på fel sida för en rightare, och Bertilsson har stått på blå. Stråhle har krånglat till PP helt i onödan känns det som.

Peja: att rödin å Bertil skulle bli kvar, det är som att tro på tomten. Det är mysigt men helt orealistiskt.

Pettisbif: Detta med tränarna...

Vems är felet att Brynäs inte har lyckats på 10 år? -17 är undantaget som bekräftar regeln.

Varför lyckas PA i Örebro och Malmö? Om det är så att spelarna gjort uppror mot tränarna så är det i mitt tycke fel på spelarna.
Tar man in en tränare som gjort resultat och sen inte lyckas så är det mest spelarnas fel.

Det är inte så att spelarna kan visa att man gjort resultat tidigare. Brynäs är en förening som det ställts väldigt konstiga krav i för att spela. Första felet är att ha Rödin som kapten. Han är ingen LEDARE. Jag skulle vilja ha en kapten som leder genom exempel

När gjorde Rödin det senast?

Man kan tycka vad man vill om Abris.
Men fel har han säkerligen inte.

Bara hoppas att man kan samla ihop sig till kvalet bara

Tröttaste truppen ever
R. I. P 💛❤️🖤

SWISH kampanj, Byta Tränare, Köpa in avdankade gamlingar utan glöd, Långsiktiga planer, byta tränare igen, Swisha, Swisha, Nej fy fan så less jag e på detta skit.

STYRELSEN HAR JOBBAT LÄNGE MED ATT FÅ OSS DÄR VI ÄR IDAG Och som brynäsare känns det sorgligt men sant.

Stort tack till styrelsen för ert fantastiska bygge av organisationen. Ge er själva en rejäl löneökning till nästa år för det är ni värda.

Åsikten: Är det du Huge?

Blå grottan: Som jag skrev i morse. Om vi åker ut står mitt älskade Brynäs:

Utan tränare
Utan sportchef
En klubbdirektör utan ledaregenskaper
En styrelse utan hockeykompetens.

Härliga tider, strålande tider🥺

Även om jag egentligen ogillar tanken kan inte PA vara headcoach inför HV. Det känns helt orimligt och en ny röst måste in nu under påskhelgen. PA saknar helt energi och har gjort sig omöjlig efter alla ”tycka-synd-om-sig-själv” uttalanden i media gång efter annan. Att han sedan kryddade det med att man borde kunna köpa sig en plats i SHL gjorde att han är körd i min bok...

Zappaholic: Inget alls. Lider med er något fruktansvärt. Om någon vet hur det är att förlora, vara nära konken och åka ur så är det vi i Timrå. All medkänsla till er. Men sanningen i stunden svider tyvärr.

Nu har ni en gyllene chans att vinna över HV och vinna en serie som folk kommer prata om i decennier framöver. Kör Brynäs!

Brynäsgubbe: Sparka PA nu och försök få in nya röster i båset inför kvalet.

Brooklyn forever: ” Skicka juniorer till OIK och stanna hemma och träna PP”

Skicka juniorer och möt hv i kvalet.

Zappaholic: Rödin är fruktansvärd dålig