1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776480 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Bifbiffen: Självklart så skall vi inte ha Rensfeldt i laget, herregud, inte en chans och inte Clarke heller och då har jag inte ens nämnt Pilö.

nyb: Vi får väl se om Scott överhuvudtaget kommer tillbaka något mer. Han försvann för någon månad sedan och har inte setts till sen dess. Rödin är riktigt bra när han får en hel försäsong och kan spela många matcher i rad. Det brukar inträffa 1 gång på 10 ungefär. Molin är grym, i PP.... Annars absolut inget för en förstafemma. Din uppställning känns tyvärr realistisk. En uppställning fullt kapabel att hålla jämna steg med HV, som tyvärr spelar i fel serie nästa säsong.
Vårt hopp står nog till att Löven/Timrå knåpar ihop ett riktigt risigt lag, ett katastroflag.

Emil9783: Tycker nog det bästa vore att gå skilda vägar med Desch, Harper och Danielsson. Transatlanterna är inte tillräcklig spets och brister en del i övrigt. Danielsson gillar jag, men vi behöver föryngra.

Svensson_62: Ersson är en av få spelare som kommer undan den här säsongen med hedern i behåll. Det håller inte att bara skylla på tränarna som en del supportrar verka göra, många spelare har gjort sina allra sämsta säsonger och olyckligtvis har flera av dessa kontrakt över nästa säsong och är i en ålder där man bara blir sämre och sämre...

Huge: Sanny föreslår inte ens en enorm utresning av spelare, det står ingenting om det. Hur var det med läsförståelsen?

Bifbiffen: Såklart att Ersson erbjuds kontrakt, eller? Ett kontrakt har ju dessutom visat sig vara mycket bra att även när en spelare går till NHL.
Nu kanske det inte är aktuellt för Ersson att krita på om han bestämt sig för NHL men att han måste få frågan av Brynäs ser jag som självklart.

Sv: Silly season säsongen 21-22
Spelare som jag hoppas Brynäs gör sig av med:
- Andersén (tack för allt men det är över nu)
- Birgersson (behöver växa på sig i allsvenskan)
- Jaedon (svagheterna väger tyngre än styrkorna)
- Harper (en besvikelse med obekväm social situation)
- Ingman (bara skridskoåkningen håller SHL-klass)
- Sallinen (bra i kvalet men knappast värd pengarna i längden)
- Persson (oklar fysisk status, men hade ändå för stora problem med tempot innan skadorna)

Spelare som man bör behålla:
- Palve (duger för en andrakedja och en skön entertainer)
- Billins (svår spelartyp att hitta)

NHL-aktuella spelare: Ersson & Gunler. Ska självklart spela i Brynäs om de inte åker över till Nordamerika.

Försök bryt kontrakten med:
- Andrén (haft en otroligt tung säsong, behöver en nystart i allsvenskan)
- K.Berglund (för dålig med pucken för att klara av hårt forecheckande SHL-motståndare år 2021)
- Alcén (tack för allt men det är över nu, klarar inte tempot)
- Mannberg (inte ens längre SHL-mässig i BP)
- Pettersson (kom till Brynäs för att få en mer framträdande offensiv roll, alla parter bör vara intresserade av att avbryta samarbetet)

Angående Patrik Berglund så ska han självklart få gå om han fälls i en domstol, men där är vi absolut inte nu.

Brynäsgubbe: Håller helt med. Detsamma kan sägas om Brynäs spelare. I alla intervjuer jag sett efter macthen (Ersson, Rödin, Alcén) har de varit tydliga med att de är lättade men ändå lider med HV. Känns sjukt konstigt att HV ska spela i HA nästa säsong. Det är ett lag som hör hemma i högsta serien och jag hoppas de kan ta sig tillbaka fort.

Kolla Nisse Ekmans insta! 👍

Sedan sa väl Inge i en av periodpauserna som många här även spekulerat i och som stod i gd. Att tidigare ledarstab försökte spela ett spel som inte matchade truppen och inte ville ändra. Hade de varit kvar hade vi spelat HA

Scopulus: Trodde jag skulle vara gladare än vad jag är. Känner en enorm lättnad men tycker uppriktigt synd om HV71. All tänkbar skit till de åsnor och fårskallar som tänkt ut detta system att ett SHL-lag obönhörligen skall ut. Övertygad om att detta HV71 hade krossat såväl Timrå som Björklöven mfl. Kommer att hålla tummarna för HV i HA nästa säsong.

Stort Grattis till er Brynäsare .

Lindström: Skönt som fan! Och Bulan gör en avgörande grej.

Skriv livstidskontrakt med pojken!!!! Palve !!!

{9461}: Nu gråter man

Plocka bort Psykegård, han är så jävla enögt sopig.

Lindström: Å Gunnarsson kan gå och köpa en lott! Vilken jävla tur han har med klubban gång på gång. 🙄

{8399}: Själv laddar jag upp med tapetsering av sovrum och matlagning av middag.
Dotter har bestämt att jag ska laga middag idag. Plus det andra.

Jaja. Skönt att bli lite distraherad.
Laddar med Niva och HBK guld 2000.

Har trots allt en bra känsla ikväll.
Finns inte på kartan att Brynäs ska komma ut på hälarna idag.
HV får vara riktigt bra för att slå Brynäs ikväll.

Brynäs kan ligga rätt i banan och ta vara på spelvändningar.

Kan man spela som sist så blir det vinst.

FORZA BRYNÄS ❤❤❤
FORZA BRYNÄS ❤❤❤
FORZA BRYNÄS ❤❤❤

Honken72: mina barn har blivit Brynäsare också, två fina grabbar

{8399}:
Vi har 3 matcher på oss , vi behöver bara vinna 1
Vi har allt att förlora , en shl plats att vinna .
Vi har hemma match imorgon snälla låt detta ångest , lidande säsongen ta slut ...

Auchinleck: Lycka till i morgon då brynäsgävlar.

Vill att ni är kvar i vår öppna högsta serie minst ett år till

Hockeyguru: Menar du att det drabbat alla lag lika? Har det drabbat lika många spelare i varje lag? Har de påverkats på samma sätt?

Tycker det är du som är naiv.

Mitt minne på Facebook idag, 16/4-2012
Uppladdat:

500x0-57480bee-1964-4015-8ca0-06cbdc37f87f.jpeg

Ligger såhär på natten och tänker... Minns den här känslan så tydligt från finalen. Vi vinner match 5 och åker hem till Gävle där allt kan avgöras. Jag var övertygad om att vi skulle fixa det, man hade en annan tro på laget då. Nu är jag livrädd för att behöva åka ner till Jönköping igen.

Horace76c: Sandberg är 1.75 cm lång utan skridskor. Han är lite böjd när han träffar pucken men han har klubban i sin egen axelhöjd som definitivt är mer än 120cm.

Bifbiffen: Tycker man började känna igen den gamla Alcén idag. Jobbar hårt och är allmänt dryg. Han har så klart aldrig varit en stjärnspelare men han har tidigare haft den där förmågan att frustrera motståndarna. Har tyvärr varit för lite av det de senaste säsongerna, men idag tyckte jag man såg det igen.

Mannbergs avslut kan jag se några fler gånger. Gillar när han glider in och får ta ett sånt där högt fint skott.

brynäs08:
Så jäkla roligt tycker jag att Alce’n kommer in på slutet och gör det han är bra på. Hoppas han kan få spela lite på söndag och gå under skinnet och tackla tackla tackla.
Han har haft en tung säsong så det är han värd!

{8399}: Jag nöjer mig med;

JJJAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

:-)

Hoppas boysen lyckas hålla samma mindset. Inget ska bjudas eller komma enkelt oavsett vad det står i matcher. Grisa, grisa, grisa.

Horace76c: JAAAAAAAA!😊

Ah...ett Palve-play mål! :-)

Satan vad deppig Wikegård blev; kvällen helt förstörd för han

Brynäs gör ingen bra andra förutom första 5 men några som gör en ännu sämre insats är domarna denna period. Maken på petiga utvisningar... Zebrorna gör sitt för att Hv ska komma ikapp.

Domarnas nivå... plötsligt ska de blåsa för en hakning som ingen kan se.

Brynäsgubbe: Komiskt att du alltid hittar en negativ vinkling. Herr D kommer snart och säger att allt är kört också. haha

Njut nån gång gubbar, det var en bra period. Inget annat.

Peter Andersson satte ihop SHLs sämsta grundspel redan dag ett, och körde sedan stenhårt med det hela vägen till play out. Detta spel har man stått ut med samtidigt som man suttit halvt isolerad i ett år. Snacka om tung säsong. Haha, ja man får lov att skratta åt det.

Vore ett mirakel om laget höll sig kvar efter hur spelet har sett ut under 20/21.

Men laget har 2-1 i matcher och det är en superjämn matchserie. Det kan fan gå! Men om det inte gör det så ses vi väl salongsberusade på ståplats nästa säsong ändå..?

mattias - 74: Varenda SHL-spelare har kontrakt som bryts om klubben degraderas till Allsvenskan. Det borde ni Leksandsfans ha full koll på.

mattias - 74: Timingen på den frågan känns lite sisådär

Bratwursten : Hedberg gör en fin match också!

MOLIN son of a king!

Charles: Någon som vet hur det gick för Leksand i första set?

{9382}: Wikegård är en supersuccé som TV-tyckare. Har någon svensk hockeytyckare fått lika mycket uppmärksamhet som honom genom åren? Hans jobb är ju att synas, skapa intresse och locka tittare, det gör han riktigt bra. Att han är från Gävle är också ett plus i kanten.

LKV: IKO hade en spelare som erkände att hans alkotest var positivt. Enorm skillnad. Du vill inte leva i ett samhälle där varje misstanke om brott leder till sparken. Brynäs hanterar det här som en vettig arbetsgivare gör i ett sånt här fall - locket på till skuld är bevisad.

Supportern: Jag har inte Cmore. Så jag har inte sett mer än enstaka matcher. Men då har ju försvarspeelet vart så där...
Men igår.. Vilken kyla, Björk va ju Lidas nästan..

Tom Hedberg va så kylig. Fick lite ris av nån, ros av annan.
Skönaste av Hedberg va ju i början när han fick dragit nån Hv spelare i egen zon och fick självförtroende.

Sen va han bra hela matchen, förutom på målet då.

Liite lättare att andas idag..

Som sagt av flera.
Bara halvvägs, men HV har inte ens kommit dit.
Så bara att fortsätta.

"Bäst" igår:

Rödins räddning i sista minuten.
Och Bertils ögon efter slutsignal.

Sen om Bulan.
"Gotta" sig över andra personers personliga problem.

Det får faktiskt ske på flashback. Inte solka ner Hockeysnack med det.
Vad som än har hänt, så är det tragiskt för inblandade.

{8399}: Helt ärligt så spelar det ingen roll alls hur det ser ut, bara man vinner matcherna. Ni har satt en rejäl press på HV...

bradberry: Stackars de människor som är manodepressiva, mår skit ena dagen o är på topp nästa. Men vänta lite, det låter ju bekant... 😐

Tippade inte Wennerholm 4-1 till HV? Nu har kappan vänt. Vilken sopa.

Otrooooligt skön seger!!

KulaShaker: Hoppas PA såg matchen och skäms. Han är i särklass den sämsta tränare vi haft och två rookies går in och ser vilka som är heta och ska spela.

Nu njuter vi några dagar sen gäller full fokus för att jobba in sista två matcherna! HV har ett bättre offensivt grundspel men kan vi behålla det hjärta i insatsen vi uppvisat hittills så kommer vi kunna gneta till oss ytterligare segrar.

Starkt krigat av boysen idag. Nu gäller det att fortsätta på denna vägen och offra allt, hela vägen ut.

Ersson stabil idag.