1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776497 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
{9175}: ”bara så fjantigt att sitta och klaga på gd live vafan gör ni två som är bättre än det dom gör”

Och detta skrev du om Sundlöv häromdagen:

”Sundlöv är ligans sämst jävla sportchef han gör aldrig nånting åt eländet utan vi fans ska behöva bli tokiga varje match vi ser och få huvudvärk och undra vafan de är som händer i fina Brynäs”

{9175}: Vad gör du som är bättre än det dom gör?

Det var din fråga till oss, så du kan ju ställa dig samma fråga till dig själv. Men då kanske du förstår vilken otroligt barnslig fråga det är?

{8399}: Jepp, nu är vi nere på plats 13 igen. Jag brukar tänka tillbaka på den tiden då vi låg 12:a. Härliga tider! Underbart är kort.

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-11-24
År efter år efter år likadant. Brynäs gör bra matcher mot bra lag. Vinner. Sen kommer de s k 6- poängarna mot bottenkonkurrenter. Då finns inget säkrare än förlust. Märkligt.
Inget avslut satt högt idag. Som ett brev på posten blir målvakten hjälte.

Brynäsgubbe: Grattis! 👏 Du stod just för den sämsta analys jag någonsin hört...

-Efter malmömatchen och Peters prat om prestationen så handlade det mest om statistiken. Ögat sa ändå att Brynäs var sämre. Idag däremot... Brynäs är minst en storlek större i spelet än vad DIF är. Nyckeln är första 10. Är man så spelförande utan att göra mål svänger pendeln ofta över och motståndaren får ett eller några enkla mål att gå på...

Ove Myling: är så förbannat arg så jag håller på att gå i taket..
Ersson gör Djurgården bra. Alla missade chanser gör Djurgården bra.
Vi ska vinna den här matchen med 5-1.

Sv: A proposito de nada
Wesel: Ja va fan har hänt här...🤷‍♂️ En bedrift att få sparken dessa tider om man har kontraktsbaserad tjänst...

{8399}: Det är en jävligt onödig tackling. Sundh ser den inte komma och har inte en chans att försvara sig. Det stör mig oerhört att Emil L inte har respekt nog utan ska proppa honom ändå. Hade Sundh sett Emil hade han kunnat förbereda sig. Följden av tacklingen är hjärnskakning och medvetslöshet. En solklar avstängning.

Andersén gjorde idag sin bästa match sen han kom tillbaka för nått år sen. Mycket kul att se!
Fröjd att se!!

bradberry: Absolut! men jag valde att lyfta de som inte var självklara, ja Jaedon, vilken match!

Zappaholic: tycker att Desch och Gunler har hittat kemi

Jim80: Bra utdelning på födelsedagen för Anton

Alfred : Sätt femman nu så jag får slappna av lite

Anders Berg: Med all respekt för att alla kan ha åsikter, men personer som pratar om kännbara löneavdrag efter varje förlustmatch är så långt borta från verkligheten att det inte går att ta deras åsikter på allvar.

Sen är det skrattretande i sig att många personer alltid verkar tro att det är inställningen som brister när Brynäs förlorar en match. De personerna måste ju ha utgångspunken att Brynäs minsann är bättre än alla andra bara spelarna vill vinna, typ. Snacka om övertro på lagets kapacitet.

{9232}: Ingen underskattar Modo, ni är lika dåliga som alla tror. Däremot överskattar ni nog er själva.

{8356}: Haha, vilket otroligt harmlöst inlägg du retar dig sönder på. Av all skit här så kallar du DET för det "mest patetiska och falska inlägg jag läst"?

lapad: Jag tror inte att någon är beredd att ge PA flera år att implementera ett spelsystem. Det har inte gått flera år. Däremot kan det ta flera år att bygga ett topplag, men det är ju en helt annan sak. Brynäs har antagligen ligans mest rutinerade lag och självklart ska man kunna ta in spelsystemet. Frågan är väl om det verkligen sitter i spelsystemet, jag är mer och mer inne på linjen att vi har ett antal veteraner som är slut på SHL-nivå. Fattar att PA fortfarande inte har satt systemet till 100% men det blir ju mer och mer uppenbart att ganska många åldringar inte hänger med i tempot.

{9175}: Äntligen! Viktigt att dra på sig så höga kostnader som möjligt i det här läget.

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Brynäs Forever : Finns mycket att jobba på.
1) vi har inte råd med spelare vars enda bidrag är i special teams. Alltså förpassa Alcen och Nicky D till läktaren. Hårt men laget före jaget. Jag gillar deras tjurskallighet men tiden har tyvärr sprungit ifrån dem.
2) även fast de yngre spelarna inte har kylan och skickligheten än så bidrar de med energi vilket, med ett par undantag, saknas i dagens lag. Låt Kvist, Gunler och Ljungkrantz starta. Gärna med Birgersson som inhoppare (när han är tillbaka).
3) Rödin/Scott fungerar inte alls för närvarande. Låt de spela andrafiolen ett tag för att minska pressen på dem.
4) Låt Hedberg ersätta Söderström fullt ut. Den enda backen f.n. som faktiskt kan driva upp pucken i anfallszon med kontroll.

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Peja: "Skämt åsido, man blir ju lite less på att Brynäs har blivit ett så gammalt lag. Jag tror det är en stor del orsaken till varför det ser ut som det gör."

Håller helt med dig där.

Missförstå mig rätt nu, men det är ganska illavarslande när en spelare som Gunler kommer till Brynäs och utmärker sig betydligt mer på ett positivt sätt än våra "stjärnspelare" som kanske tjänar ca 6-8ggr mer i månaden.

Tyckte Gunler gjorde det riktigt bra, han törs ju skjuta på mål åtminstone, måste väl ha haft en 5-6 skott på mål iaf. Hade ju även bra puckkontroll och skridskoåkning.

Sen var det ju synd att att det inte blev någon utdelning, men fortsätter han på denna inslagna väg så kommer han göra en del mål denna säsong.

Mattson: Det är är mycket gnäll nu.. Vad förväntar sig folk att man ska värva?
För tillfället beräknas Brynäs gå -34 miljoner, vad hade ni tänkt er egentligen? Att vi ska värva någon dyr import?

Nä, var lite realistiska över situationen som föreningen befinner sig i..
Gunler är både billig och kan lyfta vår åldrande spets, behövs lite fart och ungdomlighet i det här laget.

{9232}: Du kan fortsätta Modo-diskussionen i Modo-boken (länk). Det här är först och främst en bok där vi diskuterar Brynäs.

{8399}: Sundquist var inte redo uppdraget. Väldigt tydligt i intervjun. Han klarade inte av att stå emot åsikter inom föreningen. Och han klarade inte av att vara tuff mot föreningen när de ställde orealistiska krav. Precis som många här inne misstänkte var Sundquist för oerfaren och grön i sammanhanget för att träna Brynäs. En dålig rekrytering av Brynäs.

Silfverkroken: Ja, det är självklart inte snyggt att kalla någon för en "dåre", men skulle säga att det gäller såväl Brynäslegender som icke-Brynäslegender. Typ Magnus Sundquist förtjänar inte heller att kallas för en "dåre". Tycker personligen man ska visa samma respekt för alla.

munkas: Men skönt att det är bra fart på träningarna. Nu ser vi fram emot nästa träning... Ett jävla tempo ska sättas upp där har jag hört...

bradberry: Kul att Ingman kommer in och tar för sig när han får chansen. Solklart bästa back ikväll (även om konkurrensen var skrattretande dålig, men ändå).

{7044}: Jag tror Andersson är så fokuserad på ”processen” att han glömmer bort att det ska spelas av matcher också. Och en serie, där vi snart ligger sist. När tar vi förresten första ”snacket”?

Blå grottan: Förstår faktiskt inte heller hur man kan bänka Hedberg. Då återstår
Sigalet / Bertilsson / Berglund / Andersén / Nyberg / Björk.
Visst de flesta av dessa besitter ganska bra kvalitéer med puck. Men ingen som kan driva ett offensivt spel på ett effektivt sätt. Hade helst sätt dessa herrar permanenti startuppsättningen.

Ingman - Bertilsson
Nyberg - Sigalet
Hedberg - Berglund.

Björk har varit katastrof än så länge...

Förmodat lag imorn:
Ersson (Andrén)

Bertilsson - Andersén
Danielsson - Scott - Persson

Björk - Sigalet
Descheneau - Ölund - Berglund

Nyberg - Ingman
Alcén - Molin - Mannberg

Solem - Sallinen - Kvist

7e:
Berglund
13:
Ljungkratz

Kul med omkastningar i laget.
Jag gillar att Persson får chansen högre upp, jag gillar att Berglund petas på backen till förmån för Ingman, jag gillar att Bulan flyttas till Desch, jag gillar att Molin flyttas ner ett pinnhål, jag gillar inte att Solem får chansen före Ljungkratz. Bättre att ha Kvist och Ljungkratz med Sallinen.
Annars ett intressant lag där jag tycker att Hedberg bör få chansen som 7e back istället för Berglund.
Tror vi vinner imorn. Örebro såg lite tama ut mot Växjö. Och det är dags för en seger för oss.

4-2 till oss imorn.

Målskyttar:
Desch, Persson, Ingman och Ölund.

Peja: tror mest skon klämmer i att ni SHL lag inte vill ge mer av era tv pengar till ytterliggare 2 lag. Så nej kommer nog aldrig hända. Ganska roligt att följa Tjomme i Leksand tex. Först med att skrika STÄNG STÄNG STÄNG för vi vill inte riskera smitta vårat lag med Corona. Sen denna säsong så satsar han gärnet och är en av de första att gorma om att öppna för publik. Men nej då är smittorisken inte så noga längre. 😂

Tigerhjärta: Har du kikat något på Djurgårdens unga grabbar i förstafemman, William Eklund och Holtz? De är ruskigt bra. Jag tror absolut inte att vi kommer före Dif. De har dessutom ett grundspel vi inte är i närheten av. Inge hönsgård där inte.

majk: "...tidsintervall som ska motsvara ett visst antal matcher och inte antal matcher." Klockrent! Jobbar du möjligtvis för disciplinnämnden? :)

Auchinleck: Att vara medlem i en idrottsförening innebär i regel något annat, som du säkerligen blev informerad om när du tecknade medlemskapet.
Privatpartner är något annat som också finns väl beskrivet på Brynas.se.
Att sitta här och skriva magsura kommentarer i efterhand känns lite fel, tycker jag.

Lika bra Anton får vila några matcher. Som det är nu tillför han endast förväntningar från lagkamrater som inte uppfylls. Nu kanske övriga höjer sig...? Ett jävla dåligt agerande av vår kapten ändå. Att i jagaläge dra på sig SEX(!) minuter PLUS situationen domarna inte såg som ledde till avstängning... Verkar inte direkt utstråla harmoni... Tycker också Patrik Berglund är hopplöst dålig. Väldigt märkligt med tanke på hans start de första 3-4 matcherna då han var riktigt vass med bättre bett i åkningen, starkare på pucken och en annan karisma i närvaron. Kanske kan vara gynnande för hans spel att slippa Rödin? Rollfördelningen blir kanske konstig i kedjan. Greg har ju varit riktigt bra i den kedjan sedan han återkom men de övriga två underpresterar grovt...

mattiask: Mm, mycket negativt blir det..
Fast det mesta av det negativa jag skriver stämmer ju, eller hur?
Det är så många faktorer som måste stämma för att Brynäs ska kunna ta en seger. Att ta en komfortabel seger kommer jag inte ens ihåg hur det känns...
Det ser precis lika risigt ut som förra säsongen. Svag trupp, svajigt spelsystem och mycket otur. Plus dåliga domare så klart.

Enaranger: Inte förvånad alls att dom såg till så inställda matcher gällde Djurgårdens spelare men inte Brynäs . Som förväntat .

Vaska för helvete om i kedjorna inför 3:e!!!

Mattson: Ställ in säsonghelvetet!

Sv: HV71 - Brynäs IF 22-10-2020
Peja: Tycker ändå det fanns en del lovande tendenser i Växjömatchen. Hoppas inte de tappade tron på det helt nu när det gick som det gick.

Sv: Växjö - Brynäs IF 17-10-2020
Peja: Intressant att det är K Berglund som säger ifrån när han har tagit flest utvisningar i laget. 🤨

Stackars Lias. Fick sälja bilen...

Sitta och grina i Expressen när man tjänar 280000kr/månaden är pinsamt.

Davey85: Exakt - som man tränar spelar man! Märkligt att Brynäs IF behöver tränare av typen Boork/Berglund/Andersson för att få ordning på grejerna...

Huge: Hur länge kan man skylla på att vi är inne i en process? Jag noterar att exempelvis Leksand, som också bytt tränarstab under sommaren, har kommit betydligt längre i sin process. Detta trots att man har haft undermåligt målvaktsspel hittills.

Införa Coaches Challenge? - En gång per match kan man pröva ett domslut. Och har man fel får man en utvisning.

{8846}: Ja för tillfället rankar jag faktiskt Ölund före Molin. Sedan han lämnade förstakedjan har han gjort två riktigt bra matcher... Emil trampar vatten... Känns som han inte riktigt räcker till... I 5 mot 5 framförallt... Sallinen blandar och ger. Briljant emellanåt men medioker till och från...

Morgan är ett skämt, tar en enda själ honom på allvar?

{9179}: Ja Molin oroar lite faktiskt. Hans förmåga med försäsong i benen etc har nog överskattats en hel del. Hans prestation hittills i 5 mot 5 håller inte klassen av en andrecenter i SHL om man har ambitioner för övre halvan... När han får stå stilla och behandla puck/söka pass är han bra men i fart går det trögare...

BratwurstMsenap: Jag tycker dock att man spelar ett helt annat press spel med Andersson som tränare. Tycker till och med dagens insats var bättre än den mot Skellefteå när man bara stod och stirrade på deras spelare. Första perioden var väldigt jämn, andra sönderblåst och vi fick lira BP. Rödin hade bara 13min speltid för att det blir så sönderblåst. och tredje spelade man på resultatet alldeles för tidigt. Men en Ersson som stod på huvudet vi har inte haft någon sådan målvakt sen Markström. Svedberg var inte ens nära denna nivå, bara i slutspelet.

K Berglund måste sluta ta dumma utvisningar annars är många utvisningar också petiga så krävs mer disciplin för att få bättre rytm i perioderna.

Charliejfz: ni var bättre speciellt i andra halvan av matchen då vi fick försvara oss ofta, men mycket skott från kanterna. och en storspelande Ersson. Ni förlorade mest på ineffektiviteten. Ett par dålig domarbeslut mot er också men var lite åt båda hållen där

Ersson är inte mänsklig!

Berge: ”Sinnessjukt lag”?😂

Det där laget är marginellt bättre än nuvarande...

Nä vad sägs om följande forwardsuppställning?:

Huss Larsson Bisset
Larsson Gozzi Molin
Johnsson Tallberg Dackell
Johansson Masken Gustafsson
Lindholm

Det var grejer det...