1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776594 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Enligt dagens Gävletidningar kan Ersson bli kvar. Han säger att han tror att det kan bli så.

Sv: A proposito de nada
Nyström lyckades få in Nazisterna i Falun, mobbning och Brynäs i samma artikel och glädjas över hur Linus slår tillbaka genom att vinna guld. Ignorerar också vad Jacke sa och i vilket sammanhang han intervjuades i. Riktigt fult!!! För mig var detta över gränsen. (i dagens expressen - kunde ej länka)

Brynäsgubbe: Jag har faktiskt haft lite snack med RP via twitter senaste dagarna. Och en sak kan man konstatera - det går inte föra en normal diskussion med människan innan han ska sätta en på plats!
Riktig pajasvarning på honom!

Sv: Final
Skrubben: Petterssons dubbelmoral är patetisk. Likaså hans härskarteknik i kommentatorsfälten under försöken till krönikorna han skriver. Han sätter i system att skriva lite nedlåtande fyndiga svar till de som kommenterar, och när han får svar på tal med sakliga argument så publicerar han inte de kommentarerna. Allt i syfte att det ska se ut som om han satt de som skriver på plats ordentligt.

Tycker han är en pajas.

Orkar inte se en final-tråd längre.

Men kan meddela att Silfverberg gjort mål igen. Gjort mål i alla tre matcher mot Oilers hittills.

{7603}: Tack för de visa orden. Som SAIKare är du mästare på att hantera förlorade finaler 😉
Sorry, kunde inte låta bli...

Jag har ett hyfsat "man crush" på vår Kapten. Kan inte finnas en bättre representant för vår förening.
Älskar´t!

JAA TOMMY SJÖDIN FORTSÄTTER ÄVEN NÄSTA SÄSONG!❤

Nästa säsong ger vi oss Fan på att ta bucklan.
In med Lindbäck, Rödin och FÖRLÄNG med ikonen.

Känns tufft som fan just nu, men vi kommer tillbaka starkare, Bengtzen och Stark kommer hålla den här föreningen i toppen.

Det var inte vårt år i år, allt gick för snabbt. Nu har vi tagit ett steg på vägen, nästa säsong tar vi nästa steg.

Ha en kanonsommar nu alla brynäsare så njuter vi av en fin silly season där Sveriges bästa sportchef kommer ställa ett urstarkt lag på isen.

mk:
All heder åt er säsong och åt laget, även om det kan kännas bittert i nuläget:( En av de mest spännande finalserierna jag följt.

{7225}: perfekt, hoppades att dom skulle göra något sånt trams. Som sagt, TÄNDVÄTSKA!

pjåtor: Konstigt. Idag är i alla fall jag inte alls lika nervös. I torsdags kändes det som vi hade allt att förlora. Nu har vi allt att vinna.

All press på HV...

bradberry: Och nu visas reprisen av utematchen från samma år. Mina fötter kommer aldrig att glömma den iskalla tillställningen...

Fan känns konstigt idag, ena stunden känns det som att vi förlorade match 7 igår och därmed guldet för att i nästa stund inse att det är ju fan match 7 och ett ypperligt läge att ta hem guldet i morgon konstigt hur den lilla hjärna man har fungerar 😂

Tommy du stannar här PUNKT SLUT!!! samma sak gäller dig Karlgren!!! 👍🏻😃

{Tommy}: Vet inte vilket stolpskott som bubblade dig men bry dig inte om vad hen tycker. Jag tycker att du bidrar och vill ha dig kvar. Jag är generellt otroligt less på alla som ägnar sin energi åt andra skribenter! Tycker man inte om det någon skriver är det otroligt lätt att bara ignorera det!

Efter att ha sett mitt livs sugigaste match live så säger jag såhär, kort och koncist:
Dessa vill jag ABSOLUT INTE SE I VÅR DRESS NÄSTA SÄSONG:

*SANDSTRÖM (ÅK O KOLLA SYNEN GRABBEN)
*ZANETTI (JAG ÅKER BÄTTRE SKRIDSKOR)
*PUDAS (ÄR OFANTLIGT TRÖTT PÅ ATT 9/10 SKOTT GÅR I TÄCK)
*SUNKEN (NU ÄRE VÄL DAGS ATT PENSIONERA DIG)
*TVILLINGARNA (JAG ÄR MER JÄMN NÄR JAG SPELAR GOLF OCH DÅ HAR JAG 52 I HCP OCH SPELAT I 4 SÄSONGER)
*JOHNSON (KOMMENTARER ÖVERFLÖDIGA)
*MANNBERG (JAG SVÄR PÅ GUD ATT JAG OCH ALLA MINA BRÖDER ÄR STARKARE ÄN HONOM! OCH DÅ GYMAR INGEN AV OSS...)
*PEKKA (ATT DU INTE KUNDE ÖVERTYGA BZ, BULAN JA ALLA I LEDNINGEN OM ATT VI BEHÖVDE LIMPAN DÅ HAN VILLE HEM SER JAG SOM ETT BRAK MISSLYCKANDE FRÅN DIN SIDA!!!)

GODNATT. ALDRIG ATT VI VINNER 3 RAKA BORTA MATCHER MOT HV I DERAS HEMMABORG... FINNS INTE PÅ VÄRLDSKARTAN. SUCK FÖR MATCHEN OCH SUCK FÖR ALLA I BRYNÄS RESPEKTLÖSA SÄTT ATT VARA SÅ TAMA NÄR HELA GÄVLE STÄLLDE UPP PÅ ER DENNA DAG.

SOMMARLOVET BÖRJADE REDAN EFTER FELIX GENOMKLAPPNING I 1A PERREN.

FETT JÄVLA LESS NU!!!

Brynäsgubbe:
Jag klagade på att Bertil hade "dåligt läkekört" och fick kritik men tydligen är det fri jakt på målvakter.

ellis: Började gå på hockey där 1981/1982 typ... Sandström var unga stjärnan i galler som respektlöst gick i bräschen... Själv var jag 6-7 bast... Får lite gåshud av den där intervjun faktiskt. Visste inte att hans hjärta var hos Brynäs idag och att han har järnkoll på alla spelare å ser alla matcher i slutspelet... Underbart!!!!

Peja: Jag tycker att allt gått exemplarisikt till, det finns ingenting att klaga på. Öluund mådde nog bra av att matchas in långsamt med utlåning och sporadiskt med istid till en början, det har varit perfekt för honom. Mannberg har gjort ett bra jobb och är framförallt bättre i defensiven än Asklöv.
Att Thorell fick förtroende från start känns rimligt då han var ett nyförvärv och inte avsedd att matchas in lika lugnt och metodiskt som en junior, ibland fungerar det och ibland inte för nyförvärv helt enkelt.
BZs plan var ju hela tiden en bred trupp som skulle klara skador och det har ju gått riktigt bra mycket på grund av spelare som mannberg, Ancén, Thorell (från start) och våra juniorer.
+++++ från mig för lagbygge och matchning !

Horace76c: Det som man kan undra är ju varför ingen av HV:s rutinerade spelare försvarade "småglinen". Men C.Persson kanske bara är tuff i intervjuer och när han tacklar spelare mot huvudet 'blindside'?

{5915}: Vilken underbar situation vi befinner oss i nu. Möjlighet att avgöra inför ett kokande publikhav.

Underbart också att läsa på HV:s forum som nån länkade till för ett tag sen:

Vi är inte värda nåt guld, vi har domarna med oss, vi har CMore med oss, vi spelar bara sarg ut, bara ryggsäckshockey etcetera etcetera blahablaha. Ljuvlig läsning.

En sak är säker. Det bästa hockeylaget vinner alltid i en sjumatchserie. Det går inte att förklara bort. Vi får se om det är vi eller HV som är bäst i år.

HERREGUD....Missade Granis knytnäve innan match...vilken kung han är! Och Alcens kommentar i intervjun. Kärlek.

Tigerhjärta: han är grym fysiskt, såg ni också hans offensiva räd ? Spännande

Bratwursten : Ja det räddade ju nästa matchen. Zanetti kom in helt fel och gjorde väl fler misstag på 10min än vad Gunde gjort på hela säsongen. Ölund är kung idag!!! Kul att han fick spela mycket sista fem.

Vilket lyft när Ersson kom in!

Lindström:
OBS!!!
INGEN säger att, 'nu tar vi det på torsdag', eller 'vi är starka hemma'.
INGET JINX!!

ALCEEEEEEEEEEEEEN ❤❤❤❤VILKEN PERIOD VI GÖR!!! MINA HÄNDER SKAKAR....SKAKAR

{7225}: Man måste ju bara älska Granström. Kryper under skinnet på motståndarna.

Brynäsgubbe: Zab har redan sagt att han bara sa "wow" och tv-bilderna ser ut att ge honom rätt. Linjedomaren verkade bli mer psykad än hv-spelarna. Bisarra scener efteråt när huvuddomarna försöker försvara ett oförsvarbart domslut.

Lite tankar...

... Vi är ett starkare lag än HV71, och har så varit i tre av fyra finalmatcher. Väldigt märkligt tapp idag, men visst känns den otroligt befängda utvisningen på Zab som en vändning i matchen där HV får PP och mer fart på grillorna.
... Jesper Jensens första fem minuter i detta slutspel var magiska – efter det har han inte varit något annat än usel. Obefintligt passningsspel, märkliga beslut och mängder av avslut trots att han är en ytterst medioker skytt. Sorgligt att se...
... men samtidigt har ju andra klivit fram, och det ordentligt. Zaborsky – vilken jävla snubbe! Snacka om succécomeback. Ikonen på det, och vi har en duo som till 100% ska finnas med i truppen även nästa säsong. Kilström är självklart självskriven där med.

Jag tror att vi kommer komma stärkta ur detta. Jönköping-spöket försvann senast, och alla vägar ligger öppna mot en ny bortaseger.

Det var ju inte så pjåkigt det här ändå, nu kan vi ju avgöra HEMMA!

Chanzone: Nä han är från Lidköping där jag bor och han skämmer ut oss den jävla fjanten!!! Ska punka hans cykeldäck!

Tyvärr känns det som Bertil kommer missa hela finalserien. Fan vad jag lider med honom. Hoppas Stålberg känner sig jävligt stolt och nöjd med sin tjyvsmäll.

Bratwursten : Kanske köra Ersson istället för Zanetti?
För övrigt var det verkligen högst oväntat att Bertil fortfarande inte kan vara med medan Önerud vaknar upp pigg och fräsch efter en brutal knock i skallen, NOT.

Wesley: Härligt svar utav honom!

Fan i helvete vad taggad jag är inför idag! Gick upp klockan tre inatt för att bege mig mot Gävle! Så nu gävlar kör vi!

Iskallt av POW...

Horace76c: Vilka jävla nollor i publiken.

Horace76c: Blev ingen utvisning! Håller faktiskt på er😀

Har man en flagga med texten "vi har gud på våran sida", då kan man inte vara frisk..

{6984}: Guldmatchen från 2012 på Cmore nu 🏆🏆👍

Skrubben: Märks ju också tydligt att slutspelshockey inte passar Westerholmarna. När det går lite fortare och blir lite tuffare har de svårt att åstadkomma något. Och de är ju inte särskilt vassa defensivt heller. Tror att ersättarna kommer vara mycket bättre.

Peja: Jo men samtidigt blir man så fruktansvärt jävla trött när man i fredags läser i princip alla hylla Felix till skyarna (med all rätt) för att bara några dagar senare håna och häckla honom för två mål varav ett kan diskuteras.
Det är så pinsam jävla nivå här inne emellanåt så jag förstår varför de gamla rävarna som Bissett, Selander med flera lämnade detta. Jag är på jävligt god väg att göra detsamma. Enda som håller mig kvar är att jag gillar att diskutera Brynäs.

Huge: Givet att man kan lyssna på experter, precis som man kan lyssna på de som inte är experter. Lika givet är det väl att olika personer kan ha olika åsikter?
Så sent som för två dagar sedan såg vi en brutalt ful tackling på Oskar Lindblom som Sveriges största domarexperter inte såg något fel med...

Peja: Rautio har slutspelets bästa räddningsprocent och han skulle sannerligen stärka laget om han kom in. Vete sjutton vad problemet kan vara men han är ju på bänken i alla fall så helt ur spel kan han ju inte vara. Läge för honom att komma in och spika igen nu ....

Skål Skybar!
7 dar, 4 matcher, 3 städer...

Peja: Läste nyss en artikel om att 97% av alla djur är ryggradslösa. Hade ingen aning om att det gällde även zebror.

{7225}: om borgman spelar vill jag se lite slashings mot hans handleder. Då kan vi bli av med deras bästa back!

Huge:
Enligt GD kommer Fälth troligen spela i morgon och Bertil på torsdag.. Båda tränade i svart idag.

mattiask: Håller med i allt du skriver, och HV imponerar inte på mig. Och huvudtacklingen på Lindblom måste ju grannskas, annars tappar jag all tilltro till situationsrummet. Det här löser Brynäs !!

Det är alltså fritt fram att göra en huvudtackling? DOMMARJÄVLAR!!!!!!