1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776616 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
munkas: du måste verkligen hata Brynäs.

Inkazar: Pettisbif sa att han var först ut med Sallinen... Först att ha fel alltså.

Brynäsgubbe: Vill man se ett litet sammandrag av Adam Boqvist match inkl Hat Trick så kan ni spana in denna länk:

Sv: Brynäs-Färjestad [2016-12-10]
Anders Berg: "Jag fick rätt"

I all välmening: Snälla.... Svarar du på ett inlägg som postats för länge sedan så kopiera in en texthänvisning till vad du svarar på. Alternativt ta det via PM. Blir taskigt flyt i boken annars...

Uppdaterar sidan varannan minut. Heltaggad! Sallinen, where are you?

Pettisbif: Jag vill ha namn, jag tycker det är roligt att du ger oss något att prata o diskutera om. Fortsätt så Pettis!

Tjurn : På Kunluns hemsida finns han inte med bland forwards...

Auchinleck: Rätt säker på att Ikonen är en bättre spelare med puck än Mannberg, annars hade han aldrig kunnat göra så många poäng i Finland.

SWEATT: Inte jag heller men det går att lägga fram på mycket snyggare sätt.

SWEATT: va är de här för påhopp? Det finns några anledningar till varför jag inte vill se Hånberg som tränare. Men att han är religös är definitivt inte en av dom!

De är ju inte direkt så att han kommer stå och mässa i båset, vet inte vad du har för snedvriden bild av Religion. Men ta och tagga ner 2hekto.

Huge: Detta är inte mot dig Huge speciellt.
Men kolla på denna förklaring av Hellström om Nick Johnson:
– Han har gjort ett mindre ingrepp. Nu känner han sig för lite lätt den här veckan så får vi se hur det går. Vi ska testa ett skydd de närmaste dagarna och då får vi svaret om han över huvud taget kan vara på is. Funkar det med skyddet så är han medicinskt redo att spela efter uppehållet. Eller skriv att han i så fall kan gå in i ordinarie träning efter uppehållet. Funkar det inte med skyddet måste vi göra en ny bedömning.

Vad är det för jävla förklaring?
"Om det funkar med skyddet så är han klar för spel. Eller förresten, han är nog klar att träna, menar jag....
Är det denna medicinska toplkunskap vi har i Brynäs, så är det ju enkelt att veta vad som fattas mest tills nästa säsong.

NÅN SOM VET NåTT !!!!!!!!!!!!!

WDY: Tittar man på hela Sundlövs tid, dels vad han faktiskt gjorde med vår urusla ekonomi, prestationsmässigt och hur han på lång sikt faktiskt byggde det lag som tog SM-Guld så måste jag säga att jag håller hans jobb som bra.
Klart att han stod för vissa plumpar som gör att ett fantastiskt betyg blir svårt.
Men i mina ögon gjorde han egentligen ett mycket bra jobb sett till förutsättningar, men som sagt över hela hans tid så var väl allt bra.

Sv: Matchtråd Back to (back) Luleå Bulan!
{2064}: Fördelen med Guter är att man vet vad man får. Han är ju inget reject som Wallace eller Brödrosten mfl. Tar hellre Guter än Brad Jones eller vad snubben från Tyskland som länkades nyss hette.

Han kan dessutom bli en jävla joker i ett slutspel, offensiv spets i PP.

Men hoppas nu bara att ekonomin ser bra ut om man väljer ett ta in någon. Förväntar mig ett skapligt plus på sista raden vid bokslut om man väljer att värva nu.

Brynäsgubbe: Fantastiska besparingar Brynäs har gjort på skadorna i vinter. Ser man till budget så har ju flera löneposterna försvunnit eller minskat på grund av skador vilket bör ha gett en besparing i miljonklassen. I tilläg till skadorna så är ju också Thorells lön borta.

Steenm: tillbaka med Bertilsson, Johnson och paille efter uppehållet så jävlar börjar vi vinna matcher

Skönt att gå in i uppehållet med två segrar. Riktigt kul att se hur Ölund,Asklöf och Boqvist spelar ut. Låt nu Lindblom vara oskadd bara....

Spelet såg mer alert och flytande ut idag, längesen man kände att det klaffade som ikväll.

Fan vad jag saknat det här laget.

Älskar mest att Sweatt är på fel sida.

pjåtor: Carlsson visar KARAKTÄR!

Steenm:
Bra period totalt sett. Junisarnas fart är härlig att se, Bokvist grym.

{7853}: JAAAAAAAA JUNISARNA!!!!

Huge: Du är så otroligt barnslig när du beter sig så här.
Alla idrottare på elit måste jobba med det mentala.
Om du nu "vet " att ledarna jobbar med det Vilka är det? och hur jobbar man.
Vi andra "vet" att iom att det inte finns nån inom organisationen som jobbar med detta så måste man ifrågasätta det.

Pettisbif: Huge brukar ha tusen ursäkter när Sandström eller Rautio inte levererar. Var är de när Limpan skall bedömas? Jag är tveksam till att huge har sett mycket av Limpans matcher.

mattiask: Haha, ja maken till ansamling av gamnackade gnällkärringar härinne får man leta efter. Det är så jävla pinsamt som brynäsare att se hur vissa uppträder under en match. Ett jävla gnällande, raljerande och svartmålande på det lag man påstår sig supporta. Vi och Luleå är lite tilltufsade efter en tids nedgång i spelet, vad fan hade gnällkärringarna väntat sig? Klappklapp och gladhockey? Vi visar enorm moral och kämpaglöd, hämtar upp två tvåmålsunderlägen och avgör till sist på straffar.
Efter matchen inte ett ljud av uppskattning, glädje eller lite beröm till laget och spelarna från samma gamnackar.
Pinsamt, det är vad det är...

Peja: Ja, man såg skillnaden på Sjödda och Bulan när Lindblom avgjorde i straffläggningen. Sjödda skrek rakt ut och hoppade upp och ned medan bulan stod helt oberörd i båset

SH: 0+3 av Boqvist i 3e. Genombrott som heter duga!

Yes! GAMEDA... eh, just ja. Det är ju inge roligt längre.

Vilken hemmaförlust i ordningen var det här då? Sjuttonde?

Var det verkligen någon blåögd jävel som trodde att den här säsongen skulle bli annorlunda... allt har utvecklats precis som vanligt.

Och inte fan blir det bättre att huvudtränaren och tvillingarna lallar runt och längtar till nästa säsong. Att vi dessutom kommer lira utan vår just nu enda presterande spelare (Lindholm) nästa säsong gör att det känns så jävla DYSTERT just nu.

Näe, kicka Berglund redan nu. Totalt meningslöst att fortsätta under honom.

Sv: Brynäs - Skellefteå Matchtråd
Auchinleck: Sen har vi twitterfågeln Stark som gladeligen twittrar när positiva saker händer men när det går tungt stoppar huvudet i sanden.

rafalski: Jag är villig att hålla med om Bulan, han har gjort sitt. Låt Sjödin och Larsson leda laget resten av tiden denna säsong.
Jag minns när Bulan kom in som tränare och var en elak jävel som skällde på domarna och aldrig accepterade en förlust. Nu blir han knappt arg längre och ser mest ut att ha hemlängtan.
Vi kan varken ha spelare eller spelare som längtar ifrån Brynäs så låt lappen åka hem till skogarna med full betalning resten av säsongen (tyvärr).

Jag kommer inte att kolla igen så länge bulan står i båset.

Sjödda och Janne fixar detta, jag tror på truppen.
Mot varmare breddgrader, Singha och sol och bad i pool 👍👍🏼🍸🍾

Inkazar: Ja, kanske. Men jag tror inte att Sanny behöver jaga så mycket efter klick. De flesta som har ett hockeyintresse läser nog det han skriver. Han tillhör den absoluta toppen bland alla "tyckare" i min bok.

Målvaktsmatchning
Varför inte ställa bästa keepern i mål?
Förra säsongen frystes Starkbaum ut och denna säsong är det Rautio som inte står så mycket som han förtjänar. Vad står på tror ni?

Sv: Brynäs - MIF Redhawks 28/1-17
Steenm: Det fanns en period när det känndes ångestfyllt att Bulan och twinsen skulle försvinna. Just nu skulle det vara en lättnad. Inte konstruktivt att älta men dagiscoachningen av målvakterna övergår allt förstånd

J-kedjan!!!!

Grattis Asklöf!

Mrassarson: Ja, Lindbäck-nobben är säsongens största störningsmoment.

Auchinleck: Jo men kolla var dom ligger i målvaktsligan. Jag skulle kunna sätta ihop en kavalkad av Felix tavlor under dessa två säsonger och lätt få ihop 10-12 helt galna missar. Har aldrig sett en Brynäskeeper vara så darrig. Sämre än Bjurling. När Brynäs försvarsspel funkar så funkar Felix, men han gör så gott som aldrig avgörande räddningar.

Huge: Det är inte bara otur att Hedmans tackling på Sebbe slutade i invaliditet. Dels så är det ju bara att kolla hur många spelare som Hedman gjort till Hockeyinvalider så inser man att något är fel. Tittar man rent tekniskt på hur Hedman tacklar så ser man att han ofta tacklar "assymetriskt" där kraften koncentreras till överdelen av axeln eller axelkåpan. Det gör att kraften blir väldigt stor där smällen tar och ofta leder till skador. Jag vill hävda att detta är en medveten teknik för att skada motståndaren. Ni ser detta även vid tacklingen på sebbe. De flesta spelare tacklar för att få stopp i spelet och tacklar då med hela sidan av överkroppen. Jämför gärna med t ex Sundqvist som tacklar tufft och hårt men alltid med hela sidan på överkroppen. Hade Hedman genomfört tacklingen på det viset mot Sebbe så kanske han i värsta fall hade tappat luften. Hade jag varit spelare i SHL så hade jag pratat ihop mig med med andra spelare och tagit ett snack med Hedman om att fortsätta ta tuffa tacklingar men göra dom schysst och med respekt.

Huge:
Du slår alltid mindre killar? Och lika hårt som du klubbar ner större killar bakifrån?
Nånstans här finns det en grundläggande fråga om ansvar, konsekvenstänkande och respekt.
Vad är syftet med alla dessa dräpartacklingar vid sarg och open ice (inkl det värsta=blindsided)?
Kill or be killed? Macho image?
Satsa då på MMA istället.
Vinna puck är inte samma sak som att dräpa motståndare.
Spela hockey, bonnjävlar!

{7225}:
På nästa hemmamatch mot Luleå och Hedman vore passande. Det är väl 4/2?

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 2017-01-26
Vilken sjukt underbar seger igår och vilket fantastiskt jobb man gör från varje position på isen.
Dessutom väldigt kul när man inser på plats att man får en helt annan bild av vad som händer emellanåt.

* Fälth var vår näst bäste back. Herregud vad han spelar smart. Jag kan nog utan tvekan räkna ut 10 situationer där han ska ha en solklar tvåa MEN han gör saker så jävla snyggt/smidigt att domarna helt enkelt missar det. Galet bra igår.
* Kilström. Herrejävlar vilken match den karln gör. I mina ögon bäst på isen tillsammans med Rautio och Lindblom.
* Juniorkedjan. Vilket hästjobb!
* Rautio. Visar återigen vilken fantastisk målvakt han är och som någon/några skriver innan. Han har verkligen utvecklats vilket är kul att se.
* Lindblom. Jösses vilken hockeyspelare. Vi må ha haft Silfver, Järnkrok med flera. Men Lindblom dominerar isen på ett sätt jag aldrig tidigare sett. Magisk igår! Hela den kedjan är magisk igår.
* Bulan/Sjödda. Säga vad man vill om dessa två men jävlar vad aktiva dom är/var igår. Kändes som att de gjorde det mesta rätt hela tiden.
* Paille. Vi satt igår på läktaren och typ skratta åt honom då situationen såg väldigt konstig ut. Han kom med en jävla fart. Men vilken respekt han visar i det läget. Oj!

Igår gör vi verkligen en fantastisk match. Frölunda är klart bättre första perioden. Sen tycker jag vi är det bättre laget period 2 och 3.
Många på plats igår hävdade att Frölunda gör en dålig match osv. Men jag tycker det är Brynäs som gör det för bra för att Frölunda ska ses som dåliga.
Vi gör en fantastisk match, framförallt bakåt där Frölunda delvis har mycket långa anfall men inte kommer till några större lägen förutom i första perioden.

Det här var en sådan seger man bara tror man drömmer om - men jävlar vad skönt det är när drömmarna slår in!

Auchinleck: Kul som fan att se fjärdekedjan idag

Snygg seger Brynäs! Go for the gold.

Auchinleck: Seger i Göteborg med en junisfemma och Alcén i första. Starkt!

Sjukt imponerande, tack som fan Brynäs.

SÅ JÄVLA RÄTTVIST! HOPPAS DOMARJÄVLARNA HAR BETTAT ALLT DE ÄGER PÅ ETTAN!

Goaltender interference som var så JÄVLA viktigt i första perioden. Inte nu då...

På plats i Scandinavium, alltid lika roligt att se så många Brynäsare på plats. Alltid mycket mer bortafans när Brynäs är i Scandinavium jämfört med andra klubbar. Leksand och Djurgården kan även läggas in i denna kategorin.

Sv: Mot Saik Saik
JawKee: Ja det är ett forum. Inte en slasktratt där skribenter kan tävla om vem som an verka mest besviken med det ena färgstarka inlägget efter det andra.
Det finns skribenter som inte gillar att man skriver nedsättande saker om ledare och spelare. Om det, som enligt deras belackare påstår, gör dem till "sämre Brynäsare" så undrar jag hur man är funtad. Man kan vara arg, besviken och frustrerad efter en dålig insats. Men det konstiga behovet av att behöva "skriva ut det" i ett forum är totalt överflödigt. Sånt skapar dålig stämning, speciellt när de som beter sig på ett vuxet sätt här tröttnar och ger tillbaka därifrån skiten kom.

Så ditt "låt folk skriva vad dom vill och känner för" gäller INTE. För vi är några här som skall moderera i den här sörjan av totalt pubertala och onödiga inlägg.
Men visst, jag skulle ju alltid kunna sätta mig och stänga av de som inte fixar att hålla en vettig nivå. De kanske till och med skulle må bra av att få "skriva vad de vill och känner för" nån annanstans...

Kommer det fram att Bulan verkligen är klar för Luleå (han är säkert klar) så ska han bort från Brynäs illa kvickt!
Tänk all hockeyglädje man hade på höstsäsongen, den är som bortblåst!!!

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
In med en jävla ersättare för Zaborsky nån gång.
Matcha Rautio de närmsta matcherna.
Köp en personlig skottramp till Jensen.

Gunde vart iaf riktigt bra..

Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Game DAYYYY!
Ska bli spännande att se Boqvist ikväll om han får spela vill säga!
#petamannberginmedboqvist