1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776623 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Brynäs - Djurgården 20170114
Sjukt laddad idag, tänk att få sätta sig i soffan (hade varit bättre live jag vet) kl 15:30 med ett par pilsner och slå på hockeylördag och se sitt älskade Brynäs, hade inte bytt bort detta mot någonting! ÄLSKART!!!!

Sv: A proposito de nada
Skrubben: Jag skulle säga att Gunde är laget överlägset bästa tvåvägsback. Tycker han är bäst i alla zonerna, faktiskt, även om Bertil ger honom hård konkurrens i egen zon.

Tjurn : Bertilsson kommer nog vara borta eller bara spela sporadiskt. Tror inte på att det "inte är något" nu när han missat flera matcher... Har gärna fel förstås.

Sv: Nyförvärv
Diskuterar ni stora dyra spetsförvärv i denna tråd, och lite mindre utfyllnadsförvärv i den andra? Eller vill ni bara förvirra eventuella bortalagsforumscouter? ;)

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 2017-01-05
{6984}: Jag håller med om Kinnvall, vilket lugn han spelar med, imponerande.

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 2017-01-05
tjugo8: Moget att raljera över en tränares utseende bara för han tillhör ett visst lag. Så motivet att mobba honom är alltså kort och gott "FBK"? Att han sedan är sympatisk, klok och ödmjuk spelar alltså ingen roll för att han tillhör FBK?

Trött...

Sv: Luleå Hockey - Brynäs IF 2016-12-30
Lunkan: Jag är jävligt imponerad. Han har inte spelat en tävlingsmatch sen i våras och ligger på 93 i räddningsprocent. I seriens sämsta lag. Bättre än våra målvakter.

Ska han vinna matcher åt Rögle måste han vara övernaturlig.

Sv: Luleå Hockey - Brynäs IF 2016-12-30
Huge: Jag sitter mest och förundras över hur bra Kinnvall spelar. Han borde vara mogen ett A-lagskontrakt till nästa sässe.

Charles: Porser har ändrat taktik. Det var nog tur det!
Uppladdat:

500x0-img_1819.jpg

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 2016-12-28
Davey85: Mannberg gjorde mycket nytta idag. Förtjänar helt klart fyran i lokalsporten. Men Sasses trea till Rautio känns märklig

bifhjärta: Paille har förlängt:)

Sv: Brynäs IF - HV71 2016-12-26
bradberry: Fick med min totalt hockeyointresserade fru på matchen igår (hon kallar matchtröjor för uniformer så förstår ni nivån). Hon sa - "du den där 64:an kan ju inte ens slå pucken rakt"

God Jul Allihopa :)

Önskar er alla en riktigt god jul🎅🏼🎅🏼🎅🏼

Qvarre: God Jul alla Brynäsvänner .nu ser vi fram mot en spännande andra halva av säsongen. I dag tar jag mödommen på världens rökigaste wirre Octomore .. blir spännande 😆

moment22: Jag tycker att Boqvist har varit bättre än Lööke. Mer fart och det händer mer med honom.

Bonusdottern ville ha fina saker i julgranen ☺️

Äh, fick inte in bilden men det blev en brynäsflagga, 2 brynäshalsdukar och en brynäsnalle som hamnade där ☺️

Wesley: Sanningen?? Tror ingen sportchef skulle säga att "Vi blev tvungna att höja vårt bud avsevärt pga andras intresse, men det är han värd". Det är väl Skellefteås stående uttalande att spelare söker sig till dem oavsett vad de vill betala.

Sv: Brynäs-Färjestad [2016-12-10]
Bara jag som blev lite "rörd" av Sannys o companys ord i studion?

Annars var det längesen vi spelade såpass här bra! Riktigt kul att kolla på!

Forsberg 1978: oj va de hyllar Brynäs i studion...utmanare till Frölunda...jag är alldeles kallsvettig...

dAVydov: FKB spelar efter egna regler när det gäller hakningar och fasthållningar ochbhar alltid gjort. En av anledningarna till att man avskyr dem lite extra.

Minns ni tiden när Brynäs i princip inte kunde slå Färjestad?

Ville bara påminna!

Lindström: Äh, sluta med det här om handväskor och dylikt. Förstår frustrationen men den här macho-stämpeln hockey har måste bort.

dAVydov: Brynäs bästa backhand sedan Brendl slår till igen :)

{7800}: Jensens skarvning!

Chris11: vem hatar inte Färjestad. Dricker aldrig Löfbergs. Av princip själ och att det smakar gammalt skit från förr!

kennys: "Men det räcker inte med det. 8 man på skadelistan och en Bibic som får hjärnsläpp och åker på en huvudtackling."

Det har spårat ur, Bibic borde inte fått matchstraff, det är ju inte innebandy.

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 3/12-2016
Skönt att vakna upp efter 3p!

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 3/12-2016
Forsberg 1978: så var vi på 2a plats igen 👏👏👏

{5915}: Är prenumerant på GD å pröjsar dryga 300 bagis i månaden för papperstidning vilket gör att jag får allt web-innehåll oxå plus pdf-versionen på surfplatta.

Kan dock ändå ha synpunkter på stelbenheten i systemet. Varför inte göra det lite flexiblare?

En tillvalsmöjlighet utifrån vad man är intresserad av för en billigare penning. T.ex. skulle man kunna välja att enbart kunna följa Brynäs för säg....49 kr/månad.... I och med det tillvalet låser man upp allt brynäsrelaterat innehåll. Tror det skulle vara en perfekt lösning för alla supportrar ute i landet som törstar efter brynäsnyheter men ger blanka fan i minnesstunder för bocken, ett bilfritt Gävle centrum eller andra gävlerelaterade nyheter....

Boqvist med två ass ikväll. Hittills.

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
pjåtor: Luleå dumpade ju Mannberg och han är precis samma spelare nu som då. Han fixar ofta utvisningar på motståndarna, mycket eftersom han åker skridskor och faller väldigt lätt. En väldigt begränsad spelare men jag tyckte ändå det var rimligt att ta in honom. När Bulan var ny kom Mannberg in som en spelare som kunde spelsystemet utan och innan, sånt underlättar när en coach ska implementera ett nytt spelsystem. Men nu kan alla andra också spelsystemet, att ge honom ett 2-årskontrakt var väldigt konstigt.

Tungt för Pettis! Han har inget flyt med sina säkra källor just nu!

Davey85: även om ryktena kring holloway kom som en blixt.. så känns det förvånansvärt tungt, nu när han inte kom. Mitt tagg inför matchen dog av lite grann.

Många som skriver att Lucas inte "kommit igång". Personligen tycker jag att han är mycket bättre i år. Stabilare, går inte bort sig så som han kunde göra förra säsongen. Inte lika offensiv men det har vi andra backar till.

Det är inte bara Greg Scott som har koppling till Bud. Kevin Clark, Scott och Bud spelade alla tre i deutschland cup!

Det här är rent ut sagt olidligt.

Det skulle vara intressant att veta hur många läsare Mansson har i livebloggen på GD nu efter att dom gjorde den till en plustjänst.

Helt värdelöst om ni frågar mig..

mattiask: "Vad är det som säger att Rautio inte skulle kunna stå på huvudet? Vad är det som säger att just Lindbäck skulle stå på huvudet?"

Jadu, att Rautio är 30 år och aldrig har gjort ett bra SM-slutspel, medan Lindbäck är en målvakt som är väldigt nära att hålla NHL-klass, om han inte gör det. Utan skador hade ju Lindbäck antagligen fortsatt i NHL.

Jag tror det är önsketänkande att Rautio helt plötsligt skulle bli en slutspelsmålvakt. Han har alltid varit en gedigen grundseriemålvakt och fortsätter ju på det mönstret i Brynäs.

Stämmer att Rautio är värvad eftersom Brynäs tror på honom, men tanken var inte att Rautio skulle gå in som mv-etta. Det var just därför som Brynäs värvade Rautio och inte en bättre målvakt, man trodde mycket på Sandström. Har skrivit många gånger att Rautio är en av seriens bästa andramålvakter. Och man vinner ingenting med bara andramålvakter.

Lindbäck skulle kunna vara demonmålvakten som bär Brynäs i slutspelet. Han skulle kunna vara skillnaden mellan att gå långt och åka ut tidigt (som Brynäs brukar göra). Hans skadefyllda fjolårssäsong gör att Brynäs får en unik möjlighet att värva en NHL-mässig egen produkt som dessutom spelar på en position där Brynäs behöver få in en toppspelare. Det borde vara en 'no-brainer'.

Tänk om typ Johan Larsson skulle bli ledig under nästa säsong. Skulle Brynäs då tacka nej med motiveringen att vi har Ölund, Granström, Westerholm och Blomqvist på kontrakt?! Det vore precis lika galet som det här med att tacka nej till Lindbäck är.

bifhjärta: Och Clark har vi redan nästa år. Känns bra. Härligt jobbat Bengtzén!

Sv: Rögle - Brynäs 2016-11-26
Peja: Tre matcher +17 tusen i böter för Hedman.
Känns som om han får rabatt på straffet snarare.
Kanske tycker nämnden synd om honom då de har insett att han definitivt lider av någon mental åkomma. Han har helt klart inte förmågan till att känna empati

Hälge: Jag fattar inte varför Hedman fortfarande får spela i SHL. Det är ju i allra högsta grad en arbetsmiljöfråga för övriga spelare i serien. Hur många chanser ska en återfallsförbrytare egentligen få?

Inkazar: sådär ja!!! Fortfarande 2a!

Det syns inte i scorekortet! 3p är 3p. Viktig match för psyket

Mogge J försökte verkligen hjälpa Mögle. Men de hjälpte inte!!!

Sv: MIF-BIF 24/11-16
Brynäsgubbe: Jag skulle beskriva kvällens insats så här...

Med puck gör Brynäs en fullständigt urusel insats. Klart sämst på hela säsongen. Som Lindblom påpekade efter två perioder var passningsspelet alldeles för dåligt.

Utan puck gör Brynäs en klart godkänd insats. Försvarsmässigt håller laget. Pudas blev uppsnurrad några gånger men helhetsmässigt släpper man inte till särskilt många målchanser, även om Malmö inte är det vassaste laget offensivt heller.

Brynäs fick inte riktigt 'fast' motståndarnas backar i forecheckingen. Min tolkning är att detta berodde på dåligt beslut i spelet med puck. Malmö läste sönder Brynäs spel och Brynäs hade inget motmedel. Det bådar inte gott inför framtiden, men samtidigt är Malmö defensivt starka.

Börjar förresten bli en tendens att Lindblom alltid påpekar att passningsspelet måste upp när han intervjuas. Han är ju skolad i Brynäs spelskickliga skola, medan Bulan och BZ verkar förespråka mycket dump & chase. Hoppas verkligen inte att de för över sitt tänk till juniorlagen, då kommer Brynäs att skola Daniel Brodins istället för Calle Järnkrokar i framtiden.

Sv: MIF-BIF 24/11-16
Brynäsgubbe: Vi kanske ska ge Malmö lite cred också. De ligger trots allt fyra i serien och har spelat in tre poäng färre än oss. Det är ett bra ishockeylag och vi möter dem på bortaplan.

En del verkar tro att det är hur lätt som helst att alltid prestera på topp och dominera. Finns ett lag på andra sidan också...

Martin Johansson, utgående kontrakt i ÖHK.
Tror han skulle vara klippt och skuren för Bulan hockey. Skulle verkligen vilja se honom i Brynäs igen tills nästa år.