1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776625 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Brynäs - ÖHK 22/11-16
Gunderson
Inledande 13 matcherna 4p (0+4)
Senaste 7 matcherna 7p (2+5)

Bara spelet i PP synkar bättre så kommer han landa på över 40 poäng den här säsongen.

Sv: Brynäs - ÖHK 22/11-16
Bra signaler Pontus sänder i intervjun! På frågan vad de skall göra för att vinna svarar han att det här är det sämsta de kan spela. Kan bara bli bättre typ... Bra!👍

Sv: A proposito de nada
Blomqvist klar för 3 nya år:)

Tror mycket på Ölund. Mycket mer spelskicklig än Granström. Känns som det blir succé!

Sv: LHC–Brynäs | B2B 17-18/11
Mike.F: Har du läst om Brynäs initiativ om nolltolerans på huvudtacklingar? Så agerar en förening som står för rent spel.

Mike.F: Konstigt att ni i Frölunda har haft sån jäkla otur hittills med alla avstängningar då! Vad är ni uppe i nu? 7-8 avstängningar va?

Brynäs har 0 avstängningar hittills. Och förra säsongen hade man 2 på hela säsongen. Jag tycker nog att vi brynäsare har fog för att kalla Frölunda för ett smutsigt lag.

Zappaholic: Måste passa på att berömma Ölund som kliver rakt in mellan Paille / Johnson och verkligen spelar sitt spel! Tycker alltid att Ölund tar för sig och sällan "fegspelar" när han får chansen, grymt!

Vart kanon med kaptenen med twinsen

Förresten, kan någon vettig människa förklara för mig varför IK Pantern har en bild på Günther i mittzon?
Uppladdat:

500x0-skrmklipp_1.png

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 15/11-16
SWEATT: Det känns som att alla kan slå alla den här säsongen. Det gäller att prestera helt enkelt. Det är små marginaler.
Jag njuter verkligen när "Inte riktiga AIK" får stryk. Jag önskar dem allt ont i världen. Som grädda på moset så skulle man inte tacka nej till att Uppdrag Granskning synade dem i sömmarna. Hur mycket kommunala medel kan man pumpa in i en förening?"

Hahahaha att KHK-klacken sjunger om "domarskandal". Det är parodiskt.

{7225}: Suck.

Rumpelstiltskin: Tror att publiken består av ättlingar till utvandrade Skellefteåbor.

{7720}: Ja det här kan vara vändningen för Felix. Storspel i J-turneringen och nu hållen nolla.

Jag tycker Felix flänger rätt mycket men han gjorde många viktiga räddningar ikväll. Stor eloge att hålla nollan. Grymt!

Sv: Brynäs IF - Djurgårdens IF 12-11-16
Underbart Blomman

Leksand IF - Brynäs IF 10/11 - 2016
GAMEDAY!!!!

Zab borta till Jul!!!! HELVETES JÄVLA SKIT!!!

Inkazar: Jag tror inte jag behöver tvinga mina barn att bli Brynäsare det lär komma av sig själv med tiden tror jag.
Att tvinga någon att hålla på ett speciellt lag är lika idiotiskt som arrangerade äktenskap, det skapar inte riktig kärlek utan den måste komma inifrån. Jag sår små brynäsfrön i mina barns hjärtan och sedan får ett riktigt brynäshjärta växa med åren.

{7225}: Idag hade man chansen att ostört, utan gnäll, få kolla på hockey från 16-21. Tjejen ska för en gångs skull lämna hemmet en lördagseftermiddag och ta med sitt hockeyhat ut på stans lokaler. Tro fan att det är uppehåll i hockeyn!! Helvetes jävlar vad försmädligt!!

Det var skoj i början att ni kan argumentera mot varandra om något (statistikfrågan) när ni tycker samma sak egentligen Rodrigo och {7225}. Men efter en månad av samma inlägg börjar det bli lite tjatigt

Sv: Brynäs - Hv71
Zappaholic: Finner inga ord, tyvärr så lyckas dårarna att såra människor med dom orden. Lågt, riktigt jävla lågt!

JawKee: För mig är det mest positiva att vi orkar åka skridskor, pressa och spela med stor energi i 60 minuter.

Någon oinsatt påstod att vi var dåligt tränade i starten av SHL, vilket vi nog med all säkerhet kan slå fast att vi inte är. Tvärtom...

mattiask: Du skriver att Markan gjorde misstag i början. Ja, men hur lång tid är man egentligen "i början"? Sandström har spelat 30+ A-lagsmatcher för Brynäs, han är inte längre en superfärskning i sammanhanget.

Om Sandström spikar igen totalt i 3-4 matcher så vore det fantastiskt, men hittills har vi tyvärr inte sett tydliga tendenser på att så kan bli fallet.

Som sagt, Sandströms utvecklingskurva går inte uppåt. Han är inte bättre nu än för 1 år sedan. Och det är en tydlig indikation på att hans matchning skulle kunna skötas på ett bättre sätt (läs Allsvenskan). Och framförallt tappar laget poäng på grund av hans svaga målvaktsspel, vilket ju är det allvarligaste i sammanhanget eftersom laget Brynäs är viktigare än en enskild spelare.

SWEATT:
Kolla Granis agerande på 2-3

Har sett för många sådana av honom för att det ska vara värt 0,2 miljoner/månad
Vi får hoppas att det blir bättre och att det just nu beror på att han är för överambitiös samt behöver hitta rollen i laget/femman...

Skrubben: Ja det stämmer vi vann 5/11 -2011 vi vann med uddamålet 4-3

Efter den vinsten har det blivit: (HV 71's siffror först)
2-1 OT
2-1 OT
2-1 OT
3-0
4-5 SO
5-0
4-2
4-1
5-2
3-2
Det är väldigt få matcher som varit klara förluster så det är väl dags att vi klämmer dit dem nu tycker jag.

Brynäsgubbe: 8 raka torsk för DIF snart.

{7800}: Riktigt skön seger 👍👏👏👏min chef håller på HV 😂😂😂

Lindblom är Brynäs bästa spelare. Jävlar vad bra hela den kedjan är. Och vilket fynd i Jensen.

Sv: #BIFFBK
Skrubben: härligt när folk erkänner att dom haft fel .

Brynäsarna har växt en decimeter och Färjestad krympt till smurfarna, härligt!

UTLÖSNING!!!!!

Och så jävla välförtjänt av JEPPE!!

Jaaaaaaasaaaa

Haha SJUKASTE! Har suttit och slitit mitt hår i 2 perrar, går och pissar och kmr tillbaks till 1-2.

Men snälla nån, IN MED PUCKEN!!!

blackredberry: Synd bara att stolpen stod felplacerad där.....

smallround: SHL-domarna har alltid varit för snabba med visslan. Ett jävla daltande med målisarna.

Sv: RIP Wille Löfqvist
{7225}: Men... det var väl igår...?

Sv: RIP Wille Löfqvist
Fruktansvärt tråkigt med Willes bortgång, han var en riktig glädjespridare och Brynäslegend.

Vila i frid Wille.

Satt på frukosten på Grand nu. Skapligt paff man blir när Paille m fru stegar in å ska käka frulle. Vart helt ställd så de vart ingen fan pic.. men å andra sidan. Vem vill bli störd mitt i frullen liksom?

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks 2016-10-22
SnowKing: Du tror inte Lindbäck skulle vara bättre än Rautio/Sandström alltså?

Zzz: det bästa vore ju att låna ut Felix till Almtuna för gott och ställa lindbäck i kassen

Man va astaggad inför säsong med detta laget men nu med dessa jävla slipsar i mål och spelet som blir lidande av detta så känns det så jävla hopplöst!!!

Jag knäpper av matchen nu. Granström in när vi ska jaga kvittering... vår sämsta spelare...

Chris11: LAGET lekte med Malmö halva matchen och siffrorna borde vara de omvända. Dock har vi blivit frapperande oroliga i egen zon och våra målvakters spel hjälper inte till... Vi måste ta lärdom av säsongen med Sperrle/Korhonen. Agera innan det är för sent...!

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 2016-10-20
Tack så mycket Felix. Undra hur många poäng han har slarvat bort åt oss dom senaste säsongerna?

Sandström får nog max en 4:a i betyg av GD efter kvällens insats.

Pettisbif: Tycker vi äger matchen i andra ända tills Felix kastar in några höstlöv i egen kasse. Tar ner energin hos våra utespelare och Karlskrona tar över...

Sv: Brynäs IF–Rögle BK [2016–10–18]
Rodrigo: Håller med! Tycker twinsen var grymma idag, kul att Zaborsky fick hänga en också!

Sv: Brynäs IF–Rögle BK [2016–10–18]
Helt jävla öppet mål för Zaborsky och han bränner det. Vad i helvete? Den där hade ju tillochmed sunken satt...