1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776627 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Brynäs IF–Rögle BK [2016–10–18]
Brynäsgubbe: Alla lag vänder sina negativa trender mot just Brynäs!!!! Orkar inte

Sv: A proposito de nada
mattiask:
Kinnvall är lika gammal som Ersson o Carlsson... Blir spännande att se vad han kan!

Sv: Växjö-Brynäs 20161015 MATCHTRÅD
Inkazar:

När man läser där på Johan Alcéns twitterkonto.

Ja då kan man inte tycka annat än att Brynäs borde ge honom ett livstidskontrakt.
Han betyder nog mer än många tror både på och utanför isen.
Utanför isen så verkar han faktiskt vara ovärderlig.

En mer än värdig ambassadör för Brynäs.

Charles: Håller helt med. Varför inte snacka om matchen istället?

Vi gör en kanonmatch idag. Vi spelar på exakt samma sätt som mot Skellefteå förra lördagen. Enormt kompakta framför eget mål vilket gav oss chansen att vinna matchen. Vi lyckades göra första målet och direkt fick vi Växjö i gungning. Precis som man ska spela på bortaplan. Mot sånna här bra lag går det inte att spela en frejdig hockey som bygger på att vi måste göra 3-4 mål framåt för att vinna. Det känns verkligen som att vi knäck koden för hur vi ska ta fler poäng på bortaplan.

Frågan är om vi haft samma stabilitet i egen zon på hemmaplan hittills den här säsongen? Det har känts som att vi har velat bjuda publiken på en lite mer rolig hockey hemma jämfört med borta, och då har vi också tappat lite i försvarsspelet.

Äntligen vann vi mot Växjö. Senast vi gjorde det var väl 2 år sedan?
Rautio i kassen innebär bruten förlustsvit och max 1 insläppt mål.

JAAAAAAAA fyfan va gött bra Brynäs!!!

In your face domarjävlar!!!

Metalman: Rautio är ju lysande. Måste lyftas fram. Spela förtusan inte Sandström på tisdag. Då blir jag förbannad.

Jesper jensen vilken lirare

Sv: Brynäs-Leksand - 13/10
Pettisbif: Att skylla förlusten på kedjeformationerna är nog så korkat det kan bli. Näst efter att skylla på Pudas.

Jag skyller helt och hållet på karma. Det var bäddat för Leksand idag, känt vibbarna hela dagen.

7 raka förluster > Derby och chans till nystart > Huvudmatch i Cmore > Fokus på Leksand > Allt går lite för lätt för Brynäs i spelet men vi rycker inte ifrån målmässigt > Flytpuck studsar in > Får energi > En till puck studsar in > Sonde fucking Olden avgör.

Allt var regisserat från början. Ska nog bli religiös.

Sv: Brynäs-Leksand - 13/10
Pettisbif: Sandström är så kass just nu? När har han varit bra? Han kastade ju in puckar i slutet på förra säsongen. Är Felix S ngt slags Unicefprojekt?

Sv: Skellefteå - Brynäs 8/10
Tack för en väldigt givande intervju med Niclas Burström!

Sv: Skellefteå - Brynäs 8/10
Ny regel, om en motståndare slänger sig så är det ditt ansvar att hålla upp personen

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 2016-10-06
Riktigt go seger igår.
Även skoj att se bröderna W tillsammans med Z som jag tyckte stundtals gjorde det riktigt bra.

Däremot en kedja som jag tyckte fullständigt körde över allt igår var kedjan Lindblom-Jensen-Clark. Dessa tre var inne i motståndarnas zon i princip hela matchen när de lirade. Riktigt intressant kedja måste jag säga!
Sen ska det bli som ni andra säger intressant att se hur han agerar med backparen när Fälth är tillbaka.
Är ganska övertygad om att Sunken och Lucas får stå åt sidan men framförallt Sunken. Annars har han något inskrivit i sitt kontrakt att han måste spela.
Jag har och kommer alltid gilla Sunken - men på den här nivån gäller bara det sportsliga.

Vad säger ni om Zaborsky? Vi vet ju att han kan göra mål. Men tycker han känns helt lost i bulans presspel. Han vet inte när han ska sätta press så då blir det något halvdant. Han vet inte heller när han ska kliva in som tredje gubbe och hjälpa tvillingarna längs sargen. När han går in som tredje gubbe vinner motståndarna pucken och det blir ENORMA ytor i mittzonen.
Tycker han ser ut att vika undan från närkamper och verkar allmänt seg och klen. Han blir lätt av med pucken.
Låt oss ge han 10 matcher med twinsen så ska han nog komma igång!

Jag tycker synd om grabbarna. Förhelvete Gävle skärp er!!!

Tre sköna poäng!

Btw: Förblir en gåta för mig att vi släppte Honken. Bättre än Starky, Felix, Rautio. En slutspelskeeper. Och ett stort BIF-hjärta. Gåta!

Snygg hantering av reprisen...

Sv: Brynäs - Linköping lör 1/10-16
Måste gå mot strömmen och erkänna att LHC gjorde en jättematch, sett defensivt. Framförallt har de målvakten att tacka . Brynäs skapade väldigt mycket, hade fart under skridskorna och var offensiva under i stort sett hela matchen. Vi fick åtskilliga powerplaylägen, och snurrade upp deras försvar titt som tätt. Bistert naturligtvis att LHC skulle göra mål på sitt enda powerplay. Men som Clark sa i pausen "Vissa kvällar går puckarna in, andra gör de det inte". Sett över hela matchen gör vi princip inga misstag bortsett från utvisningen som tyvärr blev avgörande.

Med andra ord, stort cred till LHC-målvakten, i övrigt mest otur. En skitmatch helt enkelt.

Det är humor med denne Glenn Hellström. Är han med för stämningens skull? Återigen kläcker han ur sig "ingen fara". Lucas skulle träna redan igår sa han. Nu är han borta från spel...

Fan vad skönt det var att se bertilsson igår. Hans lugn i egen zon är härligt att se. Undrar om han inte får testa landslaget om han får vara skadefri

Pettisbif: Zaborsky och Jensen tränade för fullt idag enligt GD. Vi får se om båda spelar imorgon.

Sv: Daniel Paille
Hotell bokat imon i Gävle..65 mil enkel..högt tryck på biljettsidan nyss😄👊💪💰

Asså vem fan är den här Clark egentligen? Vilken jävla passning. Vilken jävla spelare! Han är ju helt magisk!

Om Granströms +/- så var han inne i boxplay på Frölundas 2-1 mål och dom blev precis fulltaliga innan dom gjorde mål. Sen var han tekare när vi tog ut målvakten i slutet för att kvittera.
Om mitt minne inte är allt för dåligt:-)
Så jag tycker den riktiga +/- är -3 på Granström.
Det är inte riktig okej det heller men det finns situationer som kan förklara en eventuellt dålig +/-

Sv: BRYNÄS-FRÖLUNDA 23/9 2016. Premiär,mot mästarna,back-to-back
Lindström: Avstängd 5 matcher. Helt korrekt enligt mig.

Har alla sett detta?
Frölundaspelaren Robin Figren fälls för tackling mot huvudet i gårdagens match mellan Brynäs och Frölunda, han kommer att bli avstängd och tilldelas även böter. Hanteringen av ärendet har skett enligt de rutiner som gäller disciplinärenden säsongen 2016/2017.

Skrubben: Blev imponerad av hans oväntade passningar idag. Rakt in framför kassen vilket skapade fina chanser för kedjekamraterna.
Tycker att både Paille och Mannberg är oförutsägbara spelare, det kan hända vad som helst i offensiven när de är inne.

Bra match av samtliga. Tycker dock att jag har mer att kräva av Felix, Pudas, Gunde och Zaborsky.
Men det kommer!
Bz har trollat med sitt trollspö och vi kommer vara ett grymt jobbigt lag att möta denna säsong! Förläng med Bulan/Sjödda direkt säger jag bara!!
Tror fanimej vi vinner imorgon också.. eller är det för mycket? Hehe

Får dock en aning samma vibbar som det året vi kvalade och gav Boork kicken. Nu liksom då hade vi en bra försäsong, ett brett lag (annat tänk dock), plus ruskigt härliga segrar dom första två matcherna. Vinst borta mot Luleå med 5-2 och hemma mot guldtippat LHC med typ 8 9 -1.. sen gick det tyvärr bara utför. Där har vi mycket förklaringar i hur Boork valde att matcha truppen. Men ändå.. lite scary att se så många likheter. Hoppas Brynäs som organisation har lärt sej av den läxan.

Tack för ikväll Brynäs. Det här var iaf min skönaste premiär match jag skådat under mina 30år som inbiten brynäsare. Nu kör vi på imorgon också. Hej svejs!

Qvarre: Vi måste räkna med en helt, heeelt annan match. Deras försvar var kasst, deras keeper var usel så jag antar att de spelar Gustafsson imogon. Om de tightar till försvaret är det här annars en jämn match - de fick också rätt enkla mål så vi har en del att se över vi med. Imorgon blir det krig.

Chris11: Idag gjorde Jensen hälften så mycket poäng som han gjorde på hela förra säsongen!

Tredjekedjan:
Jensen 0+3
Ponthus 2+2
Lindblom 2+0

Det märks att Ponta W "trivs bättre" utan brorsan på isen. Nu får Ponta spela ett rakare spel med Lindblom och Jensen. Ponta kan ta fart på ett annat sätt nu.
Med brorsan bredvid sig var det mycket energislukande spel vid sargerna, Dom snurrade runt utan att det gav så mycket.

Jesper "Poängspelare?" Jensen

Ska vi tippa på att Bakala inte får stå imorgon?

Sv: Jevgenij Davydov ?
{7225}: Haha! "Vi stod och såg hans första träning jag och Tord, och bara tittade på varandra: "Vafan är detta?". Det var ju en äkta julgris som kom ut på isen, han kunde knappt ta sig fram, det var styrfart"

{5915}: Lite 70-talsvibbar över laget, 4 brynäsare på isen i World cup, härligt.

Vuollerim: Måste säga att jag blev förvånad över att Frölunda såg så pass dåliga ut som dom gjorde. Deras backsida är verkligen lövtunn. Att en spelare som Nörstebö spelar i första backpar är en tydlig indikation på det. Sätt press på deras backar så kan det bli en rolig kväll på fredag!

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Huge: Att du orkar....

Sv: Upptaktsträffen
ellis: Man hör ju det man vill höra. Det han sa var att räknade med en kvartsfinalplats. Alltså att hamna bland dom första sex i tabellen. sen väl i ett slutspel är jag rätt säker på att man går för guld.

Sv: Träningsmatcher 2016
{6984}:Så här sade Simon efter dagens träning. Jag har inga skadeproblem att prata om. Det var länge sedan vi bestämde att jag inte skulle spela alla träningsmatcher. Jag tänker dock spela mot Djurgården nästa vecka.

Vet inte om det framgått i diverse rapporteringar, men Zaborsky var magisk i tredje.

Första målet hittar han in till Nick som hänger upp den klockrent i krysset. Andra är det omvända roller, kontring 2 mot 1 och det ser ut att gå långsamt, men de vet precis vad de gör. Nick över till Zab som håller i, lägger över på backhand och rundar keepern. Sen hade Zab en helt sjuk genomåkning, kunde blivit årets mål redan.

Sagt förr att han liknar Rödin i stilen och håller fast vid det. Kanske inte samma power i avsluten men riktigt vass.

{7225}: Sunken ger allt varje match och är en av dom mest vältränade i laget. All heder åt honom för det. Men just nu har vi 7 bättre backar.

Det var så länge sedan man såg Bertilsson spela. Av det jag såg igår så blev jag överraskad. Har Berra alltid varit så bra som han var igår? wow! Vilken fin skridskoåkning, vilket lurigt skott och vilka härliga smällar han delade ut. Känns som att han blivit bättre på det mesta eller är det bara jag? :)

eltifoso: Jag är beredd att hålla med. Det finns goda chanser att Brynäs passerar 150 poäng under grundserien den här säsongen. Sen återstår endast 12 matcher, några flaskor skumpa och allsång på torget innan säsong 16/17 kan summeras.

BIF96: Paille skulle hängt en i friläget i bp. Och de kan han, finns bevis på tuben ;)

Sånna här situationer irriterar mig något fruktansvärt. Bertilsson delar ut en tackling som domaren bedömer som schysst. En Leksing tycker dock inte det och flyger på Bertilsson och börjar svinga mot honom. Bertilsson, vad ska han göra? Givetvis måste han försvara sig.

Men då blir det dubbelutvisning? Det tycker jag är så in i helvets jävla töntigt och fegt av domarna i svensk hockey. I ett sånt skede är det ju Leksingen som helt oprovocerat flyger på Bertilsson och då borde det rendera i PP för Brynäs. Men så blir det aldrig i SHL och som sagt, jag tycker det är sjukt fegt av domarna.

Gunderson driver in pucken i zon, droppar back till Granström som trycker upp den i krysset.

Kedjan med Paille, Granström och Johnson är rätt rolig. Inga krussiduller. När dom kommer in i zon så köttar alla bara rakt på mål. :D

Gillar det jag ser av Paille dock. Han är på rätt plats. Bra klipp och fart i skridskoåkningen, stark vid sargerna. Han jobbar fram pucken, vinner närkamper och levererar passningar upp på back etc.

Clark hade ett läge där han lirkade sig in i zonen också och levererade en riktigt fin macka mot bortre stolpen där (tror det var PaW) inte fick klubban på pucken annars hade det nog varit solklart mål där.

Bertilsson har lagt några fina flippmackor också, samt totalt mosat en leksing i försvarzon vid ett tillfälle. En blå stackare fick en rejäl flygtur följt av ett tvärstopp i planket.

Sunken med en patenterad "Ligga kvar försvarzon i en hög och låsa fast en motståndare i 20-30 sekunder." också. Alltid roligt.