1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776630 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Brynäs IF - Djurgårdens IF i åttondelsfinal.
{4345}: Shit vad Brodin faller lätt. Kan inte klaga på Salmela för det.

Sv: A proposito de nada
Röstat på Lucas förstås. Stor ledning just nu.

Röstat! Tidig ledning för Lucas ! ! In o rösta nu!!

{6984}: Känns lite konstigt att man ska behöva välja mellan dem. Bara för att man som supporter är där primärt för själva spelet så behöver det väll inte innebära att man som arrangör inte kan försöka maximera upplevelsen på alla plan? Den genomsnittlige supportern vill bli underhållen och jag ser introt som en del av det.
Personligen så tycker jag att tamare intro är svårare att hitta än den nuvarande och hoppas innerligt det kommer bättras på till kommande säsong.

Speakern tycker jag dock gör ett strålande jobb!

{7225}: alltså, jag har ångrat mig i fallet Alcen. Han åker rakt framåt mot DIF back som är puckförare. Det är faktiskt Salinen som bryter han åkbana. Ironiskt nog borde det snarast vara Salinen som åker på en interference. Sen kan tacklingen i sig diskuteras, svårt att se men precis som Kuben var inne på, bröstet träffas först.

Hälge: Blir Thoresen inte avstängd så är det krig och det är bevisat att SHL med domarna och difiplinnämnden är korrupt! FYFAN säger jag bara! Ska fan ta ett snack med Sören när jag springer på han på stan nästa gång!

bifhjärta: Nervööööööös😐😐😐 må åtminstone hockeygudarna vara med oss ikväll.
Jag älskar er alla här på forumet för att ni älskar Brynäs, nu Gävlar kör vi 👏🏻👏🏻👏🏻

Sv: Nästa säsong
{7044}: Ja jag vill gärna att de ska ha en mental coach. Bulans kompis Petter Nilsson verkade vara en bra mental ledare men även bra på att ha hand om backarna. Gillade honom, synd att han inte blev kvar den här säsongen också.

Sv: Nästa säsong
Björn Hellqvist till Brynäs? NEJ NEJ NEJ NEJ!!!

Zappaholic: Personligen så använder jag forumet för att i första hand få ur lite frustration när laget i presterar. Tror(hoppas) inte laget och lagledningen är inne här för att hämta inspiration och goda råd. Har heller inget intresse av att hålla övriga supportrar glada och nöjda.

Jag berömmer gärna laget när jag tycker de förtjänar det men detta är i första hand en kanal för frustration när det går knackigt. Om inte annat så för familjefridens skull.

Forsberg 1978: Ja, det måste vara kallt att sitta bredvid Scott i båset. Satan, karln har ju tappat allt! Synd annars på en riktigt spännande match. Jag hade iaf turen att knäppa på tv:n precis när Brynäs reducerade till 2-4, så man duckade den magnifika 1:a perioden och Porse.

70 Rodrigues: Om Bertilsson är tillbaka till nästa match och kanske även Pudas så lär Porseland få kolla på matchen från läktarplats

Oavsett vilka spelare vi saknar får det inte se ut såhär. Inställning kan man visa utan att det står Rödin på ryggen. Jag är besviken på vad laget visar upp hitills.

Var är närkampsspelet, åkningarna och viljan? Ser ut som vi träningsmatchar mot Almtuna en augustidag. Det är säsongens viktigaste match !

Så sjukt jävla besviken på hur detta lag uppträder...

Mathias Poseland förvånar mig. Skall vara en etablerad spelare men jag har ALDRIG I MITT HOCKEYLIV sett en sämre ishockeyspelare på den här nivån. Har följt Brynäs sedan 1982 och Porseland tar faktiskt priset som den sämste någonsin. Nonchalant, felbeslut hela tiden, fatala misstag, onödiga utvisningar, tillför inte ett skit. Är till skada...

Vilken jävla kväll det blev ändå..Växjös mål i slutet där. Säga vad man vill om Play-In men visst fan har vi varit med om mer drama och viktiga matcher pga av dessa "åttondelsfinaler". Tycker det blivit bra med sådana streckmatcher, Elitserien behövde det!

Med det sagt. Väljer Dif framför Köpsjö alla dagar i veckan..trots att jag förberedde mig för att kunna se Brynäs i Växjö (har en timme med bil dit). Blir mycket mer publik också, pengar som Brynäs behöver. DIF har ju inte heller någon sprudlande form men i och med vår katastrof-form så skulle jag säga att det är fördel DIF..men inte med mycket. 60/40? Tror vi kan ställa till det för dom, men vem ska göra målen? Spelar Scott kvar hos oss? Vad har hänt med vårt PP?

Vi kämpar tillsammans. Älska Brynäs i med OCH motvind!!

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 8/3-16
{5915}: Vi är bättre än Frölunda och förlorar matchen på att Bulan envisas att ställa vår andremålis i målet. Synd. Bulans tjurighet är inte rationell.

I morgon vill jag se att Bulan lämnar Brynäs!!!

Forsberg 1978:
Har man sådan effektivitet som Brynäs har för närvarande så vinner man inte många matcher.
Kom igen nu Brynäs..

Sebastian Snålberg😂😂😂😂😂

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 4/3-16
Huge: Inte en chans i universum att Vrana erbjuds nytt kontrakt, jo förrästen om han plötsligt glänser och gör det i ett långt slutspel kanske möjligtvis men då måste han explodera...

{7044}: Haha, nu är du ute på djupt vatten kisen! Komma här och påstå att det finns andra förklaringar än oflyt och Rödins skada!? Jag var precis som du inne på samma spår och tyckte det var märkligt att Brynäs successivt spelat sämre och sämre och rasat i tabellen sen i december. Grädden på moset är våra senaste 8 förluster på 9 matcher och bitvis TJ-genomklappningar i matcherna. Klart gemene man börjar ana att något inte står rätt till i föreningen. MEN sen fick jag förklarat för mig att Brynäs är en organisation där alla jobbar optimalt och ingenting bör/kan/ska ifrågasättas. Lejonkräk har dessutom en bra känsla i kroppen och tror att vi kan gå långt i slutspelet. Det känns tryggt!👍 Om Rögle/Malmö/Modo/Khk hade haft lite mer flyt och marginaler med sig hade de varit före oss nu. Där hade vi iaf tur!

{5915}: känns helt ointressant allting just nu . 8 eller 9 vinst och möta saik till vilken nytta då !? FUCK denna säsong

{7225}: Säkert skrivits innan men, Olden ersätter Vrana i andrakedjan! Intressant eftersom jag själv anser att Vrana nästan bara har hängt med utan att egentligen tillföra något på planen...

Sv: Malmö Redhawks - Brynäs IF 2/3-16
{6984}: Huge är en fantastisk person. Läkare, tränare, coach, psykolog.
Ja, kunnig och alround på ALLT😀
Tycker mig ana en fullfjädrad 40-talist eller möjligen 30-talist. Och den generationen har ju ALDRIG fel.
Jag är mest fascinerad över hur han kan agera som bror duktig inom alla områden😀

Huge: Så du dyker upp nu när det blivit match och häver ur dig en massa glåpord...
Kolla en deckare till du.

Patetiskt att #1 står kvar i målet. Vad är det Starkbaum egentligen har gjort; knivhuggigt någon i spelargången?

Hej på er! Nu har jag ingen aning om detta blir rätt men jag tänkte bara tipsa er om att damlaget har match imorgon kl 19:00 i Gavlerinken. Vore grymt om så många som möjligt kom och stöttade dem till seger mot Luleå!

Fritt inträde i samarbete med våra samarbetspartners.

//Dennis från Brynäs

PS. Hur i hela friden lägger man in bild? :D

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 28/2-16
Salmela ser ut att vara redo för spel snart!

pjåtor: Håller med, riktigt skön kväll igår! För de flesta av oss är ju en vinst en vinst. För andra är det uppenbarligen bara en transportsträcka till nästa förlust.

Helvete vad skönt med seger igår! Äntligen poäng igen. Till er som undrar till vilken nytta vinsten kom - det är väl alltid viktigt att bryta en förlusttrend? Oavsett hur tabellen ser ut så känns detta superviktigt för gruppen och deras självförtroende.

Kolla Porseland efter tekningen där. Orkar inteeeeee

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 27/2-16
70 Rodrigues: Tja, det skulle ju kunna vara så att han egentligen inte tycker Porse är speciellt bra men gillar att provocera och käfta lite. Men det är inte helt säkert, bara 99 gånger av 100 är det så. Ungefär lika ofta som Porses passningar går hem alltså...

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 27/2-16
{5915}: Gör inte Boqvist mycket väsen av sig i J20?
21 poäng på 11 matcher och 2:a i poängligan som 17-åring?
Är inte det helt okej?

Är Porseland såhär dålig eller skojar han bara?!

{Steene}:
Hemma hos Greg Scott: "Spelar jag i Sverige finns inget annat lag än Brynäs"

Blir intressant att se om det ligger någon sanning i citatet ovan eller om det bara är tomma ord!

kennys: Sååå du menar att de fick rätt när Brynäs har sina bästa spelare borta? Nej, "experterna" missbedömde Brynäs å de grövsta och har råkat få "rätt" nu när vi har bärande spelare skadade. När vi har full trupp tillhör vi toppen. Vi låg trea för guds skull. Experterna hade tokfel om Brynäs.

Stör mig på väldigt många saker just nu. Asså varför ens plocka in en medelmåttig Amerikan när vi har en sån talangfull spelare som Boqvist. För mig är det obegripligt att han bara har lirat 6 matcher, visst kan jag väl kanske förstå att man inte vill ha för bråttom med han men över 50 poäng i j20 talar sitt tydliga språk. Sen går han ju före Ponthus och Brodecki alla dagar i veckan enligt mig. Nej jag kan inte förstå detta.

Sv: Brynäs IF - Djurgårdens IF 20/2-16
bobby: Jaja, då får man finna tröst i ölen en lördag igen:( Känns som att man såg redan vid Brynäs press i början att Dif är bra med och att det skulle bli en svår match. Kan tycka att laget spelar ganska bra utifrån möjligheterna men idag visar det sig att det inte räcker. Det är nog det som oroar mig mest. Vi är helt enkelt inte bättre.

Tror, till skillnad från vissa andra här inne, att vi inte legat bättre till i tabellen om Salmela och Rödin varit med. Vi har ett för blekt lag helt enkelt. Enter, Alcén, Westerholmarna, Vrana, Ollas, Broadhurst, Mannberg, Olden och Blomman är inte spetsforwards som bidrar under en hel säsong. Vi har material efter Örebro, Karlskrona, Modo, Rögle, Mif etc. Då blir det så här.

Hoppas vi kan få Örebro i play-in så kanske vi har en chans annars är det bara att säga upp cmore-abonnemanget tidigt i år igen.

För övrigt tycker jag Broadhurst är bedrövlig i sina första matcher i Brynäs, tillför absolut ingenting. Vrana visade sig vara precis den spelare jag kategoriserade honom som i början av säsongen. Skridskosvag, dålig avslutare och för "genomsnittlig" i sitt spel.

Sv: Brynäs IF - Djurgårdens IF 20/2-16
dAVydov: Nä, att dessutom köra med fyra fjärdefemmor och göra noll mål gör det ännu svårare att ta poäng. Obegripligt! Nästan lika dumt som att plocka målvakten i spel fem mot tre med tek i mittzon...

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 18/2-16
Skagge: Hahahah så 3 stycken skadade på en och samma träning? !?!? Jag lägger ner..det här är fan i mig löjligt.

Sv: HV71 - Brynäs IF 16/2-16
Huge: Långa rehab!... jag tycker att du sammanfattar Bertilssons karriär på ett bra sätt...

Sv: HV71 - Brynäs IF 16/2-16
Låt nr.20 gå å hyra film till bussresan hem, in med 13 NU.

Sådär ja då tar man med sig familjen,syskon,kompisar,mor och far och kommer på Lördags matchen. Sammanlagt 12st biljetter inköpta. Hoppas på mycket folk när vi ska krossa Djurgårn, men först ska 6 poäng skaffas👍

Forsberg 1978: Silfverberg gjorde också mål! Skön övertidsseger mot Chicago.

Chris11: Det är tufft. Men jag tror faktiskt att de lag vi tycker är tuffa att möta, ser oss som en minst lika svår motståndare. Speciellt om Salme och Bertil kommer tillbaka, och Terry passar in i vår spelstil och får ett lyft i och med byte till en finare klubb.

Greg verkar ha fått ledigt från träningen idag.. Han och Anton tillsammans med deras flickvänner är i Amsterdam och dricker öl😁

AW-M89: Moget! Inte!

Sv: Brynäs IF - Örebro Hockey 6/2-16
I en intervju som MrMadhawk har med Sylvegård (Malmös sportchef) säger han att många lag är tidigt ute med att signa spelare till nästa säsong.

Fy fan vad jag skulle betala mycket för att vara en fluga på väggen inne på Bengtzéns kontor😀 Jag tror att han har något jäkligt bra på gång till nästa säsong. Andersén är i princip klar att komma hem (enligt twittigrarna). Lägg till honom bland våra backar som har kontrakt till nästa säsong så ser det otroligt bra ut. Att värva t.ex. en back utifrån som är lika bra som Lucas Carlsson hade nog kostat lika mycket som Andersén. Jag säger som Bulan: "En dominant spelare i SHL". Vilket jäkla fynd vi har i honom 😄

Sedan har Bengtzén sagt att han jobbar på att få hem Gunderson till nästa säsong. OM det går i lås så har vi en helt sjuk backsida till nästa säsong.
Gunderson - Bertilsson
Andersén - Carlsson
Kilström - Pudas

Sunken, Nörstebö och Zanetti tar alltså ingen plats.

SHL:s bästa backuppsättning 16/17 😎

Sv: Brynäs IF - Örebro Hockey 6/2-16
PettisbifI så fall är väl munkas och Lindström också samma personer.
Dom tycker ju oftast samma. Inte för jag har nått emot deras åsikter.
Det är ett frittt forum. Gillar du inte Huge?
Scrolla, det brukar jag göra när han skriver monologer.
Men sitt INTE och dryga dig över andra skribenter.

Vi är ett antal personer som har försvarat dig när du blivit ansatt.

Mvh Mikael.