1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776632 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada

SWEATT:

Det är detta jag också tycker är märkligt. Sanny påstår att vi inte har förstärkt så mycket. Sweatt ersatt med Johnson, Andersén med Salmela. Här kan man fan tom i vissa fall påstå att vi kanske är marginellt plus, åtmisntone +-0. Sen har vi ersatt Eklund och alla andra förluster med spelare som Pudas, Porseland, Zanetti, Vrana. Och vi får tillbaka Ollas, Sunken, Bertil etc. Hurfan kan man inte få det till att laget är bättre? Jag tycker laget är MYCKET starkare än förra säsongen, sålänge alla är friska, men skador på nyckelspelare drabbas nästan alla lag lika hårt av.

Min video. Vránas straff inkluderad. 

honken21:  Är du puckad på riktigt eller spelar du bara dryg?

Tim Wallace har hittat klubb i Tyskland nu

Sv: Imorgon presenteras ett nyförvärv!
munkas: Grattis Brynäs till en suverän värvning!

Vilken jävla värvning!!!!!!! fan va grymt Bengan :)

SWEATT: Jag DÖR av nyfikenhet!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ellis:

"Med all respekt tror jag nog hockeykännare inom media har ett visst tillförlitligt hum om vart allt lutar."

Fan alltid sett dig som grinig jävel, men det visar ju sig att du faktiskt har humor. Det där var ju vansinnigt roligt skrivet! 😂

Johan Norrström: SAIK får vara hur fantasiska som helst. Jag blir irriterad när andra lags fans är här inne och klappar oss på huvudet som om dom är the real deal. Dessutom är dom sällan särskilt pålästa. Det kan gå snabbt även när man är uppe på toppen. Boltic i bandy, Umeås damlag i fotboll osv.

pjåtor:

Nja besvikelse? Skulle Brynäs gå dåligt skulle väl de snarare motsvara förväntningarna. Nästan all samlad expertis sågar ju Bengtzens lagbygge.

dAVydov: "Skammens klubb"
Jojo, gott om kommenterande idioter finns det i alla fall.

Sv: Back
Powerfade: Tror också på BZ. Tycker han värvat bra hittills. Att han inte har obegränsat med pengar är väl bara att acceptera.

Bifbiffen:

"Vi har en relativt ointressant trupp. Tappat Sweatt och Andersén. Känns helt rimligt att vi tappar publik."

Man kan också se det som att Gävle får det lag (trupp) de är beredda
att betala för. Fastän Brynäs har SHL:s billigaste biljetter, jämförbart
med de priser några allsvenska lag har. Då är de alltså ändå inte beredda
att se Brynäs på plats.

Ja då får de det lag som Brynäs har råd med.
Det vill säga en billigare trupp än de flesta konkurrenterna.

I det här fallet blir det alltid hönan/ägget frågeställningen.

Ska Brynäs skaffa en trupp som är dyrare än vad de har råd med
för att publiken ska behaga masa sig till arenan.

Eller köper tillräckligt många människor biljetter ändå så
att Bryänäs kommande säsonger kommer att ha råd med
dyrare (attraktivare) trupper.

Det är ju de stader som har en befolkning som beter sig enligt
det senare alternativet som kommer att konkurrera ut Brynäs
i framtiden.

bradberry: Olden är ett större mysterie än självaste Kayser Söse... Jag tror t.o.m bulan har missat att Olden faktiskt är med i truppen. Räknar kallt med att han inte syns till imorgon heller.

Kopparjimmie: " Simon Bertilsson tränade inte och Jesper Ollas klev av isen efter halva tiden.
– Jo, men kan vi inte fokusera på de som var med i stället? vädjar Bulan.
Jodå, visst kan vi det. Av de som inte kunde spela i matcherna mot Leksand var såväl Anton Rödin, Lukas Kilström som Mattias Nörstebö och Jörgen Sundqvist tillbaka på isen."

Ok, men Olden då, är han med i truppen eller vad? Han nämns ju för fan aldrig i artiklarna. Vad har han för skada? Har han nån typ av "dag till dag"- kontrakt? Lever han? Så jäkla irriterande...

Sv: match på webben
Blir Enterfeldt andra karriären Anton Hedman förstört? Fyfan!

ellis: "Visst många borta, men en fingervisning också om att truppen verkligen är sårbar och i n t e bred."

Haha, ännu en skrattretande slutsats.
Så du menar på fullt allvar att de 6 spelare man av säkerhetsskäl vilat i en träningsmatch skulle vara en fingervisning om att truppen är för tunn och inte bred?
Ibland undrar jag om du är på riktigt, allvarligt talat.

TobiasR:

Tror du att flashback är ett forum där man kan läsa sanningen?

Det är ett forum för den femtedel av befolkningen med lägst IQ
plus landets alla foliehattar, rasister och allmänna dårar.

Så det som skrivs där ska man ta med en stor skopa salt.

Jag tycker det är smått patetiskt att det är samma människor som klagade över Brynäs naivitet när man lät Ollas spela två matcher på två dagar, som nu klagar över Brynäs beslut att matcha in Sunken i lagom takt.

Brynäsgubbe: Tack för en grym liveuppdatering! Och skål för segern!

Brynäsgubbe: Du borde börja liverapportera på GD.se du!

Var det någon mer som såg GD:s livesändning? Ollas var i en intervju och sa något i stil med:
"Man brukar ofta säga att vi tränar tuffare än någonsin, men Bulan kör verkligen stenhårt med oss. Han vill att vi ska spela matcher intensivt, och därmed måste vi träna på samma sätt. Så här på försäsongen är denna hårda träning ovan för många spelare och därmed blir det en del känningar och belastningsskador. Men hade det varit SHL-match hade nog alla spelat ikväll"

Det verkar verkligen vara så att TJ:s träningar inte höll alls samma intensitet som Bulans gör. Klart det blir ovant för spelarna att göra denna helomvändning. Bulan sa senare att förhoppningen är att ALLA spelare är tillbaka på måndag. Sedan verkar det inte bara vara skadekänningar som ställer till det. Bland annat är Rödin lite krasslig.

Det är bara att hoppas att spelarna klarar av denna träning i vinter. Då blir vi jäkligt jobbiga att möta :)

Sv: SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT
ryktas att det inte blir någon back, Budgeten räkte inte till efter dem hade räknat ut Sjödins tuggummi konstnader

Sv: Svarta mot Vita - Försäsong 2015
Vrana såg överraskande bra ut. Riktigt snabb på rören och bra spelsinne. Johnson visar redan nu vilken klass han besitter. Om bara Ollas håller sig skadefri så kommer även denna kedja bli riktigt bra 👍

Carl Lejonkräk: Jösses vad stingslig man kan bli.

Jag skrev att det kan vara svårare för nordamerikanska backar än forwards att spela på stor rink. Då tar du Sweat och Scott som exempel på nordamerikaner som anpassat sig snabbt, vilket fick mig att undra vad det hade med backar att göra.

Jag undrar hur det är med läsförståelsen.

ellis:

Så supporterskap och vem som är det bästa fanet mäts efter vilket årtal man vart Brynäsare?

Carl Lejonkräk: "Bertilsson, Nörstebö och Kilas är stabila backar, liksom Sunken också förstås."

Så du tycker Kilas, Sunken och Nörstebö var stabila förra säsongen? Intressant analys...

Frågade om tiderna för första isträningen och om de tänkte sända träningen och internmatchen.

"Första isträningen sänder vi om laget väljer att gå på is i Gavlerinken. Om de väljer B-hallen så kan vi inte sända. Första isträningen är på måndag den 10/8. Tiden är 11.00 för målvakterna och 11.15 för resten av laget.

Svarta mot vita den 13/8 sänder vi ut via youtube."

ellis: Du är monumental i ditt gnällande.

Vad synd att du tappat förtroendet för BZ. Nu ligger han nog
sömnlös om nätterna när han vet att du tycker så.

ellis: Du får absolut tycka vad du vill, det är det ett forum är till för. Skulle dock gärna höra din åsikt kring varför du tappar förtroende för BZ för varje dag som går?

Varför är det viktigt att spelaren är hos oss precis just nu och inte om två veckor?
Klart det är viktigt att spela in truppen på försäsongen osv, men en spelare och någon vecka hit eller dit känns inte avgörande. Klart viktigare att vi får loss en spelare som passar in i lagbygget och som håller hög SHL klass. De backar som passar in på den beskrivningen är de flesta idag på camper borta i nordamerika eller väntar ut camperna på platser osv.

Har vi inte fått en back i oktober är det klart man är otrolig, men försäsongsmatcherna har inte ens börjat och det är över en månad kvar till säsongen börjar. Ingen stress tycker jag.

Tycker vi idag har två toppkedjor, en stark kedja i Ollas/enterfeldt som kan, med matchträning, bli en riktigt bra kedja samt en fjärdekedja med Westerholmarna som med ett års erfarenhet i SHL kan blomma ut.
Målvkatssidan är aboslut toppen av SHL. Frågan är kring backarna och där är det fortfarande en plats öppen. Tycker han hitills gjort ett intressant fönster (självklart inte i klass med Luleå och Skellefteå, men kan vi förvänta oss det??). 

Sv: Brynäs Tifo
KulaShaker: ja herregud, maskerade småpojkar. Maskeringen är förmodligen till för att dölja alla finnar.

Brynäs Tifo
KK och Brynäs Support Gävle kommer i de närmsta dagarna starta en tifofond.

Bara för alla någorlunda Brynäsare att kasta in en slant.

Bidra eller skäms!

modomille:

Brynäs-forum du vet...

Herregud...om vi nu ska prata klubbmärken :

Linköping - Nåt slags vitt lejon som ser ut att vara ritat av en 7åring

Modo - Ser ut som en vegetarisk pizza typ.

Frölunda - En Indian ? I Göteborg ? 

Hv71 - Ser ut som en företagslogga relaterat till pappersindustri 

Osv,Osv..

J F K: Inser inte du själv att du är provokativ då du hänger på ett brynäsforum för att övertala brynäsare om att Modo kommer bli säsongens succélag?

Här är en kille som vågar tippa lite annorlunda jämfört med alla andra "experter". Bra!

ellis: Har idag suttit och bokat in min kalender 6 st hemmamatcher och 3 bortamatcher lär nog bli fler bortamatcher! Hur många planerar du att gå på? 1-2 st? Med folk på läktaren kommer mer cash in och på så vis ökar kassakistan!

Rossa: "är väl ingen hemlighet att BIFs satsning mot topp 4:a i Sverige avtog för många år sedan."

Hur många år sedan då? För inte mindre än 1 år och 4 månader sedan hamnade Brynäs på fjärde plats i tabellen. Så ditt snack är ren bullshit.

Sv: Tips på hur tabellen slutar 15/16
Stende89:  JFK har väl haft en nivå och ton på sina inlägg som inte är något att säga om. Faktiskt en bättre nivå än vad som ofta förekommer mellan Brynäsare här.

Redigerad kommentar

Sv: Tips på hur tabellen slutar 15/16
modomille: Ser du INGET som helst problem med att HELA er (tänkta) producerande stomme är nyförvärv? I mina ögon känns det naivt att tro att era nyförvärv:
a) Kommer vara lika bra i en annan liga. I en del fall kommer dom till en bättre liga. (AHL, NLA) --> SHL
b) Kan skapa kemi mellan varandra.

Jämför du med Brynäs VET man att spelare som: Rödin, Scott, Ollas och Enterfeldt har hållit hög klass i Brynäs tidigare. Modo har inga motsvarande spelare, förutom Skröder, men har var bevisligen på nedgång under förra säsongen.

Med ert resonemang känns det som att ni underskattar den faktorn i ert lag ganska grovt.

Redigerad kommentar

modomille: Själv är jag lite tveksam till Luleå. Det är ingen tvekan om att de har ett väldigt bra lag på papperet, men Fagerwall imponerar inte på mig. Jag kan tänka mig att han förra säsongen klarade sig lite tack vare att Rönnqvist under tre säsonger bankat in en stark defensiv. Klarar Fagerwall att själv styra upp det, jag är inte övertygad.

En sak som verkar bra med Vrana är att han legat på plus i +/-
alla fyra säsongerna i KHL. Det borde i alla fall betyda att det
är en helt OK spelare. Hoppas att han inte bryter den trenden
hos oss, utan fortsättervligga på plus i +/- även hos oss.

Om han fick spela i numerära underlägen hos förra säsongens
KHL-finalister, då borde det väl betyda att han är rätt OK även
i den spelformen. Så förhoppningsvis kan han tillföra en del
där även hos oss. För som det såg ut förra säsongen i den
spelformen för oss, så blir en förstärkning där nyttig.

Har någon sett några siffror på om han varit en bra tekare
flera säsonger i rad? För i så fall kommer han att tillföra
mycket även där. 

ellis: Fan, Vad gott det måste vara att leva med en så skön attityd som du har:)

Glaset är alltid halvtomt eller?

Han spelade 16:26 i snitt i slutspelet för Ak Bars(som gick till final(?)). Och har en tekningsprocent på 55.1 över alla sina matcher i KHL.  

Pesonen gjorde förövrigt 10 poäng på 22 matcher i AK. Vrana 8 på 20. 

Redigerad kommentar

Finns nog inget hockeyforum i världen med så mycket semantiksnack som detta :D Kan vi inte reda ut begreppet "hockey" när vi ändå är igång?

Silfver: Varför tror du att "En bra start" har negativ effekt på A-lagets resultat? Jag fattar inte det sambandet. Att göra varumärket Brynäs starkare kan ju bara innebära positiva konsekvenser. 

Om du är intresserad av detaljerna borde du lusläsa Brynäs årsredovisning och eventuellt ifrågasätta vid nästa medlemsmöte.  

Powerfade:
Nästan...? 😎

Huge: ÄNTLIGEN lite positiva kommentarer! Trodde jag var den enda supportern i hela Sverige som fortfarande tycker att Brynäs har ett hyfsat bra och spännande lag inför nästa säsong, och man får inte glömma att med de två sista nyförvärven kommer det bara bli bättre!

ellis: ...säger du när måndagen går mot sitt slut.....

Kopparjimmie: Klapp-klappmålet mot SKAIK måste vara ett av säsongens snyggaste.