1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777262 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Brynäs IF-Rögle BK den 23/2-13
Huge: Så jävla mycket text men ack så lite innehåll, apropå patetiskt.

Sv: Brynäs IF-Rögle BK den 23/2-13
Styrmans klart bästa match hittills.

Sv: SILLY SEASON 13/14
Huge: and here we go again, again, again and again

Redigerad kommentar

Sitter och läser igenom flera sidor av forumet. Det kan sammanfattas så här:

-Du är dum för du har fel. 

-Nähä, du är dum för du tycker inte som jag. 

-Den som sa det han var det. 

-Du är tio gånger dummare än jag.

-Du är ändå alltid dummare än jag. Stjärnstopp. 

-Du är.

-Nej, du är. 

Hoppas alla inblandade är stolta. 

spud: Ja, fast å andra sidan... Även om sådana regler skulle införas (inte troligt) så måste ju Brynäs få undantag att ta kontakt med Luleåspelare. Luleå är ju vår farmaklubb.

Redigerad kommentar

Sv: säsongen över . Tack Sunklöv !!!
Gurra88: Det är konstigt och motsägelsefullt att du säger åt mig att inte svara genom att ställa en fråga till mig. Jag hänvisar dock till dina tidigare svar till andra skribenter, dvs "det är ingen tvingar dig att läsa inläggen".

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13
BRYNÄS4EVER NR1: Det är du som pissar på klubbmärket. Var vänlig och torka upp efter dig. Det stinker här.

Sv: Brynäs IF-Timrå IK den 12/2-13

Bagdad-Bob tyckte det såg bra ut och att matchen var ett fall framåt. 

Ja mina vänner, som jag sa, såhär går det när man värvar runt i 2a sorteringen och hoppas att allt löser sig självt. Jag känner klubbens piss rinna ner längs kinden. 

Jävla sopor.

Sv: Brynäsare i Nordamerika

Haha dagens skratt får man när man läser Gurra anklagar en annan person för att vara omogen. Hahaha......

Sv: Brynäsare i Nordamerika
Berka: Vi betalar gärna underhåll om ni går med på full vårdnad.
Välj själva hur mkt ni vill ha.... :-)

Sv: Luleå Hockey-Brynäs IF den 2/2-13

sylf: Att slänga in Jacobsson och Wänna nu känns som att slänga in ett par violinister till i Titanics fartygsorkester....
Det här breaket kan bli det som ev. räddar en slutspelsplats.

DavyDjoos: Håller med om att det är försvarsspelet som det är fel på. Det beror inte bara på backarna, men det är ju inget snack om att den nuvarande backuppsättningen är för dålig. Man måste bygga bakifrån för att få en spelmässig grund att stå på; en stabilitet i spelet. Den Honken som vi vant oss vid i Brynäströjan har blivit Frölunda-Honken pga försvarsspelet. Rahm håller inte ES-klass rent individuellt, men hans svagheter blir ju väldigt blottade under rådande omständigheter. Det skulle behövas några stabila backtyper som inte bara är bra invdiuellt utan även kan lyfta sin backkollega.

Hörde ett rykte om att Sundlöv skulle vara med i nästa säsong av TV4-serien Fuskbyggarma.

Sv: Brynäs IF-AIK den 29/1-13
Josefsson gör sitt 1:a ES mål sedan den 18:e nov 2010

Redigerad kommentar

Jag vill ha en ny back nu.

Nej - jag kräver en ny back nu.

Börjar bli smått orolig för att herr Sundlöv är för belåten med sitt nuvarande material. Han vågar inte erkänna att lagbygget misslyckats, och forsätter att hävda att vi bara haft oflyt med skador etc.

Sv: A proposito de nada

Huge:Förresten, det är lite kul att du kallar Rodrigus för pajas. Var det inte just det ordvalet som gjorde att du stängde av Gusten när du var moderator för ett par år sedan?

Hycklare

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF den 26/1-13

Huge: Vad tycker du vi ska se då, ett lag som för dagen gjorde en bra match och var nära en vinst? Det var inte ens spännande sista 10 min. Det var en medioker insats av ett lag helt utan självförtroende och spelarmaterial. Alla ser detta, utom du, som enbart huserar på detta forum för att irritera och skapa debatt. Det blir mer och mer tydligt. Eftersom 99 av 100 här inne tycker att dina inlägg är patetiska försvarstal ala  Jonsson 2013 fattar jag inte varför du är kvar. Just ja, du vill ju bara irritera och käfta emot. Mission accomplished!

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 24/1-13
Davey_22: Nej, nån toppvärvning kommer det inte att bli, det finns inga. Sundlöv skulle ha värvat redan i somras/höstas. Han visste, som alla andra, att LJ inte kan ersätta Ekholm, Berglind kan inte ersätta Andersen, Rahm vs Svedberg etc etc etc. Han har misslyckats nåt fullständigt den här säsongen i sitt lagbygge, hans sämsta lag sen han tillträdde!

maddog1970:

Fick ett sms från en vän på plats nyss (ottawasupporter): "Oh Ah Silfverberg! He´s NHL-ready for sure."

Huge: "Pucken slår väl bara in dörrar som redan är öppna.
Att vi behöver en stabil defensiv och gärna rörlig pjäs därbak kan väl alla med någorlunda kunskaper se.
Mao: han säger bara nåt vi redan vet...."

Hmm, när jag och många med mig sedan tidigare har skrivit det Pucken gör idag så har vi blivit kallade medgångssuportrar, gamnackar o gnällkärringar, men idag är det helt plötsligt något vi redan vet?

Du har fan tagit ordet kappvänderi till en helt annan dimension :-)

Sv: Rögle BK-Brynäs IF den 16/1-13
Huge: Skulle vara lite klädsamt om du inte kallade Lauritzen för Gretzky ikväll.

Gurra88: Jag har aldrig påstått att Franson var lysande i Brynäs. Däremot påstod jag att han inte var helt värdelös, som t.ex du tyckte. Att du inte såg några som helst kvalitéer i en spelare som platsar i NHL säger ju ärligt talat mycket om din förmåga att se spelet.

För övrigt ironiskt att du framhäver någonting som Sundlöv har sagt efter att ha sågat i princip alla hans uttalanden under flera års tid.

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!
sylf: Stödet kommer säkert från människor med stort patos för rättvisa. INTE! Supportrar till bottenlagen jublar över att tjockisen tar en rövare för att försöka hanka sej kvar ännu ett år med sina svindyra och kommunalt finansierade importspelare. Växjös bidrag till svensk ishockey påminner om Yoko Onos till Beatles.

Sv: Modo - Brynäs IF 10/1 - 2013
Jag ringde just Missing People och efterlyste svenska mästarna i ishockey 2012. Laget är försvunnet sen någon gång i oktober!!!

Sv: Brynäs IF - HV71 8/1- 2013

Huge:Du kan inte lära någon ett jota. Du är en lika dan kålsupare du med. Skillnaden är att du hoppar på skribenter som har åsikter och krav på de som spelar i brynäs.

Du vågar inte ha någon åsikt. du är inget annat än en feg jävla kappvändare och ja-sägare. En person som jag inte har nånting till övers för.

Du hävdar att du står upp för spelarna och ger tillbaka å deras vägnar. Men det var annat när det skulle diskuteras Djurgårdens svarta spelare. Även då kom epiteten fram.

Snacka om att kasta sten i glashus.

Peja:

Nu vet jag inte om ni Brynäsare är intresserade av detta men jag vill ändå ta tillfället i akt och dela med mig av denna fantastiska gästkrönika från Mora IK.

Klockrent skrivet. Man är stolt som mas när man läser detta ;)

Sv: Brynäs IF - Luleå 30/12 - 2012

Oavsett om Lauritzen tog två dumma utvisningar eller inte, så påverkade det inte matchresultatet. Om jag känner er rätt, Gurra och Huge, så kommer ingen av er ge med sig. Vi kanske kan lämna diskussionen och se framåt istället...eller också kanske ni kan bubbla varann?

För egen del tyckte jag försvarsspelet var bra igår, och är på väg åt rätt håll. Laget sorterar ut bra i egen zon. Löf har kommit upp en nivå och Persson tycker jag ger mer stabilitet på backsidan. Så synd att Bertilsson är borta...

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF den 28/12-12
Jajjen: Jo, men till den här säsongen hade vi ju ändå de bästa förutsättningarna, både sportsligt och ekonomiskt, på en herrans massa år. När vi nu har tappat en rad med duktiga elitseriespelare och ersatt dessa med juniorer, utfyllnad och i vissa fall ingetdera så börjar man bli lite fundersam. Lägg därtill tappet på Bertilsson, en av de mest fysiska backarna i elitserien, som ersatts av Skellefteås avbytare, lika fysisk som Danne Johansson, så kan man ju räkna ut med röven att vi kommer fortsätta dala. Sen blir man bara irriterad när Jonsson, för andra matchen i rad, hävdar att man skulle haft 3 pinnar när laget mäktat med 3 mål på dessa båda matcher. Säg istället som det är, Brynäs saknar spetskompetens och i nuläget krävs det 30-40 klara målchanser innan puckjäveln sitter i mål.  

Sv: European Trophy
Peja: Nej, rena spekulationer. En av de mest korkade debatterna här inne!

HÄR snackar Gurra88, Huge och frivilliga SKIT.
Varsågoda! Klanka ner på varandras jobb, åsikter, vad fan som helst. Bara så att vi som inte vill se skiten slipper. I övriga trådar snackas hockey.

Redigerad kommentar

Sv: Backar
Huge: En kille på HS säger sig ha inside info och kan lämna tips om detta. Låter som just vad såna här forum ska syfta till.

Vad händer?

- Killen hånas och sågas med fotknölarna.

Vad är det med folk...?

Sv: Backar
Gurra88: Själv törstar jag efter förhandsinformation, sakliga analyser, roliga synpunkter angående Brynäs säsongen 12-13. Men tråkigt nog drunknar detta i ett aldrig sinande käbbel, så det är väldigt svårt att föra en diskussion om något intressant.

Sv: Brynäs - Timrå, UTEMATCHEN

bradberry: Håller med till 100%.

Nu tycker jag att det är dags för moderatorerna att sätta ner foten, och ändra reglerna. Detta forum är inte en plats som det ska ältas gammal skit, eller att man inte tycker om vissa personer!

Detta forum är till för att snacka om Brynäs!

Sen har jag bara en fråga till Er som sitter här inne och kastar skit på varandra?

Är det så vuxna människor beter sig? Uppför ni er på samma sätt på era jobb? Om ni nu inte är på samma sätt i eran vardag, så uppför Er på samma sätt här!

// Mikael Kavleskog

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 6/12 - 2012

Huge:

Förlåt om en leksing lägger sig i men varför blanda in andra skribenters familjer när du skall debattera? Du är verkligen en idiot. Jag har aldrig mobbat någon heller i hela mitt liv men lik förbannat så gnäller jag när mitt lag oavsett om det är Leksand eller Liverpool spelar dåligt eller när en spelare underpresterar. Det är helt naturligt men kanske inte för dig. Tycker du borde be foppa om ursäkt för det där är fan inte okej Huge. Jag lär mina 10 åriga fritidsbarn att vårda språket och be om ursäkt när dom varit fula i munnen och det funkar, det borde rimligtvis funka med dig också eller? Tönt!

Redigerad kommentar

Sv: Brynäs - Timrå, UTEMATCHEN

BRYNÄS4EVER NR1, Gurra88: Om Brynäs hamnar i korpserierna beror det i första hand på att laget har fans, eller anställda, som fungerar som ni: Det är ALLTID nån annans fel och nån annan som ska göra jobbet. Vilka förlorare!

Självklart kommer jag och alla andra riktiga brynäsare att vara med på det största evenemanget i Brynäs mäktiga, 100-åriga historia. Tveksamt om något svenskt idrottslag har spelat så vackert, producerat så många stjärnor och bjudit sina fans på så mycket glädje. Må det bli början på 100 nya framgångsrika år!

Sv: Luleå Hockey-Brynäs IF den 24/11-12

arnio: Jag måste säga att det är beklämmande att läsa vissa komentarer här, supportrar som hatar sina lag och dess ledare och spelare, supportrar som vi varje insläppt mål bara måste skriva att nån är en jävla pajas och beskylla någon för det insläppta målet!

Man får givetvis kritisera om man känner fog för de, men på sähär låg nivå?!

ajja kör hårt

Sv: Linköpings HC – Brynäs IF [2012-11-13]

HappyX3:

Är man 17-årig debutant och i ungefär samma storlek som Gunderson, kanske något lättare, så är nog inte den första tanke man har att "ikväll ska jag jävlar bara tacklas" ;)

Sv: Hockeyfesten Brynäs IF - Frölunda HC
Det blev sannerligen en hockeyfest. För Frölundafansen.

Jag är egentligen mest överraskad över hur kritiska folk var till Brynäs insats. Man kom till spel med 5 backar varav 2 håller inte ens elitserieklass. Motståndarna mönstrar ett gediget es-lag kryddat med två NHL-forwards. Det var snudd på hopplösa förutsättningar för Brynäs.

Detta är naturligtvis Brynäs eget fel. Man skulle kunna ta in NHL-spelare och vara konkurrenskraftiga i en sån här match, men istället låter man värdefulla poäng gå till konkurrerande lag. Hur det kan gynna Brynäs, svensk hockey eller jultomten att ha med Adam Bergqvist som 6:e back och ge honom 0 sekunders istid - istället för att ha en NHL-back som 6:e back - har jag verkligen ingen aning om.

Frölunda har gett sin coach mycket bättre förutsättningar än vad Brynäs har gett sin.

Tänk vilken hockeyfest det hade kunna blivit med Bäckis och några till NHL-killar i Brynäs.

Det är förresten en märklig hockeyvärld. Innan matchen satt "Frölundahjälten" och Gävlekillen Jonas Johnsson och snackade om Andreas Dackell. Under matchen satt en gubbe på bänkraden nedanför och vrålade på göteborgska, han höll på Brynäs och hans budskap var att Tommy Jonsson var en idiot som inte matchade Christian Djoos. På raden ovanför satt en Gävlebo med Frölundatröja och skrek "Göteborg!" på Gävlemål.

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 27/10 16.00
Huge: Ja och vissa ägnar sig åt ständigt rövslickeri!

Huge: Och du tycker att det är ok att svenskar verksamma i Europa har att rätta sej efter de normer och regler som transatlanterna har bestämt? Annars saknar man fingertoppskänsla och objektivitet? Dessutom, bryter man normerna ska man "skämmas" (enl. Hockeysveriges geni).

Var är du om ryssen kommer? Först i raden på Röda torget och ropar spasiba?

Sv: Brynäs J20
Zappaholic: äh låt Bäckis spela i vilket nummer han vill.

Sv: Brynäs J20
Zappaholic: Då är det fan så mycket mer respektlöst att kalla Lauritzen för Gretzky :-)

Sv: Växjö Lakers-Brynäs IF den 13/10-12

Kan inte riktigt släppa det som diskuterades efter matchen.....

Hur kan vissa lägga fokus på L Js "bänkning" i tredje när Brynäs leder serien och vi har ett par kusiner som alla istället borde göra en digital våg för?

Men om vi nu antar att TJ & co. har fått matchningen av sina spelare helt om bakfoten, vi börjar med L J. Han skall skickas till allsvenskan för han levererar inte direkt när han kommer tillbaka efter skada.

Vem skall få lämna efter L J? Hur lång inkörstid skall näste"lågproducerande" få? Det är ju väldigt få matcher där 4 liner producerar på topp samtidigt......

Skall det alltid ligga utlåningshot över de 3-4 "sämsta" spelarna???

När jag tolkar vissa skribenters taktik att såga spelare efter ett par matcher så måste ju det betyda att vi snart har en trupp av Boorkstorlek för att täcka upp för alla utlåningar...... eller är det nåt mellan raderna som jag missat?

Sv: Växjö Lakers-Brynäs IF den 13/10-12

Huge: Dina inlägg är jag inte intresserad av, du låter som en repig gammal LP-skiva. Alla inlägg ser exat likadana ut och kunde knappast vara mer ointressanta. Det går inte att diskutera med dig.

Visst får du svara, det är ett fritt land, men förvänta dig inget svar tillbaka från mig.

Sv: Brynäs-Skellefteå
Slajsarn: Spelare som uppenbarligen förstörde stämningen i laget och protesterade mot tränaren genom att utebli från träningar, tycker jag att man mkt väl kan kalla för "rötägg".
Skrattretande att du likställer den beteckningen med att kalla LJ för rötägg, en skadad spelare som istället för otidigheter behöver uppmuntran och stöttning från fansen på sin väg tillbaka.
Pinsamt att läsa alla omogna och barnsliga tillmälen om spelare i det lag man påstår sig stötta.

Sv: Frölunda-Brynäs 2012-10-06

J F K:

En proffessionel hockeyspelare är bered på att ta ett antal stygn o gipsningar under sin karriär, det är snarare regel än undantag att ett antal tänder fått bytas ut. T.o.m. målvakter (Nihlstorp) med helmask riskerar ansiktsskador i snabba o oförutsägbara situationer.

Det mesta kan som sagt bytas o lagas på en hockeyspelare.... MEN.... kan du nämna en orsak till att en spelare (Järnkrok) t.ex. frivilligt skulle vända kinden till o riskera få sina enda ögon utpetade..... om oturen eller talanglösa s.k. hockeyspelare jagar honom.

Du får inte glömma att en av ES största talanger o tekniska brgåvningar får utstå mängder av hakningar, slashingar o andra tjuvnyp för att de sämre spelarna inte hänger..... och därmed inte kan ta han med justa metoder.

HUR i hela friden kan skuldbördan (som i det här fallet) hamna hos den som drabbas av regelbrottet och riskerar att få en allvarlig skada till på köpet........ försök gärna förklara det punkt för punkt om du kan.

Jag har härmed utsett årets inlägg som utan tvekan går till användaren "Vuollerim" för hans välformulerade och nyanserade inlägg om Calle Järnkrok.

Tack för det inlägget Vuollerim och grattis till en guldstjärna som nu finns på din presentation!

Sv: Frölunda-Brynäs 2012-10-06
Slajsarn: Inte så värst respektfullt att hålla på och skämta om en nyss avliden person. 

Sv: Cody Franson

tompap71:

Kan inte annat än hålla med. Men vissa väljer ju att krångla till allt så förbannat.

"Jag är medveten om att Cody Fransons agent varit ute och vevat om att hans klient mycket väl kan få ett kontrakt med Toronto om NHL-säsongen går igång. Jag läser på olika håll att Brynäs sportchef Micke Sundlöv därför målas ut som en bov som spelar ett fulspel och borde ställas i samma skamvrå som elitseriekonkurrenterna som plockar in NHL-spelare, men jag kan bara rycka på axlarna eftersom det handlar om en agent som gör sitt jobb med sin agenda (sälja sin spelare) och inte heller i detta fall blir spekulationer om Fransons framtida klubbtillhörighet meningsfulla eftersom NHL-framtiden omgärdas av så många “om” och “men” och “kanske”.

Men åtminstone för mig är det fullständigt glasklart att Brynäs, som skriver kontrakt med en kontraktslös NHL-spelare, gör rätt och att Frölunda, som tänker skriva kontrakt med en kontrakterad NHL-spelare, gör fel.
Kan det vara så svårt att se den avgrundsdjupa skillnaden?"