1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777534 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Matchtråd: Färjestad BK - Brynäs IF 2024-10-01
Första inlägget sedan krossen i AS finalen..
Hockey är åter otroligt roligt nu igen.
Ska för första gången ge credd till Alcén.
Är verkligen ett härligt å spännande lag han lyckats få ihop . Känner mig trygg att det lutar mer åt topp 8 än botten 4 med kvalspöke.

Gavve: ja sen knuff på Ruohma som såg vansinnig ut i intervjun i paus där han sa något i stil med ”i dont know who he is, not a name that i know”

Fortsätter han reta gallfeber på spelare såhär så hoppas jag han håller sig ifrån allvarliga skador och att alla hockey fans i Sverige känner igen namnet Trivigno😎

Trivignos mål. Inte första gången han är sådär lagom småful och provocerar motståndarna.

Jordan S är inte så snabb? Och kommer experterna ha rätt om att han lirar i tyska ligan efter jul? Tur han inte va en super dyr värvning.

Blå grottan: Våra andraperioder i år går inte att känna igen. Vi brukar ju oftast vara usla i andraperren. Uppiggande att det varit tvärtom i några matcher nu.

Gunderson: Här räddade han ju dock ett mål ;)

Matchtråd: Färjestad BK - Brynäs IF 2024-10-01
Matchtråd inför kvällens batalj.

Sv: A proposito de nada
Gavve: Ove får lära ut lite tricks från smurfkedjans tid till grabbarna 🙂

Farsang: röstat på trivigno. Att vinna nåt sånt kommer ju ge honom en enorm boost! Fortsätt länka sånt så fortsätter jag rösta ?

GD listade Tigernstipendiaterna genom tiderna. Grymma namn. Större än jag trott. Mycket bra val.
Alla Tigernstipendiaterna genom åren:

2011/2012: Elias Lindholm.
2012/2013: Mattias Nörstebö.
2013/2014: Oskar Lindblom.
2014/2015: Jens Lööke.
2015/2016: Jesper Boqvist.
2016/2017: Samuel Ersson.
2017/2018: Marcus Westfält.
2018/2019: Victor Söderström.
2019/2020: Alexander Ljungkrantz.
2020/2021: Arvid Sundin.
2021/2022: Anton Ohlsson.
2022/2023: Theo Lindstein.

Stor NHL ”risk” för den som blir utsedd. Skulle kunna bilda basen för ett mycket bra lag med alla dessa.
👍

xxx BIF xxx: ”F@n tänk när djoos kommer. Vem ska bli 7de av Theo o Alex då?”

I min bok är Andersson före både Berra, Kinnvall, Lindstein och Persson just nu. Så bra är han. Jag vill se Djoos - Söderström och D’Astous - Andersson som våra 2 första backpar när Djoos är tillbaka.

”Det är bara framför mål i BP jag saknar en större back just nu.”

Ja, vi har ju varit så usla i BP hittills…

Farsang: Jag tror Schroeder bara behöver lite mer tid. Han har alltid gjort poäng och tror han löser det tids nog. Är trött på tjatet att vissa måste vänja sig med ligan först, men det är nog en hel del sanning i det också.

Även om Bobby och Chucky verkar ha vant sig snabbt så kan det såklart även vara individuellt hur väl man anpassar sig.

Jag ger då inte upp på Schroeder än på ett tag.

Apropå potentiella hemvändare i framtiden, så är den tidigare Brynäsjunioren Linus Hemström på tryout hos AHL-klubben Hartford Wolf Pack.

Tidigare i somras skrev den förre Brynäsjunioren Gabriel Seger på ett 1-årskontrakt med AHL-klubben Grand Rapids Griffins.

Hockey är komplicerat. Nu blev jag glad att MoDo släppte in en puck och sur för att Leksand gjorde mål...

Makita: tankar om matchen:

Boxplay, bra.

Spelet: tycker vi drev matchen i stora delar mot ett förmodat topp 4-lag. Bra fart och intensitet generellt. Högt pucktempo…

Vi matchar även det fysiska spelet över hela banan.

Bra karaktär att lyckas vända matchen.

Spelarkritik

Källgren, ännu en bra match, känns trygg & stabil, viktiga egenskaper för en keeper.

Bertilsson: här finns det nog delade meningar men som någon skrev påverkas han (givetvis) av dig. Back-kollega. Rensade och smäller på, viktig i det fysiska spelet. Lyckades dessutom med en grym dragning men utan att komma till avslut. Räddade väl 2 mål.

Scott: köper sin roll och gör det bra. Aggressiv, fysisk, spelar rejält. En spelare som en tränare gillar.

Silfverberg: galjonsfigur, mål och ass, otrolig skicklig och viktig.

Söderström: bäst på isen. Bra över hela banan, så
så skicklig med pucken, dagens ass.

Johan L: ”verkar utan att synas”. Skicklig över hela banan, nyttig, jobbig att möta.

Silfverkroken: Dom där Modoiterna tar jag med en klackspark. Ointressant lag och ointressanta supportrar.

SuneMangs: Ja jag har också gjort liknelsen med Ölund. Väldigt lik i spelstilen.

Kämpar insats, märks att de inte fuskat med sommartränongen samt att bygga lagkänslan. Söderström, kung!

Peja: Indrasis gjorde ju även bra grejer framåt. Han chansspelar lite för mycket ibland när han inte behöver. Men kombinationen av mål framåt och några bra mackor i samband med chansspelandet gjorde att jag inte kunde ha med honom på någon av plus och minus.

Chucky var bra, men inte lika bra som Söderström och inte lika bra som han var i torsdags. Inget tvek dock om att han kommer bli en viktig spelare i år.

Kinnvall bör definitivt vara sjundeback när Djoos är tillbaka. Andersson är klasser bättre.

SuneMangs: Ja, förstod det. Sifverberg och Söderström stod ju för rent hockeygodis idag. På minussidan hittade vi tyvärr också Indrasis som kastade bort alldeles för många puckar.

D'Astous fortsätter att leverera, trots halvtaskiga förutsättningar med en skada precis innan säsongsstart och så vidare.

Rent spontant borde Brynäs kunna bygga två ruggiga backpar med D'Astous-Söderström och Djoos-Andersson. Lindstein, Bertilsson och Kinnvall finns där bakom. Persson får väl ses som åttonde.

Larsens och Johanessons agenter får jobba på att hitta allsvenska klubbadresser.

Grym vändning och undrrbar Victoria 👍🏻😁

Fisk rensas i Gävle. Det är sen gammalt.

Danne66: Bara att bocka o buga för vårat lag o plussa på 3 poäng.
Trevlig lördagskväll! 🍺

Kul för Oskar!

Gaaalet imponerande vändning.

Gunderson: precis. För övrigt: Söderström: bäst på isen

Det känns som att det oftast är Kinnvall som ställer till det vilket drabbar Berra.

Starkt att komma tillbaka innan paus.

Skaplig surgubbe att intervjua haha. Men generellt sett är spelarintervjuer helt meningslöst för det är alltid samma floskler.

Matchtråd: Brynäs - Frölunda - hemmapremiär säsongen 24-25
Skapar en matchtråd för dagens match.

Glöm inte Bertilssons jäkla räddningen med benet så pucken inte gick i vårat mål. Den var väldigt viktig, och snygg!
Sen känner jag lite att, antingen spelade vi en helt felfri match på rätt sida av gränsen eller så var domarna något på våran sida. Klagar dock inte, den tackar jag för. Men får väl försöka att se det för vad det är, om man nu ska få klaga på när domarna är på den andra sidan så får man väl hylla dom om dom är på ens sida ;) däremot såg jag inga tillfällen då vi var nära en utvisning ens. Förutom bytet där för Charlie.

SuneMangs: Makalösa 40 minuter! Så kul att se.

Kommer ut efter nattning och Kopacka sprätter upp den på direkten.

Är lite Erik Karlsson-stil över CEDA, han är överallt och dyker upp i varenda situation.

Andy Tiger: Kanonperiod ifrån oss!
Några reflektioner från första:
- CEDA är en klassback, möjligt att det ramlar in några puckar bakåt men han är fan överallt, riktigt bra.
- Bra fysiskt spel men fortfarande önskar jag snabbare uppspel från egen zon så vi inte fastnar. Örebro känns farliga när de får läge, dom satsar hårt.
- Lindstein är svag i egen zon
- Söderström är riktigt bra
- vi måste göra mål när vi spelar bra

Bagdad-Bob-Backströms analys i paus att dom hade koll på Brynäs PP var ju lite rolig. Boxen var ju helt utsliten i 2 min med stolpskott och sönderskjutna spelare. Så koll vettefan…

JawKee: ja det är verkligen ingen lista man vill se om man håller på Hv71 😮‍💨😮‍💨
Uppladdat:

500x0-img8477.jpeg

Silfverkroken: underbart! Dem har även upp Schroeders ”låga” lön i samma artikel👍🏼

saile39: det var snabba 7 månader 😅

D’Astous spelade i samma par som Söderström på träningen iallafall. Lär nog spela antingen imorgon eller på Lördag👍🏼

Här har ni våra tränares ansvar ifall någon undrar vem som sköter vad i framtiden👍🏼
Uppladdat:

500x0-img8446.jpeg

Sv: Matchtråd: Linköping - Brynäs - säsongspremiär
{7426}: "Jag hörde att "Släng dig i brunnen" ville ha tillbaka sina 90-tals skämt. Kan du lösa?"

Här får du ett roligt 90-talsskämt: "Vi är oslagbara i Kempis", från en av dåtidens största komiker - Pelle Bäckman.

Farsang: " kanske tur att ni hade 5 stycken kaptener från början"

Hörde att alla tillfrågade tackade nej till kaptensskapet så dom fick göra en kompromiss och nominera alla 5 tilltänkta.

Ö-vikslaget borde, i sann modo-anda, ha tackat nej till matchen mot Örebro i lördags. Då hade det blivit walk over och endast torsk med 3-0. Man hade fått bättre målskillnad, sparat på rese - och boendekostnader samt minskat skaderisken.

JawKee: Förstacenter eller inte. Schroeder ska vara en av lagets toppcentrar. Jag har svårt att se att han kommer bli någonting mer än en ettårslösning. Förhoppningsvis kan han göra en okej säsong. Frågan är om spelare som Schroeder och Indrasis verkligen kommer att kunna komma in i SHL-tempot, eller om Brynäs måste försöka hitta sätt att sänka tempot i matcherna för att de ska kunna tillföra någonting av värde i spel 5 mot 5.

Indrasis har en tendens att chansspela på egen blå. Det gjorde han även igår. Kommer kosta ännu mer i SHL än vad det gjorde i HA.

{10638}: Om vi tyckte att Brynäs var lite illa ute i vår match. Och var lite negativa.
Gå in och läs på Modos sida...
Tar hellre vår förlust än deras..

Gavve: Skulle dock bli väldigt förvånad om LHC klarar top 6. Tror dom får fullt sjå att klara en 8e plats faktiskt.

Det är fantastiskt konstigt hur vi kan ha så svårt för dom på bortaplan. Säsong efter säsong.

Kopacka! En av få som varit bra den här matchen.

havre: Tror många glömmer att vi är nykomlingar och kommer ligga långt ner i tabellen i år. Vi ska nog inte förvänta oss så jäkla mycket, det blir farligt. Tolfteplatsen är målet i år.

Kul att se Tyler Vesel. Riktigt bra period👍

Härligt att TV4 uppmärksammar Brynäs för en gångs skull.

eltifoso: ” Ska man tror vad man läser så kommer Brynäs krossa Linköping”

Oj, var läser du det någonstans? Är det dina jobbarkompisar som håller på Brynäs igen?