1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777668 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Häng med i taket
{10071}: Onykter eller bara extremt dålig koll…?

Sv: A proposito de nada
{8399}: Håller med. Då kan dom också hänga upp Palve som räddade klubben kvar i högsta serien. Hylla gärna Börje men ingen vepa i taket.

Vi brukade förr klaga om Brynäs bristande kommunikation.

Inte ens SHL själva lyckas publicera en bild på Rödin…
Uppladdat:

500x0-b0b4b329-1d11-4512-bde5-4af39a91ac03.jpeg

JawKee: Där håller jag helt med! Ljungkrantz har ju definitivt visat att han har spetsegenskaper. 5 mål hittills där han spelat majoriteten av matcherna långt ner i laget med hopplösa Birger och Kvist. Jämför med Olesen förra säsongen som huserade större delen i 1:a kedjan med Rödda/Scott.

Ljungkrantz borde få fortsätta högre upp i laget och även i PP med sitt fina skott.

Riktigt glad för Linus Lindblom skull! Riktigt kul med debut och att han sätter den efter 38 sekunder. Den kan man leva länge på! Vore kul att se honom komma in i laget. Eklind är alltid en fröjd. Karhunen stabil. Hoppas man fortsätter med Karhunen. Därefter hoppas jag att man inte ger Timashov lika mycket förtroende. Han verkar glida runt och vänta på att kunna finlira och diva runt, tyvärr. Jag tror inte han passar i det laget vi har satt ihop, och på det sättet vi vill lira. Dessutom tror jag att han har tappat sitt självförtroende.

Davey85: Ska jag lägga till ett minus måste man nog lägga till Hedberg. En säkerhetsrisk i egen zon, oavsett om han själv har pucken eller om han ska försvara. Hoppas det här var sista matchen i Brynäströjan för det här kommer inte fungera. Tyvärr, för jag har haft höga förhoppningar om honom.

bradberry: Otur? Frölunda hade typ 10 gånger fler målchanser över 3 perioder och tog en helt onödig utvisning som gav Brynäs chansen att vinna matchen.

Jag tycker att Brynäs gjorde en OK match utifrån förutsättningarna, men man hade ju snarare tur som tog 1 poäng ikväll.

Hoppas att Karhunen får fortsätta mellan stolparna. Det smärtar att säga, men Lindbäck förtjänar inte att vara förstamålvakt så som han har spelat. Det är dags att ge Karhunen chansen på riktigt.

Får Lindbäck stå nästa så måste de va största skandalen på länge

Huge: har aldrig förstått det där med att om man är kritisk man Medgångssupporter.

Brynäsare sen 72…

Självmål av Rödin. Finns det något lag som släpper in så konstiga mål som Brynäs.

Skönt med 1 poäng.

Extra plus till Karhunen, Eklind, Ölund, Ljungkrantz, Lindstein. Har säkert glömt någon…

Coachmiss i PP…, IGEN

Brynäs gör en klart godkänd bortamatch med tanke på vårt stora manfall.
Idag studsar det verkligen inte vår väg, två självmål, usch.
Fortsätt med Karhunen i kassen framöver, riktigt bra!

Varje gång man hör speakers i Scandinavium, Saab Arena, Coop Norrbotten Arena etc. blir man så oerhört tacksam över Kent Larsson.

Abbotts måste ju ångra sig något grymt när dom ser utvecklingen på framför allt Johannesson men även Strömgren.

Sv: Vad händer här
Jugge: Karhunen glänser

Grattis Linus Lindblom! Kul ändå.

Karhunen får chansen ikväll. Lär ju bli ett eldtest utan Sklenicka, Kinnvall och Scott.

Trist att vi har så tunga avbräck. Kan va en av de svagaste uppställningarna jag sett.

{10071}: Problemet är att de styrande och insatta personerna inte levererar och tar beslut som måste ifrågasättas.

Några tydliga exempel:

*Rekryteringen av Alcén, inget ont om honom, men är han tillsatt på rätt grunder och har han vad som krävs av en sportchef för Brynäs i dagsläget?

*Rekryterigen av Honken. Återigen, inget ont om Honken, men målvaktsspelet har blivit sämre trots ett på papper bättre material, det i kombination med frågetecken kring hans arbetsupplägg skapar frågor.

*Att man gick in i säsongen med en alldeles för tunn trupp, en tunn trupp som dessutom delvis står och faller med att några unga spelare ska utvecklas till något de inte visat tendenser till.

*Att man gick med två förstamålvakter istället för att värva en forward till.

*Man hugger inte på intressanta spelare som rör sig på marknaden, alternativt misslyckas med att locka hit dem. Det mest irriterande exemplet av alla namn som florerat på marknaden är Vela.

Allt detta är lite för mycket och bör ifrågasättas. Sen hjälper man inte föreningen genom att hata online, skriva okonstruktiv skit till ledningen m.m. Men nog måste man kunna ställa högre krav än såhär på Brynäs.

{10071}: Hahaha, vilka jäkla forumtomtar ni är.
Vad är ni för förening/supportrar som inte tål kritik???
Patetiskt!!
Skapa ett kärlekforum vetja. Där ni kan älska erat lag ohämmat i nöd och lust och aldrig kritisera. Stackars Brynäsforumet som måste stå ut med er.

Det här är spelarnas jobb, supportrar är den betalande konsumenten.

Om jag gör ett dåligt jobb så får jag också höra det av mina kunder.

Dessutom har dessa spelare månadslöner som är groteskt högre än min.

En skyddad verkstad är en rutten verkstad. Den ruttnar inifrån. Men det är väl där föreningen Brynäs befinner sig just nu.

Mina kunder vet inte heller mina förutsättningar, likt förbannat lämnar de feedback om jag gör ett dåligt jobb. Det här till liksom.

ellis: Hur är det ett förljuget påstående? Det finns vissa här som är återkommande negativt inställda till precis allt som kommer. Bara att skrolla igenom för att se det.
Så spelarmarknaden är inte död? Vilka spelare finns det då, som passar in på det vi söker, går att värva där ute? Länka gärna. Dessutom handlar det om Brynäs dragningskraft, sen handlar det om vad vi har råd med.

Grattis till att ha värvat hem en gammal favorit hos er, och även en publikfavorit hos oss.

Tror ingen såg detta komma, från något håll.
Det kommer vara ett tapp i ledaregenskaper och i vårt Boxplay.

Hoppas bara för er skull att detta inte är en värvning som är tänkt att sätta sprätt på spelet, han har ju trots allt inte gått in som ordinarie på 4 kedjor hos oss under i stort sett hela säsongen..

lapad: ”Vi behöver spets och inte bredd”

Hejar vi ens om samma lag? Vi behöver båda

Jag är väldigt skeptisk till om Jacke är rätt väg att gå. Vi behöver blicka framåt inte bakåt. Nåja nu är han här så bara hoppas han motbevisar mig totalt. Brynäshjärtat går ju inte att ta miste på.

Välkommen tillbaka!

Ja, ingen dum gissning att Hv kommer klättra med Kaski, Laleggia, Hjalmarsson, Lenc, Shore och sen Tedenby tillbaka.

Tuffa papper för oss. Målvakterna måste hitta en godkänd nivå, vi måste slippa skador och Roy bör helst vara en lyckad chansning.

Jugge:
Vad man hört så har fd målvakt.Tränaren gnällt över Brynäs svågerpolitik. Om det stämmer vet jag inte. Men sett till hur det brukar se ut så är det långt från orimligt

J-S: Nu vet jag inte hur många inlägg jag sett från dig där du skriver ”Veinio”… Visa åtminstone tillräcklig respekt och skriv rätt namn!

Sen fria spekulationer om att Sohlberg skulle begått ”överträdelser” och som följd sparkade Brynäs honom.. Herregud människa, vet du vad som krävs i dagens Sverige för att avskeda någon??

Självklart har Brynäs varit tvungen att betala varenda krona på återstoden av Sohlbergs kontrakt. Tror man någonting annat så är man mer än lovligt naiv…

brunkaren: även Kevin Roy var med på J20 internmatchen.
Kevin körde själv på isen i torsdag. Vet ej om Molin var med i början. Han såg ut att ha kört riktigt hårt med åkningen

brunkaren: tränade hårt som satan i somras också. En kille som verkligen har rätt inställning!
Jag tycker att han ser mycket starkare ut i närkamperna denna säsong. Har en förmåga att nagla fast pucken längs sargerna i offensiv zon. Kedjan som var tidigare med 95-36-34 var bästa kedjan i närkamper.
Kommer nog bli en riktigt bra SHL-spelare nästa säsong. Förmodligen går han vidare i karriären och exploderar där.
Är on pace till 12 mål denna säsong.

Anders Berg: Alla spelare tappar i nivå när man kommer upp i ålder om man haft allvarligare skador under vägens gång, även Foppa, men han var ju på en sjuk nivå innan skadehelvetet med fötterna började.

Jag har aldrig sett en så dominant spelare i NHL som han när han var på topp. Det här var ju dessutom på 90-talet och inte som nu då McDavid och andra kan åka omkring utan slashingar i knävecken.

Jämför exempelvis Bäckis förra säsongen med för 4-5 år sedan. Det är en helt annan spelare märkt av skador.

Stefan R 63: Krislaget Rögle har 2 poäng mer än Brynäs och 1 match tillgodo.
Det är sannerligen nya tider vi lever i…

{8399}:
”Räddningsprocent ger jag inte mycket för.
% insläppta säger mer.”

😂😂😂
Den var det munkas-nivå på!

AW-M89: Om Jonas Johansson hade varit finländare med samma CV, så hade vi garanterat varit positiva till värvningen. Tycker man måste betrakta hemvändare på det sättet, dvs "hade man varit intresserade om spelaren saknat koppling?" och svaret på den frågan är definitivt JA i hans fall.

Däremot tror jag inte att Brynäs hade varit intresserade av typ Birgersson och Kvist om de hade spelat i Allsvenskan.

munkas: Äsch den beskrivning kan man leva med.
Annat är det med Nick Shore, HVs nya spets som beskrivs som en Peter Holland liknande typ i försvaret, samt problem med tempot.
Det är riktigt illa.

Bulten: Personangrepp? Det var en fråga.
Ledsen att du vart kränkt, skall tänka mig för nästa gång.
Däremot är det helt OK från din sida att använda översittarfasoner som ”gullig tanke”?

Snacka om att du helt misstolkar mina inlägg. Ingen idé att diskutera när nivån är så låg. Mina poänger flyger bara över ditt huvud, så nu släpper jag detta.

Lemp: Kul med nyförvärv i form av Roy. Ska bli spännande att se. Kan bli hur lyckat som helst :) spännande & positivt!

Lunkz: Lyckades landa? Vet du ens om Alcén ville ha honom? Jag tvivlar..
Gillar NickyD, men det är ingen spelare som skulle göra oss bättre.

bifsydväst: vore inte detta något som Brynäs skulle kunna byta Palve mot och snuva HV på en värvning?
Då Schweiziska laget vill ha ett byte.

Huge: Räddningsprocent 75% behöver man säga mer?

Huge: Varför ska man ens lägga energi på det? Spelar ingen roll vilka åsikter eller fakta som läggs fram, ärketrollet Huge, som även lyckats trolla åt sig en moderatorsroll, talar om hur saker och ting egentligen ligger till och när han blir överbevisad så raderas inläggen i ren jävla Nordkoreansk anda. Nej, jag håller mig till personangrepp i fortsättningen.🖕

Huge: Alltså herregud

Huge: ”enkla slutsatser”….ja, han släpper in för många puckar som han borde ha tagit. En källa: Anders Lindbäck.

Krävs inte många möten med de du nämner för att komma till den slutsatsen/se det.

Bara fråga Anders själv vilket GD gjorde igår…, just saying.

Enligt mig borde han vara trovärdig/ha kunskap och insikt och allt annat du kräver till de som har åsikter.

Eller tycker du att han inte är tillräckligt insatt för att
bedöma sig själv eller är han en soff-coach?

Besviken på Brynäs och agerandet kring målvakterna. Veini var en toppmålvakt i SHL. Lindbäck har aldrig bevisat sig på den här nivån tidigare. Sen att det skulle vara så här dåligt, det hade nog ingen trott. Är Lindbäck den sämsta förstemålvakt vi haft?

Malken: Varje förbannade år ska Brynäs ligga i gyttjan och kräla. En makalös arrogans, högmod och självöverskattning. Manner är ödmjuk och har rätt inställning, verkligen dags för övriga att visa detsamma.

Brynäs är bra. Syns att det är ett skickligt lag. Spelar också sevärd hockey. Inte bara tråk som ex FBK. Brukar säga att dom är bara bra men ingen finessrik publikhockey. Spelar Brynäs så här kommer resultaten. Olyckliga grodor kan ju inte ske varje match.

J-S: Återigen hånar du och håller på..sen när du själv blir ifrågasatt så kommer du snart säga att du är eller har varit sjuk.

Huge: kan tycka att det är billiga mål alla fyra som Växjö får. En målvakt som är shl mässig släpper möjligen en sån per match.

nittontolv: de skrev bara ett 1 års kontrakt med Honken. Vi får hoppas att man inte förlänger.
Brynäs är ett professionellt lag. Där av 100% engagemang då man har hög lön och ansvar.

{10062}: Skärpning nu börjar det bli dags för torken, önska skada smärta på en medmänniska ta dig samman vi spelar fortfarande i SHL , jag rekommenderar terapi finns inget mer att säga.

Varenda jävel checkade in idag och gav sig fan på att vinna denna match. Men, tydligen alla hade inte den åtanken om vi säger så. Vi skeppade iväg fel målvakt. Vi visste det direkt efter det hände i och för sig. Limpan ser fullt ut som en junis som känner efter sig i ligan. Ha lite stake för fan och bänka honom. Räknar kallt med Tomi i mål om 10 dagar. Det händer väl tyvärr inte.

Pigalle: Tror aldrig jag varit så besviken på en spelare förr..Limpan och deltidsarbetande honken måste gå ..Får limpan stå efter uppehållet. Då är allt förtroende för Manner borta . Om en os å vm guldvinnande coach inte kan se att limpan är en belastning ett hån mot utespelare som nu försöker vända på skutan . Hur fan tänker utespelarna när sollet får fortsätta ge bort matcher .

lapad: Lider med laget, en tung kväll. 40 - 16 i skott. Torskar ändå. (Räddningsprocent 75 - 92,5)

Nu får det fan vara nog med daltet, Limpan håller inte SHL nivå med sitt spel.
Honkens jobb att han ska vara redo, ser minst sagt för jävligt ut.