1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777668 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
xxx BIF xxx: Räknar vi bort de insläppta så är Limpan 100%-ig

Huge: Proffset har talat 😂

Tack och hej Lindbäck…..

Davey85: Ger man sig in i leken får man leken tåla. Går man in på ett Brynäsforum och är svinkaxig och börja snacka om man kommer vinna mot oss med 5-0, ja då får man förvänta sig mothugg. Jag skulle inte förvänta mig något annat om jag av någon anledning får för mig att göra något liknande i ett motståndarforum.

PuckkcuP: Vilka höll du själv på innan du bytte till Växjö? Vilka planerar du att byta till när Växjö har några dåliga år?

Davey85: Som alla Växjö Lakers Hockey Club-"supportrar" hölls det på HV71 fram till 2011. Den blåvitgula-halsduken ligger där kvar hemma i garderoben på pojkrummet.

Växjö Lakers Hockey Club är Team Boro på steroider...

Fan kan inte hålla mig. Varför i helvete diskuteras inte filmningarna i Fotbolls-vm? Det förstärks fan hela tiden. Och varför inte effektiv tid. Skitsport!

Bulten: ”So you mean there is a chance…??!! 🙂👍”

waker: Sedlak är inget vi ska gå på. Har spelat mest i finska andra ligan och spelar inte ens i tjeckiska första ligan, dessutom 22 år. Absolut inget vi behöver

dabif: Woods är skadad men laget fortsätter att vinna ändå. Istället för att tycka synd om sig själva steppar andra spelare upp. Sportchefen har byggt en slagkraftig trupp och fortsätter att fylla på.

JawKee: Varför kan andra klubbar värva duktiga spelare som deras tränare inte har haft förut och som sportchefen inte har spelat med? Varför är Brynäs så exceptionellt oskickliga på den fronten i jämförelse med exempelvis Oskarshamn?

Ove Myling: Danielsson istid i boxplay/match:

18/19 0 sekunder
19/20 2 sekunder
20/21 1 sekund
21/22 0 sekunder

nittontolv: Sa någon att marknaden var tunn😅
Måste på förhand vara en av de svagaste värvningar som gjorts till SHL iår?

J-S: Brynäs tabellplacering..de senaste 5 åren..10 11 12 13 10..Vi måste ha missat detta med att vi reser oss efter jul..eller vad tror du?

Dallemas: Palmu och Palve har spelat i samma lag tidigare (tror TPS). Det vore guld om Palmu kom in och fick fart på Palve. 2 för 1 värvning
Dessutom utom har Palmu liknande storlek och stats som Clark

Ove Myling: Jag vet helt ärligt inte vilket jag blir mest upphetsad av.
Larsson i svart tröja på träningen eller Mylingen tillbaka på forumet. Svårt!

Lindbäck är alltså uttagen i Hallams trupp till turneringen i Schweiz, väääääääääldiiiiigt överraskande måste jag säga

Även Eklind är med som det skrivits tidigare, kul för Eklind tycker jag!

Ove Myling: Välkommen tillbaka. Hoppas du blir kvar här.

Jag tycker det är många dåliga bortförklaringar till Brynäs nuvarande situation. Visst är förutsättningarna dåliga just nu, men det är förutsättningar som man själva har skapat. Som man bäddar får man ligga.

Tänker på exempelvis:
1) Nu argumenterar Alcén och andra för att allsvenska värvningar är svåra att genomföra eftersom de allsvenska klubbarna inte släpper spelare. Det stämmer, men fram till ett visst datum var allsvenskan ett smörgåsbord för SHL-klubbarna. Bokstavligen alla i hela ligan gick att norpa. Det här handlar alltså enbart om dålig planering av Brynäs och Alcén.

2) Pengar. Alla förstår att det inte finns obegränsat med pengar, men Brynäs var överens om ett kontrakt med Saku M och gav Komarov ett seriöst kontraktsförslag. Med andra ord fanns det pengar medan marknaden fortfarande var gedigen, och det var Brynäs och Alcén som misslyckades med att värva spelare.

Gusten: Även Lindstein tillbaka och kör fullt, kul!
Rödin i rött (ej tacklingsbar) men verkar köra på ganska rejält ändå enligt Sasse!

J-S:
det är efter jul som SHL startar allt innan är en transport sträcka

Är du full, vilket urbota korkat inlägg....😂😂😂

mattias - 74: Om det är så tröttsamt att läsa inläggen här inne har jag ett tips;

Gå in på Trottoarkantens Idrottsförenings forum.

{10062}: officiellt kommunicerade Brynäs Manners förlängning 29 nov samma dag som det blev 3 förlusten i rad mot IKO. Då hade man redan förlusten mot LIF och HV i bagaget. Så förlängningen tror jag inte påverkar spelet. Avsaknaden av kvalitén och ledaregenskaperna som Larsson och Rödin bidrar med har betydligt större inverkan

{10062}: Stäng av Capslock..

munkas: Huge skulle kunna ställa upp som talesperson för brynäs. Mästare på att slingra sig.

Men håller med. Vad är den sköna snubben alcen? Det skulle ju vara hans styrka, att snacka sig till framgång.

{8399}: Jag ifrågasätter att experter som jobbar med att bevaka på hockey inte ska tas seriöst eftersom de saknar kännedom och insyn, medan Huge kan ha åsikter om exempelvis hur andra lags sportchefer kommunicerar med deras supportrar. Det krävs ju kännedom och insyn för det också, och rimligtvis har Huge lagt mindre tid på att bevaka andra sportchefers kommunikation med deras supportrar än vad t.ex Petter har lagt på att bevaka Brynäs,.

Auchinleck:
Lindbäck skolas in från läktaren, så han lär sig hur stor SHL-rinkarna är...
Karunen står några matcher
och "Karnatz" in som andremålvakt

{8399}: Hållbarhet i en förening för mig är att det finns en röd tråd från juniorlagen till representationslaget för att egna produkter ska ges möjligheter att ta kliv i sin utveckling.

Ny här
Hej Brynäskamrater

Ny här, har följt detta forum en tid, och känner som dom flesta en stor oro för ”våran” tabellplacering, jag har varit Brynäs trogen i 50 år (jaa jag är gammal😅) känner dock att det är lite väl hårt här inne och något som vi alla bör jobba ner, det gäller trots allt inte livet, jag är också en känslomänniska som blir både förb… & besviken när vi torskar matcher, MEN det betyder inte att man (jag) ska presentera min (väldigt stora” frustration i ordalag som anses som opassande i ett supporter forum, visst ska man ge ris eller ros för insatserna mm. Men det går faktiskt att linda in dom i lite mindre dramatiska ord, för en bättre och trevligare miljö, med det sagt, hoppas jag vi vänder detta…

Peja: Dags att släppa all prestige nu och allt är tillåtet. Försök få loss Blomqvist och Danielsson så har vi direkt två som plockar bort Kvist och Birgersson. Dessutom två ledartyper som kan höja nivån generellt. Vet inte ens om detta är möjligt men det är värt ett försök. Jaga spets som ska in så snart det bara går. Rusta laget för kvalspel, allt annat är bonus.

Tänk att vi gav upp Veini för det här... Äntligen hade vi en stjärna i målet tidigt i sin karriär och nu har vi en i slutfasen av karriären som inte hänger med farten svensk hockey har.

Hahaha ser precis Rönnqvist totalsåga Manner. Kan uppskatta det när Manner står och säger att det är bra. Manner tappade humöret i slutet av intervjun också.

Stefan R 63: Ja. In med Ove som matchcoach. Kan inte bli sämre.

Vaaaaar är VV? Saknar han som fan.. ..redan

bradberry: Så här brukar det se ut matcherna innan vi sparkar tränaren. Ingen lösning den här gången.

Loomis666: Jag tycker det är olyckligt att man förstör en bok på detta viset, det ska ju vara en samlingsplats för supportrar, nu är det: jag har rätt och du har fel mentalitet här inne som är obehaglig. Är nästan aldrig inne här nu. (kanske bra det, då slipper ni en utböling :), Som jag skrivit förut, har alltid varit kul och gå in och läsa om vad som händer med Brynäs. Oerhört ledsamt.

Jugge: Om forumet missat det blev Brynäs utsett till århundradets lag för någon vecka sedan. Då har man rätt att ställa mycket höga krav. Brynäs har med få undantag inte levt upp till förväntningarna sedan de år de spelade bra. Detta förbannade gyttjekrälande varje år måste få ett slut. Otroligt jobbigt som supporter att se denna ynkedom är efter år.

Peja: Jag har ju inte ”missat” den detaljen. Bara det att jag absolut inte håller med. Brynäs kan bättre-lanseringen fick stort utrymme i media och efter den direktsända duellen i GD/AB mellan Kangas och Engwall så seglade ju Kangas upp till stor favorit då Sven var mer än lovligt yrslig i sitt framträdande…

Offentliggjorde man Alcénrekryteringen samtidigt som årsmötet för att vinna röster så är det ju en sanslös felbedömning och ett ännu större fulspel…

Jag VET att man kände sig hotade och att man visste man skulle få en hård kamp mot BKB-alternativet. Det gör det hela så mycket ruttnare… Jag blir förbannad så fort jag tänker på det. Jag respekterar PJ som en spelare med härlig attityd och en go kille i övrigt. Men hanteringen i den här affären är så vidrig att han med övriga nötter i det styret som var då, är dömda i mina ögon. Jävla rövhattar!

waker: Det handlar om helheten.

Målvaktssidan - varför två etablerade målvakter och samtidigt en lövtunn forwardssida. Dålig prioritering som en erfaren sportchef antagligen inte hade gjort. Hade varit bättre med en förstamålvakt och en mer uttalad tvåa.

Backsidan - varför förlänga Hedberg när man tog in Kinnvall, Sklenicka och Johanesson? Det var ju aldrig aktuellt att Hedberg skulle kunna växa offensivt med powerplay och så vidare i den konkurrensen. Hade varit bättre att skippa Hedbergs kontrakt och komplettera med en stabil back som man vet vad man får ut av.

Forwardssidan - inte prioriterats tillräckligt. Dessutom flertalet av uppenbar allsvensk kaliber som inte borde ha spelat kvar. Förlängingen med Palve urusel med facit i hand.

Det som har hänt under säsongen är att Alcén har försökt göra massa saker som han borde ha gjort redan inför säsongen. Dvs byggt en målvaktssida med en förstamålvakt, tagit in en till stabil defensiv back (Niemelä) och tagit in en bättre ung forward (Strömgren) som är bättre än Kvist & co. Men det saknas fortfarande både spets och bredd framåt. Nu skyller man på marknaden, men om man hade byggt rätt från början så hade man inte hamnat i den här situationen.

Nu är prio åter igen att rädda nytt kontrakt och om vi tur är Alcén en person som lär sig av sina misstag när nästa säsongs lag byggs.

"Hellre att han fokuserar på att försöka få in någon forward till truppen istället för att sitta och snacka skit i media. Det kommer nog någon värvning under uppehållet ska du se."

Okej, och Mikko Manner skulle kunna fokusera på träna laget och skita i medierna, men det funkar inte riktigt så på elitnivå. Men om du går runt och drömmer om att Alcén inte har 5 minuter över till media eftersom han letar nyförvärv dygnet runt så får du gärna göra det.

waker: Trevligt att du är nöjd med laget. Förhoppningsvis spelar Brynäs fortfarande i SHL när Alcén har justerat forwardssidan.

Jag ser en målvaktssida med två frågetecken, en okej backsida där två av stöttepelarna kan gå sönder när som helst och en lövtunn forwardssida.

Att Alcén är helt osynlig i media när det går dåligt är inte heller bra. Hade varit bättre att avlasta pressen på Manner och laget genom att synas i medierna, detsamma gäller Grahm när hon kommer tillbaka.

Mattson: Här är allt som vanligt. Huge svingar piskan och alla andra med nån form av verklighetsanknytning har rejält ont i magen efter 4 brakförluster i rad mot bottenträskkollegor.

Tom Topp: ”spelare som Larsson lyfter laget med sin blotta närvaro, dom behöver inte vara bäst på isen!”

Efter lite frånvaro så måste även jag skriva av mig lite.
Precis som käre timråiten säger. Det kan låta larvig och jag förstår folk som påstår ”Man kan inte stå och falla på EN spelare”, men det finns undantag!
Sjävklart är laget felbyggt och trubbigt från början, det kan ingen säga emot, men Larssons frånvaro är A & O just nu.
Ett typexempel är Hjalmarsson i HV. Laget gick riktigt riktigt tungt inledningsvis, bytte spelare hit och dit, men det är först med Hjalmarsson intåg som det skett en ökad kravställning och där alla gör allting lite bättre än innan.

bifsydväst: I och med Larssons skada så tappade vi en stabil pjäs som tar istid i alla spelformer.
Sen verkar hans frånvaro även ha lett till nån typ av härdsmälta som drabbat hela laget. Det finns liksom ingen som tror på det. Istället för att spelare kliver fram och tar för sig så har hela laget plötsligt blivit 20% sämre och man åker och gömmer sig.

Att vi fans här på forumet inte tror på vinst är en sak, det är betydligt värre när inte heller laget gör det.
Något måste hända, annars kommer förlusterna fortsätta tills självförtroendet är så kört i botten att det inte ens hjälper att Larsson är tillbaka.

Tgl: Haha ja eller hur. Nästa match blir det istället 3-6. Spelar liksom ingen roll när Lindbäcks snitt ligger på snart 4 insläppta per match...

Ger oss inte bästa förutsättningarna liksom.
Han har ännu inte gjort en enda bra match i 60 min.
Visst nollan är vi så nära prickfritt man kan komma. Men då var motståndet extremt uddlöst också.
Så han sattes inte på några större prov.

Näe när spelare som man tänkt skulle vara mycket mer bärande inte varit det så blir såklart tappen av Rödin och framför allt Larsson otroligt kännbara.

Egentligen bara Sklenička och Johannesson samt Larsson såklart som har varit bra av dom nya.
Förväntade mig så mycket mer av:
•Kinnvall (försvar är att hans skada görs sig påmind, men det kan inte frångått Alcén väl)
•Friman
Björninen (ligger på 17e plats i tekningsligan i Shl, trodde med dom lovord han fick när han skrev på att här har vi en given topp 3 tekare i ligan. Det gör så mycket med en vass tekare)
Lindbäck (hans räddningsprocent talar för sig, dessutom nästan en obligatorisk tavla i varje match)

Strömgren gör det han ska o mer därtill så han får med beröm godkänt.
Karhu har egentligen visat redan nu att han sprider ett helt annat lugn till utespelarna!

När dessutom knåll och tått (Palve och Dima) åker o fyller år hela jävla tiden blir det tufft att bli bättre.
Lägg därtill skador på Kinnvall och Berra titt som tätt plus Larsson och Rödin.
Plus Kvist, Birger, Hedberg och Bergman bara går bakåt i sina utvecklingar.
Samt Manners odugliga coachande.
Då ligger vi rättvist där vi ska ligga.

Vi är inte bättre.

Så enkelt är det.

Synd att Frölunda fick storstryk mot Timrå. Brukar aldrig båda gott till nästa match.
5e raka står på glänt.
Brynäs hej hej hej.....

Jugge: Svedman, Alcén och Grahm är ju totalt osynliga tycker jag. För oss utifrån som ligger och betalar medlemskap och skeppsvraket privatpartner så verkar Brynäs flyta fritt utan styrning. Jag tycker att man helt kommit av sig efter den senaste nystarten. Ingen vill ta ansvar?

Manner och Ölund förlänger. Visst..det blir ju jävligt mycket värt om vi åker ner till allsvenskan.

Den här cirkusen slutar aldrig och jag orkar inte ens bli arg längre. Har känt mig avtrubbad förut, men detta är nog rekord. Felbesluten och förnedringen blir liksom inte värre, det biter inte mer.

{8399}: Finnarna är inte så bra som man trodde. Björninen är ok, skulle antagligen må bra av en bättre omgivning. Men vi hade behövt spelare som kan påverka en matchbild lite mer än vad han gör. Friman..är väl ok. Men där trodde jag på toppklass också. De kostar antagligen en del också.

Sen har vi Rödda och Scott som tyvärr inte ser ut som sig själva längre, jag gissar att skador/skavanker har satt en del spår. Palve har vi ju avhandlat, men även Dima har man nog haft en övertro på, han är för ojämn och hade behövt producera mer.

Egentligen enklast att räkna upp de spelare man är nöjd med :

Sklenicka
Ölund
Kinnvall (när han spelar)
Strömgren - Gör vad som kan förväntas
Ljungkrantz - Samma.

asd
Nu behöver Alcén bryta tystnaden och gå ut med något.
Så vi får veta hur i helv tankarna går.

Laget är totalt under isen.

Anders Berg: Vad vissa ser i Eklind har jag ännu inte sett . Normalt brukar spelare med lite storlek använda den fördelen , det har jag inte sett att Eklind använt .
Ang läget å känslan med laget så är det en ren katastrof .
Detta haveri vi ser för öppen ridå är Ledningen i Brynäs fel med Alcén i spetsen . Manner har inte fått förutsättningar för att få detta lag att klättra . Vi vet det finns kvalité i laget men med så mycke så mycke allsvensk klass i truppen så är det som med länken , den svagaste delen gör att det till slut brister å det är på väg å brista . Tror inte jag är ensam å känna att intresset håller ledningen på å bryta ner . Jag var tvungen å få ner frustrationen å pulsen så jag stängde av hockeyn softar nu med snooker å det känns tryggare för hälsan . Vi har alla fått igenom detta haveri varje säsong utom 2 säsonger dom senast 10-15 åren men nu brister det snart .
En undran är, vad har Manner fått för löften för att skriva på för 1 år till med denna skit ??? Vi har en tränare som är van å vinna men han väljer att fortsätta med detta skitlag . Så något måste Brynäs lovat honom .
Ni får ursäkta denna långa text mvh Roger

{7981}: ja björnen och friman har en del kvar att bevisa. Det som de presterar i Brynäs är nog inget som ger en plats i ett landslag utanför Mellanöstern.

Herregud, det kan vara den pinsammaste insatsen jag sett ett lag göra någonsin. Lindbäck är vår bästa spelare och det säger väl det mesta när man förlorar med 5-2…

Om inte Larsson och Rödin är tillbaka illa kvickt och Alcén snabbt hittar ett par kvalitativa nyförvärv så spelar det här laget i HA nästa säsong.

Om Huge och alla andra Bagdad bobs inte kan se att det här är ett lag i total kris och förfall så behöver man antingen skaffa glasögon eller större kunskap om hockey. Det känns nästan som att det är några interna motsättningar i gruppen för man spelar inte alls för varandra.

Nåväl, nu åker jag på semester i ett par veckor, det blir bra för blodtrycket att slippa skiten ett par veckor.

mattiask: Vad hände? Vi var ju på väg att äta oss uppåt i tabellen men så gör vi en klassisk Brynäs och i de senaste matcherna böjer vi oss efter tvålen och motståndarna utnyttjar det.

Tempot i vårt PP jämförbart med LHC och allt annat är ju så ofantligt lågt och dåligt.