1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777713 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
{8975}:
Baclsidan var tyvärr inte helt felfri. Hedberg hade en rätt tuff kväll i defensiv zon. Spelade svårt, sattes ofta under stor press som han inte hanterade så speciellt bra. Hade en farlig indian i andra perioden också.
Tur att Örebro var så otroligt bleka så dom inte tog till vara på det.

Annars alla 5+ grymt med 3 raka segrar. Veini i målet börjar bli en stor favorit för mig. Bättre än Ersson!
Han håller just nu KHL/landslagsklass.
Men som sagt Manner! 👑❤

Chanzone: 3 raka nollor då, när hände det senast?

Silfverkroken: 2 insläppta på 5 matcher uj uj uj

Uppoffrande spel i boxplay, även forecheck och anfall. Svinbra!

Gunderson: Otroligt stabila just nu

Gunderson: JAAAAAAA OUUULA

In på shl.se och rösta på veckans mål/räddning. Både Björk och Veini är med.

lapad: VV orkar säkert, men problemet är ju att målvakter också kan bli skadade. Det är alldeles för riskabelt att hela säsongen ska stå och falla på att en spelare, oavsett position, inte blir skadad. Rent krasst skulle Brynäs mycket väl kunna åka ur SHL om VV blir långtidsskadad imorgon och därför måste sportcheferna givetvis ta in en ny målvakt så fort som möjligt.

Timashov fick förresten utvisning för att han sa åt domarna att vakna, kan inte vara lätt att vara så överkänslig som Sören

mattias - 74: Hatar ju när man måste heja på Leksand men se till att spöa Timrå nu!

Så jävla gött Timashov 1+2🌟🌟🌟

Pääjärvi blir av med klubban i en duell och tar tag i sin försvarare och kör någon judomove på sig själv, fyfan vad dålig känsla domarna har idag, mycket julskinka där

nittontolv: Fast hur vet du det? Restriktionerna görs ju för att inte belastningen på sjukhusen ska gå över styr, och vilka är det som i största drag hamnar på sjukhusen pga covid? Ja just, de som inte vaccinerat sig..

Stefan R 63: Jag är inte emot dig men..

Jag har 2 doser, den 3:e ska tas 15/1. Men jag börjar undra hur man ska göra med detta egentligen.

Kollar man på IVA i Stockholm tex så var man i stabsläge julen -19 oxå. Kollade på inläggning förra veckan typ.

464 platser totalt, 76? av dessa va Covid 70+ lediga.
Reaten andra orsaker.

Sen av dessa 76 med covid va 60% ovaxxade.

Lagstifta för vaccin, är min åsikt.
Nu finns dessutom Novaxx som är gjort på konventionella metoder för de som är emot Mrna.

Sen finns det personer som inte kan ta vaccin. Fixa papper till dessa då. Det är inte hjärntransplantation att fixa det.

Samhället har snart inte råd att stänga ner mer.

Vad har detta kostat totalt?
500 miljarder?

Det är ingen mänsklig rättighet att neka nått som är samhällsfarligt från början.

Ursäkta detta icke hockeyrelatetade inlägg.

Tyck gärna olika, men håll tonen.

Berge: Håller inte med. Det finns ju spelare som har mycket större utvecklingspotential än Lööke har

Hoppas SHL bojkottar OS av hela mitt hjärta!
Värdelöst utan NHL spelare. Förstår dom till fullo. Hoppas ingen Europa spelare vill spela heller.
Som redan sagts, varför ska vi skicka andra sorteringen??Läs Magnus Nygrens tankar som kom ut i blaskan igår.
Håller med honom helt och hållet!

Rumpelstiltskin: Om inte svenskarna som spelar i NHL tycker det är OK att åka, varför skulle svenskarna i SHL tycka att det är OK att åka?

Lördag eftermiddag enligt tradition:

Bastu ✅
Kall Old Ox ✅
Lördagsmatch 😢

Saknar min lördagsmatch väldigt mycket.

Ha en riktigt go lördagskväll kära vänner, ser fram emot annandagen, Malmö hemma👍

Sv: Intresse för att dra igång en tifo-kultur?
Franke: Bara att lyfta på hatten för dig, mycket bra initiativ! Jag bor 40 mil bort så jag kan tyvärr ej vara så behjälplig men ser fram emot att se detta växa fram, är dock på plats 6/1 mot Saik.

SnowKing: ”Gurra88... visst va det väl han som i början på guldsäsongen bedömde att "detta var det sämsta laget som Sundlöv nånsin ställt på isen"?”

Jepp. Sen kontrade Sundlöv med att säga att förra årets kvallag var det bästa lag han ställt på isen.
Haha, han är bra fyndig den där Sundlöv..

Griffeltavlan: Det är mer så att man, åtminstone jag är så.

Att när det dyker upp en ny användare som är så framåt i sin retorik så undrar man vem som egentligen döljer sig bakom namnet.
I princip alla som kommer helt nya har en tillbakadragen stil i kommentarer och tyckande.

Därav undran.
Räcker att kolla på min historik. Är en annan person nu än när jag loggade in första gången -05.
Då var iofs tonen på forumet annorlunda oxå.

Det är bättre ton nu.

Sv: Kellman förlorad
Lunkz: Vad lever du för värld i egentligen? Den absoluta majoriteten av alla SHL-lag letar spelare, och samtliga har svårt finna förstärkning. Brynäs är långt ifrån ensamma med det bekymret.
Att Brynäs värvar "skärvorna av spelare" osv är ju bara rent skitsnack. Alcen o Co har gjort en mängd riktigt bra beslut denna säsongen. Jag kan lova dig att de allra flesta supportrar hade velat se Timashov i sitt lag exempelvis.
Dags att vakna och inse att konkurrensen är stenhård på marknaden och att Brynäs knappast har första tjing på spelare i dagsläget.

Griffeltavlan: Så du menar att A propósito de nada är dålig?
Är " Kellman förlorad" en bättre rubrik på nått som är allmänt?

Otur när du tänkte och skrev?

Sv: Kellman förlorad
Huge:
Varför måste du lägga in sådana där dryga okunniga och helt meningslösa inlägg?

Bara läs bakåt, det är ju flera som sett kellman som önskenamn, drömvärvning och del av ett lagbygge.
Och tex utifrån det har någon kommenterat att han är förlorad till ett annat lag - vilket han bokstavligen är då.
Men det var för långsökt för dig alltså (för inte fan kan du väl hävda att han är vunnen iaf?).

Sluta fjanta!

Tigerhjärta: Med tanke på hur marknaden ser ut så finns det väl anledning att tro att det skulle finnas stort intresse för Sund om han blev tillgänglig. Inte bara från SHL. Vårat starkaste kort vore i så fall Manner och att dom två skulle ha en bra relation. Det hjälpte dock inte när han valde Rögle före oss i somras.

{8399}: Hoppas nu att Djurgården och Malmö torskar också..

Rominger: Ser man denna match är det ju helt SJUKT att vi har denna tabellplacering?.

Bra att Scott gav igen!

Tigerhjärta: En spelare gruffar mot Joel är väll solklart att det ska vara dubbel för motståndaren då

Finns det något bättre att leda med 4-0 mot Frölunda med en minut kvar o se en kokande Joel i utvisningsbåset!?

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Ove Myling: Jag fattar inte. Dom personer härinne som rent allmänt är mest missnöjda med Brynäs är också dom personer som är mest missnöjda efter en förlust.

Du har redan tagit ut en förlust på lördag, men ändå kommer du sitta och gnälla på lördag om vi nu skulle förlora.

Brynäsgubbe: Varför tittar du överhuvudtaget?

{8399}: ingen viktig match ikväll då? Malmö kan likaväl vinna för brynäs måste ju ändå ta de poäng de ska..eller?;)

{8399}: "Maila Alcén ditt tips, han behöver säkert lite hjälp från Lemp"

Dryg kommentar.
Låt folk länka spelare och berätta varför de tycker dem är intressanta. Inte första gången du skriver något i stil med "Tipsa Alcén, han vill säkert ha en forumläsares hjälp".
Kom med något vettigt att säga själv istället för en gångs skull.

Stenis: Nej tack.

Vino: Ja, det går framåt. Men går det tillräckligt mycket framåt?

2 förluster mot Färjestad och Frölunda borta så kan Brynäs gå på jullov på kvalplats. Så små är marginalerna, 4 poäng.

Herregud, och vissa vill att stora delar av truppen ska behållas. Möjligtvis om vi spelar i allsvenskan ser jag det som ett alternativ.

Foreveryoung: Men så är det! De spelare andra klubbar värvar är bra och våra är tveksamma, oavsett vilka.

Timashov uttagen i Tre kronor, odds på att han kommer tillbaka skadad......?

Vino: Men med tanke på hur stora och hängivna fans alla de är, så är det väl redan på varje hemmamatch? De har väl aldrig slutat gå på matcherna, bara att de inte kallat sig KK? Annars är de ju ändå inga riktiga fans och inget att ha.

Lite halvfull som man är en söndag morgon, så måste jag säga att jag gillar er brynäsbröder och systrar. Nu jävlar ser vi till att Brynäs lyfter!!!

Svensson_62: Kul också för tjejlaget med 13-2 seger. 28 skott i sista perioden, Stalder 6 assist o s v (bortamatch). Detta lag blir svårt att stoppa ifrån att äntligen ta guld 🇧🇪🏆.

Oerhört sköna 3p idag! Viktigt för Anton att få näta igen och skönt för VV att hålla nollan igen. Kändes som att alla var påkopplade från start och hade bestämt sig, här ska det bli 3p!

Vi leder iofs med 4-0 och är överlägsna denna match men jag tycker domarna är fruktansvärt dåliga ikväll!

Treklövern1912: Bortalagets promenad från omklädningsrummet till isen i Gavlerinken ska vara i en läskig mörk tunnel med flera stora monitorer med riktigt suggestiva filmer som visar highlights från 13 BIF guld och andra highlights t ex Silfverbergs 1-0 mål final 6 2012, Lars Görans ”nu tar vi dom jävlarna bara rätt upp och ner” o s v… Mycket HÖG VOLYM!!! Sist texten ”Välkomna till Gavlerinken” på en monitor. När motståndarna kommer ut på vår is ska de känna andäktigt att de är på helig mark och vara fyllda av en önskan att bara få allt överstökat så de kan fly hem igen.

Där skapar vi den sjunde spelaren…

{2064}: vi kanske räkna bort Örebro i jakten på spelare…

Silfverkroken: bra match idag, tung förlust. Synd om Manner tycker jag.

Förlorar på individuella misstag

Zappaholic: Man får väl ha i åtanke att det är bortamatch mot ett av ligans bästa lag. Det är bara en bonus om Brynäs tar poäng i den här typen av matcher. Jag är fascinerad över att samma personer som tycker att Brynäs är helt värdelösa alltid verkar förvänta sig/kräva att man ska spöa topplag på bortaplan, den logiken går inte ihop.

Hur länge sen var det Brynäs vann i Ängelholm? Har de gjort det sen Rögle gick upp?

Jag sticker ut hakan idag. Har bra feeling. 3-1 till Brynäs efter mål av Scott, Genoway och Ölund.

magr: Kanske skulle kunna ha nått tifo som associerar till Finland så alla nya finnar och Sallinen känner sig hedrade.