1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777713 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Huge: Hela försäsongen har dom spått fram domedagen i sin kristallkula och det skulle behövas ett större mirakel för att lyckas undvika kval.

Dom borde gå på moln nu när Brynäs ligger på slutspelsplats. Men ICKE.

Ove Myling: Att vi inte är i toppen denna säsong är väl knappast något Manner kan kan lastas för. Jag anser att han har uppnått en bra nivå med tanke på de verktyg han har att tillgå. Svårt att nå några höjder med det haveri till lag som tidigare ledning, från styrelse ner till tränare, lämnat efter sig. Nästa säsong kommer att visa vart vi är på väg, men jag kan tänka mig att det kommer att vara ganska högljutt här inne under kommande silly.

Bratwursten : Målet är o har varit att undvika kval. Men OM vi går till slutspel, och OM vi drabbas av Mannereffekten o tar SM-guld så är det helt ok. 😉🍺🍺🍺

JanT: Man behöver inte ens se matchen för att veta om Brynäs har vunnit eller ej. Räcker att kolla läget i forumet och se om Munkas med resterande bitterkärringar är aktiva eller inte!

Peja: Ni kommer ju ut å kör över oss i första 15 vi är inte alls med.
Sen har vi för många spelare idag som inte gör jobbet,spelar inte för våra lagkompisar.Bara lyfta på hatten för Brynäs,men vi kommer snart igång med grejorna.

Tigerhjärta: Grattis till segern,äntligen får ni vinna mot Timrå..

Varför la sej Åberg ner?

BIF Kungen: När jag tar hem Drömvinsten så ska Palve få ett erbjudande som han inte kan tacka nej till. 😁

Bastu ✅
Kall Old Ox ✅
Nedsläpp 15:15 😋
Livet är rätt gött ändå 😎

Zappaholic: Krya på dig, jag har precis återhämtat mig efter 2 veckors Covidhelvete

Honken72:
Landhockey har man spelat med Conny Silverberg och Bröderna Eriksson ,och Wikegård. 😁

Fortsätter Brynäs spela som de gör de senaste veckorna så går Brynäs till slutspel och väl där så tror jag att de kan bli en riktigt obehaglig överraskning för de flesta lag.

Det går ju även lite rykten om att Djoos skall vara klar för nästa säsong. Om dessa rykten stämmer har vi ju en helt sanslös backuppsättning nästa år.
Gundersson, Bertilsson, Djoos, Kinnvall, Bergman, Lindstein

Håller med i dom ni redan hyllat.
Men jag måste ta tillfället i akt att hylla Bergman också.
Kul att han äntligen får chansen i PP! Gjorde en väldigt stabil match, rölig,hård i kroppen, bra förstapass, lurviga skott som oftast går igenom.
Bra matchat Manner och övriga tränare!!
Jag gav Manner och dom andra en liten avhyvling förra matchen och matchen innan dess. Med all rätt tycker jag.
Nu såg jag tendenser till bättre rullande. Dock är ingångarna in i offensiva zonen för dåliga fortfarande och där går många minuter åt spillo.

Skön seger, viktig seger!
Nu vill jag se kross mot Timrå.
Hörs skål!

Kunde inte se matchen ikväll, men verkar som grabbarna gjorde en rejäl insats idag. Riktig kul att Kristers fick en bra debut också ! Och viktiga poäng.

Skön-t.

BIF Kungen:Som sagt, keepern och Sallinen bäst ikväll, vad tycker ni?

bifhjärta: Nio gånger av tio så börjar domarna kompensera för hemmalaget. Tionde gången brukar vara när Brynäs spelar hemma.

Markström: Verkligen! Älskar att han är aktiv och pratar och pekar åt försvararna var backarna kan slå pass samt om det kommer någon. Ser sjukt med ut och verkar ha kul mellan stolarna! Helt rätt energi för brynäs!

Patetiskt att det ens blir en tvåa på Bertilsson. Tacklingsmottagaren visar noll respekt mot Bertilsson. Bedrövligt

IK Huge levererar!!! 😀😀😀👊👊👊

Slå på målis - OK
Vara 7 man på banan - OK

SUG PÅ DEN JÄVLA ZEBROR!!!

En liten tanke bara. Hur oflyt är det inte att Färjestad värvar sin målvakt Furch knappt en(!) vecka före vår första match med Färjestad. Sedan möter vi Färjestad 3 gånger till de kommande 3 månaderna. Och nu är självklart Furch skadad så Färjestad får låna in målvakt från HV. Jävla otur att vi inte fått möta FBK UTAN Furch för en gångs skull…

Gameday
Match ikväll! Känns trots allt optimistiskt med Palve och Chay tillbaks, och som Malken skrev att de ville knappt lämna isen igår efter träningen.
Nedsläpp om 5 timmar!!!

Pettisbif: Tycker samtidigt att finländarna coachar bort Rödin i framförallt powerplay. Både Rödin och Molin hade defiitivt gjort det bättre än Olesen på den platsen där Olesen spelade PP ikväll, och Olesen i sin tur är ju rätt hygglig framför kassen i PP, han spelar där i danska landslaget. Tycker även det är riktigt dålig feeling att spela Björk i PP, han har inget där att göra.

BIF Kungen: Ett tvättäkta losergäng. Dags att börja förbereda för kval. Det var förresten ett riktigt kasst drag att sätta in Björk i första PP. Har aldrig sett en sämre PP-back med ett sämre sikte. Fan!

Man lider ju med Manner. Vad ska han göra när backarna gör sånt där skit?

Grym andra period mot ett av ligans absolut bästa lag. Fortsätt så Brynäs!

Betr Gunler är det bara att konstatera att Bulan som skickade honom kan hockey.

Bara skicka upp Gunler på läktaren. Han är oftast bara en ren belastning för laget med sitt slarv och rent lata spel. Att ta en sån utvisning när vi gjort en fin period, det är så vansinnigt dumt att jag saknar ord för det.

Brynäs - Frölunda 7-2
Brynäs – Timrå 0-6
Brynäs – Djurgården 4-2
Brynäs – Växjö 3-3
Brynäs – Skellefteå 6-0
Brynäs – Oskarshamn 0-6
Brynäs – Rögle 1-5
Brynäs – Örebro 8-1
Brynäs – Färjestad 0-9
Brynäs – Leksand 3-3
Brynäs – Luleå 0-6
Brynäs – Malmö 7-2
Brynäs – Linköping 4-5

Här är poängfördelningen mot alla lag under säsongen. Vi har haft lätt för Frölunda, Skellefteå, Örebro och Malmö. Vi har däremot haft svårt för Luleå, Färjestad, Oskarshamn och Timrå.

Honken72: Det är bara att gå in på Swehockey eller SHL och lusläsa statistiken. DIF och TIK överträffar inte BIF hur man än vrider och vänder på kuttingen. Att någon av dessa lag skulle genomgå en metamorfos under press i säsongens slutskede finner jag osannolikt.

haha nu ropas det på kval igen... snälla människor

BIF Kungen: Tycker det är rätt tydligt att domarna inte vågar blåsa när Molin (tror jag det var) trippas vid LHC:s målvakt innan kvitteringen. De känner att de släppt några tveksamma i vår favör. Det är ett tydligt regelbrott som SKA beivras oavsett tidigare domslut men nu kompenseras det.

Istället för PP för oss kan LHC lyfta målis, anfalla och göra mål.

Så oavsett om domare gör färre misstag än spelare kan detta misstag varit matchavgörande. Att slå ett felpass och göra ett misstag är inte regelvidrigt, men att inte följa reglerna som domare är mycket värre.

Nya tag...

LHC kan vara det sämsta lag jag sett denna säsong. Ändå lyckas vi skänka bort en stensäker vinst. Så jäkla onödigt!

LHCs enda chans är i PP! Vi är TOTALT överlägsna i 5mot5. Ge fan i utvisningsbåset för helvete!

Forsberg 1978: Bra start... hoppas att det blir många mål till BIF!

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

KOM IGEN NU BRYYYYYNÄÄÄÄÄÄS!!!!

Forestonepearl : Absolut. Inget emot andra supportrar bara de inte kliver in o hånar. Det gör varken Mattias eller Charliejfc våra två trognaste anhängare här.

Silly: ska bli så härligt att se Dicken hjälpa ner Jurgån till allsvenskan!

{8399}:
Men hur fan ska 200 miljarder idag göra någon som helst skillnad? Ger det mer läkare och syrror till nästa vecka som orkar hoppa in? Får iva mer utrustning till dess och utbildad personal? Finns ens användbara lokaler?
Problemet är ju att sjukvården använder den personal som finns och den är ansträngd! Den blir ju inte mindre ansträngd bara för att man får högre OB.
Eller hur fan menar du att dessa 200 miljarder ska kunna stoppa smittspridningen och avlasta sjukvården om vi får fler smittbärare som i sin tur får fler vaccinerade och ovaccinerade att insjukna och belastar sjukvården än mer?
Med fler smittbärare dör inte smittkretsloppet ut, utan förlänger c-19 olika variationers livslängd och risken för mutation ökar - även hos vaccinerade! Vaccinerade och flockimmunitet i all ära men även dessa grupper smittas OCH belastar sjukvården idag.

Det som stoppar detta på lång sikt är att begränsa smittspridningen - nu! Och då hjälper föga miljarder till en redan ansträngd sjukvård när vi samtidigt skiter i att begränsa smittspridningen.

Svensson_62: Fast det är ju mängder av inställda operationer och annat som fick stå tillbaka pga covid. O det handlar också om personal som har praktiskt tagit jobbat non stop i snart två år. Med indragna semestrar osv...Så i det stora pusslet handlar det mer än bara covid patienter.

Jag är uppväxt med jobsen.. Han är nog den mest överlägsna pojkspelare i detta distrikt alla tider.
Han gjorde precis vad han ville på plan i sin ungdom, mer överlägsen än vad bäckis var helt helt helt klart.
Vet inte hur det är nu med alla spelar lika, men hade inte tutbyterna funnits vid 1.30min så hade ik sätra vunnit varenda år tack vare Kristoffer.
Minns ett år när vi gjorde typ 92mål på hela säsongen och Kristoffer gjorde typ 76 av dom.
Nått 1.30 byte han han göra 5mål på i nån cup minns jag. Galet överlägsen var han..

Kan inte riktigt släppa detta med Rödins kräftgång och kroppsspråk, måste vara något som är galet eller vad tror ni?

Håller med om att Nicky D och Dima nog var bäst idag, men tycker faktiskt att Ölund krigade.

Palve och Kvist var nog de som hade sämst dag på jobbet. Nya tag 2022, vi ligger fortfarande på säker mark. Och det ska fan fortsätta.

Falken: FBK är av tradition ”tråkiga” att spela mot.

Ryggsäckshockey ”uppfanns” i Karlstad.

Fbk har ju tydligen frikort på att slasha och slå folk efter avblåsning också. Både Björk och Gunler har fått fula smällar.

Säg till Mylläri att plocka en av Färjestads "stjärnor". Inte mer än rätt.

Sv: Gameday!
{8399}: För Vv tror jag det är ganska mycket värt, även om han sa att han inte tänker på det. Roligt för Brynäs också som lag efter alla motgångar o skriverier som varit. Det är ju trots allt inte bara Vv:s förtjänst.

Svensson_62: Ja hoppas det blir inställd. Hade varit jävligt irriterande att behöva släppa Dima, Veini, Palve & Bertilsson exempelvis…

Blå grottan: När det går bra mår man ju själv bra och behöver inte någonstans att ventilera!
Tycker det är riktigt roligt att det går såpass bra just nu, efter senaste segrarna har vi lyckats ta oss till topp 4 i PK.
Hoppas på att ett nyförvärv kommer snart och sedan en vinst imorgon mot FBK, tippar 4-0!