1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777737 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Forsberg 1978: Genoway är en stor besvikelse! Ingen spelare som lyfter ett lag, Kladdar oerhört mycket med pucken.

Peja: Vi skänker en tacksamhetens tanke till Bulan boys i kväll! 5-0 nu!

Väl mött i allsvenskan gubbs! Möter Timrå i kval och där är vi totalt chanslösa!!

munkas: man kan ju lätt säga att rödin förtjänar varenda krona som han får i lön.
Tror manner kommer må bra av att komma bort ifrån Brynäs ett tag och få vinna lite matcher. Så kommer han tillbaka full med energi samt med några finska landslagsstjärnor..:)

Jag röstar också på ett tifo, skulle verkligen visa honom vilket bra jävla jobb han gör för denna nergångna förening. Hoppas han och alla andra i ledningen kan bygga upp den igen. Ska inte deppa ihop, vi tar Timrå på lördag med 6-2

Detta är det värsta jag varit med om, vi är bestulna, det har fuskats. Dra åt ….
Bra match av grabbarna annars.

Rumpelstiltskin: helt rätt vi bortdömda 2 gånger när skridskon varit innanför typ 10 cm men nu kan man stå i hela jävla målgården

Ove Myling: Ibland så tror jag kanske att Huge menar att man som supporter har en viss skyldighet att förhålla sig positiv till det lag man håller på. Om man bara är kär i ett klubbmärke men i övrigt alltid är negativ till det mesta från spelare, tränare och klubbledning så blir man rätt endimensionell i sitt "supportande".

Kanske inte en sån dum ide egentligen, man kanske kan bidra till att klubben blir bättre genom att stötta den och inte bara vara sur och ironisk över dess ständigt undermåliga prestationer...

För övrigt anser jag att Leksand behöver förstöras... :)

munkas: tippar 2-4 och vinst till BIF. Rödin gör två mål. 😁

Ove Myling: Tränarna är dock underdjur som aldrig gör något fel. De ställer alltid bästa laget på isen, väljer alltid rätt taktik och får alltid ut det bästa av laget. Visste du inte det?

Jompe:
Kort och gott. Sluta spela flänghockey.

Jag anstränger mig svårt för att förstå att kunniga yrkesmän har så JÄVLA svårt att hålla sig till uttalad gameplan.
Att de välbetalda yrkesmännen VÄLJER att bryta mot direktiven MÅSTE få KONSEKVENSER.

Manner är besviken på disciplinen. Det kommer han att vara tills han får sparken om han inte MARKERAR när ledande spelare anser sig vara större än klubbmärket.

PERKÄLÄ!

mk: Tröja nr 2. Stabil och klassisk back som alltid gjorde sitt jobb i försvaret.
Märktes inte så mkt i sina aktioner jämfört med mer flashiga spelare som Virus, Lars-Göran, Tord, Wickberg osv. Nåt som iofs brukar utmärka riktigt bra spelare som typ Lidas osv.
Som L-G säger: tröjan borde ha hissats i taket för länge sen, men förhoppningsvis blir det bättre sent än aldrig...

Tycker inte det här var en dålig match. Man för spelet i stora perioder. Visst behöver man vara lite vassare i avsluten men samtidigt skapade man ändå många chanser och det är positivt. Ibland förlorar man när man äger matchbilden och ibland vinner man när det andra laget gör det. Finns ett par matcher denna säsong där Brynäs varit likt Oskarshamn idag och gått vinnande ur det. I längden vinner man oavsett på att skapa mycket.

Silfverkroken: Frustrerande. Tycker vi är det klart bättre laget idag. Oskarshamn spöket lever vidare.

Riktigt tråkigt lag som man inte vill se i SHL

Fy fan vad jag hatar att se matcher när dehär äckliga jävla piss oskarshamn spelar, kasta dem lika mycket åt helvete som zebrorna

Huge: jag tror nog kunniga yrkesmän kan bedöma vad som är utvisning eller inte. Löjligt att något grinande dagisbarn som inte fått lördagsgodis tror att den kan göra ett bättre jobb

Pettisbif: Undrar vem som är en pajas

OIK börjar bli ett hatlag. Fyfan vad äckliga mål de gör. De gör mål på varje liten jävla studs.

Hade varit intressant att höra av dessa herrar har att säga: "BIFtyckare", "bojohan" & "Tekvarianten". Med tanke på deras tidigare inlägg:

BIFtyckare: "Ny på forumet, riktigt skön vinst igår. Kan avslöja att
Christian Djoos är klar för oss, kommer presenteras nästa vecka."

bojohan:"Djoos är väldigt realistiskt.. vänta bara.. 🤫"

Tekvarianten: "3 rättvisa pinnar och Djoosen är klar!"
Skål Brynäsare

När presenteras Djoos, eller är allt bara en bluff för uppmärksamhet?
Alltid kul med "rykten på stan"-inlägg osv men när man skriver inlägg som dessa gäller det att ha lite kött på benen. När presenteras han, eftersom han enligt er är klar?
OBS, självklart önskar jag ni har rätt men det känns ganska oseriöst när nyskapade konton kommer med påståenden som dessa!

Zzz: Enig! Däremot är det en sak som är säker. Läckan är långt bort åt helvete tack och lov!

Bojohan:
Djoos har 2.5 mille per säsong där nere i Zug, Fri bil och lägenhet. Stort förtroende hos tränaren med mycket speltid.

Varför skulle han flytta?

Huge: Att tycka att en sportchef tar fel beslut då och då är inte samma sak som att tycka att man skulle göra ett bättre jobb överlag. Jag kan tycka att en statsminister tar fel politiska beslut utan att för den delen tro att jag själv skulle göra ett bättre jobb i den positionen.

Huge: Även om spolaisen skriver många konstiga inlägg/kommentarer så är kontentan av sportchefernas bristfälliga bedömning att vi nu får hysteriskt jaga lag som är villiga att ta över dessa överbetalda spelare som inte platsar i Brynäs. Vilken kompetent sportchef förlänger kontrakt med en spelare som Mannberg men vad vet jag, jag är bara en soffcoach 😁

Blir kul om Brynäsarna drömmer om Djoos och Carlsson men att det slutar i Ben Thomas och Jesper Lindgren

Pettisbif: ”Kan ni snälla komma med realistiska namn om ni ska försöka få likes.”

Vilket bra tips !

Berge: Källa, eller i vart fall en trovärdig emoj!

{8399}: Jag håller med, Eklind har varit riktigt bra ett tag och Olesen börjar växla upp. Det var inte rimligt att tro att Olesen skulle gå in och axla en tredje länk i kedjan med Rödin och Scott från start. Spelare från allsvenskan bör få en inskolningsperiod i lägre kedjor utan krav på produktion innan man är redo att flyttas upp.

+++++ till alla idag, vilken laginsats.
Onödigt spännande då Rödin givetvis skulle ha haft en utvisning med sig när han gick mot tom kasse.
Nu grogg!

14-8 till oss i ”skott i slottet”.

Klart rättvis seger.

{7981}: Björk två assist idag och lugn o fin i egen zon.
Snart blir väl Gunler snabbast hem och den som forecheckar hårdast. 🤔

Alfred : Häääärligt!!! Det var ett laginsats men extra plus till Eklind!

3 rättvisa pinnar och Djoosen är klar!
Skål Brynäsare

Pigalle: Fy fan så bortdömda vi är

Kvist är en riktig chef! Tar för sig!

Charles: KVIIIISSSTTTT

Pettisbif: Det blir både Djoos och Carlsson. Årets mål och Stanley cup vinnare. 😁

Nu släpper vi Berglund och leksingen kan krypa in i sitt skal och krypa tillbaka till sitt eget forum. Jalapeno, passa på att njut att Leksand för ovanlighetens skull är ett topplag. Det var på 70-talet senast och du var troligtvis inte född då…

Berglund blev frikänd och enligt lag så är man då oskyldig.
För mej är hela den historien bortglömd imorgon.
Jag kommer minnas Berglund som en av Brynäs viktigaste spelare i modern tid.
Berglunds assist till Palve gjorde så vi blev klar för SHL 21/22.

Berge: Så allt detta Helv…e i våras helt i onödan. Så mycket skit som Brynäs har fått. Vi har i alla fall ett fint minne av Patrik, assisten till Palve som säkrade SHL spel.

KulaShaker: Vilken soppa det här blev. Antingen är han skyldig men får inte det straff han förtjänar eller så är han oskyldig utan att någonsin frias.

Malken: Angående Andrén så motade han 9 skott och släppte i vanlig ordning ett billigt på slutet. Jag hade nog själv inte släppt mer än ett mål om jag stått i mål igår.

eltifoso:

LHC var bedrövliga.

De var dåliga i lördags med. Ni kommer förstöra dem. Sämsta laget jag sett i shl i år.

Tigerhjärta: extra + individuellt till Olesen också. Han krigade på bra.

Berge: Verkligen! 10(!) skott mot eget mål! Styrspelet och intensiteten var grym idag!

JAAAAAAAAAAAAAAAA PROPPEN UR!

munkas: JAAAAAAAAAA PP MÅL

Charliejfz: Vi är brynäsare. Vi sneglar bara nedåt i tabellen.

Riktigt bra tryck senare delen av perioden där LHC får jobba otroligt hårt i egen zon. Otroligt viktigt med Ölands 2-0 i slutet av perioden som frukt av det hårda jobbet.

Silfverkroken: Broc Little såg nöjd ut efter 2-0

JAAAAAAAAAAAAAAAAAA