1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777740 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
JAAAAAAAA

magr: Ja, syftade inte på topp tre :-)
Jag känner fortfarande att det är fokus på att slippa kvala oss kvar, men nån obstinat del av mitt medvetande har svårt att se oss utanför slutspel varje år...Kanske den famösa Brynäsandan...självbilden :-).

{8399}: Men idag är det game day va? :D

Vino:Var det bara jag som såg några KK medlemmar vid bortastå i lördags? Det var minst 6 stycken jag sett innan, det kanske kan betyda något för framtiden.

Pettisbif: Tycker ändå att Brynäs måste ha målvakt och back klar innan man dumpar Andrén och Berglund, men förhoppningsvis faller allt på plats inom kort. Hudacek och Jesper Lindgren framstår som realistiska alternativ, men det vore ju kul om man kunde överraska med nåt trevligt från Nordamerika.

Pettisbif: Vad hände med Andersen förresten, han var ju klar?

Tigerhjärta: ” Om det stämmer att Löven tar över Berglunds kontrakt och nu MoDo tar över Mannbergs, så kommer iallafall jag lyfta på hatten för Alcen/Grahm!
För att vara deras första år som sportchefer visar det isåfall ett grymt engagemang och en handlingskraft genom sina ageranden. De tar till alla möjliga medel för att ges möjlighet att bättra på truppen, bra!”

Enligt huges sätt att se saker går det ju inte att bedöma deras insatser överhuvudtaget. Vi känner ju inte till deras förutsättningar.

Logik alá huge…

Skrubben: Kanske inte var kompisar utan "bara" kollegor? :)

Älskar tränarn btw. Säger i intervju på hemsidan, "Vill du ha pizza, gå på pizzeria. Vill du ha mål, gå på mål".

Aaron Palushaj är ff ledig på marknaden, där har ni en som gör skillnad.

Berra KSD: Nu är Djurgården riktigt desperata...

Viitakoski: Vem är det nu som reggat med nytt namn?
Vem har två konto?

Hur Jä-la svårt är det att ha ett konto bara?

Detta skriver en känd kolumnist i dag om matchen i Linköping:
Faktum är att den klick Brynäsare som var på plats höll igång mer än under hemmamatchen mot Malmö i torsdags.

Några kommentarer från Manner i Aftonbladet. Säger bland annat att han undersökts idag och att vi troligtvis får veta mer om skadan imorgon. Han lär däremot inte vara med mot Linköping på torsdag. Han bekräftar också att Lepistö är ett intressant namn och Andersén verkar inte vara särskilt aktuellt.

I all misär att vara Brynäsare i nutid så vart det ändå en bra kväll. 😬
Uppladdat:

500x0-screenshot20211023-210523samsung-internet.jpg

Pettisbif: Jag hoppas att man tar in Hudacek och en spelskicklig back som kan logga 20+ minuter/match. Då skulle truppen bli konkurrenskraftig, förutsatt att Tima är nära spel.

Var på plats idag, första bortamatchen på väldigt länge. Var egentligen nästan aldrig nära. Hamnade mest på utsidan och Linköping dominerade framför eget mål.

Ticko : Samma med Rödin. Han passar inte och när han passar så är det för sent. Han vill få poäng. Han har också tappat speed. Scott går inte att känna igen. Snart klagas det på tränaren fast spelarna är inte bättre än så här.

{2064}: Det var ju Sundlövs favorit värvningar, värva gråsten och hoppas på att man kan plocka fram något som ingen lyckats tidigare. Adam Pettersson blir säkert en producerade spelare efter 10 säsonger i Skellefteås fjärdekedja, klart John Nyberg kan lira PP, göra PP backar av Sigalet och Bertlisson etc.

Fyfan vad less man blir på detta vidrigt dåliga lag! Match efter match intalar man sig att nu vänder det (fast man vet att man ljuger för sig själv) men match efter match sitter man i hockeyfotöljen och är nedpissad av detta patetiska lag....

Nu när vi har testat å spela alla fw utom Eklind i första så kanske de är dax att prova de då han är den enda som överraskat possitivt

Silfverkroken: Värvningen av Mylläri framstår bara som märkligare och märkligare. Tur att man sent omsides har kommit fram till att lagets backsida behöver få in mer spelskicklighet.

Nu hoppas jag att man hittar en ny back och skeppar Berglund i samma veva.

{2064}: skulle även gissa att Berglund som kom från KHL har en ganska hög lön. Som var tänkt att vara ersättare till Berra.

Alltså. Visst, man ska väl inte sälja ut någon. Man är ju ett lag. Jag är väl den sista att uttala mig, men snälla, Björk? Körde dom hans och Nyberg´s namn i en hatt och sedan körde iväg det namnet dom fick? Vet i fan... Hans misstag kan betyda allsvenskan. Aldrig varit så nervös som när han har pucken i egen zon.

Hörde ni by the way, någon från publiken skrek "Vakna Björk". Befogat!

Lunkan: Du får dra pucken bakåt men inte åka bakåt.
Westerholm vänder upp och åker bakåt några decimeter i dragningen, korrekt dömt av domarna.

Forsberg 1978: Grattis BIF!

Alfred : Eklind bäste i bif
Risk att det blir bortdömt dock

Stackars Timashow han måste väl undra va fan han som forward gör där när det ser ut som en svinstia bakåt...

Anders Berg: Ingen ide att spekulera. Att han blev eller var skadad går inte göra något åt nu utan vi får förlita oss på dom som ska försvara Brynäs färger idag.
Däremot så anser jag och antagligen resten av Brynäs supportar att minst en ny back (och då menar jag inte Andersen) och en ny målvakt behövs.

Treklövern1912: Många spelare har pratat om hur tufft det är för kroppen, men tycker även vi ska komma ihåg att detta är sammansvetsade lag. Tima är liksom inte inne i Brynäs tänk och taktik heller. Sammantaget blir det svinsvårt för Tima att göra sig själv rättvisa ikväll. Sen får vi se hur mycket istid han får av Manner, kanske kommer han bara matchas enstaka byten och då är det ju en icke-fråga. Säkert kan han åstadkomma något på ren inspiration men man skulle som sagt önska att han fick bättre förutsättningar i debuten.

Annars ska det bli extremt spännande att se Tima, precis som många andra har jag inte sett honom spela på ganska många år, men det är ju en skön spelartyp.

Ett förlag på nyförvärv. Försök ta Wallinder från Rögle. Spelar på rookiekontrakt och får ungefär lika många matcher i deras J20 som i SHL, vilket han inte kan vara nöjd med. Skulle säkert gå in rätt högt i Brynäs backhierarki och har stor utvecklingspotential.

Brynäsgubbe: Det har ju inte varit hela säsonger i Nordamerika på ett tag och framförallt AHL förra året blev väldigt hackigt. Tymashov spelade t.ex 22 matcher för Bridgeport Sound Tigers förra året men det laget spelade också bara 24 matcher totalt. Det är alltså inte så att han haft stora skadeproblem eller så.

Mrassarson: Får fortfarande rysningar av debaclet när alla trodde vi skulle förlänga med Palushaj bara för att presentera Forslund och Palushaj går till Örebro.

Är det bara jag som tycker att det är grymt tråkigt just nu. Holmgång i serien, dålig ekonomi (dvs inga förändringar i truppen) och inga tisdagsmatcher… knappt ett rykte att diskutera.

Hur fan kan man sätta Björk med Genoway???? vrf inte prova Nyberg med Genoway? . Sen tycker jag man borde prova med Eklind ihop med Scott och Rödin.

Sv: Gameday
{2064}: Utnyttja alla kontakter för att scanna den nordamerikanska marknaden. Låt Manner ringa varenda ledig finländsk klasspelare tills någon nappar.

{8399}: Att Alcén skriver 1+1 med Mylläri… Varför får vi inte tag på en sportchef värd namnet i denna förening? När man till slut tror att vi fått en vettig ordförande så visar det sig att det första han gör är att kontakta Wikegård som GM. Totalt jävla självmord ärligt talat. Jag har till slut insett att denna förening är ett hopplöst fall. Min enda slutsats är att det som krävs för att göra det omtag som behövs är att åka ur SHL. Först då finns CHANSEN att man inser vad som behöver göras. Så länge vi hänger kvar i SHL kommer denna mentalitet hänga kvar.

MrCarla: ”Fast det är svårt att ha din positiva sida med 6 raka förluster och vi fans blir pissade på. Alla vet att vi spelar i Shl. Du behöver inte spela dum. Alla kan inte vara lika lycklig/positiv som dig efter en förslut och 6 raka i arslet.”

Vi fans blir pissade på? Vad får dig att säga så? Tror du att Brynäs spelare och ledare försöker att vinna mindre än andra lags spelare och ledare? Om så inte är fallet så är det ju du och andra likasinnade fans som pissar på dem eller hur?
Pissar Timrås spelare på Timrås fans eller pissar LHCs spelare och ledare på LHCs fans? Eller pissar AIKs spelare på AIKs fans? Eller gäller bara kissandet just Brynäs?

Tror du att jag är tillfreds med att Brynäs är ett bottenlag och lycklig över det? Om du tror det så tror du fel men jag tycker att vi förtjänar vår plats i SHL så länge inget lag besegrat oss i ett kval och det har bevisligen inte hänt än så länge i alla fall.
En god ton tycker jag att man kan ha även när det går tungt för Brynäs på isen.

Rumpelstiltskin:
Jag tror ärligt talat inte att Alcén klarar av att varken hitta eller locka till sig kvalitet.

Pettisbif: Så varför sitter du och gnäller på tränaren?

Vad är det med dig mannen.

Pettisbif: Nu menar jag inte detta otrevligt. Det hoppas jag du förstår. Jag uppskattar alla dina inlägg.

Men i vilken värld lever du i? Jag förstår din frustation. Men kom igen. Alla vet att vi har för dåliga namn på tröjan, men ändå ska du göra dina femmor? Detta med NY NY NY, vilken bank ska vi råna? Vill du ha mitt nr? Jag backar upp dig. SE FACIT, vi hör helt enkelt inte hemma i SHL. Det är sanningen.

Vi hade tur förra säsongen, det är nu allt kommer back fire! Men ja, ändå står man där och stöttar skiten. Man behöver hjälp för sitt självskadebeteende.

(No offence emot dig/er som har självskadebeteende)

Pettisbif: Någon gång kanske vi borde inse att det inte är tränarens fel hela tiden och att spelarna helt enkelt är för dåliga?

{9461}: Inget lätt läge för Andren.
Däremot Björks agerande. Bänka, helst igår.

Se till att få bort den där jävla Björk från laget med en gång!!!

Såklart Manner inte håller med Edlund att Brynäs är bättre idag. Han har sett vinnande lag, och det här laget spelar inte vinnande hockey.

Gunderson:

vi skulle få ut mer av Rödin om han slapp kaptensrollen.

Huge: "Du ser att vi är ett bottenlag men grinar och blir förvånad när vi emellanåt spelar som ett bottenlag"

Nej, det var inte det jag opponerade mig mot. Det var att DU skrev att det ser "mkt bättre ut än förra säsongen".

Då frågade jag dig om det verkligen såg bättre ut än förra året med största förlusten mot leksand på 39 år och 40 insläppta mål på 10 matcher och dessutom har vi tagit färre poäng efter tio matcher iår än förra året.

Då svarade du att jag skulle förstå om jag lärde mig mer om hockey?

Så, återigen: vad är det som ser bättre ut?

Den där uslingen Peter Holland i Djurgården kan ju ta sitt pick och pack och åka tillbaka till Kanada. Han sliter av hjälmen på Fredrik Styrman som nu är på sjukhus efter att ha fått 2st uppercuts utan handskar mot huvudet. Fy fan säger jag bara.

{8846}: Ja, Wikegård är igång igen och kommer med nya påhopp – nu på Henning Sohlberg. Min uppfattning är att han medvetet underminerar Brynäs och att han gick i bräschen för förra säsongens drev mot Brynäs. Jag är sååå glad att han inte blev GM. …Och platsar han på Cmore? OK, att Brynäs inte hade så många rätt ikväll – men Wikegård var sämre!

Asterix: Palushaj är välkommen varje dag i veckan.

Jaha här sitter man inför 3:e nedtryckt i skorna, nerpissad och illamående men matchen fortfarande på tv:n..... jag känner nog att jag behöver ha vård för mitt självskadebeteende....

{8399}: "Återigen, +/- är en helt ointetsägande statistik, det säger ingenting."

Jag vet att många skriver/säger att den saknar betydelse och att det finns mer avancerad statistik. Jag har även läst en del om varför plus/minus kan vara missvisande men jag har inte blivit övertygad.

Det är ju ganska enkelt egentligen det kan ju aldrig vara positivt att ha minus i statistiken hur man än vrider och vänder på det så har man varit inne på fler mål bakåt än framåt.

Många klagade ju på Deschens dåliga försvarsspel och att han bara bidrog framåt när han kom till Brynäs. Han hade minus 20 sin första säsong i klubben. Självklart betyder det något.

I det korta perspektivet kanske man kan kolla på corsi men i slutändan så betyder ändå -20 att man varit inne på 20 mål fler bakåt än framåt.