1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777740 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: haha verkar så :-)
Vilken uppsida att Manner har varit och fortfarande är med i finska landslaget och skapar relationer till spelare.

munkas: Wännström gjorde ändå 33 mål på 58 matcher i fjol. Tror han skulle kunna ta en roll i andra eller tredje kedjan. Men går man och drömmer om Boqvist eller liknande så förstår jag om man skulle bli besviken.

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 2021-10-09
Asterix:
Ja, men jag har väldigt svårt att se att de spelade efter planen idag. Då heter planen "Lycka tiil".

Reboot. Spela 5 man ihop. Tight över hela planen. Bromsa farten i mittzon. Kontra.

Den som inte följer planen åker upp på läktaren. Oavsett namn på ryggen.

Leksand nästa.

Ingripandet på första målet?? Värsta jag sett

Supportern: Tror tyvärr inte ens Manner räddar upp detta, så länge det inte kommer in spetsspelare så blir det kval igen tyvärr

Bifbiffen: Du är på plats då förutsätter jag? Allt annat är ett misslyckande.

Peja:
Ja jag har faktiskt skaffat mig en uppfattning bara på senaste 24 timmarna.
Det räcker för att se att en moderator inte föregår med vidare gott exempel här inne och absolut inte respekterar andras åsikter. Tvärt om.
Om jag tolkar dig rätt så försvarar du det?

Om det finns de som kastar skit (personangrepp) på föreningen här är det inte jättekonstigt men mycket beklagligt om det från moderatorer är norm att håna åsikter och gå till personangrepp. Och andra moderatorer försvarar det?
Sen kan jag tycka att framföra ett missnöje inte är det samma som kasta skit.

Varför inte ha ett klimat där vi kan prata hockey som vuxna mogna människor och föregå med gott exempel så även intresserade barn kan läsa och kanske t.o.m. tycka till något om Brynäs utan att vara rädd för att tryckas ned?

Men det är min åsikt!

SWEATT: Alltså, på den fjärde lämnade han helt öppen kasse…😉

Ett utmärkt ”get to know” podavsnitt med Manner fick i alla fall mig att må bättre i bilen på väg från Örebro mot Sthlm.

{2064}: Tung förlust där vår ineffektivitet, främst i andra blir avgörande. 4-0 är lite missvisande men vi förlorade målvaktsmatchen ikväll. Palve stundtals magisk och spelet ser betydligt stabilare ut den här säsongen. Vi klarar dock inte hur många hedersamma förluster som helst. Läckan måste stoppas på lördag.

Zappaholic: får tron tillbaka. Wow vilka byten..härligt Bif oalve grym

Jobbocop: Timeout, utskällning, gör om och gör rätt! Manner kan inte match efter match skylla förluster på sig själv

En sak jag funderat på och som är lite konstig, hur kan Michael Holmqvist överlevt när alla andra rykt? Med tanke på att han har hand om backarna och där är det och har vart lite problem? Konstigt.....

Dra åt helvete vilket mål Gunderson gjorde mot Leksand nu, ojojoj vilket skött!

Bifbiffen:
Såg min första Brynäsmatch live 1968, så jag har varit med ganska länge.
När förra säsongen skulle summeras stod det klar att mitt älskade Brynäs skulle få spela ett mycket ovisst kval mot HV för att ev. få spela kvar i högsta serien.
Mina farhågor då var att vi kanske åker ur...
Kanske kommer konkursen att va ofrånkomlig...
Eller möjligtvis både och...

Att pengarna var slut behöver man ingen större ekonomisk utbildning för att förstå...
Läget är kärvt... konstgjord andning med bokslutet fixade statusen SHL-lag även 21/22.
När det gäller spelartrupp och önskade värvningar så uttalar sig vissa här på forumet som om det skulle finnas gott om stålar i Brynäs kassakista...

Vad är det jag har missat?
4.700 i publiken senast... är det SÅ mycket över budget så alla ekonomiska orosmoln kan viftas bort?
Upplys en okunnig supporter... vad är det jag har missat?

Är det bara jag som tycker att det är alldeles för långt mellan matcherna? Tisdag? Vad ska man göra där emellan?

Anders Berg: du avrundar alltså 25 till 30 med samma princip har vi typ släppt in 20mål

Sv: Extra Årsmöte
Jag tror inte det blir nån fråga om något kval för våran del. Känns hittills som att vi fått mindre poäng från matcherna än vad jag tycker vi har förtjänat, och vi ligger ändå på ett poängsnitt på 1,57. För att undvika kval behöver vi uppskattningsvis endast ligga på ett poängsnitt på ca 1,2. Lägg därtill att spelet ser LJUSÅR bättre ut än förra året och att vi är med i allra högsta grad i typ alla matcher, jag tror på dethär laget (bara vi inte har andrén i kassen å bänkar K. Berglund och Mannberg😂). 👊🤟

Otroligt jämn serie detta är, mycket svårt att sia om fortsättningen men jag är positiv i alla fall.

Vem fan skickar in björk på straff!!!🤢🤢🤮🤮🤮

Falken: palve o salinen har varit bra

Må vara blekt med publik idag.
Men Sanken och Nisse Ekman är iaf på plats 👑

Alfred : Danielsson har varit grym idag

Pettisbif: Håller med gällande Eklind. En riktigt positiv överraskning hittills. Måste vara det bästa vi hämtat från HA sedan Gunderson. Skulle vilja se honom ihop med Scott och Rödda.

Pettisbif: Det är då tur att du inte är coach iaf 😅 Vad gör Gunler och Danielsson för nytta i en 4e kedja? Då kan man ju hellre bänka dom.

Vad har Ljungkrantz visat som gör att han ska gå en i andrakedja?

Genuint nyfiken hur du tänker där.

Huge: håller inte med, är extremt många kloka hockeyögon därute som ser att Andrén inte håller för SHL hans vinstprocent talar sitt tydliga språk 2 vinster på 16 matcher

Ta Felix Sanström som exempel han kunde också släppa in höstlöv från blå eller att puckar slank rätt igenom han men han hade ändå sina matcher där han vann åt oss det har inte Andrén lyckats med förutom en nolla mot Frölunda, förstår att Manner vill ge han en chans att hitta sin plats, men det håller inte, och visst en förstamålis behöver vila men de har inte spelat på nästan en vecka vila Veini när spelschemat är mer packat inte efter de är utvilade

Nån som sett till Linus Ölund? Gjorde visst ett mål i match 1 men sen har han varit totalt osynlig…

{8399}: nej, det gör det inte.

Men som jag sagt tidigare. Med Andren vinner vi inte matcher. han skapar så mycket otrygghet att spelet blir inte lika bra. sen när han släpper nån enkel puck, ja då är det svårt.

sparka honom och spela med VV så mycket det går. varför ska vi ens spela en match när andren står?

Supportern: från 1.5 m framför och ingen markering..styrning ..Du har inte stått i mål det märks!!
Det är Aldrig Viktors mål i min bok..5 utespelare som är ute o flaxar

Det låg i luften efter några bra byten och lägen. Härligt att Röddas målform håller i sig.

Lunkz: Markeringsmiss helt klart men VA har liksom Sandströms ”skott från blå” ett par väldigt ömma punkter. Han släpper in många av sina mål under armarna.
Eklind vinner massor med närkamper, kul med målet också!

{8399}: JAAAAAA DET DÄR VAR EKLIND VÄRD

mk: jag har väldigt svårt att se vad BSG egentligen bidrar med mer än att de får uttala sig i media när det öppnas restauranger, vid utfrågningar av andra lags supporterklubbar inför säsongerna osv.

Det enda avtryck de gör på vår hemmastå är ju en rätt taffligt tillverkad flagga som hänger där över ett räcke helt ensam som om den vore fridlyst.

Hank81: Ja, kaptenen är ju glödhet och så får det gärna fortsätta. Snacka om att leda laget, man får ju 15/16 vibbar

Treklövern1912: märkligt att oik har blivit ett sånt stort spöke.
Äntligen match imorgon, det va på tiden. Nu får gärna matcherna komma lite tätare.
Det blir seger imorgon 1-3 till oss, rödin, gunler och Björk målskyttar

Blå grottan: Medhåll! Det handlar ju i slutändan om att skapa en hemmafavör där spelarna känner av (hör och ser) stödet från läktaren samt att det sätts
press på domaren om utvisningar på bortalaget etc. Denna fråga är viktigare än vad många tror och passar väl utmärkt att diskuteras här?

Pigalle: Appropå ingenting: ”vill du ha mina biljetter till paralympics? Jag kan inte gå.. ”

Sorry den var dålig🤔

mk: Det var 10-20 pers som stod utspridda på ståplats i lördags. Kommer självklart bli bättre när restriktionerna släpps, oavsett vilka som står där, men tycker det är tröttsamt och onödigt att klubben bråkar med supporterfalanger.

{8399}:

Vänta när NHL drar igång när många spännande spelare skickas ned till farmarlagen. Om inte exempelvis Boqvist tar plats i New Jersey i år kommer han inte vilja göra en ny säsong i AHL. Tror han blir bra nog sugen på att komma hem då. Eller någon finne som vill spela för Manner.

Tror inte vi kommer hämta in en ny back. Finns redan åtta backar i truppen som ger en bra konkurrenssituation. Tycker även den backsidan är rätt bra balanserad. Genoway är ren klass. Hedberg har börjat säsongen bra och Björk tycker jag tagit ett till steg. Björk har allt egentligen förutom snabbheten.

Får vi bara tillbaka Bertil så finns där defensiva pjäser som balanserar upp backsidan med. Tycker just nu att Nyberg och Mylläri ska ha de sista platserna.

Pettisbif: Det är tålamod som gäller, hålla i hop laget och inte bli målkåta. Vi måste låta Oskarshamn blotta sig och inte tvärt om.

Pigalle: Ingenting under 7,909 är godkänt. Gävleborna har inte sett hockey på 1.5 år, nog fan måste de kunna fixa fullsatt...

Visst, det har bara gått fem omgångar, och flera lag har spelat färre matcher än oss, men det känns helt overkligt att kolla SHL-tabellen och se oss i topp.

{8399}: Skål från Västerbotten!

Pettisbif: Kamratkomoaniet måste komma tillbaka

Herr D: Vi är otroligt skadekänsliga tyvärr.

Däremot väldigt starkt att vinna mot två topplag i SHL, 6 friska pinnar när både Berra och Molin inte är med.

Skön T att LIF tappade och förlorade. Kan mycket väl bli en och annan kall nu! ❤

Läs tidigare inlägg av mig. Visste att vi skulle vinna mot Växjö. Och av bara farten visste jag också att vi skulle slå SAIK. 3-1 sa jag. Det blev 3-1 😉👑

Rödin visar att försäsong bara är trams.

VV studsa tillbaka starkt.

- för publiken som är tysta som i graven
- för Kvist, Mannberg & BERGMAN som inte hade ett rätt idag

magr: RÖDIN KUNG!!!

Silfverkroken: På toppen av ett mentalt starkare lag har vi kapten Anton Rödin! ❤️🖤💛

Säsongen har bara börjat men detta är ett helt nytt lag under Manner!

Adam P gör en av sina bättre matcher i vår tröja tycker jag. Känns påslagen.