1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777743 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
{7981}: Det är väl bara att säga att han inte är tillgänglig eller att han är sjuk, skadad eller vad som helst. Att Brynäs skulle hitta på att det är Covid tror jag inte på för fem öre faktiskt och detta är definitivt att sprida illvilliga rykten. Porseland bör stängas av, jag blir så förbannad.

#33: Det klippet 🙏🏽

#33: Huge tycker att allt är bra. De kunniga har ju tagit besluten.

vedevåg: vad är alternativen: Melin, Perra, luckner... trött på gamla gubbar som lever på gamla meriter.
Det här är ett litet fuck off till dem enkla och traditonella valen. Jag säger lycka till Ekman och bom bom, ni har allt att vinna.

PuckkcuP: Nej han måste bort, det går inte att gå in i kvalet med en totalt uppgiven tränare.

Auchinleck: Jag hoppas verkligen att Josef och Nils (och Tommy) kan åstadkomma under och rädda oss kvar i SHL. Men oddsen är inte på vår sida. Det tar tid att sätta ett grundspel. Och varken Nils eller Josef har varit i närheten av denna nivå som ledare. Ryker vi så måste Campese och styrelsen gå. Det finns inget annat.

Alla inblandade har verkligen skämt ut föreningen, vissa mer än andra. Det är ta mig fan ingenting som skötts rätt.

Hoppas folk kan hålla inne på dramat nu och ge laget det lilla lugn man kan få.

Boom-boom och Ekman, känns jävligt rätt på något sätt.

{7044}: Detta är en helt nödvändig åtgärd för att försöka överleva kvalet. Det har både jag och andra varit inne på sen en tid.

Är det då enbart PA:s fel att vi hämnat här? Nej det tycker jag inte. Betraktat utifrån så verkar det som att varje ny tränare får köra sitt spelsystem bara om de ledande spelarna, med goda kontakter högre upp i föreningen, gått med på detta. Då är det inte konstigt att tränare efter tränare misslyckas i Brynäs oaktat tidigare meriter. Inte heller konstigt att en yttre betraktare har svårt att se några klara linjer i spelet heller.

Om inte föreningen ställer sig 100% bakom tränaren så kommer detta mönster att upprepas om och om igen.

Förmodligen så kommer vi få se ett helt annat spel nu när dessa ledande spelare fått sin vilja igenom vilket gör att jag känner en viss optimism inför kvalet. Men långsiktigt så måste detta mönster brytas.

Peter Andersson fick mandat att ändra på ALLT... Det mandatet steg honom möjligen lite åt huvudet. Han kritade upp ett spelsystem. Ett system som verkar fungerat i 3-4 matcher av 52... Hans starka mandat att få förändra och att det är precis vad klubben, laget, föreningen behöver har stärkt honom i att inte revidera sina planer utan köra på, ha tålamod och räkna med att det undan för undan börjar sätta sig...

När så ej skett har vi fått se prov på en frustrerad, stressad och bekymrad tränare... Vi har inte känt igen Peter Andersson i hans mediala framträdanden och i båset har han stått, till synes butter, sur och passiv...

Något säger mig att en frustrerad, stressad och bekymrad Peter Andersson inte är så lätt att tas med... Han är ingen ”mysfarbror”... Han är tjurig och tvär och i sin frustration har han även behandlat vissa spelare och andra ledare därefter... Han har även sagt saker till spelarna som knappast andas optimism och framåtanda utan fått dem att känna sig utpekade och dåliga...

Så var man plötsligt fast i en ond spiral där tränaren och hans gemål inte når fram till spelarna. Vissa bärande spelare ser hur detta påverkar lagets slagstyrka och ser att man kommer ha minimala chanser i ett kval med detta ledarskap...

Summa summarum förändring nödvändig!

Tommy Jonsson, Roger Melin, Tommy Sjödin, Magnus Sundqvist, Peter Andersson... Fem sparkningar på sex år...

Det är alldeles uppenbart att föreningen behöver förändra vid sidan av isen. Trampa upp nya spår, finna nya vägar. Med nya kompetenser och förmågor. Valberedning, Styrelse, VD, Sportchef.... I bakvänd ordning behövs nytt blod in...

Lunkan: Det suger att dom behöver kicka en tränare till! Dock är det helt rätt beslut!

Efter säsongen måste ännu större beslut tas. Oavsett om vi är kvar i SHL eller inte.

JanT: Lorentz har dragit desperationskortet säkert påbjudet av en mängd orsaker. Ekonomiska resultatet vid HA säkert, kanske spelardiskussion, självbevarelsedrift etc.
Förstår att han gör det, då kan han i efterhand inte anklagas för att ha varit passiv. Sen kan man verkligen ifrågasätta den sena tidpunkten och vald lösning.
Oavsett bör han sätta sin plats till förfogande inför nästa årsmöte som högst ansvarig.

Mattson: mer väntad sparkning har inte jag varit med om. Den skulle kommit tidigare bara. Nu kanske man kan hoppas på att hålla sig kvar, med PA var chanserna lika med noll.

Brynäsgubbe: Skriver under på allt som du skriver.
Fanimej en pajastrupp. Så jävla usla spelare mentalt.
Fixar dom inte skiten nu så kan Rödin med anhang sticka och brinna.
Fixar dom det.
Så har man inte lyckats med nått annat än att GÖRA SITT JOBB.
Fy fan.

{7981}: Jag tror knappast det vi sett av Brynäs är så PA vill att vi ska spela. Tror snarare att spelarna är för gamla, för dåligt tränade, för spelmässigt oskickliga för att göra det han vill. Nu blev det lite jobbigt för Rödin och Co, så de gick och klagade till ledningen istället för att ta ansvar och göra skitjobbet.

{8399}: 3 pilsner, nostalgitripp på Utube. Semifinalerna mot Frölunda 2017 😢, dubbla hatrick av Clarke, Granström vinner varenda tekning....😢
Vart tog mitt älskade Brynäs vägen???
Glas Påsk mina vänner, kommer att sakna hockeyn nästa säsong.

Varför hör man inget om att sätta in nya tillfälliga tränare i båset? Peter kan inte leda laget längre, det är min uppfattning, nån ny måste in och peppa laget inför kriget som kommer.

Sama: Campese sa i presentationen av "nya tag" (länkat av någon nedan) får två år sedan att om inte utvecklingsplanen går i lås (eller i rätt riktning) så kommer han inte att få vara kvar. Nu vet vi inte facit än men blir det degradering som kan man väl konstatera att det gick åt fel håll.

Sama: Jag har sagt det förut och säger det igen. Jag älskar vår kapten.
Men med det sagt vill jag också säga att Rödins spel har gått i baklås. Jag tror han vill för mycket och resultatet blir överkreativa lösningar som rätt ofta leder till horribla felpass. Vore jag Peter skulle jag ta ett snack med Rödin och höra om det skulle lätta på trycket att släppa bindeln i kvalet. Min instinkt säger mig att viljan som gått i baklås i viss mån också spiller över på laget.
Vem skulle då ta bindeln om Rödin kliver av?
Jag röstar på Danielsson som är en naturlig ledare och som klev fram när Brynäs spelade bra senast. Han spelar dessutom ett enklare, rakare spel som är lättare för gruppen att relatera till.

Slutligen. Nu har vi äntligen fått chansen att jämnas de två finalförlusterna mot Hv...

Swishkampanj?
Läge för ny swischkampanj snart? Är grymt sugen på att skänka lite! Verkar ju ge resultat också😃

Åsikten:
Em match här och där kan man ta att det går snett, men när det sett illa ut en hel säsong och vi har en tränare som ger intrycket av en fågelholk utan hyresgäster. Ja då är det inte bara en ramträff bort.

JanT: Rödin , Bertilsson ,Danielsson samt Niklas A- där har ni falangen. Den som ställt sig mot är no 21 samt 36 som sympatiserar med tränarna. Det är vad insides säger

Brynäsgubbe: Har alltid undrat vem som köper dessa gifflar som affärerna envisas med att ställa på bra hyllplatser med jämna mellanrum, men ni som äter gifflar lever uppenbarligen bland oss vanliga människor.

Forsberg 1978: Det är då jädra illa så jag spyr...Vi kan skylla på Camponese o Sundlöv men det största ansvaret har NOLLAN PA ...Ett sånt jävla fiasko att efter 51 omgångar inte få ihop nåt..inget bra pp inget Bp ibgen taktik Hur de ska spela def eller off..
Sen kan den där jädra Huge lika stor NOLLA som PA säga va fan han vill...ett praktfiasko..

Man får se det positivt. Nu blir det Brynäs som får äran att skära bort cancersvulsten HV71 från hockeyns finrum och det kommer ta mig fan att vara det bästa som hänt svensk hockey sedan redline offside försvann.

Brynäsgubbe: Vi kan klaga ikväll! Sen är det dags att verkligen sluta upp leden och stötta klubben och spelarna!

Vi hörs till kvalet. Glad påsk

Pontus Widerström låter som en valfri manlig deltagare i Paradise Hotel.
#livetshårdaskola

Poäng ikväll å vi är mä. Förlust å kval. 3 tim kvar drygt till nedsläpp kom igen nu för fan å vissa lite jävla kämpaglöd

Peja: Jag tror att det är lite mer komplext än så. Även om jag håller med dig om att vi har en lite för många spelartyper som är omoderna/temposvaga i sin spelstil så representerar ju även t ex Niklas Bäckström en sådan spelstil och han (och Capitals) klarar sig ju bra ändå.
När man ser ett lag som är i harmoni så är det ju inte bara för att man har moderna spelartyper utan framförallt att man har en gemensam vision och spelide som både stjärnorna och hårdjobbarna köper och lever efter. För egen del är jag helt övertygad om att det lag Brynäs förfogar över skulle kunna prestera alldeles utmärkt utifrån sina tekniska kvaliteter. Det är något som ligger i vägen för det och det är svårt att förstå vad det är.
För hur kan det komma sig att man nästan aldrig klarar av att slå passningar som sitter på bladet? Varför tappar man markering i egen zon som man vore ett pojklag? Varför spelar man fast sig i egen zon fast man har massor med tid för uppspel? Varför krymper man varje gång man får ett mål emot sig? (Ett sunt lag blir ju kollektivt förbannade och höjer sig) När såg man senast en high-five eller ens ett leende under pågående match?
För egen del så tror jag mer att det är en spretig samling individer i laget som helt enkelt inte får ihop lagkänslan. Det är inte ett Brynäs som spelar utan spelare och grupper var för sig som inte presterar tillsammans.
Egentligen så har vi ju fortfarande en chans att få ihop detta innan det är för sent. Mitt tips är då att plocka bort de spelare som har sämst attityd oavsett vilka de är och hur många poäng de gjort.
Lite signifikant för denna säsong är också att den spelare som jag tycker visat bäst lagmoral, Oskar Kvist, ej får spela. Ta in honom i laget istället för de har dålig attityd. Ängsligt ledarskap ger ett ängsligt lag.

{8399}: är inte Bertilsson seriens mest överskattade back...
Noterade en sak från PK:n senast när pa sa att bulan alltid var först på plats i träningshallen, varför behöver man säga det. Lät ju bara löjligt. Är det nåt försvar för att man är kass på isen att man är först till träningsanläggningen...

Blir så sjukt irriterad när jag ser och hör Peter A,han visar själv ingen vilja, ingen frustration eller aggression,han känns bara tom och ointresserad! Så jävla deppiga intervjuer han ger,är han likadan i omklädningsrummet så är det inte konstigt att spelarna ser ut som ett gäng B junisar,PA skulle ha lämnat innan jul inget snack om saken och det har man skrivit och många andra i detta forum,se vart vi nu hamnat.....

Peja: Ja, även om Brynäs tar en trepoängare mot Färjestad tror jag kvalplatsen är klar. Oskarshamn har sett hur stabila ut som helst sen januari. De städar av Brynäs enkelt hemma.

Ove Myling: Vi skulle ha gett Ola-Conny chansen att sätta ett spel på 50 omgångar istället. Han hade kunnat få värva spelare i somras också. Det hade fan inte blivit sämre.

{8975}: Kanske ska vila PA imorgon och på lördag för att se om vi får någon effekt?

Zappaholic: nja, inte helt körd kanske. Axel san tror ju på ett mirakel och han har ju ofta rätt.

Brynäs kanske kan göra 1 mål och sen kanske man kan hoppas på 2 individuella misstag och 2 små marginaler så har man vinsten i en liten ask

VLH spelar slutspelshockey, Brynäs är dom ens ombytta?

PA gör..... Ja som vanligt INGET.

Auchinleck: Verkar som att Campese har lärt sig en läxa gällande rekrytering av sportchef. Denna gång söker dom en helt annan profil än när man rekryterade Dacke:
”Det vi letar efter nu är en profil som jag inte tror är så vanlig. Det finns ett par namn som känns riktigt, riktigt spännande och om vi landar något av dem så tror jag att ni kommer förstå vad jag menar. Vi är ute efter någon med akademisk bakgrund, ett stort kontaktnät, en analytisk förmåga, bra förhandlingsteknik och ett starkt ledarskap.”

PuckkcuP: En miljon är väl en spottstyver sett till Växjös förmånliga avtal med kommunen?

vedevåg: Glöm inte Alcen heller. En hårt arbetande spelare med glimten i ögat. Perfekt för 3:e eller 4:e femman. Finns hur många klasspelare som helst i Brynäs. Att tabelläget ser ut som skit är Coronans fel.

mattias - 74: Tror nog avundsjuka är fel ord...

Sen är inte gnällandet konstant, men du kan väl på allvar inte vara förvånad att Leksand inte hyllas på vårt forum. Lika lite som man skulle hitta hyllningar till Brynäs i era forum om rollerna vore det omvända.

Om du vill hänga härinne så får du scrolla förbi det konstanta gnällandet. Hyllningar får du leta i era egna trådar.

ellis: Nej, jag är inte särskilt avundsjuk på Leksand, men Hellkvist där är lite som Bulan i Brynäs. Han kommer in och gör ett riktigt bra jobb under några år, men har sin sociala bas i en helt annan del av Sverige och lär därför inte bli kvar särskilt länge. Det handlar liksom mer om att ett fåtal personer gör ett väldigt bra jobb än att hela klubben tillhör Sverigetoppen. Typ Växjö, Frölunda, Skellefteå etc är på en helt annan nivå.

Brynäsgubbe: skulle vara coolt om ni vinner resten av matcherna, går till slutspel och vinner guld nu när så många räknar med att ni som bäst blir tolva och vissa t o m snackar om spel i allsvenskan

eltifoso: Surt att Dif överpresterade i början av serien. Laget är kvalseriemässigt.

Rumpelstiltskin: Wikegård är väl en jävla pajas...eller? Han verkar gilla huvudtacklingar, skyll dig själv om du får en hjärnskakning.
Hade respekt för honom förr men den respekten försvinner mer och mer ju mer han öppnar truten.

#33: Det kan lätt bli så när man handlar på sig spelare som hade sin prime 2010, till överpris. Krydda det med ett revolutionerande spelsystem som tar upp till 3 år att lära sig så kan man ana varför det ser ut som skit i större delen av matcherna. En fördel med att åka ur skulle vara att många av dessa skräpkontrakt åker rakt ner i sophinken. Vilken befrielse!

Jag sitter och kollar på Rögle-Växjö, jäklar vilken skillnad det är i tempo mot när Brynäs är på isen. När man ser två topplag spela känns det uppenbart varför vi ligger där vi ligger, tempo och vilja😢

magr: Wikegård har bara en stor käft. Vad fan vet han om rekrytering och att bygga hockeylag?

munkas: Hade ledningen någon heder och skam i kroppen skulle de avgått för länge sedan.

Många sågar Peter men inte fan kan det vara lätt med en sån jävla röra ovanför sig...

{9232}: ” suck. Ska man behöva argumentera ner dig till verkligheten också? Vilket folk det finns alltså.”

Du är medveten om att du befinner dig på ett Brynäs forum och inte ett Leksands forum va? Var beredd på mothugg och argumentera för din sak eller lämna forumet, enkelt