1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777743 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Extra jävla surt att ha en 32-åring med 11år, och 700+ matcher i NHL, Sveriges prestigevärvning 2019, på bänken. En first-round-pick som vi alla tillsammans värvade i somras i klubbens viktigaste serie...

Jobbigt detta. Tycker Brynäs gör sin bästa match hittills i serien men HV gör en Brynäs och vinner ändå. Flera spelare som kliver fram ändå. Gillar Hedberg och firma Björk och Billins. Å så Molin då. 2-1 till oss på torsdag.

Zappaholic: Föga förvånande med torsk idag - lagen är för jämna för att det skulle vara befogat med en 3-0 ledning i matchserien till Brynäs.

Det är dags att Rödin och Scott kliver fram nu.

Zappaholic: Många lag och många spelare har haft ett positiv trendbrott mot just Brynäs men det kanske är så att vi får en trendbrott i kväll och vinner tredje raka. Det är ett helt annat flow i laget efter tränarbyte och många av spelarna har höjs sig många snäpp inte minst killar som har sin ursprung inom föreningen. En annan spelare som har imponerat starkt på mig är Björk, både offensivt och defensivt.

Horace76c: Risken att HV vinner är överhängande. I alla fall grundat på statistik. Hur ofta har Brynäs vunnit tre matcher i rad under den här säsongen?

Just sayin...

{8399}:

Fast leksand har haft svårt för Örebro hela säsongen men jag är som sagt nöjd med säsongen redan som den fallit ut

Peja: Jonas Johansson höll nollan i Colorado, fantastiskt kul!
(Provläs en stund gratis)

Chanzone:
Varför backarna steppat upp?
Vi slipper spela mot lag 1-12 och möter seriens klart svagaste lag istället. Yippie!
Kolla spelet och intensiteten i kvartarna idag och jämför med igår.
Där ligger ribban. Inte i jumbofinalen.

{8399}: Så är det men jag tycker de är så mycket mer än de. De bidrar verkligen med allt som PA inte var och det tror jag är en enorm skillnad.

Sen sett över en hel säsong. Det behöver vi inte ens fundera på nu. Men det hade ju varit fantastiskt tråkigt att tappa pondusen Bom-Bom står för. Att se honom i intervjuer gör ju att klubben och laget växter flera decimeter och står upp mot alla. Precis det jag efterfrågat och saknat i åratal, inte minst i år.

bifhjärta: Media i allmänhet och Wikegård i synnerhet.

Kung_Sjödin: gillar inte när han skriver att allt talar för Brynäs. Värre Jinx finns inte

Zappaholic: Jag tycker man stänger ner HV på ett bra sätt, så att HV framstår som uddlösa.
Förstår inte vad Wikegård ser hos HV.

Njae, jag tycker ändå att Billins har visat att han har det i sig.

Domarjävel, Molin lämnar blodig men ingen åtgärd....

{8487}: Det är jättebra för Brynäs att det rensas ut stenhårt nu på alla plan. Ni måste bara bort med snicksnackaren Campese. Skulle inte köpa jultidningar om den tomten knackade på.

{8399}:
Och jag är redan nervös.... detta är inte bra för vare sig hjärta, hjärna, förhållandet eller levern.

{8399}: Vi har flyttat över några fler procents press på Hv inför denna matchen. Kan vi hålla oss från utvisningsbåset och spela med disciplin så kanske det kan stressa Hv. Hoppas på lite kaxighet från våra boys.

Jag tänkte kolla hur det går i slutspel och kval i SHL och HA. Jäklar vilken kass sida SHL har jämfört med HA, jag vet inte ens var jag hittar en bra översikt över slutspel och kval för SHL.
Uppladdat:

500x0-ha.png

500x0-shl.png

{9456}: Nä men likförbannat så lägger ni ut på ett forum att ni hört ditt och datt och det är riktigt illa, håll käften istället om ni inte kan säga vad det handlar om!

Kung_Sjödin: Instämmer, vi kan ta skvallret efter säsongen istället.

Enaranger: Fast å andra sidan så är detta första gången sedan säsongen 2015/2016 som Brynäs hamnat före HV i tabellen.
Så som vanligt tabellen ljuger inte, denna säsong så är vi bättre än HV.

Kulltorp:"jag tror jag föredrar modos forum faktiskt. Här inne har begåvningsreserven fått fotfäste.."

Vad gör du här då Einstein?

BrynäsPelle:
Utifrån betraktat har Styrelsens väg framåt för föreningen kört i diket så hårt det går.
Den ansvarige chauffören, Campese, sitter framför ratten och försöker prata sig upp ur diket. Det har inte funkat.
Bärgningskåren är utringd för att dra föreningen ur diket.
På plåt och lackverkstan står man redo för att reparera.
Verkstan, det är Medlemmarnas valberedning det.
Vill man bidra till renoveringen med sina kunskaper kontaktar man firma Östblom & Co.

Kan för övrigt bara gissa mig till hur mycket nytt material det finns för Jompes julsaga 2021...

{8399}: hockeybladet som hade en kort intervju med honom idag om slipsvalet..

Klart han förnekar det om det skulle vara så att han skulle vara klar som sportchef, han vet ju inte ens vilken serie Brynäs ska spela i. Jag går in med tron om att han kommer bli sportchef tills det kommer nya rykten eller nån annan presenterats

{8399}: "Det är alltså vi som missgynnades i situationen när Rödin föll och skulle ha haft en interferenceutvisnign med oss, jo jag tackar. Domarskandal!"

Vet inte om du pratar om en helt annan situation nu? Sandberg fick ju just en (korrekt och solklar) interferanceutvisning för sitt tilltag i den situationen. Så varifrån kommer ditt snack om domarskandal, att det skulle missgynnat Brynäs osv?

Domarna gjorde helt rätt. Den utvisningen var solklar. Att HV-fans försöker få det till en filmning på Rödin hör väl lite till sakens natur, men alla som har spelat själva fattar nog varför Rödin föll i den situationen.

bradberry: Björk var riktigt bra igår. Han kanske blir bättre med mera speltid.

Hank81: Håller med om att Hedberg hade det svettigt idag... Gunler däremot, var riktigt bra! Tillhörde top 5 bland forwards...

Matchens stjärnor
⭐️ Sallinen
⭐️⭐️ Bertilsson
⭐️⭐️⭐️ Ersson
⭐️⭐️⭐️⭐️ Björk
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ Molin
💩 Palve, Deschenau och M. Nord...

SKÖN SEGER! Hoppas vi får tillbaka Danielsson snart, där har vi sparkapital att slänga in! Han kan höja vårt PP!
Samt Andersen för det fysiska spelet viktigt för en lång matchserie

Zzz: vilket jävla genidrag av våra (nybörjar) tränare att sätta Molin i första och ge Gunler förtroende

FYFAN! Tillfälligheter var det ja😉Skål kamrater, ikväll njuter vi!

Ekman. 😅
Uppladdat:

500x0-c0e7049b7d6201a90eccd385ef0c9b24.png

{8399}: En ribbträff från avgörande mot HV - Känner ni igen det...?

Forsberg 1978: Man plockar inte av spelare efter ett eller två misstag. Man coachar dem istället

Huge: Tummen upp för Brynäs tränarnas ekipering, riktigt stiliga!

Så jävla värdelöst.

Vidriga domare. Hur. Hur är man så jävla usel.

Molin in med Scott och Rödin. Bra!
Palvekedjan intakt.
Sallinen Birgersson Gunler i tredje.
Ölund centrar fjärde med Mannberg och Pettersson på flankerna.
Alcén trettonde FW
Kvist på sidan...

KulaShaker: Kul!! Direkt en liten passning till PA och hans relation med Molin som känts sådär.

Kan bli jobbigt för HV när Molin serverar firma Rödin/Scott fina mackor!

Nibbe: Du kan ju försöka ta upp det där skvallret på nästa årsmöte om du tycker det är så himla viktig information för Brynäs medlemmar. Nu har vi en match att fokusera på.

{8399}: Ska vi alla börja fokusera på match? Game day för fan!! Första ölen nere! Kom igen nu!!!!!

Ove Myling: Det är inte försvarligt att sprida rykten/uppgifter om otrohet och så vidare. Om Anders Tegnell hade blivit utbytt mot sin outbildade enäggstvilling på sin jobbpost hade det däremot varit försvarligt att sprida de uppgifterna eftersom de är relevanta. Eventuella relationsdraman inom Brynäs är inte under några omständigheter försvarligt att sprida runt, särskilt inte NU när laget spelar för sin existens, men inte annars heller. Jag är förvånad vilken sjukt låg nivå en del personer här inne håller och kanske framförallt att de inte verkar förstå att spridandet av den typen av rykten bara kan skada klubben oavsett om de är sanna eller inte.

mattias - 74: Från artikeln: "Det finns för närvarande ingen annan SHL-klubb som har så många före detta spelare i NHL som Brynäs. Sammanlagt handlar det om fjorton stycken: 

Nicklas Bäckström i Washington, Jakob Silfverberg i Anaheim, Jacob Markström och Elias Lindholm i Calgary, Calle Järnkrok och Mattias Ekholm i Nashville, Oskar Lindblom i Philadelphia, Victor Söderström och Johan Larsson i Arizona, Christian Djoos i Detroit, Jesper Boqvist i New Jersey, Adam Boqvist och Lucas Carlsson i Chicago och Jonas Johansson i Colorado, (samt Joel Kellman, som dock också spelat för HV 71, så huruvida han ska räknas är oklart)."

Tänk om vi haft tillgång till alla som spelarna nu...

{7044}: Hej på Er alla galningar😀

Nu ska iaf jag lägga all den här skiten bakom mig.
Och hoppas våndas svettas, gå hemma halvt okontaktbar ifram tills förhoppningsvis Brynäs har klarat sig kvar.

Så ett unisont:

FORZA BRYNÄS ❤️❤️❤️
FORZA BRYNÄS ❤️❤️❤️
FORZA BRYNÄS ❤️❤️❤️

{8399}: Lycka till imorn, tror ingen i Hockeysverige håller på Hv

{8399}: Jag tror vi grejar det. 👍

Har man misslyckats i 52 omgångar, bränt 6 livlinor, haft 7 hängmatcher som resulterat i +/- 0, spelat som sämst när det gäller som mest och rundat av med att lägga en rejäl brun solk på vårt klubbmärke så är sannolikheten ganska liten att de gör rent hus och misslyckas med precis allting denna säsong.
Det absolut enda som talar emot oss är att du har tippat att det ordnar sig.

{8399}: Märklig dementi av Sundlöv. Bekräftar enbart vad Campese sa i TV.

Hade Sundlöv menat allvar med att han vill ge Brynäs lugn och ro hade han gett fan i att prata med media just nu.

Bava: Campese försöker tona ner och gjuta olja på vågorna och Sundlöv eldar på. Varför ska han ut och veva? Campese måste svara men det måste fan inte Sundlöv som lämnat föreningen.

Haha, vilken säljare Campese är. Sett intervjun i CMore nu. Otrolig skitsnackare.

Att prata om ”kunnigt yrkesfolk” just nu är snudd på parodiskt då detta folket har haft noll rätt senaste åren. Man famlar i mörkret. Hade alla fans varit som en viss person här hade det aldrig ställts några krav och man hade gladeligen låtit yrkesfolket köra föreningen än mer i botten.

mk: vad är mest urselt, att dessa två tränarna har underpresterat å det grövsta eller att dem får reda på per telefon att de får sparken. Är det sistnämnda så himla farligt, dem har ju fortsatt lön i två år att trösta sig med