1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777743 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Zappaholic: När vi åkte ur shl 2016 var det en jäkla käftsmäll, (mycket pga sättet vi åkte ur). Örnsköldsvik gick i sorg. #21 slog sönder en loge. Allt var allmänt deppigt osv.

Men i Augusti så satt man där igen, på ispremiären i vanlig ordning med sina ordinarie arenagrannar.

Jag tror att Brynäs IF spelar i SHL nästa säsong, men om så inte skulle vara fallet, så vill jag bara säga att det inte är så jävligt i HA som många tror.

Jag önskar Brynäs allt lycka till! Och oavsett vilken serie ni spelar i nästa säs så vet jag att ni som hänger här inne på HS kommer vara här oavsett vilken liga vi spelar i, för ni är lika osunt lojala som oss Modoiter med grava självskadebeteenden.

KulaShaker: Brynäs är bäst av de fyra sista lagen.

Blå grottan: Alcen är nog fortfarande i chock sen han lyckades lura till sig ett lukrativt 3-årskontrakt i ett SHL-lag.
Han tjänar 100 lök i månaden på att göra lite roliga ”efter-matchen-reportage”.
Han nöjer sig nog med en ljummen Denniskorv på vägen hem.

Kung_Sjödin: Svårt att gnälla på andra lag, vi har satt oss i skiten själva!

Konstigt känsla att bli så glad av att Malmö gjorde mål..

{8399}: skönt såhär en timma innan match, oskars har fortfarande 0p..

Enaranger: Vi har svårt mot allt motstånd.

{8399}: Till råga på allt så har man en arena som skattebetalarna betalar för att man inte har råd med den. Och den arenan ger Modo i särklass mest Coronapengar från staten(skattebetalarna) i allsvenskan.
De faktum är att Modo varit en usel hockeyförening i 12 av de 13 senaste åren.
Kommunen har gett dem allmosor i massor för att överhuvudtaget överleva.

Ibland kan man tycks att de hade varit klädsamt med lite lägre svansföring från den föreningen och dess supportrar.

Ironiskt nog så är det just detta som är orsaken till deras förfall...

Enaranger: Då bör det vara dags för seger antingen mot Växjö eller mot Färjestad, minst👍

Honken72: I framtiden skall vi nog inte snacka om att vi riskerar att missa slutspel eller riskerar att hamna i kval.
Istället så skall vi snacka i termer som att vi har chans att gå till slutspel och möjlighet undvika kval.
Självbilden måste förändras och vi kanska skall börja med att denna säsong ha mål att bli kvar i SHL och sedan som nästa mål kanske ha en åttondelsfinal och sedan jobba oss uppåt.
Jag hoppas verkligen att Campese och gänget går ut med en reviderad plan för framtiden.

{8399}: Så skön känsla, det var ett tag sen. 😎 Måtte Malmö göra sitt imorgon.

Massivt grattis till BIF! Gött , kör nu för vinst återstående matcher.

Grattis Brynäs

Satan vilken skön seger!😀 Äntligen fick vi se lite coachning av ledartojkan oxå. Bra där PA!!👏👏

Tungt att ha FBK kvar. Vi brukar väl ha förtvivlat svårt för dom på hemmaplan?

Växjö känns inte lättare heller.

Jag är nöjd om vi lyckas vinna en utav dom.

Känslan är allt kommer avgöras i sista omgången.

Brooklyn forever: och tack Samuel för att du gav oss chansen att ta poängen idag. Grymmare än grym!!

Måste ändå säga att Ingman direkt från frysboxen överglänste Bertil med råge...

❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Supportern: JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!👊👊👊👊👊👊👊

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

{8399}: Målvakt: Samuel Ersson/Viktor Andrén.

Förstafemman: Simon Bertilsson, John Nyberg - Adam Pettersson, Greg Scott, Anton Rödin.

Andrafemman: Kristoffer Berglund, Tom Hedberg - Jaedon Descheneau, Oula Palve, Shane Harper.

Tredjefemman: Chad Billins, Marcus Björk - Daniel Mannberg, Tomi Sallinen, Noel Gunler.

Fjärdekedjan: Oskar Kvist, Linus Ölund, Oscar Birgersson.

Extra: Josef Ingman, Johan Alcén.

// Ser ju ut som att Patrik Berglund är petad. Bra val

Jag går tillbaka till rötterna idag och kör matchtröja på framför tvn. Tog med en till polarn också. Full Skrock-mode activated.

Kan vi snälla komma ut med aggressivitet och smälla på som mot VF senast, den inställningen måste till VARJE match, fattar inte hur det bara kan försvinna till matchen efter...

Lemp: Spontan gissning är att vi har alltid varit rätt tveksamma på att förlänga med Sundlöv men vi har kommit igång med att leta ersättare alldeles för sent (om vi ens påbörjat) så ingen vettig kandidat kommer vilja ta över så här sent då man knappt kommer kunna ha någon större inverkan på kommande trupp. Därför får Sundlöv fortsätta mest i brist på andra alternativ. Som sagt, spontan gissning men oavsett vad som är fallet har det här skötts fruktansvärt uselt av Brynäs.

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2021-03-18
Gunler har bevisat att han är en måltjuv. Varför inte sätta honom med Scott och Rödin...? Att ha Adam Pettersson i förstakedjan är bara väldigt märkligt. Han besitter inte de kvaliteter som behövs där...

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2021-03-18
mattias - 74: Han har nog gnällt käken sönder och samman

Sv: Brynäs IF - Örebro 2021-03-16
Tigerhjärta: Nu är jag tillbaka, så JÄKLA glad över vinsten idag! Kärlek till hela Brynäs och alla er här på forumet

Brynäsgubbe: när man inte kollar så har man normal andning. När man kollar glömmer man bort att andas när pucken är i egen zon. snart hjärndöd pga av syrebrist i skallen

De måste upp till samma arbetsinsats som förra matchen.

Fyra poäng bakom LHC, två matcher mindre spelade...🤷‍♂️

Fett grattis!

Grattis alla Brynäsare. Starkt jobbat.

{8399}: Varför tror du det blir svårt?

Jag tror att om vi är kvar i SHL så kanske han till och med VILL vara kvar i Brynäs. Hans spel har ju definitivt växlat upp hos oss. Om han får en roll i andrakedjan tror jag att han tar den chansen.
Han kommer naturligtvis att kosta men det ser ut som om han trivs.

Tigerhjärta: Vill han stanna är det inget att tveka på tycker jag. Gjort det bra från dag ett hos oss.

Skål!!! 🍺

Alfred : Sicken lirare!!!!!!

HV är näst bäst i numerära överlägen och fjärde bäst i numerära underlägen.
Hur de kan ligga där de ligger i tabellen är en gåta.
De har spelare för att vara ett topp-4 lag.
Och bortser man från spelet i 5 mot 5, så är de ju ett topp-4 lag.
Får de bara spelet att funka någorlunda i 5 mot 5, så blir de oslagbara i ett kval.
De måste vara de största favoriterna någonsin i ett kval.
Inget lag har någonsin haft en bättre trupp i ett kval.

Vi måste alltså antingen ta 4 poäng fler än Oskarshamn på våra 7 matcher, jämfört med vad de tar på 8 matcher. Eller så ska vi slå HV i bäst av 7 matcher. Nej det kommer inte att gå.

Det är nog många spelare som spelar sina sista matcher i Brynäs nu.
Blir tungt att se t.ex. en fulltränad Rödin i ett annat SHL-lag.
Han kommer ha hunnit lägga av långt innan Brynäs spelar i högsta serien igen.

För att inte tala om alla spelare i NHL, från Gävle.
Kommer de spela i NHL och sen lägga av, som typ Sedinarna?
Eller spelar de några säsonger i SHL (som då inte blir i Brynäs).

Det blir nu eller aldrig för damerna att vinna SM-guld.
För så mycket inom klubben kommer tvingas dras ner till en miniminivå om den ens ska kunna existera vidare efter den här säsongen? Förstår egentligen inte hur det ska gå till att spara in så mycket som behövs.

Skrubben: Roar mig med att lyssna på intervjun med PA från i juni....han levererar exakt de svar som efterlysts av Sanny, Wikegård mfl. sk. "experter";

Dagliga rutiner, tydlig kravställning, fystester mm.

Jag väljer att upprepa Sanny Lindströms klassiker från ett år sedan angående utfallet;

"Förra säsongen såg det illa ut, nu ser det tamejfan ännu värre ut"

Bara att konstatera att PA blev ett praktfiasko....

Rotborste, klorin och stålull!

Honken72: Brynäs kommer fucka upp PA:s cv ordentligt. Men Hockeysverige har kort minne så han jobbar nog snart igen.

Grämer mej att vi missar SSK:s dansk nu. En allsvensk värvning som faktiskt hade funkat.

Zappaholic: Många individer (vi alla vet vilka jag syftar på) här inne som verkligen inte kan hålla vokabulären och känslorna i styr efter förluster. Patetiskt beteende från vuxna män.

Har försvarat och haft tålamod med PA länge men nu handlar det om existensen. Kör med Sjödin och Molin i båset med Stråhle som ass. Kicka backtränaren som jag knappt kan namnet på utan avgångsvederlag och klarar vi oss kvar så testa Stråhle som headcoach.

Zappaholic: enligt väldigt många båda här och experter så är han ju en så jädra bra tränare och då vill väl MÅNGA lag ha honom.
Vi har sparkat tränare efter 7 omgångar.Vi harsparkat tränare när vi har legat mitt i tabellen och tagit två raka segrar MEN när vi är käpprakt på väg ner i HA då ska vi va stöniga o hålla i nån jädra process..Helt sjukt!!!!

Sama: var god att inte dra alla Leksingar över samma kam bara för att du har en som inte kan hantera glädjen på ett snyggt sätt (kotten) i ansiktet just nu.
Tror alla som håller på Leksand är väldigt glada över den här säsongen.
Men det är nog få som glömt var laget har varit de senaste åren.
Gäller att vara ödmjuk nu, finns ingen garanti att det kommer se ut likadant nästa säsong.

Kotten81:

Det är inte riktigt läge nu att vara här inne och provocera, Leksand är mycket bättre än Brynäs denna säsong det behöver man inte va raketforskare för att begripa men att kalla oss topplag är ju inte riktigt sant. Många leksingar jag pratat med är nöjda om vi går slutspel vilket jag också är även om målsättningen inför denna säsongen var att hålla sig kvar. Nu ser det bättre ut än på länge och jag är som sagt mer än nöjd med en kvartsfinal

Bara att acceptera att det är 2 skilda världar för våra lag just nu. Jag hoppas verkligen Brynäs fixar detta men det ser onekligen tungt ut för dom men jag håller alla tummar jag har.

Kotten81: Spännande att man kan ligga 7:a i en tabell med 14 lag och ändå vara ett topplag. Alltså menar ni Leksingar att det finns minst 7 topplag i SHL? Är det rimligt att halva serien består av topplag?

Asså, kul att kunna skratta mitt i allt elände. Fantastiska tips från Ola-Conny. Kan bli tungan på vågen.

Sv: Dam semifinal 3
magr: 3-0 det kan bli final grabbar, final!!!

”C More: Är det förstavalet för Micke Sundlöv att han ska vara sportchef i Brynäs nästa år?

– Det pågår en dialog och jag hoppas att man ganska snart kan knyta ihop säcken.

Lorenz bekräftar också att det i nuläget inte har något annat alternativ än just Sundlöv.

– Just nu har vi ingen annan lösning än så, utan vi har en sportchef som vi hyser förtroende för, som vi upplever har gjort ett bra jobb så här långt, så det är Micke vi har här och nu.”

OFATTBART!!
Menar dom på fullaste allvar att dom tycker han gjort ett ”bra jobb”??
Där förstår man att Brynäs problem är grundat i toppen och att hoppet tyvärr är ute. Varför vågar man inte prova någon annan, vem som helst!? Vad har man att förlora?

{8975}: Räcker inte swishmiljonen så pyntar jag in en gång tìll om det går att köpa ut PA. Herrlaget kan träna ihop med damlaget så får dom lära sig att spela ishockey och inte bara ÅKA ishockey.

Linköping är mycket lugnare och mer stabila än oss. De förtjänar vinsten. Hade detta varit omgång 5 så hade jag kanske tänkt annorlunda, men vi klarar ju inte ens släppa in ett mål utan att kollapsa. Och sen.."tyst i båset" ??? Hur många rutinerade killar har vi? Det ska väl för ända in i helvete inte bli tyst. Och PA får väl för fan dra igång laget isåfall. Nä, det smärtar mig att säga, men jag ser inget sämre lag just nu.

Totalt ohållbart att ha kvar PA, svälj stoltheten och sparka sopan nu ikväll, han kommer att skicka ut Brynäs ur SHL med sin patetiska "process"

{9179}: har sagt det förr..PA kommer föra ner oss i HA..Det finns en enorm övertro på denna karln som tränare ...