1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777748 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Supportern: Jag tycker att man borde ha som princip att bara skriva längre kontrakt med spetsspelare och aldrig kontraktera spelare längre än 1 år efter ~32 fyllda.. Om man spelar i 3/4-linan ska man inte ha ett långt kontrakt, då är man väldigt utbytbar och ska spela för ett nytt kontrakt varje säsong. Undantaget om man är junior, självklart skulle det vara rimligt att signa 2 år med typ Kvist nu. Är det nån dom tror att det hade blivit budkrig med andra SHL-klubbar om Brynäs hade signat 1 år med Mannberg och Alcén, och mot förmodan velat behålla dom efter det?

Det är helt sjukt vilka inlägg folk skriver/publicerar. Man nämner olika namn fram och tillbaks, man lägger ut diverse förslag på formationer, m.m. Tror verkligen någon här inne att det gör skillnad?
Om man ska följa Peter A. spelsystem så krävs det minst 25 matcher för nya gubbar innan man kommer in i spelet.... Förresten, är det någon som fattar vilket spelsystem Peter försöker implementera? Det verkar i alla fall som dom som har kontrakt idag inte gör det....
Ja, nu kommer folk hoppa på mig till höger och vänster men faktum att vi just idag har fem matcher mindre spelade än själva Leksand och fler insläppta mål redan. Låt grabbarna gå ut och ha kul på isen, strunta i allat annat. Vi har inte råd och tid att experimentera.
Ha en fortsatt trevlig helg!

bradberry: Harder var minst lika pådrivande i båset. Hängde vid sargen och skrek ”all the way boys’” osv. när situationerna behövde jobbas klart. Vi skulle behöva en sådsn karaktär i båset nu.

Brynäsgubbe: Återigen en märklig lösning av Brynäs . Oklart, luddigt och en förlust affär.
Bara en av alla taffligheter de senaste åren som till slut gör att vi åker ut.

bradberry: ” Hur utbrett är Covid i Brynäs trupp? Det är väl av ett jävla allmänintresse. Förstår att man inte behöver gå ner på individnivå men man kan väl gå ut med om det är 3-4 stycken eller 15-20...

Men den slutna hemlighetsklubben fortsätter att undanhålla relevant information till sina fans...”

För att få den infon måste du bli privatpartner triple A för endast 7999 kr i månaden. Då får du reda på hur många sjuka Brynäs har.

Som bonus berättar föreningen vilket faxpapper som mormor använder och du får tillgång till campeses egen tolkning av Ges klassiker, med nya titel ”när vi gräver guld i tio år”

Om det inte är intressant kan du gratis få höra mylings version av ”guldet blev till sand” framförd på bilagan så snart coronan är över.

Ove Myling: ”På botten hittar vi Djurgården och sex fot under hittar vi tigrarna från Gävle.”

Haha, ungefär så.
Och ytterligare sex fot under tigrarna hittar vi Processen.
En bok av P. Andersson.

Så här ligger det till
Uppladdat:

500x0-7e15b148-0e72-4700-b43e-3165430ff1b9.jpeg

majk: Ja, 1 poäng av 33 möjliga. Helt klart på gång 👍

xxx BIF xxx: "det är de som dig som gapar högst emot personer som mig som tillåter att Brynäs inte sköts bättre än såhär"
Skön självbild...

Din analys är alltså att de som sitter still i båten har haft för stort utrymme i föreningen och de som letar syndabockar och vill se huvuden rulla hade behövt få större inflytande? Vet inte vad som är mest korkat. Det här eller din uppfattning om målstyrning.

mattiask:
Nog är det enklare för Sundlöv att i nuläget bedöma vad truppen bäst behöver vid en ev. värvning än det var i somras.
Att balansen inte är bra på backsidan beror väl till viss del på att man hoppades på andra spelares offensiva möjligheter... Hedberg, Nyberg, Björk och även Ingman skulle ju kunna ta steg framåt med PA som tränare.

Men, framför allt är det ju närmast otänkbart att föreställa sig att man skulle tacka nej till Simon Bertilsson... att riskera att få se våran Bertil avsluta sin karriär med 3-4 bra år hos en konkurrent... nej, inga lätta beslut.

I allt elände får vi försöka hitta nåt positivt i att Scott får lite tid till rehab!

Var väl mest en tidsfråga innan Kevin skulle dra. Folk med hans kunnande och expertis blir sällan kvar på en arbetsplats särskilt länge. Tråkigt, för han tog Brynäs kommunikation in i 2000-talet. Har mycket litet förtroende för att Brynäs ska hitta en bra ersättare som kan matcha honom.

Var det Campese som övertalade Dackell till sportchef?

Dackells värvningar och förlängningar:
•Värvade Zetterberg (NHL spelare inom kort), Lindelöf (topp4 back), Sigalet (bättre än Kinnvall) Ingman (ersättare för Söderström), Forslund (Hajen hallå där) och Robin Danielsson. (Osäker med Danielsson)
•Förlängningar med Alcén och Asklöf... ha ha ha.
•Förlängde med Magnus Sundqvist och Mikael Holmqvist. På tre år. T - R - E år!?

Bra där Dackeeeee. Jävla CV ändå! 👍🏽👏
Och bra där Campese som trodde så på honom..... 😂

magr: Fast det behöver vara mera arbete kring presentationen av en kandidat. Nu framställdes ju den kandidaten som...jag vet inte vad... Han var stressad, forcerad, kändes oförberedd. Ingen jag vill se i valberedningen faktiskt...

Jag förväntar mig att en valberedning ser till klubbens bästa på lång sikt. Inte springer styrelsens ärenden... En noggrann kartläggning, intervjuer med potentiella kandidater. Begränsa inte lokalt. Pondus, driv, kontaktnät i fokus. Dagens styrelse.. Alltså vill egentligen inte kritisera då det med all säkerhet är bra folk... Men jag tycker man ska spänna bågen högre. Mycket, mycket högre....

Brynäs hör förmodligen till de lättaste klubbarna i landet att rekrytera en kompetent styrelse till om man är beredd att vända sig utanför regionen och titta nationellt... Det bör man dra nytta av...

Idag är känslan att Valberedningen tittar på vad man MÅSTE göra inför ett årsmöte. Vilka poster löper ut? Jaha...kan vi föreslå omval? Nähä den kliver av, känner vi nån...?

Nivån måste upp...

Bra, då förutsätter jag att Sundlöv letar ersättare. Kommer inte en dag för tidigt!

Svensson_62: Inte försöka se några ljusstrimmor i mörkret. Det är inte tillåtet. Snart kommer Brynäsgubben och Forsberg och slår dig på fingrarna.

Mycket bra att Växjö nollade Linköping som ju har haft en oroväckande poängmässig utveckling.

Nu håller jag tummarna för att Malmö blir poänglösa ikväll också.

Skönt med åtminstone 1-poäng, borde varit fler, om man förvaltat chanserna mer effektivt i 2a perioden.
Bra lagmoral och jävlar anamma, gillar det fysiska spelet.

Hoppas det rullar in lite poäng nu de kommande hemmamatcherna 👍
Forza Brynäs 🖤💛♥️

Peja:
Vi ligger inte sist längre :)
Tycker att Brynäs är värda minst 2 poäng de borde vunnit , med öppna målchanser och stolpskott.
Bertil och Hedberg var riktigt bra idag

Nu blir det 3 hemmamatcher nästa vecka .. en avgörande ödes vecka med matcher mot djurgården och LHC ...
minst 6 p vill jag se då

Huge: Bertilsson är enorm idag. Sallinen också!

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 2020-12-05
Costanza: Grymt kul att Andrén är tillbaka !

{8399}: Känns väl som halva Sveriges hockeyspelande befolkning haft corona. Mig veterligen är det Skedung och en dammålvakt som fått allvarligare konsekvenser. Vi pratar alltså promillenivåer. Blir lätt att man glömmer proportionerna när man pratar om corona. Finns alltid extremfall vilket ämne man än pratar om. Hockeyspelare kan få diabetes och cancer också. Det sistnämnda har drabbat Oskar Lindblom och Kristian Näkyvä senaste halvåret.

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
munkas: Jag gillar Sundlöv som sportchef, men Brynäs var och är i behov av att förnya med ett nytt tänk. När Telia vill hitta en ny mentalitet och nya sätt att driva verksamheten på tar de liksom inte in en chef som slutade där för 10 år sen.

Det felet som många verkar göra är att överskatta spelare som finns i laget. Om man inte värvar nu drar jag slutsatsen att man fortfarande gör det.

Enaranger: Jag är uppriktigt förvånad att Brynäs öht spelar i högsta ligan. Vilka ledare och spelare Brynäs än har ska de alltid sågas av vid fotknölarna. Skulle världens bästa tränare och spelare spela i Brynäs skulle samtliga idiotförklaras omgående av alla tyckare. Med inställningen att allt är skit och alla ska sparkas och/eller avgå finns inget syre och inget utrymme för någon. Aldrig har jag läst något stöttande eller positivt i dessa forum. Supportstödet som ges borde räcka till sista plats i korpserien. Men grattis, snart kanske ni kan fortsätta klaga och gnälla ned laget i ännu lägre serier på väg ned i seriesystemet. Med sådana vänner behövs inga fiender.

Tjomme har i alla fall spöat Sundlöv i grunden när man jämför värvningar. Där ser man vilken påverkan en duktig sportchef kan ha. Skillnaden mellan slutspel och kval.

Nåt positivt med en matchserie i bäst av sju är att det inte alls är säkert att bästa laget vinner. Det är vår stora chans. Det och att SHL stänger ligan.

Galet att domarna inte tar ut Zacke för fasthållning, så jävla petiga som dom har varit med fasthållningar den här säsongen...

mattias - 74: Är det en merit att vara mogen? Om ja tycker jag du piper härifrån och visar lite respekt. Jag skulle inte hänga i ett lif forum om läget hade varit det omvända, för att vara ärlig inte i något annat läge heller. Det var ett skämt det där med att alla är släkt i Leksand vilket vilken mogen person som helst fattar.

Vill se styrelsen, Campese och Sundlöv avgå efter den här säsongen. Oavsett utgång i ett troligt kval. Behövs nytt ledarskap, Peter Andersson är inte problemet, Ersson är inte problemet. Detta har varit på gång i flera år och nu sker det.

Gillade verkligen Campese, har kan snacka men besluten som tagits har varit dåliga och satt oss i den här sitsen. Vi är nya Modo, varje match förstärker det.

Ingen person som är ansvarig för detta kan tycka den ska vara kvar på sin position.

{9179}: Mentalt inställd på allsvenskan nu, ser fan inget annat slut. För mig är det Sundlövs felbygge som är grunden i kräftgången.

Slutar kolla på SHL om det blir utvisning

{8399}:

Dackell:
-”Det blir inte jag. Jag sitter i styrelsen och jag vet vad vi har kommit överens om där och vart vi vill att Brynäs ska i framtiden”..

.,och så blir det han dagen efter..

..-” Det känns ärofyllt. Jag är Brynäsare ända in i hjärtat och allt jag har gjort är för Brynäs bästa. Jag känner att jag kan göra ett bra jobb här på det sättet vi har i och med nytänket kring organisationen och vad klubben ska göra. Jag har lite bakgrund i vad som brustit tidigare via arbetet i styrelsen under ett antal år. Därför känner jag mig också trygg i vad styrelsen vill med föreningen i framtiden. Och jag känner att jag kan vara med och påverka i det här nya uppdraget.”

Tja så blev det ju inte heller,

{9179}:
Fast vi vet inte om sundlöv vill värva men inte får, eller tvärt om.
Sedan utifrån de värvningar han gjort så har han aldrig tittat på spelare som gör den stora skillnaden iaf. Men något måste göras för att speeda på ”processen”.

Hursom borde Campese ta tag i tömmarna,
sätta sig ner med sundlöv och tränarteamet och ställa frågan:
”Vad konkret tror ni att ni behöver för att vända skutan NU, inte efter jul, utan NU?”

Men den går istället ut i sociala medier och skriver att han tror på killarna och att de vänder detta. Kan man inte agera bättre än så är det fan bättre att bara vara tyst! Men det kan inte Campese, för det ändå kompetens han har har suttit i samband med utandningen. Och eftersom han är en glad och trevlig kille är det få som lyssnar vad som faktiskt kommer ut i dessa utandningar.

Vad har han gjort bra?

Höjt publiksiffran. Jo visst, men hur? Genom ett eventkonsultföretag som inte var gratis. Och svaret sitter sedan i rabatt-, sponsrings- och kompensationsbiljetter.

Han har gått i vinst. Jo visst, knappt. Hur mycket sitter bara i spelarlöner från kickade spelare som inte ersatts?

Sen då? Jo han fick in någon som höjde nivån på kommunikationen. Så, ja, det var det där med utandningen..

Det värsta är att styrelsen inte heller agerar i Campese ställe!
Jurgen borde gått in på campeses kontor, slå ner campeses fötterna från skrivbordet så han gungar fram i en framåtlutad position, se Campese i ögonen och säga:
Du har resten av veckan och helgen på dig, sen ska du ha en handlingsplan från dag till dag på bordet för resten av budgetåret för att nå 3årsplanens mål!
Inte månad för månad, inte vecka för vecka,
utan dag för dag.
Denna handlingsplan inkluderar självklart en riskanalys och åtgärdsplan i fall att du riskerar komma efter i handlingsplanen.
Ok?
Då ses vi efter lunch på måndag för att gå igenom på vilket sett vi i styrelsen kan hjälpa dig!
Trevlig helg!

Brynäsgubbe: det som blir extra roligt med dom där 4 gulden på 10 år blir dom sista 4 åren då vi kommer att ta 4 guld i rad...

majk: Det spelar ingen roll vilka jävla fördelar som bjuds. Det torskas ändå. Motståndarna skulle kunna ha en man på isen och han skulle likväl hamna i friläge. Det finns ingen botten.

Peja: Bra jobbat! Tråkigt med hotfulla ”kränkningar” men hoppas vederbörande kan hålla sig borta ett tag nu. Jag menar... Vad hade han förväntat sig när det uppdagas att personen bakom är samma som en som är avstängd...?

9 år sedan idag...
Uppladdat:

500x0-c83c7fe4-abf6-490a-8a8b-948f6fff58a8.jpeg

{8399}: Uttalas klart och tydligt av huvudpersonen själv.

Jag är kluven... Jag förstår att relationen målvakt-målvaktstränare är nära och speciell och kanske inte liknar så mycket annat...

Men visst speglar det vår tidsålder när en ung underpresterande parvel till målvakt får en mv-tränare sparkad för han tycker personkemin inte funkar....🤷‍♂️ Hade nog inte funkat på Tigerns tid... Då hade målvakten fått stämpeln ”svagt psyke” och antingen jobbat med att anpassa sig eller kliva av/kliva åt sidan.

Bortskämda snorvalpar...

Ständig:
Vi jobbar så i Brynäs. Spelarna bestämmer vilken som är tränare. Det är fjärde året på raken. Nedräkningen för nästa tränare snurrar allt fortare...

Sv: Brynäs-Färjestad
Brynäsgubbe:
Ja, att vara "bra på det sociala" är enklare än att vara bra på hockeyn, där är det till att börja med 13 konkurrenter i samma serie...

Huge:
Jag ska försöka med SVT. Som skattebetalare tycker jag att 377 innehåller för mycket skitresultat.

Hamp_11: Det finns ingen anledning att låta en spelargrupp som inte håller måttet diktera villkoren. Faktum är att många av "trotjänarna" (i de flesta fallen överbetalda proppmätta spelare) inte längre är tillräckligt bra för att spela i SHL. Om man inte kan leverera på isen ska man inte ha någonting att säga till om kring tränarval heller.

Auchinleck: Undrar hur Brynäs ligger till i jämförelse.

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
Peja: Man får kontinuerligt små pusselbitar som ger en känsla av hur laget funkar/mår. T ex när man läser hur Bulan försöker sätta en nyinsatt junismålvakt ”på plats” - halvt på allvar antar jag -och drar på ett slagskott från nära håll och junisen klarar, sedan försöker Bulan igen och då gör han ”äntligen” mål och storjublar... 😀. Också när PA blåser av och skäller ut hela gänget (kallar dem ”korplag” o s v). Pusselbitar som dessa tycker jag är superintressanta.

Tycker också om att man får lite känsla av att vara på plats i Gavlerinken på lunchrasterna (bor ej i Gävle så kan inte besöka arenan på lunchrasterna).

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-11-24
{9175}: Vem har hävdat att Molin och Ölund är grymma centrar?

Jag tänkte att det kunna vara intressant med lite fakta (statistik) mellan alla osakliga känsloyttringar, som inte minst du ger uttryck för.

Det är många saker som man kan ha olika uppfattningar om, men hur framgångsrika spelare är i tekningscirkeln är väldigt enkelt att reda ut med hjälp av statistiken. Att vara en bra tekare och att vara en bra center är dock inte samma sak, men det trodde jag var onödigt att påpeka fram tills nu.

Enaranger: Spyr på Leifby! Mer självgod sarkasmjournalistik får man leta efter. En riktig tomte som försöker vinna billiga poänger genom andras olycka... Slutat läsa hans alster och den överskattade podden gav jag några chanser men tycker den andas för mycket....Leifby....

bradberry: Hörde Andreasson i pausen och det verkar som att PA varitr missnöjd med Danielsson och dennes jobb med målvaktsarbetet och bl.a vill få målvakten och uteförsvaret att kommunicera mera under matcherna. PA och Andreasson satte ju ett bra försvarsspel tillsammans i Malmö, förhoppningsvis lyckas Andreasson göra Ersson lika säker och trygg som Alsenfelt.

Davey85: Ja, det är skitsurt. Riktigt surt. Egen ineffektivitet, ett par målvaktstabbar och en olycksminut där dom får matchen gratis avgör det hela. Tyvärr.
Trots manfall så går Djurgården lite på rus och hörntänder när dom får 3-0 till skänks och får naturligtvis mkt energi av det.
Vi får skylla oss själva som inte har tillräcklig killerinstinkt i första när vi egentligen skulle ha gjort 3 eller 4 mål. Känns som att spelarna i det läget omedvetet känner sig överlägsna och räknar med att det bara är en tidsfråga innan målen börjar trilla in.
Funkar ju inte så, som bekant. 1-0 var iaf hanterbart att kunna hämta sig ifrån och även 2-0, som det kändes. Sen blir trean en rejäl käftsmäll och det är egentligen osannolikt att dom gör 3 mål under en och samma minut, utan att egentligen skapa nånting själva.
Som du säger: känns som en straffspark som vi missar grovt, mot ett för dagen klart sämre lag.

Forsberg 1978: Och lite nya fans...

Ove Myling: Är det inte dags att släppa process-snacket på det här forumet snart.

Uttjatad och riktigt dålig oneliner.

mk: Har under hela 2000-talet varit klubbens problem, att man premierat viktiga positioner till gamla spelare istället för att alltid fokusera på kompetens. Givetvis finns det fördelar med klubbkänsla, men det kan inte vara allt och vara tvunget att finnas på alla positioner.

Timingen får man säga är överraskande (troliga rockaden av målvaktstränare), men samtidigt starkt och vågat med tanke på den svajiga prestationen inledningsvis. SHL är en prestationsverksamhet, och anser ledningen att man inte håller måttet eller har samma syn, då är det bästa att man får gå. Tycker att Ersson, trots sin kapacitet, varit överraskande ojämn i sin prestation. Hoppas han kan hitta tillbaka, det behövs!

Givetvis har den senaste månaden varit tung. Men jag tror inte Peter, med sina tidigare resultat, inte skulle ha kompetens nog att vända på detta till att åtminstone bli ett stabilt topp 6-8 lag. Därför tror jag - oavsett pandemi eller inte - gör rätt i att vara uthållig. Det handlar inte bara om att man ska vara uthållig för att. Men med de meriter Peter har och vad klubben vill då måste det få ta tid, jag är övertygad om att detta vänder!. Det är skillnad när Magnus, Sjödda etc inte presterat. De har inte samma meriter att luta sig mot och då är det givetvis svårare att ha tålamod.

Däremot är jag inte lika övertygad med Sundlöv, har sällan varit imponerad över hans arbete och även om han hade ett svårt utgångsläge så går det kraftigt att ifråga sätta det lag han ställt på banan. Jag hoppas innerligt att Peter och övriga i ledarstaben har mycket att säga till om. Med det ålderstigna och till stora delar, omotiverade lag vi har, så går det inte att spela tempostarkt. Jag hoppas att de juniorer som börjat ta plats behåller sina platser oavsett om vi får tillbaka a-lagsspelare. Man behöver ha balans mellan rutin och ungdomlig entusiasm och fart som jag tycker de bidrar med.

Tycker Brynäs ändå är på rätt väg och det känns som att staben börjar hitta de spelare och formationer som ändå förhoppningsvis ska få laget att hänga kvar i år. Gör vi bara det så borde framtiden kunna vara någorlunda bra!

Skönt med lite islossning och medgång i förra matchen, det var laget värt kan jag tycka :)

Game day - Bra chans för Brynäs att ta sig förbi både HV och Dif.
Det ska bli mycket intressant att se om de kan fortsätta spela som mot Frölunda.

Chanzone: Varför vill du se Honken som mv-tränare? För att han var en grym målvakt och är en schysst kille? Jag tror att vi måste sluta rekrytera folk på de grunderna. Låt Honken börja i typ Almtuna, om han gör ett bra jobb där i några år kan han bli aktuell för Brynäs, inte innan. Självklart kan det vara så att Honken har potential att bli en bra mv-tränare, men han måste ju visa det innan han får ett SHL-jobb och han måste bygga upp en viss erfarenhet från yrket.