1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777749 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Till nått helt annat.. har hört att nån av Andersén eller Alcen har haft samtal med Sundlöv om att vilja sänka sin lön.

Hade några timmar i bilen idag, lyssnade på expressens hockeypodd tror jag. Daniel Widing berättade om guldet 2012. Jag vart fan lite tårögd. Man skulle vilja uppleva nåt liknande igen.

Matchen i lördags var ju fantastisk, jag vågar inte tro att det var vändningen, men fan vad jag njöt.

Sama: Nope, stället vi lirar i nu är snyggast.

Brynäs21:När kommer värvningen? 😉

Visar sig att Röddas mål är det snabbaste någonsin.

bradberry: Beviset....😂🇷🇴
Uppladdat:

500x0-b0bf5141-4ad6-42a9-931e-4b786a1bb10b.jpeg

Får vi Frölunda i finalen blir det en walk in the park.

Jim80: RÖÖDDDDIIIIIN

BratwurstMsenap: Solklart matchstraff tycker jag

Och så blev det. Helt rätt av domaren trots Rogers röda nuna. Inte heller Joel fick bestämma

Forsberg 1978: tack för jinxen på ND😂👍 fixar först friläge och PP, å så nu mål😍

Helt rätt av Desch, inge jävla konståkning dem lirar därute. Har man precis släppt ifrån sig pucken får man fan ta å vara beredd på att ta emot tackling. En skicklig spelare skulle aldrig göra som Rosseli-Olsen gör där... Skämtutvisning!

Dagens laguppställning SDHL och SHL

Ljungkrantz är med från start, me like a lot! 👍

magr: Tror också man ska tänka på den ekonomiska aspekten. Just nu finns bra spelare till rookiekontrakt, men jag tror inte att det finns någon etablerad tränare som är beredd att ta över Brynäs för "rookielön". Det är trots allt ett ganska dåligt tränarjobb och man sätter sitt rykte på spel i en svår omgivning om man tar över dagens Brynäs.

Jag tar ju hellre in 2-3 spelare på rookiekontrakt och behåller PA, istället för att sparka PA och ta in en ny tränare.

Huge: "Om man skulle införa prestationsbaserad lön för det som svamlande hobbytyckare som "Margareta" och "Brynäsare" producerar i form av insändare, så skulle dom inte få nån lön öht.
Snarare betala tillbaka pengar för dravlet dom lyckas skriva.."

Dina liknelser är episka måste jag säga. Sen när får hobbytyckare lön för det dom skriver?

Se det som att dom är inne i en process och att det dom skriver kanske inte är så bra just nu men om ett tiotal år då kommer dom skriva grymma insändare och dessutom har dom nog lärt sig simma vid det laget.

Jag lovade att skriva en bra nyhet efter matchen fick ett samtal av min källa som säger att SUNDLÖV kommer VÄRVA

Lindström: Det jag reagerar på är ju varför han inte tar en TO när Scott, Rödin och gänget är dödströtta och tvingas teka i def zon. Där försvann direkt 20-30 sek i jakten på kvittering. Jag tycker ärligt att PA inte är någon vidare matchcoach.

Lakim1912: Det var nästan oundvikligt att Brynäs skulle ha mer ork och energi än Växjö ju längre matchen pågick. Växjö spelade med 3 kedjor och 5 backar nästan hela matchen. Självklart hade Brynäs ett stort fysiskt övertag, särskilt under andra halvan av matchen. Därför har jag väldigt svårt att imponeras av att Brynäs var spelmässigt bättre i tredje.

Tycker även att det säger mycket om spelarmaterialet när Mannberg, Alcén, Kvist etc är inne på isen när Brynäs jagar kvittering under matchens slutminuter. Realistiskt sett, hur många mål kommer de göra tillsammans den här säsongen? Förmodligen inte ett tvåsiffrigt antal, på 50+ (150+) matcher.

Huge: Nu har jag nog inget större hockeyöga/hockeykunnande, men jag är nog en av dom få (verkar det som) som inte tycker att dagens match var ett fall framåt. Vet att jag var positiv efter premiärförlusten då jag tyckte grunderna såg bra ut.
Här måste jag säga att jag tycker det ser riktigt illa ut atm.
Försvarsspelet ställs inte på några jätteprov idag förutom i första perioden då det är hönsgård. I de två andra tycker jag inte att Växjö skapar några större superchanser.
Men jag köper inte alls PAs prat efter matchen. Tycker inte alls att vi skapar den typen av chanser som det verkar som att PA tycker.
Jag håller helt enkelt inte med varken PA eller några av er här inne. Heta målchanser i min värld finns inte alls där som en del verkar tycka.
Sen tycker jag själva matchen är ganska jämn. Växjö gör en det de behöver - de är inte jättebra, men det räcker för tre poäng.

Rumpelstiltskin: Ja, det är ju Erssons tavla som i stort avgör. Ett typiskt scenario för ett halvstukat lag som vill mkt. Chanser skapas men antingen kommer skotten nån tiondel för sent eller så blir det ett pass för mkt. Ett klart steg framåt både i spelet överlag och när det gäller att hålla sig på isen.
Nya tag, nu tar vi ett proppmätt Frölunda på lördag istället.

Ett klart steg i rätt riktning, Brynäs förtjänade att vinna idag. Växjö vinner på ett turligt mål som ersson ska ha.

{9175}: Det är väldigt värdefullt med dina insidertips

{9179}: För sakens skull, my comments:

Oskar Dansk - nej, aldrig gillat honom

Adam Reiderborn - hade varit en bra ersättare till Ersson, och syrran hade ju varit en förstärkning till damlaget också. men tror han går för bra i KHL.

Jonas Johansson - Tror han är för nära NHL för att återvända.

Mattias Nörstebö - ett bra och billigt alternativ, om han är relativt skadefri denna säsongen. Spännande att han fick C:et av Hedberg.

Helge Grans - Vore en fin värvning om han lämnar Malmö.

Malte Strömwall - Går för bra i KHL för att komma hit.

Marcus Nilsson - Lär föredra en annan typ av kaffe.

Martin Mellberg - Värd att scouta noga resten av säsongen. Sundlöv får väl försöka smyga in i hallen nere i Uppsala.

Johan Persson - för gammal.

Måns Lindbäck - spännande spelare, kanske behöver 1 år till i HA dock.

Jonathan Dahlén - Jobbig dragkamp, men Sundlöv måste självklart försöka spänna musklerna.

Michael Haga - En personlig favorit som vore bra att få in, bra fart.

Ludvig Rensfeldt - Alltid gillat Ludde men vi behöver snabbare spelare framåt som komplement till alla sega gubbar.

{9179}:

Haha du driver med oss eller?
1) Du radar alltså upp 40 bra spelare som Sundlöv enligt dig vill värva? (Vem som helst kan räkna ut att han vill ha de spelarna)

2) Sen skriver du vilka Sundlöv vill göra sig av med genom att skriva de som underpresterar i Brynäs...(Det kan ju vem som helst räkna ut)

3 Till sist skriver du vilka som sitter säkert i Brynäs (de bra och de som nyligen skrivit på för klubben)

Tror du på allvar att vi ska tro på att du har koll på vad Sundlöv tycker om dessa 60 spelarna?
Näe, dags att chilla lite nu PettisBif för detta var nog de mest patetiska och falska inlägg jag läst.

Juste, enligt mina källor så är Sundlöv intresserad av att Bäckis kommer hem till Brynäs igen.

{9175}: Haha, det blir mer och mer uppenbart att det är pettisbif som skriver. Båda kontona uttrycker sig på exakt samma sätt. Båda kontona ska komma med avslöjanden. När folk sen ifrågasätter källorna blir båda kontona kränkta och hotar med att sluta på forumet.

Huge: Ja, det kanske är orealistiskt att tro att högt rankade yrkesmän som dessutom har förhandlat sig till skyhöga löner behöver utbildas i många månader för att få kompetens att utföra det jobb de anställts för att utföra. Jag kan förstå att en människa som inte har körkort måste utbildas en längre tid innan man kan tillåtas köra buss i rusningstrafik. Men dessa individer påstås ju ha hög kompetens inom sitt yrke, då borde den eventuella vidareutbildning som krävs för att prestera i ett nytt lag vara avklarad nu.

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
{8975}: Men är Rödin och Scott klassspelare?
Dom var det för ett par sen ja.
Men är man det nu? Är Rödin vår kapten?
Visa det då. Inte genom att ta en otroligt dum avstängning på 4 matcher.
Varför frontar inte Rödin inför pressen?
Scott igår.
Får en utvisning pga delaying the game.
Trots att han vet att laget fått en tillsägelse innan.
Malmö gör mål på den..

Ledande spelare gör fanimej inte så!
Sen skiter jag i vem det är!!

Byt kapten tills han visat att han vill vara det..

mattiask: Ja, truppen är sannerligen medioker.
Har vi dessutom i snitt den långsammaste truppen så känns det märkligt att vi ska ligga på och stressa och pressa när det bevisligen leder till superfarliga kontringar och mängder med frilägen. Vi borde istället satsa på att få ner tempot i matcherna och hitta ett spelsätt som passar just den här upplagan. Det känns som om ledningen har valt en sista väg med Andersson och hans hockeyfilosofi, satsar stenhårt på den och att det får ta tid. Men de tar ingen hänsyn till att truppen inte alls har verktygen för att spela den hockeyn.

Nu måste vi hitta ett sätt att börja vinna matcher istället. Det handlar om klubbens existens.
Vi får lägga den fina Fart-fantasi-teknikhockeyn som ska vara Brynäs signum på hyllan ett tag nu.

KulaShaker: Helt likgiltig ifall Berglund spelar nästa match eller ej. Har stundtals sett ut som en sömngångare på isen....

Rödin1912: Relevant fråga! Jag utgår från att nån journalist med Brynäs som bevakningsområde intervjuar domare, förbund och SHL om det här.

Huge: Lägg ner nu snälla!!

Äh kom igen nu! Vem försöker vi att lura? Alla vet ju att ishockey-verksamheten är sekundär i välgörenhetsorganisationen Brynäs Idrottsförening.

Spännande att se om Cahling & "En bra start"-gänget hittar på något samhällsnyttigt nu i helgen. Gärna med en cool hashtag om "Den rena dräkten".

Spelar Brynäs mot världsmästarna eller jumbon i shl ?

Brynäsgubbe: Fast nu möter vi ju ett lag som är desperat efter poäng. I såna matcher ska vi egentligen inte heller gnälla om det inte blir några pinnar...
Det går alltid att hitta bortförklaringar vettu 👍
Fråga Huge.
Hela Gästrikland, inklusive truppen, vet att Brynäs är inne i en process som kan ta flera säsonger att genomföra. Då blir ju inte pressen särkilt stor att prestera för spelarna heller.
Man kan säga att Brynäs, till skillnad från föregående säsonger, har hittat en legitim ursäkt till varför det ser ut som skit på banan.
Smart.

Skrubben: Ja, BZ påbörjade, sen kom Dacke in med sina livstidskontrakt och Sundlöv har på något konstigt sätt bokstavligen värvat samma spelare som fanns på hans radar redan runt 2012.

Forsberg 1978: Ersson har räddat 3 frilägen ikväll, plus en hel del annat. Han har varit kanonbra. Hade kunnat vart 9-1 utan honom.

Blir kul att kolla in Gunler. Går in i 3:e med Sall & Kvist.

{7981}: Att inte förra säsongens succékedja Rödin-Scott- Danielsson får lira ihop är en gåta.

Davey85: Detta är en riktig klassiker.

bradberry: Lyssnade på podden nu. Tror dom underskattar Gunler rejält. Skulle förvåna mig mycket om Gunler inte får istid i PP#2 och en hel del även i 5 mot 5. Känns orealistiskt att ta in en spelare i detta läge och knappt ge istid.

Bra med ungdom in. Som jag sagt ett antal ggr här på forumet. Dagens stjärnor är inte morgondagens. Apropå långtidsplaner. Inte fel heller att Gunler har Brooklyn Tigers UHF som moderklubb. Kan ligga nåt utomjordiskt i det.

Wesley: Han är ju betydligt bättre än typ halva vår forwardsbesättning. I mitt tycke är det intressanta med denna värvning att det tyder på att Brynäs har fått signaler om att ligan inte kommer stängas. Annars skulle man aldrig dra på sig mer kostnader nu när man samtidigt skär ner på kansliet och sänker spelarlöner.

Huge: Sen har vi ju 13 SM-guld också. Hur fasen kan läktarcoachen Arlbrandt bortse från det när han utnämner Brynäs till årets flopp i SHL?? Detta trots att han vet att vi har ny tränare. Vet han ingenting om ”Processen”?? Jäkla amatörer. Allt går ju enligt plan.

Huge: "Du menar att Berglund har varit en dunderflopp bara för att DU tycker det?"

Vågar nog hävda att Skrubben är långt ifrån den enda som tycker det. Det faktum att han inte heller fick spela mot Örebro tyder väl också på att Peter och tränarstaben inte heller är extremt nöjda med honom.

Huge: Självklart måste man försöka kapa utgifterna nu. Som jag skrev, både Alcén och K Berglund bör erbjudas dealer, så inte bara en back. Brynäs har många backar som är bättre än Berglund och Hedberg har kommer att växa med förtroende. Självklart är Berglund en flopp hittills, han har ju knappast uträttat det han värvades för. Hans kännetecken hittills är att vara osynlig, ha värdelös corsi och ta utvisningar när laget redan spelar boxplay. Han har inte varit den stabila, smarta och skridskostarka backen som han värvades för att vara. Däremote har han varit bra i boxplay, när han inte har tagit utvisningar där dvs. Tycker även det skulle skicka bra signaler att skeppa några av dessa underpresterade rutinerade pjäser, precis som Boork gjorde för några år sedan.

{8399}:
Jag ser ofta på Luleås matcher när Brynäs inte spelar och Noel är en spelare jag ofta lagt märke till. Snabb, stor, avig med bra skott. Gör ofta det oväntade. Bra storlek och ålder. Skulle kunna bli en bra injektion till en 2a/3e kedja nu när Adam P är borta.

Kulltorp: Det handlar inte bara om publiken. Många inom hockeyn har haft eller är just nu drabbade av corona och Tegnell har särskilt pekat ut hockeyn som ett problemområde. Det är väldigt uppenbart att det sprids mer inom hockeyn än inom fotbollen. Många SHL-matcher har redan flyttats. Brynäs har inte ens blivit drabbade av corona själva men har ändå haft flera flyttade matcher. Det är inte sportsligt rättvist att en drabbad klubb som Linköping ska spela hur många matcher som helst på kort tid medan andra kan ha ett mer normalt spelschema. Det är heller inte rimligt att en pandemi kan avgöra utgången i kvalmatcher där även många civila jobb står på spel. Om fotbollen hade haft lika stora problem som hockeyn så tror jag att Allsvenskan hade stängs. Och om Timrå hade spelat i SHL tror jag att du hade haft en helt annan syn på saken.

Jag kan verkligen rekommendera att bli privatpartner om man har ekonomiska förutsättningar till det. Har precis lyssnat på Kevin och Campese. Informativt och bra. Ju fler som är med desto bättre förutsättningar att överleva som förening. Det är riktigt tuffa tider.

Huge: Anderssons förutsättningar måste väl ändå anses som överlägsna jämfört med Filanders? Resurser generellt och spelarmaterial i synnerhet.

Blå grottan: Ja, hoppas verkligen det. Annars är det nog Brynäs, Malmö och Linköping som får slåss om 12:e platsen, nu när Oskars seglat ifrån avskrädet i bottenträsket.
Det skulle vara sån oerhörd lättnad om de bara kunde stänga ner nu så man kan släppa den här skitsäsongen och skjuta upp eländet till nästa säsong startar istället.

Ove Myling: Och när man vaknar upp efter en usel insats och läser härinne så tänkar man på den där serien som just nu går på SVT om förskolebarn och hur dom agerar/reagerar när nåt inte gått som man själv hade hoppats och trott på...