1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777748 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Jim80: Det bästa med att komma till jobbet imorn och möta Leksingen som jag jobbar med är att jag FAKTISKT har släppt hur det går för Brynäs.

Man mår så mycket bättre när man släppt skiten.

Man har en spelare som Rödin, och sätter honom med en 4de center och hoppas på att han ska kunna leda laget till vinst.
Snacka om att man själv internt har lyckas plocka bort honom från matchen via idiotisk coachning.Sedan backarna kan inte vända spelet utan tar idiotiska beslut, vi har ingen lyckad modell för att komma in i anfallszon. Vi har spelare som inte passar pucken, eller inte kan passa den.

Egentligen har vi inte ens ett anfallsspel som fungerar - när det ser som bäst ut lyckas vi vinna och hålla pucken kvar i anfallszon.

spolaisen: det är så jävla dåligt att man börjar misstänka matchfixning
Absolut ingen är bra , absolut allt görs fel !

Men nu börjar jakten ! 👍, det är vi mot shl nu som alcen sa .. javisst great

Ni får tänka på att denna förlust kan ursäktas med att Oskarshamn kommer till denna match med väldigt bra självförtroende till följd av deras 16 raka vinst... nä vänta, så var det ju inte...

På papperet skiljer det ungefär en division mellan lagen till Brynäs fördel... Spelet på isen säger liten fördel Oskarshamn...

Med andra ord är det FEL på Brynäs spelsystem alternativt mentala kapacitet... Eller både och... Bevittnar ett lag som slagit rekord med 16 raka förluster i SHL föra spelet mot Brynäs och ganska komfortabelt leder med 3-1...Jag börjar tröttna på det här. Ber om ursäkt för negativt dravel men jag börjar kraftigt tröttna ur. Har fingret på avstängningsknappen... Vill lägga ner hela skiten! Ge mig ett annat lag att hålla på! Vill inget hellre än överge denna skit men det har hittills inte gått... Av kärlek gissar jag...(?) Förbannad, less, besviken, frustrerad... Tack Brynäs!

Matchdag!! Underbart, härligt, kul, inspirerande!

spolaisen: Tror alla är medvetna om att Andrén släpper för många och dåliga returer. Problemet är nog att Brynäs knappt tränar för tillfället. Peter Andersson sa att man hade gjort 3 träningar på 21 dagar eller nåt efter Lekandsmatchen. Då är det svårt för Andreasson att uträtta mirakel med målvakterna på träning.

Blå grottan: Tror Brynäs skulle behöva en bred trupp och kanske rotera lite. Våga ställ över typ Rödin eller Bulan om de visar tendenser till förslitningsskador etc. Med Gunler och Kvist får vi en hygglig bredd i anfallsväg. Tror även det är helt rätt att rotera målvakterna som man gör, även om Ersson är bättre än Andrén. Det har varit tydligt under säsongen att Ersson inte klarar av att matchas hårt.

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
majk: Brynäs åkte ur1945 och även två gånger på 50-talet. Gick upp säsongen 1960/61 och har sedan dess spelat samtliga säsonger i högsta serien utan att åka ur. Förvisso har vi varit nån vända i kvalserie men klarat oss kvar. Slå detta rekord den som kan!

...nåväl... Form är en färskvara. Jag ser framför mig hur vi blir 10:a, slår ut ett haussat Leksand i åttondelen... Ordningen därmed återställd...👍😃

spolaisen: Fast hur ska man kunna kommentera gårdagens tillställning utan att hylla Leksands spel och såga Brynäs dito...? En kommentator ska väl skildra händelserna på isen. Det vi såg igår var som en försäsongsmatch mellan ett SHL-lag och ett division 1-lag. Jag kan tänka mig att det skulle kunna se ut så där om Brynäs mötte....säg Strömsbro på försäsongen... Nu sköt Leksand mycket utifrån men puckinnehav, närkamper och beslutsamhet skilde flera divisioner i nivå. Jag är av den bestämda uppfattningen att Leksand INTE är så bra som matchen gav sken av. Med andra ord var det Brynäs oförmåga och passivitet som gjorde Leksand bättre igår.., En pinsam tillställning som svider extra för oss med brynäshjärta då Leksand är en rival vi gärna ser som lillebror... Men Brynäshjärta kan ju inte tillskrivas hela A-truppen, det blev extra tydligt igår...

Ständig: Ja, jag fattar att det är befogat att kritisera spelare när de inte levererar, men det finns en tendens hos vissa personer att alltid såga Bulan. Även när han faktiskt levererar. Och den här teorin om att han skulle må dåligt i Brynäs finns det ju noll belägg för, att han mådde dåligt när han blev ofrivilligt trejdad till Buffalo betyder på intet sätt att han skulle må dåligt bland släkt och vänner i Gävle.

Anders Berg: Ja vad säger vi...?

Kvalificerat skitsnack säger jag. Andrén är bättre än många, Felix bla... Berglund är bra, har pondus, skott, ledaregenskaper och fysik.... Han kommer varva upp. Har gjort två bra matcher innan denna. Idag kom ju hela laget fel in i grejerna så svårt för Berglund att fixa biffen på egen hand... Sen har han en spelstil med sin storlek, som ser långsam ut... Han har inte explosivitet som sitt adelsmärke utan snarare driv och fysik...

SWEATT: man kan ju enkelt säga att Leksands första kedja pissade på våran. Alltså cehlik är ju på en annan planet än p Berglund som ska vara våran stjärna.

Brynäs ser ofta så trötta ut, har dem kört någon sommarträning alls...

Peja: Det enda vi kan ta med oss från denna match är att vi tog in en pinne på HV, LHC och Oskarshamn...

mattias - 74: Hur många gånger ska du informera oss om att du inte skriver mer här ikväll?

mattiask: Berg delar väl dessutom ut första slaget? Sallinen måste ju försvara sig.

Zappaholic: Såg dessutom i efterhand att Berg delar ut en skalle som han tyvärr lyckas dölja rätt bra. Han gör den samtidigt som Sallinen drar i honom. Därav så blir inte skallen så ful och medveten som den faktiskt är.
Med facit i hand så pudlar jag. Obegripligt att Sallinen får mer än Berg, och som sagt - obegripligt att Berg inte i efterhand får ett matchstraff (för domarna får väl kolla jumbon)?
Lär ju iofs bli avstängd för det i efterhand!

Den där jävla Berg ska bäras ut!

Tummar hålls för Brynäsvinst i dag. Har ca. 40 minuter till Tegera Arena, men sätter inte min fot där...

Kardan Axle: Har ofta tyckt Leksingar varit okej att diskutera hockey med, men du drar verkligen ner era supportrars rykte. Du får gärna krypa tillbaka till erat forum om du tänker fortsätta att bara vara dryg och tillföra 0

Sv: 4 guld på 10 år
Kardan Axle: och det verkar ni inte ha lärt er trots ni har varit ur x antal gånger! Stoppa in nappen igen och somna om!

Jalapeno: Det kanske mer är själva faktumet att du överhuvudtaget överväger att besöka ett Brynäsforum samma kväll som Leksand har vunnit en match mot ett annat lag. Det är nog inte särskilt många Brynäsare som besöker Leksandsforum ikväll.

mattias - 74: ”Grattis till segern mot Sveriges vidrigaste hockeylag”

Näst vidrigaste efter Leksand då förstås.

{2064}: Ölund!!!!!!

Och två poäng på Billins. Fin start av honom och Harper.

Blå grottan: Billins har imponerat helt klart!

{9179}: Tycker du är väl hård mot Hedberg. Han är ju riktigt skarp i det offensiva. Grym senast och tycker han varit bra idag med. Fin aktion innan Ölunds mål...

Zappaholic: andra kedjan har varit särklass bäst . Harper har kommit in bra i den ,

Alfred : Spännande med K. Berglund i förstafemman? Lite väl spännande för min smak....

{8399}: "Chad e klar!"

Supportern: får ingman lite självförtroende så har vi nästa storback där.

Forsberg 1978: Payback för sist Malmö!

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
FRÅN KARANTÄNSOFFAN

Alfred : Skriv nytt 3 års kontrakt med Alcén.

Mäktigt att se Berglund. Vilken pondus.

munkas: Ska man våga kolla ikväll?
Fan vet.
Likförbannat så är man ju där 19.00..

FORZA BRYNÄS ❤❤❤

Game Day...... nyper mig i armen 🥴

Bergqvist : När presenteras Ty Rattie som du påstått är på ingång då? Med tanke på att du skjuter ner andras påstådda rykten?

”Chad billins och ty rattie in”
Detta har du tidigare skrivit samt tagit bort ett inlägg som jag tidigare svarat på, angående att du påstått att Rattie är klar för oss?

{7981}: oj, oj Söderström är bra och även Gunler.

Treklövern1912: No money? En del insatta journalister menar att Brynäs har typ fjärde störst spelarbudget i hela SHL.

Forsberg 1978: Om jag vore du skulle jag nog satsa på Apple TV. Riktigt smidigt att samla apparna som man använder på ett ställe, Netflix, Cmore, Viaplay, HBO, youtube, Disney +, m.m.
Det stinker bra kvalitet av den!
Sen är det mycket lättare att kasta ut den där lilla svarta pucken genom fönstret än hela TV:n när motståndarna gör 5-0 sent in i första perioden..👍

Vi har en pandemi som gör att sjukvården kanske inte klarar av sitt uppdrag. Därför löd uppmaningen: Ställ in. Avstå. Åk inte. Många följer detta. Andra inte. Vilka av dessa kategorier bidrar mest till ökningen av smittan. Och måste man åka till fjällen och bryta benen. Nej. Dumt.

Huge: Hahaha,.. Huge din rackare, du kan bättre än så. En etablerad och erfaren coach/sportchef borde ha bättre känsla i fall den nyblivna senioren kommer kunna leverera poäng.
Du är väldigt ”duktig” på att försvara det mesta man gör inom föreningen. Hur kan du då försvara Alcéns och exempelvis Mannbergs kontrakt?

Chanzone: Sundlöv ut, Billins in kanske?

{7981}: Tänk på spelarna som vi har adderat relativt sent till den här truppen. Patrik Berglund, Bertilsson, Gunler, Harper och nu Billins. Dessutom ett genombrott av Kvist. Tycker det är bra spelare som Sundlöv tar in nu.

Costanza: Ni får passa er för hocketettan.Glöm inte att anmäla er till Melodifestivalen också.😆

{8399}: Mer tragedi än parodi, eller pandemi. Varför spela dessa internationella turneringar. Känns respektlöst!

xxx BIF xxx: Vi är just nu enda laget i SHL som snittar mindre än 1 poäng/match. Vi får se vilka lag vi kan jaga ikapp...

Vi kan gå ut hårt med 0 pinnar borta mot Fbk på annandagen, sen ökar vi 👍

Det är bara att konstatera att Covid och stängd serie är det enda som kan rädda oss.

Skrubben: Att värva en defensiv back för så stora summor trots att vi redan hade flera liknande typer i truppen, för att sedan inte ersätta Gunderson ordentligt utan chansa på ett par allsvenska backar, ja det är så dumt att jag inte vet vad jag ska ta vägen. Att vi sedan gjort mer eller mindre samma misstag sommaren efter gör ju inte saken bättre.

Supportern: Jag tycker att man borde ha som princip att bara skriva längre kontrakt med spetsspelare och aldrig kontraktera spelare längre än 1 år efter ~32 fyllda.. Om man spelar i 3/4-linan ska man inte ha ett långt kontrakt, då är man väldigt utbytbar och ska spela för ett nytt kontrakt varje säsong. Undantaget om man är junior, självklart skulle det vara rimligt att signa 2 år med typ Kvist nu. Är det nån dom tror att det hade blivit budkrig med andra SHL-klubbar om Brynäs hade signat 1 år med Mannberg och Alcén, och mot förmodan velat behålla dom efter det?