1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777783 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Scott är för bra för det här laget.

Jag rekomenderar “Fimpens resa säsong 2”, nu med Brynäs på tur. Kanske lite roligt att se så här i deppiga hockeytider. Jag gillar “Fimpen”, fast han är Djurgårdare och tycker hans resor sprider värme och mycket glädje.

Brynäs del 1:
m.youtube.com/watch?v=z5H16sokLHA

Brynäs del 2:
m.youtube.com/watch?v=ZMuu6h44cHE

Något jag först missade i Abris artikel om Berglund var detta:
”Och räkna med stora förändringar i spelartruppen. Åtta spelare har utgående kontrakt och ytterligare några kontraktsbundna spelare kan tvingas lämna. ”

Borde innebära att han hört nåt om att kontrakt kommer brytas.

{8399}: Har enorm respekt för Andreas Dackell och hans prestationer i Brynäs som spelare, men hans roll som "ledare" i dagens Brynäs känns väldigt oseriöst och behövs ses över för kommande år.

{8399}: Har också funderat på vad det är för hittepå tjänst Dacke har nu ? Som bara kostar massa slantar .

"– Vi hade fem namn på en bruttolista, plus ett sjätte inom en parantes som var ett önsketänkande för mig och styrelsen. Listan bantades till två namn och till slut var vi ändå tvungna att fråga parantesen om det inte var han trots allt, säger Brynäs klubbdirektör Michael Campese."

Man undrar ju lite vilka de övriga fem var...

Tigerhjärta: Nej, två svindyra målvakter och resten Boforsare, är planen...

mattias - 74: Skadeglädje! Bengtzen har alltså nu påbörjat operation sätta Örebro ekonomiskt i skiten, härligt!

Örebros budgetsatsning med den billigaste truppen fortsätter.
Eller?

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
Orkar inte längre med det här.

Brynäs missar sin satta målsättning i år igen... kasst lagbygge rakt igenom. Dom enda värvningarna som varit bra är Rödda, Scott, Molin och Ersson. Resten kan dom kasta åt helvete.
Bra Dacke och Campese att ni slarvade bort 1 säsong till..
Sunken&Honken blev kvar, Molin gör något han inte vill, förlängningarna av Asklöf, Alcén, Sallinen, Mannberg (i år) är rent av bedrövliga!! Värvningarna då... Z en blivande målkung hahaha Linde topp 4 back.. haha ja med den åkningen. Persson ser ut som Viitakoski. Och han skrev vi ytterligare 1 år med.. Sigalet flopp, Desch flopp, Ölund flopp, Söderström lyckas inte gå samma resa som Nisse Lundqvist, Rohdin och Blomman ta ert förnuft till fånga och kliv ner i Allsvenskan. Har vi Solem och Westfält kvar nästa år.. har dom gjort 5 poäng tillsammans i år i Allsvenskan.. Andersén mer proppmätt än ifjol. Bryt!
Vad var meningen med att släppa Adam B. PP 2 FEMMAN hittade ingenting sen han lämnade. SÅ JÄVLA SPYLESS PÅ HOCKEY!!!! Och då har jag inte ens nämt domar idioterna och det förbannade referensrummet.

Publiken sviker i årets viktigaste match.. har föfan nyss varit löning. Rutten, knäpptyst hall. KK blev kostsamt..

Gör om gör rätt!!!!!! ORDENTLIGT! KICKA Dacke låt Ove vare spelarutvecklare. Bort med Honken. In med en helt utomstående tränartrio.

Annars kan dom lägga ner verksamheten!!! PISS

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
{8399}: Nu hoppas jag att ni matat grabbarna me kätting så att dom skiter taggtråd o stoppar köpsjö!!!
Kom igen nurå Brynäs o visa hjärta!!!! FORZA!!!!!👊👍👊👍👊

Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
Gaaaaameeee Daaaay!

Upp till bevis idag, 3 poäng är ett måste ikväll! Tyvärr är sådana här matcher dödsdömda för Brynäs så stor risk att laget rasar ihop (igen)!
Ber till högre makter för vinst!!!

Lite intressant info från AB - snyggt jobbat av "den jävla amatörföreningen" eller vad det nu brukar heta i gamnackarnas värld..... ;-)

Svårt att veta vad jag ska säga om Peter Andersson.

Å ena sidan hade jag velat se en ung, nytänkade tränare som hade kunnat bli Brynäs egen Sam Hallam. Typ Lundskog som Skellefteå verkligen ville ha men fick nobben av. Ett sånt namn hade varit spännande inför framtiden. Nu har jag ingen stenkoll på vad han förespråkar för hockey, men i och med att han varit ass i Frölunda bör han ju inte stå för nån brunkarhockey i alla fall.

Å andra sidan tänker jag på det Campese sa i januari att Brynäs behöver bryta strukturer i spelargruppen. Sundlöv o co. kanske helt enkelt har bestämt sig för att nu jäklar ska det komma in nån som rör runt i grytan. Och vid närmare eftertanke var det en sån coach Rödin sa i Betssons podcast att han föredrar. En detaljstyrande coach som sätter upp exakt på centimetern var spelarna ska befinna sig ute på isen. Orosmolnet med Peter Andersson är dock att dom skickliga spelarna har svårt att lyckas i hans system. Vad tänker en spelare som Björk när han får reda på detta rykte?

Jag ska inte slå fast att detta är helt galet gjort av Sundlöv. Mycket möjligt att han gjort analysen att den slappa kulturen som funnits i Brynäs sedan Bulan lämnade är inget som man blir av med på en handvändning. Andersson kanske kan komma in och köra sitt race 2 säsonger, stadga upp föreningen, och sedan kan vi ta in en ny coach, med en mer spelförande filosofi? Det kanske hade varit för naivt att tro att en Lundskog eller en Paananen i Västerås hade kunnat komma in i det läge Brynäs befinner sig nu.

{8399}: Det är såklart subjektivt vad som attraktivt, men Malmö och Andersson är känd för en brunkhockey där lirarna oftast blir bänkade i förmån för "brunkarna". En av anledningarna till att Molin och Komarek fick lämna, samtidigt som Meyer har haft det tufft.

Effektiv tränare när det handlar om att få ut allting ur en trupp, men något finlir kan man inte förvänta sig.

{8487}: Underligt val även om den svenska tränarmarknaden är begränsad. Passar inte alls in i föreningens vision om attraktiv hockey..

Herregud vilken underbar seger! Många gnäller på domarna här, visst matchstraffet på Scott är löjlig men på många andra utv får vi skylla oss själva. Rödins crosschecking och Anderséns överdrivna reaktion (älskar ändå när man står upp för vår målvakt) är riktigt onödiga aktioner från vårt håll. Oavsett, grymt viktigt med två poäng och 10/10 till alla brynäsare på plats idag, det värmer när vi sluter upp såhär på bortaplan!

Mattson: Fantastiskt. 45p nu. Han kan fan gå för 50 i år.

Grymt starkt att fixa 2 poäng trots att motståndarlaget hade 6 man på plan i hela matchen.
Forza Brynäs 🖤💛❤️

Zappaholic: JAAAAAAAA!!!

Nu har vi gett oss själva chansen mot Växjö på tisdag! Dessutom är vi klara för SHL 20/21!!!! (jag räknar kallt med detta)

lapad: RÄDDNING AV JOCKE

MEN KAN VI SLUTA SLÄPPA IN MÅL DIREKT EFTER VI HAR GJORT ETT??? VARJE JÄÄÄVLA GÅNG. SÅ SATANS TRÖTT PÅ DETTA

bradberry: Det är helt sjukt att det där är ett matchstraff. Kan va det sämsta jag någonsin sett bedömningsmässigt.

Lindström: SÅ JÄVLA RÄTTVIST!!!!!!!

Sv: Brynäs - Skellefteå 2020-02-27
Sportnisse: Vi är ju inte bättre. Har det tagit 45 omgångar att förstå för en del?

Man kan inte sitta och beklaga sig över hur kass truppen och spelet är och sen sitta och tro att vi ska vinna allt. Jättekonstigt resonemang.

Sv: Brynäs - Skellefteå 2020-02-27
Tycker desh fira målet för dåligt.. måste vara osämja i laget......

obs ironi

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-02-25
Fega jävla domarjävel

Är det bara jag, eller screenar Brynäs backar inte egen målvakt sen dess att Molin tagit över?

Vet att jag såg Ersson upprörd ett antal ggr då han var tvärskymd av egen spelare.

Brynäs verkar ha fått bukt med den problematiken i mina ögon.

S.Ersson under M Sundquist : 88,95%
S.Ersson under O Molin : 91,06%

Tycker att Ersson inger ett helt annat lugn och trygghet sen dess att Molin tagit över.
Samuel E gör det fantastiskt bra, där kan man snacka om bang for the buck.

Utan den där huvudtacklingen på Bertilsson av frölundaspelaren
i semifinalerna, så hade vi vunnit guld ändå. Med de målvakter vi hade.

{8399}: Svarar dig som jag säger till alla på jobbet när detta ”problem” kommer upp.

Den som säger att han bestämmer hemma.
Han ljuger.
Finns ingen man som bestämmer, att så är det, om inte kvinnan är med.

Såna tofflar är vi väl alla😂😂

Lindström: Helt galet att vi får spela BP. Domaren missar helt upphovet till slagsmålet. Hade Ölund legat kvar lite till hade Lasu åkt på GP och lång avstängning. Gillar inte heller crosscheckingen på Rödin efter Rodins mål. Oerhört vårdslöst spel av Friberg.

Sv: Brynäs IF- Frölunda 2020-02-22
Vilken liten fjant friberg är

ellis: Man behöver hitta guldkorn ur Allsvenskan som är med och bidrar. Här har väl Sundlöv ett ganska bra trackrecord när det gäller att värva billigt och bra.

Jag hörde på Hockeypuls podd idag med BZ.
Skönt besked för Brynäs dam iaf. BZ ska ha hand om ungdomslagen och satsningen på att starta flick och Dam satsning i Örebro.

Kommer nog bli skitbra😂😂

xxx BIF xxx: Jo, han har sämsta Corsi i Växjö inte bara bland backarna, utan av samtliga spelare i laget enligt SHLs egna statistik med 43,75. Däremot får du göra dina egna bedömningar kring hans prestation, men statistiken överensstämmer inte med den slutsatsen.

Sv: Brynäs - Linköping 2020-02-18
munkas: Klart vi ska, Den har ju varit storstilad, säsongen... Själv är jag av uppfattningen, i motsats till en och annan här inne, att det sämsta Brynäs kan göra nu i en utvärdering av denna säsongen är att skylla debaclet på Sundqvist och liksom helt "gömma sig" bakom en sån förklaring. Vi har helt enkelt haft ett för dåligt lag ute på isen, inte en tillräckligt bra spelartrupp.

Sv: Brynäs - Linköping 2020-02-18
ellis: Tror att Brynäs klubbledning har varit väldigt konsekventa med en sak och det är att överskatta sina egna spelare. Ett exempel är förstakedjan vid silversäsongen där många inklusive klubbledningen trodde Jesper Jensen var en förstacenter när han i själva verket levde mycket på framförallt Lindblom. Alla de här feta kontrakten på spelare som inte är värda pengarna har också gjort att Brynäs inte kunnat signa tillräckligt många "riktiga" spetsspelare.

Ju fler feta kontrakt som går ut, ju mer pengar frigörs till truppförbättringar. Vet att många inte litar på Sundlöv, men det är nog nästan omöjligt att få mindre för pengarna än vad Brynäs får just nu.

Peja: Ni är heta i toppen av poängligan med er grymma förstakedja men detta är också "vasst"!

Ordinarie skadefria forwards med minst poäng:
(40+ matcher)

1. Joachim Rohdin (1+1) 2p
2. Johan Alcén (1+3) 4p
3. Erik Andersson (2+3) 5p
4. John Dahlström (2+5) 7p
5. Carl Persson (4+3) 7p
6. Christoffer Forsberg (3+5) 8p
7. Jacob Blomqvist (6+2) 8p

Sv: Bäckis vill hem
{8399}:
Alla har sin rätt att ha en alldeles egen uppfattning om sin tillvaro och sitt liv, så och Bäckis.
Kan ändå inte låta bli att känna en besvikelse när Bäckis uppenbart värderar allt annat som viktigare än att ge Brynäs ett par år med en någorlunda fräsch och spelsugen kropp... han gör som han vill såklart, men jag hade nog räknat hem honom som en av de självklara "hemvändarna".

Men det trodde jag om Sedinarna också.

Sv: Färjestad - Brynäs 2020-02-15
Anders Berg: Jovisst... så kanske ni som lyssnade på en nyreggad användare som kallade sig poppandepopcorn också kan förklara er varför ni i allsin dar tog det seriöst?

Huge: ” Om du sen tror att kritik mot en domares beslut måste innebära att man därmed själv anser sig kunna göra ett bättre jobb än denne domare så är det ju en skrattretande slutsats du drar.”

Men när jag kritiserar yrkesmän i Brynäs skriver du ju alltid att jag tror att jag kan göra ett bättre jobb själv.

Apropå skrattretande slutsatser.

Jag måste bara flika in med en liten hyllning av Samuel Ersson i målet. 🙂

Tycker han går från klarhet till klarhet, och igår gav han Brynäs chansen att ta poäng länge, innan han fick kapitulera (helt förståeligt)

På 5 senaste matcherna har han 92,2%
Samt 94,92% vid 5mot5 med 118 skott mot sig (flest av alla målvakterna)

Riktigt kul att se Ersson i målet, där han är given 1a målvakt.
Ska bli väldigt spännande att följa Erssons utveckling.

Forsberg 1978: Sundlövs sena värvningar gjorde ju båda målen igår. Gjorde två sena värvningar mål för något annat lag i den senaste omgången?

Tycker också att Dackell gjorde ett dåligt jobb med sina rekryteringar inför säsongen men Sundlöv har ju hittat dugliga spelare på en mycket begränsad marknad. Molin, Persson och Björk är spelare som man kan bygga vidare med.

Tycker personligen att Dackell borde ha ersatt Boqvist inför säsongen, i ett tidigt skede, att det skulle gå i ett sent skede när ett guldjagande Färjestad tar in Emil Forslund trodde jag aldrig på. Förhoppningsvis lär sig Brynäs något av detta - det är ju fullt möjligt att det blir ett likadant scenario med Söderström nästa säsong.

Zappaholic: Sören Persson borta är oftast ett för stort handikapp SHLs överlägset största hemmadomare. Hur kan den karln se sig i spegeln?

Forsberg 1978: Avskyr att vi inte har någon riktigt jävla gris kvar längre, Granis hade fan skickat halva FBK till månen om domaren hållt på såhär när han var med. Både spelare och ledare lägger sig platta och tar det. Vidrigt.

Forsberg 1978: hat, jag känner bara har, jag skulle fan bomba sönder hela jävla Karlstad om jag hade möjligheten, med domarna kvar i stan ska tilläggas.

FBK kan dra åt helvete. Jävla pisslag.

Såg ni yxhugget på Rödin så han tappade klubban? HUR I HELVETE KAN DE BLUNDA FÖR DEN? Å sen PP för Färjestad!!!! Så jävla fega uslingar till domare...

FBK publiken haha hahaha jävla inavel...