1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777784 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Färjestad - Brynäs 2020-02-15
Chanzone: Tror vi har fördel av att matchen börjar 20:00. Brynäsarna gillar ju att hålla igång sent på helgerna...

Sv: Värvningsbomb
Zappaholic: håller med ... men det skulle ju kunna finnas en riktigt bra spelare som är villig att skriva kontrakt över nästa säsong också. Den spelaren vore välkommen. Jag är lite nyfiken på hur typ Anton Wedin och Lucas Carlsson tänker kring framtiden, tror de hade varit fina värvningar.

KalleTeodor: Man kanske kan uttrycka både och? Glädje igår efter segern men ändå lite oro att vi kliver in i ett ev play in med rekordtunn trupp... Men som sagt, de flesta blickar nog framåt mot nästa säsong. Ledningen inkluderad.

Forsberg 1978: Varför ska vi förstärka nu? Vi lär som bäst hamna i åttondel och som sämst i ingenmansland. Finns inte på kartan att vi blir passerade av oskarshamn eller Leksand.

Spar pengarna...

Sv: A proposito de nada
Huge: "Idiotisk slutsats"? Har du vaknat på fel sida? Han kom bara fram till att vi skulle haft fler poäng med Oves poängsnitt än Sunkans. Inte att det var en sanning att det skulle med säkerhet varit så om Ove tränat från start.

xxx BIF xxx: Danielsson är överbetald - inget snack om saken, fyller 36 i år.....

Klokt av Sundlöv att säga upp kontraktet och ha möjlighet att skriva ned lönen till en rimlig nivå.

Jag vill absolut ha Niklas kvar - men inte för 235000 kr/mån!

Instämmer med många andra härinne - Danielsson är trögstartad och levererar i rätt omgivning. Har ej förmågan att driva en kedja på egen hand.

Brynäsgubbe: Men Scott är mycket bättre än Danielsson. Danielsson kan få vara kvar men med en lägre lön i så fall än 235 000 kr/ mån. Tycker Sundlöv gör helt rätt Danielsson blir ju inte yngre direkt. Han funkar bra i förstakedjan men han driver den knappast och har haft svårt att driva kedjor längre ner i hierarkin också. För dom pengarna tycker jag man ska kunna förvänta sig mer.

pekka85: Ärligt talat, de som klagar på Rödin visar ju bara att de har helt orimliga förväntningar/krav på honom. Utan Rödin och Scott hade Brynäs legat sist i ligan.

Desch VA I HELVETE????

Sv: Brynäs - Luleå 2020-02-13
{8846}: Äntligen får en junis chansen. 1mål av Rohdin på 39 matcher blir man nästan gråtfärdig av att se. Bedrövlig säsong

Bra Sundlöv. Dags att fasa ut den här generationen nu. GD står som vanligt på hälarna kring sån här info.

Det vi kan säga säkert är att KK infiltrerat detta forum - deras mest klassiska argument för att få bort fokus på deras medlemmars beteende är att ifrågasätta huruvida motparten i diskussionen någonsin sätter sin fot i Gavlerinken. Det är deras ultimata motargument mot ALLT. Dvs de som inte regelbundet kan gå på matcherna, har ingen rätt till åsikt om NÅGONTING som rör Brynäs, supporterskap eller hur man ska bete sig i arenor osv.

Sv: För dåliga spelare eller systemfel eller en blandning?!?!
Kan man inte rättas sig efter uppsatta regler så ska man inte gå på hockey, för mej är det väldigt enkelt detta snack här är en icke sak för mej.
Har hellre publik som sköter sig än tvärtom.
Har också varit på andra arenor tillsammans med kompisar som har sina sympatier hos andra än Brynäs och det funkar jättebra.
Så varför ska det inte funka i Gävle?
Förstår inte ens varför vi denna diskussion.
För min del så kan jag vara utan KK är mest problem där.
Förhoppningsvis så blir dom väl äldre dom också så att dom går på hockey för att titta på hockey, inte som nu skapa tjafs.
Vi som är äldre får lära våra barn hur man ska uppträda mot varandra då borde detta problem dö ut av sig själv på 10 års tid ca.

Lemp: Själv är jag av åsikten att har man en Leksandströja på sig så borde man vara portad överallt ;-)

Pimpel: "Kan tyvärr dementera att han inte är med oss nästa år."

Betyder detta att han är med oss nästa år? Jag är försiktigt optimistisk.

{7044}: precis som Lemp säger är ju detta konsekvensen av att några as till supportar tramsade och till och med hotade Campese.

Campese bjöd in till diskussion. Sen förstörde några idioter för oss alla.

Sv: Brynäs - HV71 20-02-11
Chris11: Till och med Greg Scott gick ju ut i början av säsongen att han tyckte att SHL var tuffare nu än förra sejouren han var här. Nu har han ju kommit in i det och är briljant.
Tror mycket handlar om att tempot är väldigt högt i Shl.
Bygger mycket på fart och inte lika mycket på teknisk skicklighet som förr i tiden.

Men om en klasspelare som Scott hade det kämpigt i början så förstår man ju att det är hårda bandage att komma till Shl och levera en massa poäng. Speciellt när man kommer från en sämre liga som Desch.

Nästa match:
Rödin - Scott - Danielsson
Molin - Sallinen - Persson
Blomqvist - Ölund - Mannberg
Rohdin - Birgersson - Alcén

JAAAAAA kapten avgör!😍😍😍🔥🔥 (har det färdigskrivet sen start på OT så det bara blir att posta😎)

Ove Myling: "Vad var det för fel på förra veckan? Då hade dom nya kunnat tränas in i skaplig lugn och ro istället för att kastas in i hetluften."

Är det flera på väg in, har jag missat nåt? Sen angående tidpunkt så är det kanske inte bara Sundlöv och Brynäs det hänger på...

Chanzone: Står inget om att det är Brynäs som brutit kontraktet eller att dom tvingats kompensera Lundgren, bara att parterna är överens om att bryta.
Kan lika gärna betyda att det är Lundgren som frivilligt sagt upp kontraktet med omedelbar verkan, avstått ev kompensation eller att Växjö isf stått för kompensationen och att det varit nåt som Brynäs krävt för att släppa Lundgren.

Björk 12 poäng vs Brodecki 14 poäng visserligen är den ene back medans den andre är forward.
Inte omöjligt att det blir bättre både framåt och bakåt med detta byte.

Skrubben: Var Ikonen ens värd den lönen när han var som bäst i Brynäs? Duktig spelare men ingen som leder laget direkt. Mer en jäkligt bra utfyllnadskille.

Tror alla förstår att Brynäs behöver nya spelare nu, men det vore dumt att ta förhastade beslut som påverkar negativt på lång sikt. Ett överdrivet saftigt kontrakt med Ikonen vore ett sådant beslut som Brynäs inte bör ta just nu, tycker jag.

En billig Björk som säkerligen är bättre än Norin, Ersson och Lindelöf, dvs den här säsongens utfyllnadsbackar, är däremot ett bra beslut på lång sikt också.

{8487}: John Persson långt kontrakt?
Han har säsongen ut plus 20/21, knappast en big deal.

Förstår inte varför det ska klankas ner på spelare som inte ens gjort 3 matcher i Brynäs tröjan.

Bättre att ge nya spelare än ärlig chans innan man tar fram riset om det känns lämpligt.

Långa kontrakt på två usla nödlösningar Persson och Björk.

Sundlöv kan packa väskan och lämna klubben omedelbart.
Man gör samma jävla misstag igen.

Huge: Ove Myling:

Ta erat kärleksgnabb i en bubbla istället.

{8992}: fjantig du och axle san är.. Jag mena att det finns optimism i Brynäs med att få hem han innan fönstret stänger och inget annat.

Skrubben: hoppas innerligt att MS har en fw på g in! Måste få in en bra fw så en kedja kan börja producera.

Chris11:
Brynäs sitter ju onekligen i en rävsax... fattas både backar och forwards o inte mycket på spelarmarknaden att välja bland. Tror ändå att det är ett ok byte får våran del då behovet av en back får anses akutvård!

F.ö. kul att amatörsång på Bilagan äntligen börjar värderas här på forumet... har genom gedigna insatser vunnit 2 t-shirts på den scenen genom åren! 😎🍻🎼🎶

majk: Hade gärna haft kvar Brodecki, men Björk är en spännande backtyp. Blir intressant att se hur långt kontrakt han skriver med Brynäs. Tror rent spontant han är bättre än nuvarande breddbackar.

Skrubben: Ja detta är kalkonernas kalkonsäsong, alla kategorier... Har inte orkat bemöda mig med att se filmer på informationsmöten innan säsongen för det blir så obeskrivligt pinsamt och skaver i mitt brynäshjärta. Hade jag supportat en annan klubb hade jag upplevt det som underbar underhållning och kunnat ägna timmar åt alla floskler som Campese o co kastade ur sig före säsongen. ”Sundqvists ledaregenskaper” ”Dackells unika kompetens som gör honom till rätt man för uppgiften”. Alla Dackesignar som beskriver Zetterberg, Lindelöf som viktiga fundament i att bygga Brynäs för framtiden och det stora fyndet Descheneu som skulle göra succé. Bra jobbat med Sigalet, Ersson, Rödin och Scott. Men bortsett från Sigalet så var väl bordet dukat för de övriga...?

Jag har tappat förtroendet för Brynäs ledning. Mycket handlar det om hur de uttrycker sig utåt. Det ska låta så jävla fantastiskt hela tiden. När resultaten går åt motsatt håll och intervjuerna sänder signaler av att man inte menar det man säger tappar jag intresset....

Vuollerim: Spelskickliga backar har vi ju lövtunt med bakom Söderström så jag kan absolut tänka mig att Fälth inte är sämre än det vi redan har.

JanT: Syftet med omröstningen var nog inte bara att göra narr av föreningen. Det var nog mer ett sätt att påvisa, i punktform, alla bedrövliga beslut som tagits de senaste åren, vilka har lett fram till att vi nu dansar lina på en väldigt tunn tråd. En liten hurring i ansiktet på de som har fullt förtroende för Dacke bl.a, som de tydligen vill ska vara fortsatt delaktig i tränarfrågan etc.

Vad är det för jävla dagisbarn som har hackat in sig på forumet som har till sin största uppgift att klaga gnälla på allt som Brynäs gör. Tycker ni att sådan omröstning gagnar vårat brynäs på något vis. Hur många av er är verkligen BRYNÄSARE som skitar ner varje dag? FY FAN......

mattiask: Ja, Dackell har ju verkligen visat fingertoppskänsla när det gäller att hitta tränare... Han ska hålla sig jävligt långt borta när ny tränare utses. Helst på nån läktare i Bombay.

Peja: Det är inget nytt att folk hellre hittar nåt att gnälla på istället för att fokusera på det positiva. Men måste faktiskt säga att jag är förvånad att Emil Molin-värvningen hamnat så mycket i skymundan. Det är trots allt en av Brynäs bästa mitt-i-säsongen-värvningar på ett decennium.

Varför klaga på Sundlöv?
Allt är ju Dackes fel!

Detta är alltså hans verk:
Binder upp Sunkan och Honken på flerårs avtal. Summa summarum:Flopp
Binder upp Lindelöf och säger att han kommer bli topp 4 back. Flopp.
Binder upp Alcén och Asklöf på skitkontrakt. Osäkert hur det är med Solem och Westfält men inga spelare att höja på ögonbrynen åt.
Binder upp Z och säger att han ska lira PP som i Västerås och utvecklas ytterligae till en spets forwards. Flopp!
Binder upp Desch efter mycket noggrann scouting. Flopp!
Det enda bra han gör är ju att ta hit Ersson. Ingman tog väl Sundlöv och Ove hit.
Förlänger med en trött Sallinen... måste finnas bättre med mer K*K i sej.
Rödin och Scott var inga värvningar. Dom har bara Brynäs i hjärtat i Sverige. Alltså inga problem att få hit.
Sigalet lite av en flopp måste jag säga. Ölund flopp även han!

Bra där #12

{8399}: Dackell borde ha ersatt Boqvist redan innan Sundlöv började ratta. De borde ha betraktat Boqvist som en bonus. Men ja - antagligen lättare att säga med facit i hand.

Sportnisse: Fast om man värvar en back som inte är uttalad spets, kommer du inte vara missnöjd och klaga på Sundlöv då också? Eftersom ironiserar över John Persson värvningen.

Har varit starkt kritiskt till lagbygget över många år och rekrytering på alla nivåer. Men tycker det helt spårat ur kring kritiken mot Sundlöv på slutet.

mattiask: Fast jag tror att Cerveny (visst var det Rudolf) hade varit bra om han inte tvingades spela center pga skador direkt när han kom. Han var rätt bra när han kom ut som vinge på slutet.

{8399}: Samtidigt så känns det som vi jagar enbart spelare med tidigare Brynäs anknytning. Man får en känsla att man saknar de rätta kontakter och precis som någon skrivit, man kanske är heller inte attraktiv som förening eftersom de flesta vill till en klubb som har förutsättningar att ta titlar. Grunden till att vi hamnat i stort sett samma situation flera säsonger i rad är att vi redan från början inte lyckats locka till oss dom rätta namnen, vi satsade på en bredare trupp med många lirare som aldrig spelat på så hög nivå vilket har straffat sig. Vi har även skrivit för långa och även stressat fram kontrakt med coacher som inte var beprövade på en så hög nivå.

Sportnisse: Campese sa väl också 4 guld på 10 år? Så, jag tar allt den karln säger med en lastbil salt.

Peja: Ekholm och Gundersson . Ja det var bra värvningar . Men det är några år sen nu . Dom får sluta titta i backspegeln ,för det hjälper inte idag . Brynäs hade bra lag på 60 och 70 talet också . Men har ingen nytta av detta denna säsong .Detta kanske är det stora problemet med Brynäs IF . Gamla meriter ..

Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
Filip Ahl klar för Södertälje, märkliga turer där.

Rumpelstiltskin: Om du tycker fajterna är höjdpunkterna med hockeyn så kan jag rekommendera boxning. De är dessutom mycket bättre på att slåss än hockeyspelarna.

Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
Forsberg 1978: ” När anländer Sundlövs senaste värvning John Persson?”

Den stora frågan är väl hur vi skall lyckas fylla tomrummet efter Rohdin nästa säsong?
39 matcher, 1+1...

7990 pers idag. Grymt!
Nästa gång ska de jävlarimej få se ett mål också!

Sv: Positiv
Silfverkroken: Jag påstår att ”kunnigt yrkesfolk” har bättre koll på sitt sakområde än andra. Jag är rätt säker på att en snickare bygger en kåk bättre än vad jag gör. Betyder inte att dom aldrig slår sej på tummen.

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
Perfekt screen av Norin

Kevin47: Din en veckas-deadline om ett nyförvärv har gått ut sen en månad tillbaka

Lunkan: Vi får trösta oss med att Örebro har snuskigt fula tröjor...

Sv: Malmö Redhawks - Brynäs IF 2020-01-28
{8846}: Lite tråkigt i lördags när ja va på plats hos er att de inte gick vägen men faan va trevligt de va på skybar!!! Bra arrangemang tycker jag! Så skulle alla arenor ha de! Ikväll så blir de en bra match o jag tror att ni tar hem det!!😎😎😎