1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777793 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Malmö Redhawks - Brynäs IF 2020-01-28
{8846}: Lite tråkigt i lördags när ja va på plats hos er att de inte gick vägen men faan va trevligt de va på skybar!!! Bra arrangemang tycker jag! Så skulle alla arenor ha de! Ikväll så blir de en bra match o jag tror att ni tar hem det!!😎😎😎

Sv: A proposito de nada
Davey85:
Jag har följt John i både FBK och Mora. Har alltid diggat hans spelstil. Oöm, stark runt målet och framför kassen. Bra skott. Lite halv elak. En mkt bättre version av Drew Miller! Lite skoj att John kommer till Brynäs. Då jag velat haft honom i vår dress sedan han spelade i AHL. En bra stomme för 3-4 kedjan dom närmsta åren. Perfekt enligt mig!

Tänker såhär just nu:
Rödin - Scott - Danielsson
Molin - Sallinen - Descheneau
Brodecki - Ölund - Persson
Mannberg - Blomqvist - Rohdin
Alcén

Sen hoppas jag Sotji missar sitt playoff så kanske vi kan drömma om den här backsidan:
Sigalet - Söderström
Bertilsson - Ingman
Andersén - Ersson
Norin (Kilas?)

Plus ev en ny spetsforward innan den 15e februari.

Sen tycker jag Molin/Honken bör satsa fullt ut på Ersson i kassen. Kör honom så länge han orkar.

Hoppas på 3pinnar ikväll!

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Forsberg 1978: precis, låt HV blöda ekonomiskt. De får skylla sig själva som lägger höga löner på 3e o 4e linjespelare. Skulle aldrig hända i Brynäs...

{8399}: Jag passar på att klippa in en snutt från min presentation inför säsongen 06/07. Det är 13 år sedan men är fortfarande högst aktuell. ”The circle of Brynäs IF”

” Att Sundlöv återigen kommer skapa oro och irritation på spelarmarkanden och bland fansen är något vi får leva med. Klyschor som "marknaden är död" och "vi har ett tillräckligt bra lag" är ord som länge kommer finnas med i historieböckerna. En vis man sa en gång: Håller du i Sundlöv så sköter åsnan värvningarna. Dessa ord får avsluta denna presentation, spekulationerna överlåter jag till Huge. ”

Lemp: Campese var ju tydlig med att Brynäs IF INTE är laget som går först bland spelare som erbjuds till SHL. Konstigt? Nej, kolla tabellen. "Men vi var ju bra för 50 år sedan!" Ja, men det skiter spelare i som kommer till SHL för att ta nästa steg i karriären - de vill spela i ett bra lag där de kan vinna något och göra mycket poäng i en bra miljö. De vill inte spela med Blomqvist, Forslund, Mannberg, Alcén, Rhodin m.fl.

Ständig: Det enda jag tänker på när jag ser PKn är hur mycket jag vill ha tillbaka Bulan.

Rumpelstiltskin: Scott är så JÄVLA BRA!!!

Sv: Frölunda - Brynäs 2020-01-23
Skrubben: Hade gärna sett Nörstebö åter. Som ersättare för Norin för nästa säsong. Låg månadslön, hög potential.

{8399}: Brodecki var en smart signing av Sundlöv på försäsongen. Speciellt med tanke på hur lövtunt det var på icke-brunkare i truppen. Tjänar bara mellan 70-90 k/månad. Det är den typen av värvningar vi måste göra så många fler av i framtiden. Kvalitet per krona helt enkelt. För mig får brynäshjärta, kämpaglöd, ledaregenskaper, vinnarskalle, etc. aldrig vara överordnat den faktiska kvalitén som spelaren besitter. Dom egenskaperna är självklart saker man måste ta i beaktning när man bygger en trupp, men Brynäs har gravt överskattat dessa egenskaper när man skrivit kontrakt med spelare senaste åren.

mattiask: Jag gillar Brodecki också, ser honom gärna kvar.

"Ove Molin förklarar att han och Mikael Holmqvist kommer gå igenom mål och situationer med spelarna under fredagen"

kommer dem då sitta där alla och säga
"Här Andersén du kan inte hålla i pucken som sista man tills frölunda spelaren tar pucken"
"och här Andersén vifta inte bara med klubban för att slå bort pucken utan checka fast spelaren/tryck bort han eller backa hem om du inte är skicklig nog att vinna den.
"och här Andersén och Norin ni kan inte stå bredvid och titta på när moståndaren täcker synen för Ersson och motståndaren står på motsatt sida av backarna som står blickstilla."

Det sjuka är ju att man ser från start att Jocke inte var med i matchen. Såg ni första skottet han fick emot sig? Han står felplacerad med flera decimeter men som tur var så gick pucken i ribban. Såklart sjukt lätt att vara efterklok, men just när det gäller Jocke är denna tendens tydlig. Han kan vara helt off från matchstart vissa gånger.

{7981}: Sen blir det ju inte lättare att värva heller när man tidigt gått ut med att det ska vara en spetsspelare för topplinorna man ska ha...
När värvade Brynäs en toppspelare under säsong senast? Brynäs alltså, inte Växjö.
Otroligt naivt av Sundlöv att leta ersättare för Boqvist under säsong. Stort minus på den.

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 2020-01-18
SWEATT:
"Kul med bättre publiksiffror såklart men är rätt säker på att det inte genererat några extra pengar."
En välfylld arena höjer stämningen... som får fler att vilja se matcher live... som köper mat, dricka o annat!
Såklart svårt att jämföra och bedöma men måste ses som positivt att fler besöker matcherna!

Chanzone: Precis, ge ett bud på halverad lön så får han bestämma själv. Vill han bo kvar i sitt kära Gävle eller flytta till typ Tyskland för lite mer stålar så varsågod.
Brynäs måste bli mycket tuffare i sina förhandlingar med utbytbara spelare och lägga krutet på spets.

SWEATT: Tack, det är fantastiska siffror som är smickrande både för Emil Molin och sportchef Sundlöv, som ju bevisligen värvade någon som kommit in och gjort skillnad.

Zappaholic: Riktigt bra bortamatch där vi manövrar ut Saik i 60 min. Imponerande laginsats!

Forsberg 1978: Och varför har man inte sparkat M.S. tidigare?

BRYNÄS "TRENDBRYTARNA" IF! 🥳🥳🥳

Vågade inte se en sekund av matchen idag, men fan vad skönt.

We gon streakin, boys!

Helt sjukt. 1a gången jag vinner på tipset. 2-1 till Brynäs. Spännade på slutet.

Fyfan vad bra ni är Brynäs, mina hjältar 🖤💛❤️

munkas: Däremot tror jag att Ove är den mest kompetenta huvudcoach man haft sedan Bulan. Så OM man skulle välja den vägen nu igen, så tror jag inte det blir samma misär som med Sunkan och Sjödda.

Men man gör ju parodi på sig själv om man återigen skriver långtidskontrakt med en tränare som från början var en provisorisk lösning. Dock kan man fråga sig om Åhlund, Filander eller Nyman är bättre än Ove som head coach?

Sv: Brynäs IF - Färjestad BollKlubb 2020-01-16
Mattson: Har samma källor, kan bli nu eller till nästa säsong.

Berge: Som jag skrev i ett tidigare inlägg så hade jag inte för avsikt att komma in och vara spydig och kaxig. Jag kan medge att diskussionen eskalerade lite där ett tag. Jag gillar att gaffla med andra supportrar och jag vädrade en åsikt. Du får läsa mellan raderna, men det är ju självklart så att det finns en respekt för Brynäs IF. Däremot så anser jag, ur ett supporterperspektiv, visserligen till en annan klubb, att det finns en viss "inavelsproblematik" (missförstå mig rätt) i Brynäs.

Det jag menar med detta är att det känns som man väljer klubbhjärtat till förmån för kunnandet. I det här fallet har det legat er i fatet. Det är ju ganska givet att en anrik och stor klubb som BIF ska vara inblandade i toppen, baserat på er historik. Men då kanske man också måste hänga med i de förändringar som sker.

{8783}: Det bästa vore nog att Låta Molin och de övriga köra på säsongen ut. Vet att Molin bestämt har tackat nej till rollen, men han har säkert överseende att träna laget säsongen ut, när det handlar om Brynäs intresse.
Så att Brynäs inte stressar fram ett beslut av valet av tränare. För klubben har inte råd att göra ett sådant misstag igen.

Jag ser med tillförsikt på hur Brynäs spelar av resten av säsongen.

{8992}: Välkommen tillbaka Pettisbif. Kul att du valt att återvända hit!

Anders Berg: Vi har motstuds i tredje men vi dominerar i två perioder. Surt att tappa en pinne men det går väl ändå att vara ett uns positiv efter sju pinnar på tre matcher.

Ove Myling: Jag tycker vi börjar hamna i det läget att det är bättre att spara pengar till nästa säsong.

Om vi hänger kvar förstås...

Zappaholic: ni kan ge mig lite cred för spelet i andra grabbar, sitter på en buss till Trysil och sändningen dog precis när Söderström skulle lägga straffen.....

brynäs08: F*n va roligt å vara Brynäsare när vi spelar så här.

Forsberg 1978: kan någon väcka mig ....

Huge: Men snälla Huge nu börjar du bli mer tröttsam än någonsin.

JAG, och ingen annan här heller, anser att man behöver veta exakt vilka förutsättningar en person har för att kunna kritisera den. Det är DU som tycker det.

Jag och alla andra här anser att man kan bedöma personer ändå.

Det jag skrev var att ingen vet förutsättningarna och då är det omöjligt att veta om personen i brynäs gjort rätt eller fel enligt DITT sätt att se på saken.

Och därför bör du inte trycka ned någon annan skribent eftersom det är omöjligt att veta om den kritiserade gjort rätt eller fel, återigen enligt DITT sätt att se på saker.

Så nu räknar jag med att DU aldrig mer skriver ned någon annan skribent härinne.

KulaShaker: För mig är det enkelt. Jag anser att det tagits dåliga beslut för att det saknas rätt kompetens.

{8487}: Men Åhlunds filosofi är ju helt tvärtemot Sunkans. Långt ifrån en tråkig sarg-ut-hockey. Oskarshamn var sjukt underhållande förra säsongen i HA, och denna säsong har Åhlund fått ut maximalt av truppen han förfogar över.

Jag förstår faktiskt tanken med Åhlund. Han har en tydlig spelfilosofi och han kommer vara en blåslampa i röven på spelarna. Exakt det som spelargruppen eftersöker. Jag säger inte att det är ett klockrent val, men efter 3 års tränarsökande hittar åtminstone jag en logik i hur ledningen faktiskt tänker. Det gjorde jag aldrig med anställningarna av Melin, Sjödin och Sundquist.

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 2020-01-11
spolaisen: Har du glömt att ta din medicin eller? Vilket jävla svammel.

spolaisen: Åh herrejävlar. Det här inlägget bevisar ju att du har absolut noll koll.

Värva hem Lucas Carlsson!

Brynäsgubbe: De stora frågorna efter gårdagens match.
1) Hur gick det med Kilas? Fick han en smäll mot huvudet i duellen är det riktigt illa.
2) Hur kan domarnivån vara så låg/inkonsekvent? Solklar spearing på Ersson och en slew foot (kneeing?) på Scott.

Sen kan vi konstatera att spelet är uselt men vi tar poäng. Förhoppningsvis bygger det lite självförtroende och med några spelare tillbaka så blr vi klara oss ifrån negativt kval.

Finns det någon härinne som hittar presskonferensen från matchen igår?
Har kollat shl.se, Brynäs hemsida och LHC hemsida, men kammat noll.
Kanske Bert lacka ur och struntade i den(bara en teori)

Tydligen var Brynäs hemliga vapen till segern igår radio kontakt med Dacke från sittplats. Spännade koncept.

Holmqvist höll taktiktavlan över munnen för att folk inte skulle se på läpparna vad som sades 🙂

Trots en ganska medioker match överlag, så är jag riktigt imponerad över att Brynäs lyckades vända underläget och komma ut som segrare.
Mycket bra för lagmoralen och självförtroendet.

Hatten av och tack för 2 poäng.
Bygg vidare på detta nu 👍

Makalöst. Bra jobbat Brynäs. Årets första vändning? Mentalt starkt att vända detta sett till läget vi är i. 💪

Bedrövliga jävla skitdomare.

Forsberg 1978: Nu kör ni plattan i mattan Brynäs o vinner idag!!!! Håller alla fyra tummarna för er!!!👍👍👍👍

Sv: Brynäs - Rögle 2020-01-08 omstarten i ERP Monitor Arena
Mattson: Enligt mina källor ingår Löv’en i Ö-viksalliansen. En organisation som genom desinformation och mutade domare/c-more kommentatorer/journalister har som mål att åter föra upp Modo i SHL på Brynäs bekostnad. Johan Tornberg skall enligt samma källa fått 3 kramar och en varmkorv för gårdagens uttalande.

SLIT AV C:ET FRÅN RÖDIN HAN KAN INTE PRESTERA SOM KAPTEN, eller hur var det nu?

Inte mycket att klaga på en kväll som denna. Härligt.

bradberry: skriv 3 år med Molin som head coach i paus. 😂😂😂

Costanza: Brynäs verkar inspirerade av modos resa med klubbikoner på ledande positioner och med sparkade tränare och sportchefer nästan var säsong. Nu väntar vi bara några avdankade spelare och en tränare från Nordamerika för att kunna slå spiken i kistan.
Brynäs, the lung of Hockey, vi andas Hockey!

Steenm: Inte heller helt emot den. Bra speed, har måttlig individuell skicklighet som kan blixtra till då och då. En urtypisk bra spelare för en fjärdelina.

Sure, folk kanske väntar sig Sidney Crosby såhär i tråkiga tider, men med lite distans tror jag Mannberg är en okej värvning trots allt. Förutsatt att man gör sig av med de andra som du nämner.

Truppen skriker efter spets - brynäs förlänger med Mannberg!!! Brynäs style...

{7044}: Felrekryteringar, hela min arbetsplats är full av dem ;-)

{8846}: Kloka ord från Kilas där man kan utläsa att struktur och detaljer i spelet inte kanske varit så som laget önskat. Krävs att nästa HC har det tänket och verkligen styr upp spelet över hela banan

Sen måste nog många spelare titta se sig själv i spegeln och rannsaka sin roll i laget.

Om man sammanfattar de flesta inlägg.

Allt som Brynäs gör är fel och att alla personer inom Brynäs
borde få sparken. Helst alla på en gång.

Och det som verkar sticka mest i ögonen på alla är att Brynäs
förmedlat att de haft ambitionen att bli bättre.

För att alla skulle varit nöjda borde de skrivit:
"Vi har inga som helst ambitioner att vinna något eller bli
en bättre organisation inom överskådlig framtid.
Vårt mål är att de närmaste 10-15 åren minska vår
ekonomiska kostym och enbart försöka hålla oss
kvar i SHL. Och vi ska fortsätta ha bland de billigaste
biljetterna i SH, med målet att tillslut ha de allra billigaste
biljetterna"