1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777810 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Om man sammanfattar de flesta inlägg.

Allt som Brynäs gör är fel och att alla personer inom Brynäs
borde få sparken. Helst alla på en gång.

Och det som verkar sticka mest i ögonen på alla är att Brynäs
förmedlat att de haft ambitionen att bli bättre.

För att alla skulle varit nöjda borde de skrivit:
"Vi har inga som helst ambitioner att vinna något eller bli
en bättre organisation inom överskådlig framtid.
Vårt mål är att de närmaste 10-15 åren minska vår
ekonomiska kostym och enbart försöka hålla oss
kvar i SHL. Och vi ska fortsätta ha bland de billigaste
biljetterna i SH, med målet att tillslut ha de allra billigaste
biljetterna"

Huge: Många saker som du skriver är ju saker som du har läst att personen har sagt..
Som MS, han sa ju själv detta i någon tidning idag😄
Kom inte sen som att detta är något du själv har tänkt ut.
Du kör ju bara rewrite hela tiden.
Skriver om nått så att det ser ut som det är något eget. Men det är ju bara facit.

HaHaHa.

bradberry: Skulle inte förvåna mig om Dacke själv ville gå från sin roll. Rätta mig om jag har fel men han sa väl själv innan han fick rollen permanent att han inte ville ha det. Min känsla är att han fick den i brist på alternativ och att han fick övertalas lite till det. Men som sagt det är bara min känsla.

Inte så överraskande kanske, men enligt Madhawk jagar vi Björn Hellkvist till nästa säsong.

{8846}: exakt samma som jag hörde idag på eftermiddagen. Och som jag skrev här.Ove , Bäcklin och Honken.
Skrev spekulation för i det här forumet vågar man inte skriva saker man hör längre för då blir man totalt lynchad om dom inte stämmer till 100a :)
Kan berätta för alla att vi var sjukt nära tangadi men han längta hem till frun och hunden.

Auchinleck: Jag tycker analysen kan göras rätt enkelt. Rekryteringen av Bengtzén var lika undermålig som rekryteringen av Dackell var. Däremot fick Bengan in en lyckoträff och fick in Bulan. Det gav föreningen konstgjord andning ett par säsonger. När Bulan sen stack kraschade allt. Det är arvet från Bengtzén vi nu får dras med. Brynäs hade chansen att kunna få till en nystart och bygga upp föreningen igen med en kompetent sportchef. Då faller valet på Dackell vars enda spetskompetens är ett brynäshjärta. Som någon skrev förut, detta låter skrämmande likt Modo.

xxx BIF xxx: Du får gärna dela med dig vad som är positivt i Brynäs IF bortsett från damlaget och allt lull lull vid sidan av isen, jag ser bara total misär och jag tror fler ser samma sak.

Borde gjort si, borde blivit så. Samma jävla dynga varje presskonferens.

🤮🤮🤮

spolaisen: Jag tycker att cmores kritik är mycket mer grundlig och saklig än den från de egna supportrarna. De visar tydliga bilder på sekvenser i spelet där de tycker spelarna gör fel, medan många supportar gapar hur värdelöst allt är och att alla borde få sparken.
Det är också ett väldigt märkligt fokus. Av alla problem som Brynäs har just nu, är befogad kritik från cmore det absolut minsta problemet.

Anders Berg: Tycker det är kul. När de äntligen försöker sej på en analys med hjälp av statistiken och lägger ut på hemsidan blir alla förbannade. (Ja, utom Huge.) Hade de inte gjort det hade alla också varit förbannade.

Vuollerim: Varsågoda! God fortsättning

Morningstar: Då hoppas jag på ett pressmeddelande imorrn. Blir att ta print screen på den och ha som bakgrundsbild. Så jävla lättad är jag. Tror att det kan bli en rejäl effekt på spelarna. Man hör i intervjuer hur tex. Rödin inte verkar ha respekt för Sunkan för 5 öre.

Anders Berg:
"Domare Daniel Winge (från Leksand) och David Bergman bör nu mycket noga utredas vidare om de är lämpliga att döma vidare på denna nivå. Bergman har alltid varit en domare som vill synas lite väl mycket, och Winge var ju kraftigt ifrågasatt redan i Allsvenskan för länge sedan. Intet nytt under solen…"
källa: VIK FAN CENTRAL

Kul att även Sanny har sina funderingar gällande zebrorna...

Zappaholic:

Djurgården fick ett mål godkänt mot oss, som dömts bort hela säsongen.
Så då trodde man att de gjort en regeländring mitt under säsongen.
Men som vanligt är det beroende på vilket lag som gör mål, som avgör
hur det ska bedömas. Vissa lag har helt enkelt en gräddfil i den här serien.
Inkonsekventa och inkompetenta videodomare.

Sen släpper domarna två solklara utvisningar på Malmö, eftersom
de fått så många utvisningar i början. Tar sen en patetisk utvisning
på Brynäs. Som inte är i närheten av vad de två de släppt på Malmö är.

Mattson: Håller med, matchdagsvimpeln hänger ute, pilsner på kylning, bastun kommer att vara varm. Själv kommer jag förmodligen att ligga i fosterställning och hyperventilera strax före nedsläpp😜

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Ständig: Helt djävla otroligt . Bara blaha blaha rakt igenom . Blir ju mycke lugnare när man läser vad Dacke inte ser som resten av hockeysverige ser .utom oraklet så klart . Nej hoppet försvann ännu mer på en förändring till det bättre .

Huge: Jag måste ge dig det Huge de flesta av oss andra
ser med förskräckelse på när Kapten Dackell tillsammans med styrman Sundlöv kör skeppet i full fart mot isberget utan att ändra kurs.
Att du fortfarande har tilltro på dessa herrar och dess besättning är på något underligt sätt lite hoppingivande även om jag inte delar många av dina åsikter.

Samsung: Många kloka tankar absolut och håller helt med att herrlaget är huvudprodukten i verksamheten. Men jag är helt övertygad om att Brynäs hållbarhetstänk gällande ansvar gör att mängder av företag väljer att investera i Brynäs. Helt övertygad om att ekonomin i klubben i år är godare är på länge (och de kan man tacka off-ice arbetet och de som "kostar över 27800 i månaden"). Helt övertygad om arbetet med damlaget återspeglar investerares krav på jämställdhet mm.

MEN utan herrlagets framgång kommer vi tappa investerare då man även vill förknippas med framgång (lokal förankring är en annan men lojalitet är ett väldigt svagt ord numera).

Vi behöver en plan hur vi jobbar framåt, vad vill vi? Vad vill spelarna? Jobbar vi mot gemensamma mål eller varför är det inte synkat i arbetet vi gör på isen? Kolla bara inställningsmässigt två relativt lika spelare kilström och Rohdin. En har slutat åka skridskor och visa horn....

Vi behöver handlingskraftiga ledare!!!

Två raka förluster mot SHL:s sämsta lag. Nu har Sundquist haft över ett år på sig att vända skutan, men det ser bara värre och värre ut. Så fort man vinner ett par matcher och känner *nu kanske det vänder* så kommer nästa käftsmäll. Det är tragiskt att Brynäs IF sitter med SHL:s sämsta huvudtränare i båset.

Vad är vår spelidé? Varför underpresterar i princip hela truppen? Det i princip enda positiva den här säsongen är att vi ökat publiksnittet.

2019 blir 2020 om drygt två dygn. Nytt år, ny start (för femtioelfte gången senaste decenniet). Det finns ett par intressanta tränarnamn på marknaden, det är bara att hugga. Vi har redan fått epitetet som tränarbytenas mecka, så vi har inget att förlora. Kan omöjligt bli sämre.

Har aldrig saknat "Bulan" så mycket om jag gör nu...

Auchinleck: det här har jag inte stenkoll på och orkar inte grotta i det just nu, men nån kanske har?
Tänker på löneposter i Brynäs.
Campese, cahling, dackell, sundlöv, till vis del kanske Erika G?
Nu skjuter jag från höften och tar tex Djurgården .
Har dom klubbdirektör, vice klubbdirektör, sportansvarig, sportchef ,sportchef damer?
Spontant är känslan att dessa löner är inga löner direkt på 27800 innan skatt?
Jag är för att man hjälper människor. Jätte bra.
Men tycker Brynäs fokus har lämnat isen helt nästan, blivit alldeles för mycket med detta en bra start , reklamfria tröjor, studiebesök hos Barcelona etc.
I min värld. Betona min.
Kraft på isen för det är där alla bryr sig och alla framgångar skapas.
Etablera sig som lag och lägg pengar på det som folk bryr sig om, herrlaget.
Skapa varumärket.
Bygg framgång.
Med framgångarna skapa sedan allt kring utan att ta medel från ett framgångsrikt herrlag.
Satsa på en bra start och ett bra damlag.
Men satsa först på herrarna för det är dom som drar in precis allt i stortsett.
Min åsikt. Brynäs borde städa upp. Lägga sig platt. Göra en löfven, "såg det inte hända".
Lägga en bra start åt sidan.
Lägga reklamfria tröjor åt sidan.
Jag säger inte lägga ner. Men tryck på pausknappen.
Det är mänskligt att misslyxkas. Man kan falla.
Och Man kan resa sig upp igen.
Rensa i leden och satsa på en bra start. En bra start i herrtruppen, där allt i slutändan är det alla bryr sig om.

Nu ska man inte bara stirra sig blind på EN sorts statistik som säger att vi dumpar puck 75% samt att vi är helt överlägsna där.
Sen ska man inte stirra sig blind på dagens förlust.

Men tar man och tittar tillbaka på säsongen i stort. Tittar hur ALLA delar av spelet ser ut så kan jag bara gå tillbaka till mitt inlägg efter matchen mot Oskarshamn i torsdags.
Vi har helt enkelt inte ett eget spel. Det kommer bli en exakt likadan säsong iår som ifjol.
För mig är det helt solklart att vi måste byta HC. Det handlar inte bara om att HC ska bort, utan vi måste titta på hur vårt eget spel ser ut - vart vi vill vara. Och frågan är om det då är HCs fel att vårt spel ser ut så här eller ej. Men jag är ganska övertygad om att allt handlar om HUR vi tränar och vad vi tränar på. För vi spelar en otroligt tråkigt hockey som inte kommer leda någonstans.

Thias30: Exakt. Jag anser också att Leksand är ett könsord.

lapad: I vart fall Dackell, då han dessutom sedan många år funnits i bakgrunden och påverkat Brynäs hockeylag till det sämre. Han kommer inte till sin rätt i Brynäs ledning eller kring rekrytering av tränare och spelare. Han kan finnas på ”golvet” runt lagen och sprida sin hockeykompetens och engagemang i någon annan form.

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
bradberry:
Jobbigt när det KUNNIGA YRKESFOLKET för andra säsongen i rad matchar oss mot plats utanför slutspelet. Men det är väl bara KUNNIGT YRKESFOLK som begriper sånt.

#33:
Det som är så jäkla surt är prestationerna mot lagen under oss i tabellen, vi ligger inte plus poängmässigt mot något av dem och det är riktigt illa.
Tänk 5fem poäng mer för oss där och det hade sett avsevärt bättre ut.
Idag var det fruktansvärt jobbigt att se Brynäs lobba ut puckar ur egen zon, gång på gång, mot OSKARSHAMN!!

Från tokoffensiv i början på serien till en modifierad igelkott är en sorglig resa att följa......hur tänkte Dacke vid förlängningen med MS egentligen? Fan tränarsidan är ju otroligt viktig och det går inte att chansa för, gång på gång dessutom. Nu har det gått prestige i det och jag tror att Magnus alltjämt sitter säkert.

Forsberg 1978: jag tror att spelarmaterialet håller för 4-8. Dock tror jag tyvärr att Sundqvist har tappat omklädningsrummet och spelarnas respekt. Vi kan ju inte ens ta oss in i offensiv zon i PP. Detta kommer inte att gå utan ett tränarbyte...tyvärr. Gillar egentligen Sundqvist men han har inte kompetensen att styra ett SHL-lag.

Back: Vi är alltså å väg UR SHL. Är det ingen i ledningen som ser den uppenbara risken....

Vi sparkar alltså Bengtzén och Sjödin och stärker upp det sportsliga med både en sportchef och en GM ... och blir sämre sportsligt. Pengar i sjön. Avgå alla!

SWEATT:

Ingenting slår ryktet om Teemu Selläne till Leksand, tror alla leksingar kom i brallan när det uppdagades ;)

Chanzone: Jag har även hört att det är någon form av spricka i truppen , det kan vara gällande fimval eller val av toalettpapper i spelarbussen, vissa vill ha slätt papper med fin textur andra vill ha papper med mönster, Sunken själv vägrar använda toaletten och vissa spelare känner osäkerhet om hur de ska göra. Enligt en källa i klubben kan det vara orsaken till att de sett lite skitnödiga ut i vissa sekvenser i matcherna. Ni får ta det för var det är. God Jul

Tomten verkar inte haft vägarna förbi ERP i år, kanske någon som inte varit snäll.....

Skämt o sido GOD JUL ALLA BRYNÄSARE!!!!

Som läget ligger idag så är det svårt att argumentera för spelare som Ölund, Rohdin, Blomman, Alcén, Asklöf. Riktiga Brynäsare, men som tyvärr inte får till det alls i sina karriärer nu. Tråkigt läge.

spolaisen: Den där argumentationen låter ungefär lika mogen som den KK använder sig av i alla möjliga sammanhang.

Sportnisse: Nu när MS återgått till sin ”U12 taktik när man möter överlägset lag” så blev jag nyfiken på hur OIK spelade. De försökte faktiskt spela ishockey med, hör och häpna, passningar även i mittzon.
Detta trots att de har sämre spelarmaterial än oss.
Det känns som Brynäs inte kommit en millimeter framåt från förra året.

Forsberg 1978: Mitt hopp har dessvärre lämnat mig . Har aldrig sett på maken vilken handlingsförlamad organisation Brynäs har . Om det inte behövs någon uppdatering av herr laget nu . När fan behövs det ?

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Huge: jo men nu har ju Bif varit ett lag för nedre halvan i flera säsonger...Jag är inte naiv utan realist. Eftersom vi har de spelare vi har så kan detta lag inte spela offensiv hockey..vi sprattlar till någon enstaka match för att sen tappa allt igen!!! Vi kommer att ha många av dessa spelare kvar till nästa säsong och risken är väldigt stor att det kommer se lika ut! Dessutom kommer troligtvis vår nr 8 försvinna till nästa säsong. Vi har i nuläget tre spelare i mina ögon som kan hantera puckar rödin scott o söderström resten är utfyllnad!!! I alla topplag finns minst 6-7 kreativa spelare. Vi har inte ett j 20 att hämta spelare i den kalibern som krävs! Vi har troligtvis inte ekonomi att köpa 3-4 spelare till av toppklass.

Makita: Nu har tydligen Huge lärt sig ett nytt begrepp: ironi (snart kanske han fattar skillnaden på fakta och analys oxå!?).

Han ironiserar över skribenter som förutsåg att Brynäs skulle få en tuff säsong t ex därför att inte Boken ersatts ännu. "Det kan väl vem som helst fatta att det skulle bli kostsamt", typ.

Samtidigt så försvarar han med näbbar och klor dom som faktiskt har som uppgift att förutse såna här saker och inte agerar, dvs Dacklöv. Dom som tycker att Brynäs har ett lag som kan slåss om Sm-guldet och som marknaden är död för.

Är detta meta-ironi? en ny slags tragisk komik uppfunnet på hs?

Större dörrmatta får man leta efter. Dyngstryk med 6-0 och han sitter och berömmer deras mål. Herregud vad flat han är. Visa lite jävla känslor människa. Fan vad jag saknar Bulan. Undra var hans lag ligger... Ah... Sedär... Först i ligan.

Och inte undra på att domarna älskar Sundquist när han säger att Brynäs "drar på sig" utvisningar istället för att kritisera deras beslut. Första perioden var ju helt sönderblåst av bedrövliga utvisningar.

Mattson: man inser att man håller på ett riktigt dåligt lag när enda glädjeämnet är att lif och öik förlorar. Herregud dessa avarter till klubbar borde man inte behöva bry sig om alls.

Huge: jaha först trodde jag du var seriös när du skriver här , fast nu måste du skämta ju , du är ett skämt

Kevin47: Tror Sama garvar så att han håller på att kissa på sig just nu...

Forsberg 1978: Enkelt! Vi avvaktar och väntar på att Boqvist kommer hem.

dAVydov: Blir fascinerad av vissa i denna grupp som blir så bajsnödiga och ilskna när någon delger minsta rykte..

Skrubben: varför är det konstigt att berätta i generellt vad en KHL spelare kostar? Var en hockey pod avsnitt där en agent partade lön generellt!
Dessa erbjuden om spelare som de får lär fler klubbar få så det är väl ingen hemlighet.
Dom lär aldrig berätta vad som står på en specifikt kontrakt

{8846}: Många gör fel när man väger in att man gjorde ett visst antal poäng i ett ”svagt lag” och ser det som en större prestation än att leverera i ett ”starkt lag”. Detta är ju helt fel, åtminstone när det gäller marginalspelare...

I ett svagt Karlskrona t.ex. får ju en sån som Rhodin betydligt större förtroende än vad han t.ex. får i Brynäs. Kanske spelar i en andrakedja? Mera speltid? Kanske förtroende i PP?

Det är väl klart att förutsättningarna att göra poäng då blir bättre i ett svagt lag kontra ett starkt lag...

För stjärnspelare däremot kan man göra din jämförelse. Anton Rödin t.ex. Skulle han spela i Karlskrona skulle han säkert inte få så avsevärt mycket mera förtroende/istid etc. än vad han får i Brynäs. I hans fall blir det såklart svårare att prestera i ett ”svagt lag”...

Bara lite perspektiv så man inte gör det för enkelt för sig...

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
Domarna sätter världsrekord i antal missade utvisningar i ett byte där.

lapad: För att dra fram någonting positivt så är det ju draget kring matcherna i ERP Arena. 1200 pers mer/match och detta trots kräftgången. Mycket bra jobbat på den fronten Brynäs!!

Forsberg 1978: Ja, jag har nog aldrig blivit såhär avtänd på JVM som nu. Jag tycker det rent utsagt är förjävligt att Söderström nobbas. Det skickar oerhört dåliga signaler till Victor som alla dagar i veckan förtjänar en plats i truppen. Jag hade inte ens hört talas som exv. Björnfot tidigare och nu går han före Victor? Det hela känns väldigt skumt. Spelar inte Victor i JVM blir det med bitter smak man kollar matcherna.

Chris11: Häftigt att höra att han trivdes så pass bra i Brynäs. Verkar vara många spelare som talar positivt om Brynäs som förening(Desch)
Tack för att du delar med dig om vad du vet, det var intressant att läsa.

Så med det i beaktande så är det nog ingen högoddsare att Ikonen dyker upp i Brynäs snart. Skulle inte förvåna mig.
Gillar Ikonen och med tanke på hur marknaden ser ut, så kanske han skulle komma till sin fulla rätt i Brynäs.

Förstår att det inte går att hitta en spelare i Boqvist kaliber mitt under brinnande säsong.