1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777879 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Inkazar: Alcén lirar i morgon.

Wow, den här rekryteringen känns lika konstig som Melin. Jävligt glad att Bengtzén inte gick på ytterligare en nit.

{8302}: det komiska i sammanhanget är att han för några dagar sedan la ut en gif och berömde Redox för att han inte förstärkte en highsticking. Hela hans värld måste ju ha rasat samman nu

Skagge: Kan någon med twitter fråga RoadLaker varför den saknas på hans konto?

Imponerand insats idag, grattis kamrater!

Zappaholic: nu är det nån Solem inne... man får lära sig många nya namn den här serien ;)

Boqvist & Bjurström imponerar.

mattiask: Ja men herregud. Sanny brukar värna om skydd mot huvudet och hjärnskakningar. Och nu ska Lindström gå fri för att han bara var \"klantig\"? Man har ansvar för sin klubba. Väljer man tex att slå ett yxslag utan titta och träffar någon i huvudet kommer man inte undan med 2 minuter bara för att det var klantigt och inte medvetet.

Sannys resonemang om att \"klantighet\" skulle innebära att man går fri från straff är fullkomligt bisarrt. Karln borde få sparken från sitt jobb då han ändrar åsikt beroende på vilken spelaren är som utför handlingen osv.

Vid en tekning måste man inte crosschecka eller trycka bort motståndaren TVÅ gånger. Och väljer man då att göra det utan att titta och trycka till rejält eller \"för hårt\" som Lindström säger själv, så är det bara att lugnt sitta i båten och vänta på sin avstängning.

Sunken fick 5 matcher och var inte straffad tidigare, då bör Lindström få minst 8 matcher.
---
Ja Lucas Carlsson fick ju 5 matcher för en lindrigare variant av crosschecking - den här tar ju på hakan den andra hårdare smällen. Får Lindström något mindre straff än 5 matcher är det FEL.

Danielsson med 1+1 senaste matchen
Har 3+5 på 3 matcher i kvalet nu

Leonardo: Petter är fortfarande sur för 1999 och den kommer han aldrig att glömma:) låt han sitta o var syrlig och le!

Blir förbannad över hur Sanny, Petter och Lena pratar om vårat lag. Visa lite jävla respekt

Helt rätt att damerna säger ifrån. Bengtzens misstag kommer att påverka damlaget säkert 10 år framöver - om man inte öppnar plånboken rejält för att minimera skadan och förhindra att Brynäs åker ur eller förblir ett bottenlag. Oavsett så har Bengtzen skadat damlaget och Brynäs ekonomi rejält. Brynäs har ju bidragit med sina bästa spelare till andra klubbar, och blir det likadan spelarflykt efter denna säsong och strul med kontrakt och organisation är det nog tack adjö för damlaget.

Av det jag hört verkar inte damerna ha några höga tankar om Bengtzen, men däremot gillade dom Stark.Sedan Bengtzen anlände har ju damlaget gått rejält utför med kulmen efter förra säsongen då damlaget endast hade 1 spelare under kontrakt inför denna säsong pga Bengtzens klantighet/försumlighet.

Bengtzen har satt damlaget på pottkanten, så det vore rimligt om han själv bidrog med en del av det ekonomiska som krävs för att kompensera skadan han tillfogade laget! Tyvärr har Bengtzen inte visat några tecken på att ta ansvar för den röra han orsakat.

Kanske dags att visa allvar nu med att det satsas på damhockeyn. Går ju bra att köpa billiga poäng genom att vara juste mot Göteborg HC. Annars kan man lägga ner damhockeysatsningen, men det kommer att kosta PR big time!

1, 2 3
1, Bra domare ikväll
2. Bulan vi tog dig men vi gillar dig!
3. Vi är inte döda ännu. Nu tar vi di där jävla Växjö

Rodrigo: Palushajs spets gör verkligen skillnad ikväll.

Leonardo: ÄNNU BÄTTRE START

Mrassarson: Denna deal är BZ skyldig att fixa!

pjåtor: köpsjö ska nog fixa scott också . Dom har en sjö att ösa ur . Kosta vad det kosta vill . Inga andra lag ska ha någon klass spelare .

{2064}: Haha. Blomman och Alcen är våra största hot offensivt. Gulddoften har aldrig känts mer avlägsen.

Huge: Först tycker jag att Huges fråga om jag är gift med Sara Grahn är riktigt låg klass och inte hör hemma på forumet och inte ens ett dagis.(Märkligt att Huge håller sin låg nivå då han brukar klanka ned på andras "dagistakter" etc.

Jag hejar på Brynäs samtliga lag, VIILKET HÖRA OCH HÄPNA inkluderar damlaget, tro det eller ej? I Bengtzens jobb ingick då att vara sportchef för damlaget, vilket han helt struntade i, vilket bör få konskevenser för honom på något sätt eftersom damlaget totalt sköts i sank tack vare detta - något som kan komma att ta 10 år att reparera om det ens är möjligt. Dessutom kommer Brynäs tvinga betala högre löner för att få spelare att stanna och komma till klubben när den är i fritt fall. Så det kommer kosta Brynäs båda sportsligt och ekonomiskt på lång sikt.

Sara Grahn är sveriges bästa målvakt och är en kulturbärare för Brynäs och en exemplarisk förebild både på och utanför isen - därför tycker jag Bengtzen kunde bidra med en slant för att minimera skadan han orsakat för damlaget. Om Grahn lämnar lär övriga bra spelare göra detsamma.

Tyvärr verkar Huge inte respektera varken damlaget, Grahn eller andra skribenters åsikter utan att gå till personangrepp....

Dessutom är jag rädd att jag och andra supportar till damerna bemöts med hånfulla kommentarer pga mångas omotiverat negativa inställning till damhockey i stort.

{8302}: Jensen borde inte få spela en minut till ikväll..eller resten av säsongen för den delen.

Jan Grismöbel: Jensen och Clark utan Oskar är lika heta som Månsson och Hermansson utan Bäckis..

{8399}: Skulle du verkligen blivit nöjd med Ove? Han har inga meriter som tränare. Han blev sparkad mitt under 14-15 från Brynäs, det skulle kännas väldigt märkligt att ta tillbaka honom. Vi vet redan att han inte håller måttet för oss. Vi behöver någon utifrån. Någon med modernt tänk och hårda krav. Bulan-krav.

Om jag får störa lite i svenskalektionen här inne...så hoppas jag inte att vi försöker gå ut och styra upp allt på onsdag. Vi är som bäst när vi utgår från en nästan total defensiv och sen siktar på omställningar och att skapa tryck vid rätt lägen. Vi kan tyvärr inte styra matcherna med det här laget, vi får bli lite som..tja Juventus i Champions League ;-)

Auchinleck: Lyckas vi gräva fram 1-2% av Brynäsandan från 60-70 talet så är det en stor förbättring.

Rumpelstiltskin: Det står Brynäs i programmet. Men det är oklart om det är BRYNÄS eller ett gäng statister som fått låna Brynäs vackra matchställ.

Leonardo: Förläng 3 år på Liljewall!!!!

Sv: Parodinämnden
Peja: Jag tror det är både och. Miller är förmodligen inte en kille som öser ur sig positiv energi till gruppen. Och dessutom tror jag Bengtzén kände att han var tvungen att göra någonting efter denna veckas fjasko. Det finns liksom ingenting att förlora längre. Säsongen kan vara slut om ett par dagar.

Samtidigt har Miller verkligen inte varit sämst i laget senaste tiden. Det finns ett antal spelare som borde fått sparken före om man bara ser till prestationen på isen.

{7981}: Widing, Styrman och Tony Mårtensson är de hetaste ryktena. Alla är relativt dyra men i rätt omgivning kan de nog utvecklas fint.

Lindström: Jesper Boqvist är ett glädjeämne dock tycker han ser bättre och bättre ut

bradberry: Det är fint av dig att vara på plats och tacka av laget för en gedigen säsong. Glöm inte att köpa blommor och choklad till Bz.

Forsberg 1978: Tragedi ren och skär Tragedi!

Anders Berg: "Å, Lasse Jonsson! Vår "försteback", som han värvades som - samma år som vi även värvade vår "förstecenter" Stephen Dixon. "

Lasse Jonsson var ju en bra värvning, gjorde t ex 13 respektive 9 mål från sin backplats olika säsonger. Att han sen spelade med en vid tidpunkten odiagnostiserad reumatism gjorde nog att många glömde bort hans mycket bra egenskaper. Uppåkningarna, spelsinnet och skottet.

Dixon kom in i ett ganska anonymt lagbygge och Sundlöv hade inte mycket pengar att röra sig med då tror jag. Han passade väldigt bra in i laget och spelade ett uppoffrande tvåvägsspel och noterade 27 poäng första säsongen, andra säsongen gjorde han 20 mål. Dixons betyg dras ju dock ner då han var helt osynlig i slutspelsmatcher och fuskade (?) lite med träningen.

Tycker dock att det sammantaget var två bra värvningar.

{2064}: Hoppas du får rätt. Om Brynäs bryter med Liljewall under våren kommer jag ta ett print screen på pressmeddelandet och lägga in som bakgrundsbild på datorn. Så mycket hoppas jag på att Bengtzén dumpar honom 😂

Beloppet på Sunkens böter innebär att han har en lön som ligger över 150 tusen/månad 🙈

Herregud.

Forsberg 1978: Brynäs har så sanslöst dålig udd i spelet. När alla spelar uppoffrande och defensivt inriktat gör vi det ok. Vi saknar dock förmåga att föra matcherna, att ändra en matchbild. Mala på defensivt går bra men framåt är det för bedrövligt. Ett havererat lagbygge utan spelidé med offensiva alternativ. Trist, ineffektivt... En grå osexig gegga...

{5915}: På något sätt får iaf sunken väldigt mycket pengar av Brynäs varje säsong. Det känns orimligt.

munkas: när säsongen är slut tar bz fram sin magiska flöjt, spelar värmlandssången och lockar hit varenda Boforsare som kan stå på ett par skridskor. Ivrigt uppbackad av strutsarna på hs och ackompanjerad av de två andra-fiolerna i mål.

Huge: Det går att argumentera för att en matchtränad ung målvakt som blivit utsedd till landets bästa J18-målvakt ett halvår tidigare är ett säkrare kort än en matchotränad 30-åring som var 87% i Allsvenskan föregående säsong. Tur att Sundlöv inte resonerade som BZ och du, då hade han fiskat upp en Fernström istället för att testat Markström när Korhonen och Sperrle gjorde bort sig i match efter match.

Vad som känns bäst i ett sådant läge? Enligt min mening helt klart Ersson, särskilt om man vet att Honken finns i bakgrunden och kommer att komma in om ynglingen inte klarar provet.

Man vet ungefär vad man får av Fernström och det är inte bra. Ett antal hundra tusen som BZ har kastat bort där. Fernström är en allsvensk målvakt.

Peja: Hur som helst måste spelarkontrakt brytas eller spelare lånas ut om truppen ska spetsas till.

{8399}: Japp vi kommer krossa allt Hahaha nä men seriöst den här säsongen får gärna ta slut nu detta är bara pinsamt jag skäms å det grövsta!

Lunkan: Joel vs Liljewall. Joel vinner i 12:e ronden då han är lite bättre tekare. Annars jämn match.

{8399}:
Inget man argumenterar mot, du... = )
En gång var det givet att Brynäs var valet för de spelare du nämner. Hur kommer det sig att Brynäs devalverat sig själv på det området?
Och, den viktigare frågan... hur tar vi oss tillbaka till talangernas Brynäs?
Varför spelar inte Elias Pettersson i Brynäs utan Lakers tex?

bradberry: Angående Caporusso:
Nu blev det en dunderflopp, men samtidigt var det en spännande spelare som många här tyckte skulle bli intressant att följa. Han hade potentialen till att lyckas men av diverse orsaker fungerade det inte.

Däremot har jag inget emot att Bengtzén fortsätter att värva den typen av spelare som Caporusso. Dvs. en mycket producerande spelare på lite lägre nivå i Europa. En sådan spelare kan slå igenom med dunder och brak och bli en ny Derek Ryan.

Det jag absolut HATAR att se är när Bengtzén värvar spelare utan någon som helst uppsida. Liljewall är typexemplet här. Han har sämst skridskoåkning i laget, sämst teknik i laget och sämst spelförståelse i laget. Det finns liksom ingen egenskap som han kan utveckla. Han är bara en medioker spelare helt enkelt. Alcén likadant, men där kan han åtminstone bidra med kontinuitet och hjärta för klubben.

Peja:

- Fernström- På förhand märklig värvning, utfallet negativt.
- H.Larsson- På förhand en prestigevärvning och inget att kritisera BZ för, utfallet hittills negativt.
- Caporusso- På förhand helt oskrivet kort, utfallet extremt negativt. Vad och varför?
- M.Johansson- På förhand en spännande värvning, utfallet negativt.
- Liljewall- På förhand en helt obegriplig värvning, utfallet negativt.
- Miller- På förhand en speedig spetsforwardsvärvning, utfallet negativt. Felscoutad?
- L.Nilsson- På förhand en obegriplig värvning, utfallet inte känt.
- Palushaj- På förhand en spännande spetsvärvning, utfallet positivt.
- Melin- På förhand en ifrågasatt och märklig värvning, utfallet negativt.

Lägg till att möjligheten verkar funnits att få hem Honken som backup till Rautio men att Fernström verkar gått före....

Det går inte att komma ifrån att utfallet av sportchefens jobb denna säsong gränsar till fiasko...

dempzor:

Jag antar att det var ett sent avhopp och inte påhopp?

Fick lite bilder i huvudet där om att någon dök upp bakom
ett hörn och hoppade på den ordinarie kommentatorn.

KalleTeodor: Apropå juniorer så gick Bjurström direkt in i 1a linan idag där han fick spela med en annan ex-Brynäs junior Ljunggren. Almtuna gjorde iofs en relativt blek insats och torskade i sudden.
Ex-junis no 3 Rotbakken målade från sin backposition.

Inkazar: 250kr för mig.. Om 2-3 öl så dubblar man säkerligen haha

{8399}: Wallson alla dagar i veckan. I SHL är det bara Brynäs som har tränare vars kontrakt går ut till nästa säsong (om inte Örebro sparkar sin). Om Bengtzén går in stenhårt på honom borde chansen vara ganska stor att han kommer till oss. Jag tror också han vill ha ett nytt projekt efter så många år i Skellefteå.

Leonardo: Foppa ville inte att spelarna skulle få ledigt i morgon 👍träna på PP kan väl inte vara så jobbigt sa han !