1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777884 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Leonardo: Foppa ville inte att spelarna skulle få ledigt i morgon 👍träna på PP kan väl inte vara så jobbigt sa han !

Återstår ju att se om det händer något..
Det jag dock hoppas att Bz undviker är att bredda truppen i en tredje eller fjärde femma för där har vi trots allt egna spelare som kan gå in.
Ska han värva något i detta läge anser jag att han bör försöka hitta en spelare för någon av de två första formationerna - helst en högklassig center då det är det jag tycker vi saknar mest av allt.

Skrubben: Hanna Öberg vinner OS GULD på 15 km Skidskytte, vilken bragd, vilka tjejer Sverige har tjooooo :) <3 och Kalla silver tidigare, var tvungen att flika in :)

mustigahjalmar: citat från Felix övergång "-Vi har ett bra målvaktspar i David och Linus som vi känner oss trygga med. ...kan inte kännas ärligt i hjärtat att uttala sig så när det inte är så!

Leonardo: Japp, blir för mycket argumentation :) har sagt det jag tycker nu iallafall. Brynäs vann iallafall och det är lördagskväll!

Älska Brynäs!

Rodrigo: Har du nånsin reflekterat över vad motståndarnas tränare alltid nämner i intervjuerna före match? Saker i stil med "Vi måste se upp med Brynäs spelvändningar", "Vi måste vara noggranna i uppspelsfasen" och liknande saker. Detta är ett bevis på att man har stor respekt i hockeysverige. Respekt även om man inte alltid för matcherna. För när det kommer till pudelns kärna så är det de små sakerna som är viktiga. Minimera misstagen och såna saker. Det är ju det som händer på isen som ligger till grund för statistiken, inte tvärt om. En match är aldrig avgjord på förhand. Det är där arbetsinsatsen kommer in i bilden. Gör alla spelare det där lilla extra under en match så blir det väldigt mycket sammantaget och inte allt för sällan så blir det även tungan på vågen. Fast även där blir tillfälligheterna starkt bidragande till matchens utgång.

Det enda vi verkligen kan fastställa empiriskt är att gnäll här inne har ALDRIG och kommer ALDRIG att vinna några matcher.
För in det i din PDO...

Rodrigo: Jag tror inte Brynäs vill/tänker/kommer spela som man gjorde i Jönköping idag. Det har ju inte heller varit så vår spelfilosofi sett ut, som du såklart vet.

Men i vissa enskilda matcher måste man ibland trycka på vissa punkter, särskilt när man har fyra förluster bakom sig. Då är det sarg ut, ligga rätt, spela enkelt och alla andra klyschor.

Det som behövdes göras idag gjordes. Fantastiskt.

Anders Berg:
Jag tycker det är viktigt att notera att HV sköt 24 på hela matchen varav 11 i sista perioden. Det var inte heller direkt alla avslut som var farliga av dessa om man säger så. Dvs relativt få skott på mål totalt sett i en match där lagets försvarsspel, Rautio och Palushajs avslut stack ut. Tre härliga poäng i en svår bortamatch. Viktigt också att det blev ett mål i pp, kanske kan lätta lite på nervknutarna i det momentet.

Bratwursten : Håller med dig!
Man vinner matcher genom att anpassa sitt spel till de förutsättningar som råder. Det gillar jag verkligen att man gör.
Tycker att alla i laget var hjältar idag med extra + till Rautio och Palushaj förstås. Men tycker även att våra 00-spelare Boqvist och Westfält gör riktigt bra insatser. Måste t ex kännas bra att vinna en tuff sargduell mot Kevin Stenlund för Adam B!

Det har faktiskt blivit en höjdare att åka till Kinnarps arena... :)

Brynäs spelade med blåstället & var lagom smutsiga ikväll!
Tänk om backarn alltid stog upp som dom gjorde ikväll och att alla var så här jobbiga...

Hursom underbara 3 poäng!!!

{5504}: Skönt med en riktig supporterpolis som kommer hit från den mäktiga huvudstaden och tillrättavisar de brynäsfans som inte är bra fans.

bradberry: Fan då har man flyttat till Gävle och blir sjuk direkt, nu förstår jag pratet om att det måste vara något i dricksvattnet här !!

Hur som helst visar Brynäs att dom satsar kommande år. Bengtzén är tydlig på presskonferensen med att Brynäs ska gå för guldet varje säsong. Dessutom jobbar han på att förlänga med BÅDE Clark och Palushaj. Det blir lite konkurrens nästa säsong om att vinna interna skytteligan 😉

Sedan förutsätter jag att nästa prio är en rejäl förstamålvakt. Bengtzén är så klart inte blind utan har sett liksom övriga hockeysverige att senaste veckorna har varit katastrof på den fronten. Alla tre målvakters kontrakt går ut så det blir ett rent bord att jobba på. Dessutom slutar Pecka, vilket jag tror kan vara bra för Brynäs efter alla år (även om det så klart är tragiskt med hälsoproblemen). Då kommer han inte pusha på om att vi ska satsa på någon egen "utvecklingsbar" målvakt (vilket jag tror varit fallet de senaste åren).

bradberry: Helt klart intressant!
Eftersom Bengan vägrar förstärka målvaktssidan så är det bra att få in så många målsprutor som möjligt. Gör vi 7-8 mål framåt i matcherna har vi ändå råd med att släppa in 3-4 tavlor från schweizerostarna. Hoppas!

Leonardo: Kommer spela i NHL typ 10 år till

Om jag får spekulera fritt vad jag tror, Jag tror att Danielsson kommer till oss nu på en gång. Det grundar jag på att NLA har bara tre grundseriematcher kvar på säsongen och Lausanne ligger på en tionde plats & kommer att missa slutspel med största sannolikhet.

Peja: Fast match 7 i finalen förlorades knappast på grund av svagt målvaktsspel utan helt på grund av dålig effektivitet framåt. Hur många frilägen hade vi? två eller tre om jag minns rätt och gjorde NOLL mål.
Så att ens spekulera om vad som skulle ha hänt med Lindbäck i kassen är egentligen helt ointressant. Det som där emot är intressant är vad han skulle tillföra IDAG.

Huge: nu får vi väl hoppas att en professionell och initierad yrkesman inte behöver en kristallkula för att få reda på vilka värvningar som kommer att bli lyckade eller ej.
Är inte din ständiga käpphäst att läktarcoacherna härinne inte vet något jämfört med fullblodsproffsen i Brynäs. Men nu behöver tydligen bz en spåkula? Har du ändrar uppfattning på gamla dar?

Melin
Miller
Caporusso
Fernström
Liljewall
Larsson
Palushaj

Bengtzéns sämsta säsong hittills? ETT rätt.

{8356}:

Håller med om att det är tråkigt att se Brynäsare göra succé i andra tröjor, men ditt inlägg förenklar väl ändå en hel del?

Anders Lindbäck: Svårt konkurrera med NHL-kontrakt

Jocke Ericsson: Har sämre stats än Rautio i ett bättre lag, och därtill dyrare. Varför vore det ett bättre alternativ?

Jocke Rohdin: Gick rimligen till Karlskrona för att få en större roll. I en fjärdekedja i Brynäs hade han knappats utvecklats lika mycket.

Emil Larsson: Vad ville Emil själv i det här fallet? Det är knappast en idealisk situation att spela med sin pappa som tränare.

Sebastian Wännström: Gissar att Bengtzén avstod på grund av skadehistorik. Svårt att säga att det var fel i dagsläget.

{8399}: Vi har förlorat ganska många matcher på dåligt målvaktsspel. Matcher som varit jämna ute på isen men där målvakternas ”dåliga dagar” varit tungan på vågen. Ställer man mot det antal matcher där de ”räddat” tre poäng genom storspel så är poängtappen många fler.
Det ska bli intressant att se vad den nya mv tränaren kan göra. Jag tror att det skulle ha skett mycket tidigare för nu blir det bråda tider...

ellis: Det som irriterar mig lite med BZ är att han syntes i medierna hela tiden när det gick bra men i motgång är han som spårlöst försvunnen. Sedan kan han självklart inte diktera exakt vad medierna ska uppmärksamma men han kan erbjuda de material, så att säga, genom utspel etc.

Den här förlusten är ENBART pga målvakten. Vi hade 1-0, släpper in 1-1 på en tavla. Lyckas göra 2-1 och även 3-1 trots den käftsmällen. Ja, då ska Fernström givetvis göra en ny jättegroda som släpper in Växjö i matchen. Sista perioden leder vi med 3-2, släpper in 3-3 på ett bra Växjömål. Då kliver Fernström fram igen och ger bort matchen när han släpper in Växjös fjärde. Givetvis blir det total pyspunka bland utespelarna.

Nu vill jag för i helvete inte se att Sjödda sågar HELA laget återigen. Säg som varenda kotte i hallen såg. Utespelarna gör en av sina bästa matcher för säsongen, men vi har ett såll i mål. Punkt slut. Kalla hem Felix (även om det inte räddar säsongen på något sätt) och kicka ut den här sopan från vår förening.

Huge: Du kan inte mycket om hockey du...

Huge: Fernström skulle haft båda puckarna. End of story.

Hursomhelst så finns det en stor risk/möjlighet att vi kommer få möta Lakers om vi tar oss vidare från play-in. Det kommer bli brutalt kul.

Agenten: håller med men Huge är så löjlig som aldrig kan se våra mv brister! Skulle ju hellre ha Fasth i vårt mål under resten av säsongen eller hur! Tänker på nivå av mv

Huge: snälla du behöver inte försvara varenda FEL våra mv gör! Du blir löjlig! Vad tycker du han ska för ursäkt på nr 2

Dallemas: Denna bild symboliserar när Brynäs var som jobbigast att möta, hotfulla svarta blickar hahaha..bra Alcén, in o irritera Smålandskorvarna :) Jag har saknat denna glöd i matcherna
Uppladdat:

500x0-stig-salming-004.jpg

Dallemas: Jag kan inte se nåt fel på den. Tycker det är värre när man ger sig på spelare som ligger ner oskyddade. Typ äcklet Rahimi.

Öhlund spelar imorgon. Tack för det!

Blir svårt att vinna mot vilket SHL-lag som helst när man är så totalt uddlösa i PP som vi är. PP har ju gått från dåligt till katastrof.

Tyvärr så har vi lite för många som borde uträtta mer på isen.

Ikonen är inte ens en skugga av det han visade i slutspelet. Carlsson..briljant ibland, men väldigt ojämn tyvärr. Miller och Blomman mfl brunkar på och gör det ok, men det händer ingenting framåt där.

För få offensiva hot, jättedåligt pp och en Rautio ur form. Där är vi just nu.

Uppehåll vore skönt.

Huge: Jo det blir ditt problem om väljer ett ordval som nedvärderar eller kränker en annan skribent. Du är självutnämnd språkpolis här. Visa då att du kan bemöta andra på ett vårdat sätt.
Annars måste vi moderatorer gripa in...igen.

Anders Berg: Målvaktsbyte nu! Har Malmö haft 5 chanser och 3 mål. Dem behöver inte förta sig ett dugg, bara dra in pucken i Brynäs zon så löser Brynäs det åt dem. Patetiskt att det ser ut så här i en så viktig match!!!

GAAAAMEEE DAAAAY!!!!

{6984}: Så här säger en ungdomsledare till DT

”Nu talar Moras ungdomsansvarige ut om händelsen.
Andreas Hägglund är ungdomsansvarig i Mora IK och såg incidenten utanför Malmös spelarbås i tredje periodens powerbreak .

– Jag har pratat med föräldern och personen i fråga, säger Hägglund.

Hur ser du på det inträffade?

– Pojkarna har vid upprepade tillfällen bett Malmöspelarna att flytta på sig, vad jag hört från dem. Sedan blev det en incident vid båset och jag kan tycka att det aldrig är okej att ge sig på en 14-15-årig kille, säger Andreas Hägglund.

Malmös Jens Olsson har uppgett att han blev påkörd. Hur ser du på situationen?

– Om man vid upprepade tillfällen ber om att man ska flytta på sig för att man har bråttom så blir det lätt stressat där ute. Det var en liknande incident i andra perioden också, men då flyttade spelaren på sig till slut.

– De här pojkarna har inte många sekunder på sig. Det blir en chock för isskraparna. Det ska vara en rolig grej för ungdomarna. Det här blev ett litet smolk i bägaren.

Hur går ni vidare med det här i ungdomsföreningen?

– På ett vis tar det musten ur det som var på isen. Vi har förståelse att det är en situation som blivit väldigt uppförstorad, tack vare medier. Vi är inte intresserade av det då vi inte vill att en av våra ungdomsspelare ska bli utsatta för något drev.

Andreas Hägglund fortsätter:

– Klubben kommer att stötta och hjälpa den här killen, så att han mår bra.”

Gunderson kliver in idag och är lika dominant och kylig med pucken som vanligt. Inte en tillstymmelse till att ha varit frånvarande i tre veckor. Och förmodligen är hans finger ändå inte helt matchklart då han egentligen inte var tänkt att spela innan man visste om Erssons avstängning.

efter denna match kan ju undra hur Palushaj inte blev uttagen till OS xD

Skrubben: Mm Zlatans snack om att " lejon återhämtar sig inte som människor" passar bättre in på gunderson tycker jag !

Skål och trevlig lördag på er Brynäsvänner!

Qvarre: vilket ickelag Lhc är så jävla färglösa

Chris11: Om man redan har bestämt sig för att en spelare är ”dålig” och har på sig de glasögonen när man ser en match så kanske man resonerar som du och några andra.

Sunken gör för det mesta det han ska utifrån sin roll. Att han dessutom är den enda i laget som kan dela ut en riktig tackling gör ju att hans aktier stiger.

Med det sagt så tror jag att vi ska passa på att njuta av en sann trotjänares sista säsong i shl’s snyggaste tröja.

Vill också uppmana samtliga skribenter till att visa lite mer respekt och sluta trolla och kasta skit omkring er, för det bidrar inte ett dyft till diskussionerna.

Imponerande av zebrorns att få till det...

Bratwursten : Dahlén stannar i Timrå, bra kille med hjärta :)

Från det ena till det andra...
Såg att Oskar Lindblom är uttagen till "AHL All-Star Classic". Riktigt kul för honom som numera också är 2:a i Phantoms poängliga.

mattiask: det händer då och då. Och allt oftare den här säsongen, Vettefan vad som tagit åt honom för såhär var det inte förra säsongen.

Ja man skäms som en hund.

majk: Att säga att Clark regelbundet filmar är ju en enorm överdrift.
Vad jag kan minnas så är detta andra gången som Clark filmar?
Men det ska sägas att idag tyckte jag det var pinsamt beteende av Clark.
Helt ofattbart att domaren inte tog ut honom för diving.

Jag skämdes som Brynäsare när jag såg situationen!

#Fernströmout!!!!

Sv: A proposito de nada
KulaShaker: Herregud, man skäms ju. Som någon annan sa, så extremt skitnödigt.

Sv: A proposito de nada
moment22: Klart "super duper" är töntigt ur en vuxens perspektiv men för ett barn är det säkert kul. Brynäs är till för alla.

Kung Grana!!! Lunkan vilken liten pussy som inte vågar gå.. hahah luffare!

Dallemas: Men satan så välförtjänt!!!!!!!

JENSEN!

Boqvists mål dock :-)