1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777876 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Silly season 18/19
Brynäsgubbe: verkligen inte, riktigt bra i Malmö. men han lämnar för spel utomlands. Mrmadhawk har nog koll på honom

Pettisbif: tar faktiskt Jensen hellre än Rohdin. där tycker jag verkligen vi skulle få en till spelare för fjärdelinjan

{6984}: Alcén är en kultspelare som tillför mycket både på och utanför isen. Ska självklart vara kvar länge. En av Boforsarns bästa värvningar!

Kent747Socker: Finns det någon chans på Johan Larsson? Han snackar ju om att kanske lämna NHL?

Dallemas: All- in på Lindbäck tycker jag!!!

Skulle vi knyta till oss Andersén och Bertilsson stannar, så ser det ju nästan oförskämt bra ut bakåt..

Finns lite mer prisvärda webrar här.

har dåliga vibbar med Palushaj och Djurgården. gillar verkligen Hajen och skulle han sticka till KHL skulle det vara synd men skulle förstå det. Men drar han till DIF blir det jobbigare, då känns det mer som ett svek med namninsamlingen och allt.

Brynäsgubbe: Om det är hela sanningen ? kan tänka mig det är ett jäkla rävspel för att trissa lönerna till spelarna samt provisionen till agenterna.

{8399}: Jag har definitivt belägg för skribenten på Svenska Fans vars Twitterinlägg delades härinne i förra veckan;

"Stefan Bengtzén

Att Molin Jr spelar och frodas i en allsvensk klubb, det kan jag ändå köpa.

När han i dag är på väg att bli en ruggigt bra spelare, och nästa säsong spelar för Malmö - då köper jag det inte längre.

Du har misslyckats. Din j*vla ärkesopa.

Försvinn"

Det kallar jag för ett personangrepp - vad tycker du?

Flera av hans tweets gillades av skribenter som förekommer här på HS.

Tycker du att nivån härinne känns OK när det hettar till?

Sv: Inför shl 18/19
Judas11: SG83 har en mer anrik historia än Växjö, så lugna ner dig ett par hekto. Du kan med fördel plocka fram HV halsduken och somna om.

Idag va väl en bra dag?

Det hände ju väldigt mycket runt Brynäs idag och vi värva Kellman som flera va ute efter, och som tex Sanny trodde kunde gå in mellan Lindström Möller i Skellefteås 1a kedja nästa säsong mm!

Ibland måste man testa att vara positiv iallafall en dag varje år=)

Myling och Munkas, va tyckte ni om denna dag?

Rodrigo: Officiellt att Liljewall lämnar alltså. Då måste jag hålla det jag lovade för några månader sedan 😁

Liljewall lämnar och skönt att man inte förlängde med Sundqvist. Inget riktigt oväntat.

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Peja: Förstår hur du tänker. Samtidigt känner jag att ska vi verkligen bryta kontraktet med två offensivt skickliga spelare när truppen redan har en enorm brist på just det? Larsson har definitivt kapaciteten att blomma ut i SHL. Vi fick faktiskt ett smakprov på det när Gunde var skadad.

Att bryta med Jensen tror jag faktiskt inte alls är aktuellt. Det är en enorm brist på spelskickliga centrar i SHL och de som blir lediga är svindyra. Vi ska redan ersätta Ölund och det kommer bli nog svårt att sätta den pusselbiten. Vi får helt enkelt hoppas att Jensen studsar tillbaka nästa säsong.

Huge:
Vill man undvika negativ spiral runt föreningen kan man ju som förebyggande åtgärd berätta hur man jobbar och varför... innan skiten träffar fläkten.

Boqvist hänger!

munkas: Eller: vem har flest egna åsikter; Huge eller Mittmedias textrobot?

Skrubben: min fråga till bz: gillar du sälen eller Åre bäst?

Skrubben: Varför är inte Anderssen redan kontaktad om han befinns vara intressant???

Charles: Scott spelar fortfarande slutspel i KHL.

Kan nästan sätta en hand på att det är Andersen.

Angående det här snacket om att vi "släppt" egna juniorer till
andra lag. När det gäller Emil Molin så var det ju faktiskt inte
Brynäs som "släppte" honom när han lämnade oss. Han hade
ju skrivit på för "NHL" och spelade hos oss som utlånad.
Då valde ju plötsligt NHL-laget, mitt under säsongen, att flytta
honom från Brynäs till Rögle (i allsvenskan), om jag inte
minns fel. Jag vet inte om Brynäs hade så mycket att säga
till om i det fallet.

”Igår åkte Brynäs IF:s hockeyherrar ur SM-slutspelet när de förlorade mot Växjö med sammanlagt 4-1 i matcher.
Brynäs sportchef Stefan Bengtzén är inte nöjd med säsongen och aviserar nu att man ger sig ut på spelarjakt för att höja kvalitén i laget.

– Nu känner vi nog att det är läge att byta ut lite fler. Vi måste inse att vi inte har räckt till på flera positioner och därför måste vi förstärka, säger Stefan Bengtzén.

Han menar att det behövs nya spelare på flera positioner.

– Det behövs vässas upp lite här och där får att vi ska kunna utmana igen, säger Stefan Bengtzén.”

Om alla tar tre djupa andetag och springer några varv runt huset så blir det bra. Drevet mot BZ börjar bli patetiskt. Det klagas på att han inte skötte damlaget, han gjorde inte ett bra jobb men att samla PK-poäng blir bara larvigt, för hur många här inne har ens gått på en dammatch? Samma människor klagar på att det inte värvas ordentligt till herrlaget. Ser ni inte krocken? Mer pengar till damlaget innebär mindre pengar någon annanstans, exempelvis till herrlaget.

BZ har redan nämnt i en intervju att han letar efter spetsspelare (det tar tid att hitta och värva sådana för att inte göra samma misstag som förra året), och att han eventuellt även kommer bryta några kontrakt. Vad mer behöver herrn göra för att bekräfta era känslor? Skicka personliga brev?

Låt honom få jobba ifred och sköta sitt jobb. Han har bilden klar för sig och jobbar efter den, och jag kan lova er att hans telefon går i ett just nu. Han är målmedveten och vill förstärka laget till det bättre, för ett bättre Brynäs.

Skrubben: Jag kan höra mig för lite, jag hoppas och tror dom har planer för att lyfta kommunikationen några snäpp!

Sen lär jag säga om Bengtzen att han är också en vanlig människa och inte en maskin, om vi är besviken så tänk vad han är besviken över denna säsong.
Vi kan ju ösa ur oss på han men S.B kan ju inte ösa ur sig på nån.

Viktigast nu är ju få klart med tränare, svårt få nya spelare om man inte vet vem som ska träna ens?
Och för en sån som Adam.Boqvist är det nog väldigt viktigt!

{8482}: lika bra det. Hade välkomnat Johnsson alla säsonger förutom den här. Vi har redan 3 kedjor fulla av hans typ.

mk: Personligen blir jag mer upprörd över hur vissa skriver om Brynäs härinne. Om folk kommer med"orättvis" kritik mot Växjö kunde jag inte bry mig mindre om.

Brynäsgubbe: alltså väldigt många fel!! Huvudtränare 1 Melin bz anställde
Huvudtränare 2 sjödda o larsson bz anställd
Spelare underpresterar bz rekryterar spelare
Först vill han ha Honken! Honken skadad! Ej i matchform! När Honken tränat o spelar matcher då är han enligt bz inte shl mässig! O det går han ut i massmedia o säger! Han har haft en vecka på sig o förklara sig men Tyst!!! Det måste ju helt seröst vara något som inte stämmer med karln!

Auchinleck: "– En tredjedel som är här ser normalt inte herrlaget spela. Det är en helt ny publik. Och det är småtjejer som börjar spela hockey. Deras familjer blir intresserade av ishockey och när fler blir intresserade så vinner vi."
Vad har Lule damhockey i snitt per match, 2-300 pers max. Så säg 75-100 max besökare ser inte herrlaget. Det låter som mamma, pappa och syskon. Lite som juniorhockeyn alltså...

Brynäsgubbe: Handlar väl mer om hur han agerar. De flesta var överens om att vi behövde en stabil toppmålvakt inför iår. "Absolut inte, vi har kanske SHLs bästa målvaktspar". Han har fortsatt värva breddspelare även fast de flesta ser vad som behövs. Han skickar iväg Miller inför ett slutspel och vi blir kort på folk. Vem vet, Miller kanske hade varit en slutspelsdemon. Han slänger ur sig nedvärderande kommentarer om en målvakt som brinner för Brynäs med stort hjärta. Visst alla kan värva fel och göra misstag. Men känns som han konsekvent slänger ur sig grodor och visar på dålig förståelse av sporten. Hoppas jag har fel och denna säsong bara varit ett litet fartgupp på autobahn 👍

munkas: Ja, de som sysslar med kommunikation inom Brynäs borde också se detta. BZ måste synas även i motgång. Enda kommentaren från honom sedan Brynäs åkte ur är väl sågningen av Honken...

Stisse: "Det är faktiskt snudd på att jag får uppfattningen att Bengtzén försöker straffa ut sig, ett år innan hans kontrakt med klubben går ut."

Ingen som reagerar på det här? Otroligt skrämmande när en seriös lokalskribent reagerar på det här sättet.

Huge: 1 tavla???? Karln har ett helt galleri!!!

Berge: "Att han inte värvade Honken under säsongen berodde ju på hans skadebesvär."
Ja, först så försöker han värva Honken som tackar nej på grund av skadebasvär.
Sedan går han ut i media och säger att han inte håller för SHL? Var finns logiken?

mk:Huge sa att spelare inte vill spela med sin släkt i båset! Huge vet! Huge kan! Jag plocka fram massor av exempel påmotsatsen o du påvisar en till! Ove molin gillar Honken! Bz sågar honken! Undrar om Ove o honken Emil m vill vara aktiva i Bif! Fan vad han gör bort sig o oss!

{7981}: Så säg att vi skall ha 15 forwards. Ponera att man bryter med Liljewall och Paille. Då skall fyra nya in. OM Clark och Palushaj mot förmodan skulle behållas skall endas två in... Herregud... Hur har han tänkt med att binda upp alla dessa kompletteringsspelare...? En sådan som Ludvig Nilsson har ju gjort det jättebra utifrån sina förutsättningar men att knyta upp honom, den spelartypen även för nästa år, när man ser hur forwardsuppsättningen i övrigt ser ut, ter sig väldigt märkligt... Hur tänker han Bengtzén? Har aldrig tidigare varit så bekymrad över ett lagbygge, inte ens 1996 när 14 spelare lämnade å ryssar å finländare kom in från alla hörn... Med alla miljoner som kommer in via tv-avtalet kommer det bli rustningsjakt i SHL. Här har BZ bitit sig i svansen och redan knutit upp brunkare på poster som skulle kunna vara ämnad för spets...

Huge: Tack för ditt vänliga svar.
Nej, man för spelet när man själv har pucken via uppbyggnadsspel och omställningar. Det kallas offensiv. När man inte har pucken spelar man defensiv, då kan man t exempel ha hög press eller ligga som en köttmur. 2 skilda begrepp som kan appliceras på de flesta lagidrotter.

Att säga att ett lag för spelet via sin defensiv är inte korrekt, eftersom defensivt spel handlar om att återerövra pucken från motståndaren. Man kan ju t ex inte säga följande om matchen igår; "Karlskrona förde spelet med sin köttmur", lika lite som man kan säga att "Brynäs förde matchserien mot Växjö med sitt presspel".

Fast för någon som tycker att Brynäs spelar en offensiv hockey som är defensiv och icke spelförande kanske ditt resonemang funkar. För dom som kan något om hockey, både proffsigt yrkesfolk som alla läktarcoacher (utom du), så är min förklaring den rätta.

{6984}: Det är helt kontroproduktivt att skriva något sådant till Bengtzén. Tills vidare är han sportchef och vi borde snarare uppmuntra honom att bygga ett bra lag. Sätt dig i hans situation, skulle du gå till jobbet med motivation och vilja att göra ditt bästa om du fick mail varje dag om hur värdelös du är? Bete er som vuxna nu, detta förväntar jag mig inte minst av en moderator på HS. Lämna skitsnacket till matchtrådarna.

Skrubben: Blir fan galen på denna BZ
Han platsar fan inte som sportchef i shl .
Förfan försvinn 👹👹
Han måste vara totalt inkompitent Honken platsar inte men Ferström gör det . Är det ett skämt eller?
Bz monterar ner Brynäs så dom snart debuterar i allsvenkan . . Tycker mycke illa om denna bredkäftade faan .

Honken dominerade mot Timrå. Hoppas verkligen vi värvar honom. Grym andremålvakt som skulle ge allt för oss. Dessutom vill han avsluta karriären i Gävle. Lär knappast ha en hög lön.

KulaShaker: varför skulle inte gävle vara en attraktiv stad? Skulle Skellefteå eller växjö vara mer attraktivt? 😂 gävle är ju i mina ögon en omtyckt stad i övriga Sverige, även bland hockeyspelare. Aldrig hört något negativt så det känns som ett konstigt resonemang från honom. Bra uteliv (nåja) bra restaurang, bra på sommaren men bra med aktivitet på vintern också. Nära till Stockholm och Arlanda. Och inte minst Sveriges bästa hockeylag.

Längtar så efter Bz försvarstal ..Hoppas han blir riktigt djävla grillad .

Det vi ser är ett lag utan spelidé eller tydliga roller. Precis samma problem som innan vi fick Bulan.

Skepparn: Brynäs hade klart med 2 världsklasspelare som hade gjort säsongen oförglömlig men de planerna blev saboterade av föreningarna som skulle förlora mest av alla på NHL-spelarnas inträde - nämligen de som aldrig producerar några egna. Då menar jag inte främst Växjö, det fanns andra fula fiskar som var betydligt mer fanatiska i sin strävan att beröva svenska hockeyfans möjligheten att uppleva världsklasspelare live.

Jan Grismöbel: Jag är en av de som försvarade Bengtzen till en början men kan erkänna mig överbevisad. Ifrågasätter främst den analytiska förmågan vad gäller flera nyförvärv såsom Lilljewall ("Jag har haft koll på Christopher ett tag nu och är väldigt glad över att han valt att skriva ett avtal över två år med oss"), Caporusso ("Louie är en spelare som har funnits med på vår radar under en längre tid") och Miller ("Drew är en riktig hockeyarbetare som främst kommer att bidra med erfarenhet och ett stort hjärta för att alltid finnas till för lagets bästa).
Hade stora förhoppningar på Bengtzen men kan vara ett bra läge att rensa rejält i leden inför 2018/2019 nu när vi även får en ny klubbdirektör i Campese och ny headcoach.

Växjö är bättre totalt sätt. Önskelista till nästa säsong:
1. Målvaktsbiten.
2. Bra första center som ska styra PP.
3. 2 kvalitetsbackar.
4. 3 ytterforwards i mellanklass nivå.
5. 2 ytterfowards av toppnivå.

{4783}: Rensfeldt-Molin-Rhodin tänk en så fin tredjekedja

Skrubben: Snudd på att BZ borde få sparken om han inte värvar Molin. Att någon annan klubb skulle buda över Brynäs om man verkligen försökte värva honom låter som rent trams, det finns ett mervärde för Brynäs att värva hem Oves grabb, det mervärdet finns inte för Malmö mfl. Så snarare Brynäs som borde buda över övriga intressenter, om något.

Judas11: Jag vet inte var du bor, eller hur gammal du är.
Men du låter precis som ett gammalt HV- fan som härinne hette Kakelmannen.
Det måste vara du. Kakelmannen resonerade på samma sätt som du.
Totalt verklighetsfrämmande.
Måste vara skönt att leva i den bubblan.

Rodrigo: den bästa spelaren växjö har som gått deras hockeygym (RØNDBJERG) har blivit ställd åt sidan för att man värvat in Miele och Rasmussen.

Peja: Självklart så måste Brynäs chansa med Boqvist som ordinare nästa säsong. Ge honom en försäsong med laget och låt han bygga på sig några kilo. Funkar det inte så får det lösas under säsongen.

eltifoso: Ni kan väl ta och smiska ut SAIK själva.