1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777888 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Har räknat till minst 8 klockrena interference från FRÖ som kommentatorn benämner som tacklingar.

Kul att Liljewall står upp och markerar & att dom efter tvån börjar spela ut mera.
Sen att Larssson satsar i varje närkamp!

Gäller att göra jobbet dom sista 40 nu oxå bara.

bifhjärta: Underbar start! Larsson gör sina bästa 10min i Brynäs, han är som en liten stridsvagn!

Älskar Boquist sätt att spela bra fart på rören å inget kladd in å skjut bara

KalleTeodor: Det är ju också lite vad man vill komma åt vad gäller PP-spelet.
Varför ens styra från den sidan?
Visst nu har vi ingen spelare som är högerskytt och har de egenskaperna att styra i PP. Därför känns trots allt Jensen ganska given på sin kant.
Sen ska han inte heller vara den som tar avslut utan det ska antingen Gunderson alternativt Palushaj göra.
Sen tycker jag dock att Jensen är en aning för seg i PP och söker nästan hela tiden Clark i mitten istället för att försöka söka Palushaj.
Som du också skriver.
Antingen får man försöka hitta en spelare rakt ner vid offensiv stolpen (Ölund tex) som i sin tur försöker att få till en passning till Palushaj. Det är ju ett spel som många andra lag också kör med.

Däremot håller jag inte alls med om pratet angående Larsson kontra Carlsson och Boqvist.
Boqvist har vi alla sett nu under ett gäng matcher att han är extremt lovande MEN att han också måste få den chansen att spela kontinuerligt.
Men som det är nu får han inte det och då är det klart bättre att ha honom utlånad.
Carlsson har som du beskriver ett jättebra skott och vore intressant att testa i det pp:et.
Däremot tycker jag att Larsson börjat komma igång ganska bra senaste matcherna trots att poängen inte trillat in.
Känns som att han är den som ska lira på den positionen i första pp men att man ev testar Carlsson i andra som point.
För Fälth tycker jag är en aning för seg och endast skjutglad.
Känns inte som en given PP-back.

Tjurn : Varför skulle han bli bättre av att bänkas? Det är totalt orimligt.

Kollat man igenom rögles trupp nu inser man rätt snabbt att de har en väldigt kompetent trupp.

Väldigt många klasspelare om man jämför med Karlskrona och Mora, men även lag som Luleå, Djurgården och Örebro, Malmö och Färjestad.

Framåt har de Aaltonen, Brithén, Rensfeldt, Lerg, Connolly som är stjärnor.

Hedberg, Widing, Collberg och Matson har en jäkla speed och sen har de Elvenäs och Sandin som kliver fram mer och mer.

Inte heller backsidan med Jaalasvaara, Schira, Youds, Younan och Gagne går av för hackor.

Rögle kommer fortsätta stiga i tabellen nu när de fått ordning på spelet. De kan till och med bli en svår nöt att knäcka för topplagen om de tar sig till slutspel. För de har två rutinerade och meriterade målvakter med.

Vi ska inte skämmas över dagens förlust.

Sv: Matchtråd 2018
{6984}: Å jag känner att högmod blir Rögles fall ikväll. Tips: 1-5...

(apropå ”högmod”...🙈😄)

Inkazar: Ja jag hoppas jag har fel..

Jag lyssnar på Nordic Bets podd, och där berättade man om Cam Abbot?
När han kom tillbaka efter sin sista hjärnskakning.
Smällen som han fick som avslutade karriären var ingen smäll utan mer av kontakt mellan spelare.
Så det är känsliga saker.
Bryr mig egentligen inte om DP kommer tillbaka till Brynäs eller ej.
Det viktigaste är att han blir frisk för resten av livet.

En kort skaderapport.

bradberry: Idiotiskt att bänka en av våra bästa forwards. Det är inget ovanligt att spelare har perioder där man har svårare att producera än vanligtvis.

Forsberg 1978: Mannberg gör väl sin bästa säsong hittills i Brynäs ? Lucas Carlsson ser också riktigt bra ut på sistone, kan nog bli hans bästa säsong också

Snyggt+!! Bra av MANNBERG där!!!

Sv: A proposito de nada
Gott nytt år alla Brynäsare🍻

Sv: Emil
mk: Han har nog en liten annan infallsvinkel, utböling som han är!😉

En sak skall sägas om BZ. Karln har en sjuk pondus, när han talar så lyssnar man. Verkar ha ett grymt självförtroende.

Jag tror att Ludde skulle kunna ersätta Miller på ett riktigt bra sätt nästa säsong - så jag håller tummarna. Sen kanske vi kan trejda Granis mot Larsson?!😉

Så viktigt för självförtroendet med två poäng. Men pinsam tredjeperiod. Herregud.

Kopparjimmie:
200 swishat, de gör ett fantastiskt jobb.

Blomqvists balja måste vara mitt favoritmål i år, älskar hur han tar i för allt i världen och det efterföljande nätrasslet. 😄

Skönt med flera kedjor som levererar. 3 mål av Blomqvistlinan idag. Tycker Granström är på väg upp också

Sv: Ingen tekningsvinst
Skrubben: Tjoff upp i krysset av Boqvist! Fan vad vackert!

Adam lånas ut till Almtuna. Bra val då han lär få rikligt med speltid där. Tufft test direkt på onsdag då man ställs mot AIK.

Det känns som Brynäs var helt ointresserade av avancemang om man får tolka Bengtzén lite grann.

honken21: hmm klart Dackell haft en bättre karriär och var en bättre spelare är väl inget att tveka om.

Bratwursten : Tänkte lite på snacket runt Dackell; vinnarskallar vill ju vinna allt man ställer upp i om det så är på träning...!! Nu tar vi det här.

B t w. Var i Miami Beach i mellandagarna 1999 och såg grabbar med Dackells Ottawatröja på sig på en bar. Gick fram och snackade eftersom jag trodde det var brynäsare - visade sig vara kanadensiska Dackellfans... Stort!

Jag tycker det är jävligt onödigt av Clark det är en filmning och inget annat! Jag vill inte se sånt här i Brynäs.

FBK - Mora 0-3 med drygt 2 min kvar av 2:a perren FBK har kommit ner på jorden det sista!

Lider verkligen med Rödin.. Hur jävla otur får man ha?

Bratwursten : Nej det var en fet käftsmäll till Bulan idag med. Befogad... Hans arbete för Brynäs kommer aldrig att glömmas. Men nu valde han att lämna och är återigen en fiende. 12-1!!!!

eltifoso:
Du har nog missat att det är Gävle och Brynäs det handlar om.
Kravnivån är lite... extra.

Det är bla det här gängets förtjänst (se länken). Många hänger bredvid Dackell...

Jan Grismöbel:
När man för en gångs skull kunde koppla av och njuta i sista ställde mitt spel på matchen till det 😎 4,5,6-0 spelat och slutet var helt osannolikt, 6-0 och 671 kronor in på kontot 😀
Fantastisk match och grymt känslosamt vid hyllningen av Dackell. Vilken kväll, tack Brynäs!

Vilken jäkla dag i Gavlerinken. Där skulle man varit.

Måste göra nåt åt Jensen i PP, helt utan självförtroende. För långsam och omständlig.

bänknötarn: MÅÅÅÅÅÅL 4-0 Westfält :) Nu är vi förbi Luleå i tabellen tjohoooo

Fantastisk vad det värmer ett Brynäshjärta att få se Dacke upp med dom andra legenderna i taket!

Sitter med tårar på kinderna och tänker tillbakas på många fantastiska minnen Dacke gett oss Brynäsare

Treklövern1912:

Visst ska de vara kvar på jorden...

Men den största skillnaden på Brynäs just nu jämfört med en månad sen är att de har fått självförtroende. Och jag tror ärligt talat det är därför spelare som Ölund, Ikonen och framförallt Palushaj blivit så mycket bättre. De tror på sig själva igen. Precis som ifjol.

Och med tanke på den förmågan Brynäs fans har att såga och döma ut sitt lag när det går dåligt, är det antagligen helt rätt att visa för spelarna, fansen och Hockeysverige att man verkligen tror på sitt lag nu.

bifhjärta: och så håller Pecka konkurrenten Honken på avstånd... (skulle den lite konspiratoriskt lagde tillägga).

Lindström: Vi öser in mål!!!!

Forsberg 1978: Förstår att han fick plats på Sannys lista, nu är Gunde den Gunde vi känner igen. Skriv livstidskontrakt med killen så kan han bygga ett slott till sambon och flytta till Gävle för resten av livet. Fan, Brynäsbröder! Vårt älskade Brynäs är tillbaka i matchen! Skador till trots så är det nog första gången på säsongen som jag fullständigt skiter i det. Fan vad skönt!

dAVydov: Allting är så mycket bättre...segrar bygger självförtroende

mattiask: ja jag vill ha hem Ludde också. Tillhör min önskelista om nya spelare inför nästa säsong.

Blir lite lack om han hamnar nån annanstans han också när vi missade att få hem Wänna.

bänknötarn: Klart godkänd insats idag med tanke på manfallet. Saknades:
Bertilsson
Fälth
Sunken
Ikonen
Paille
Granis
Ersson(?)
Liljewall

Glädjeämnen: junisarna och Fernström samt god chans att vända på steken om en vecka.

Skrubben: Det som kan bli en risk för Brynäs nu är att de faktiskt börjar ta åt sig av vad media skriver, vad vänner och ”folk” på stan säger, alla klappar i ryggen etc.

Här gäller det att hålla sig väldigt kall, att förstå att det är riktigt hårt arbete som gäller. Coacherna är oerhört viktiga här och det var detta Bulan var så bra på. Att ligga på alla hela tiden.

Zappaholic: Bra insats, trots att jag var på plats, bara notan kvar 1500 direkt in på Brynäs konto, skål bröder!

JAAAAAAAAAAAAA 3 FRÄSCHA KATCHING!!!!!!!!

munkas: Har du hört talas om uttrycket ”Se framåt”?

Misstag har skett. Bengtzén gjorde ett förbannat klantigt misstag som kostade oss dyrt (både i poäng och ekonomiskt). Men dom som är riktiga ”losers” är såna som gnäller över det som varit. Det tjänar liksom ingenting till. Misstaget har korrigerats och nu börjar det vända uppåt igen.

Matchens stjärnor:

* = Ikonen
**= Ersson
***= Kilström
****= Clark
*****= Rautio

Bubblare: Ölund, Palushaj

blackredberry: JAAAAAAAAAA CLARK glöder! Snyggt av Jensen!

Inkazar: Ska bli grymt spännande att se Miller. Hoppas han visar klass direkt även om det är troligt att han behöver lite anpassningstid till rinkens storlek och svensk hockey.

Brynäsgubbe:
Viktiga matcher helt klart nu. Vi åker till Gävle i morgon torsdag för den årliga långhelgen med dubbelmatcher.
Kollade sista perioden på FHC-Rögle igår och torsdagsmatchen kan bli en obehaglig överraskning. Rögle har många kvalitetsspelare på papperet och har fått en kick med Abbots vid styret. Vassa omställningar och PP firade triumpher mot ett FHC som visserligen såg lite sömniga ut, men...
Kom igen nu Brynäs, tre poäng skulle va så viktigt i morgon.

{6984}: Statistiken kan ju vara ett alternativ till att förklara en längre tids uselt spel och uteblivna poäng, istället för att hänvisa till otur med domslut eller oflyt med studsarna.