1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777919 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Jag tror att vi får se ett annat Brynäs på torsdag jag hoppas det iallafall . Tung inledning och en av dom jobbigaste helgerna på länge ! Alla i laget är garanterat revanchsugna och det behövs nog ingen som skriker på killarna i detta läge det borde dom fatta ändå proffs som dom är . Ge detta några matcher till innan vi hänger ledare tränare och spelare.

Vi hade
Även förra året spelare som inte gjorde färdigt i varje situation!! Bröderna w tex och när vi hade 7 raka förluster med bulan så va det samma sak i vårt försvarsspel och då stod ju Bulan i båset så det borde väl inte ha hänt! ??? Övertygad om att för att ta steget o vinna guld så behövs det en taktiiker med krav på spelarna se 2012 1999 o 1993

Anders Berg: Det roligaste är ju hur man känner att 3-4 stycken av er här verkligen myser nu och tänker vad va det jag sa osv, och man känner hur ni växer som människor när ni känner att fan det här kan ju vi.
Och lite kan man även glädjas med er att tillvaron lyser upp lite nu.

Tänk om Anders Berg och Brynäsgubbe och Munkas kunde få träna och leda laget en vecka, presskonferenser mot Rönnberg och Bert osv.
Den pondusen hade Brynäs A-Lag behövt.

Forsberg 1978: "Dessutom är hela jävla helgen förstörd!"

Den är ju det, den är ju det...

{6984}: Jag har aldrig förstått mig på Brynäsfans som kritiserar Tommy Sandlins lugna ledarstil... som ju Roger också praktiserar.

Brynäsgubbe: Hur vet du det? Sitter du i båset? Du är en impulsiv person och jag förstår att du gillar en tränare som tjoar och tjimmar "kämpa mer" men sett ur ett taktiskt perspektiv så har Melin ett bredare register. HV fick stopp på oss i andra. Sen tror jag att våra ledande spelare blev slitna av alla PP. Som var ganska bedrövligt många gånger.
Sen får HV med sig ett riktigt skitmål och sedan gör Felix sin vanliga tabbe och släpper in ett höstlöv från blå. Hur coachar man mot sånt?
Det var en skitmatch från vår sida helt enkelt. Ser det ut så här fram 10-12 omgångar till så kommer jag att ge dig rätt. Men efter 2 matcher????

Sitter här och lyssnar på intervjuerna med Melin. det är ju så jävla tamt som det bara går. Säg något nytt förfan. Helt förjävligt torrt tycker jag.

Nu kan Wikegård stänga butiken och ta pension.

Fotnot: senast vi förlorade en SHL premiär var.. 11/12. Och ni vet ju hur det slutade ;-)

Knappast en allvarlig incident av Granström. Träffar ju inte ens knät det var ju mer en TV-tripping?

Sv: Försäsong 2017/2018
Apropå Brynäs-proffs så debuterade Lindblom för Flyers igår. Inga poäng men han får beröm för sitt spel efter bl a 6 skott på mål.

{5915}: vad gäller den enormt uttjatade målvaktsfrågan. låt oss insupa en gammal regel; Gläds åt det man har och låt ej sörja för det man ej har. Stå upp för David och Felix och låt dem bevisa för dem själva och oss lekmän att se duger. Vilket jag tycker de gjorde med bravur förra säsongen. De var högst delaktiga i att vi gjorde bra ifrån oss ändå till slutet. Ser gärna en repris av det.

Anders Berg: Jag tycker Rautio får alldeles för mycket skit. T.ex. slutspelet förra året var det bara Ortio som hade bättre räddningsprocent än Rautio. Alla andra "supermålvakter" hade sämre.

Anders Berg: "Rödin hit eller dit; utan en riktigt bra målvakt kommer vi inte gå längre än i fjol. "
Vi tog oss till sudden och ett slumpmål från SM-guld ifjol. Oavsett vilket lag man ställer på isen så är det jävligt svårt att ta sig längre i år. Tror du vi hade haft större eller mindre chans till guld i våras om Rödin varit med i laget?

Rodrigo: Om Rödin återvänder till Sverige MÅSTE han spela i Brynäs då han har ett gällande kontrakt här. Herregud vilka förhoppningar som tändes nu 😀

Skrubben: Man kan inte leda lag så 2017. Att lova en spelare en roll/speltid för att skriva på. Visst kan man berätta för spelaren vilken den tilltänkta rollen är men om man går så långt att detta påverkar laguttagningar är man ute på tunn is.

Jag tror du är helt fel ute här...

Inkazar: Jag vet inte vad ni andra säger, men med det här laget kan vi nog gå hur långt som helst i år. Jag tycker faktiskt att det ser riktigt bra ut. Tre första-kedjor och en riktigt tung brunkar-kedja. Sen en av seriens bästa backuppsättningar på det och en målvaktstalang som verkar ta ett steg till i år.

Sv: A proposito de nada
Peja: De kommentarerna kommer mest i frustration när knappt 3000 pers orkar ta sig till matcherna... Och sedan klagar folk på att vi inte kan värva världens bästa spelare. Då blir man ju tokig.

Brynäsgubbe: Ganska hafsigt spel idag. Men byter vi ut Liljewall, sunk och Zanetti mot Palushaj, Fälth och Kilas blir det 400% bättre. Sitt ner i båten.

Louie, vilken köng!

pjåtor:
3-2 till oss. Mål av Clark, Ikonen & Loui.

Btw.Är det bara jag men visst känns Bjurström lite #13 Sudden light, stor, avig och snabb samt rightare :)

Pettisbif: Lucas Carlsson ser jävligt cool ut med pucken och visar riktigt bra spelsinne!

Pettisbif:
Kul dock att Lucas Carlsson får PP tid. Som point. Redan 1 ass. Är den back som vart bäst under försäsongen tycker jag. Det sätter än mer press på Larsson som ser lite obekväm ut i sitt spel. Framför allt i defensiva zonen.

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Inkazar: Adam Boqvist stärker sina aktier för varje match.

Alltså jag älskar Sunken och hans lojalitet till Brynäs men han kommer orsaka så många bakåtmål i höst... Fan.

Älskar er Bertil och Granis!

Som Bz sa i första periodpausen.."vinner hellre med 5-2 än med 1-0" =)

Gud vad man önskar att chris kommentera på cmore också. Alltid gillat honom som kommentator!

Verkar som att Palushaj sliter sönder en klubba per träning av att nöta skott etc. börjar få världens man crush över den karln! ;)

Huge: Alla har vi olika uppfattningar och övertygelser baserat på våra egna värderingar och erfarenheter. Så vem är du som oinsatt lekman att racka ned på nån annan?

Huge: Lyssna på Linnea Claessons sommarprat.
Där pratar hon lite om härskarteknik.

Det är EXAKT det du håller på med.
Förminska människor genom att kalla vanliga medmänniskor för olika epitet.
Det är så mycket härskarteknik så det sjunger om det.

Jag gjorde ett inlägg häromdan, som fick mycket mer likes än jag anser ska behövas.
Kan du inte svara en skribent utan att förminska den på nått sätt.
Så gör oss andra en tjänst.

Logga ut för gott!!!

Huge: Du raljerar och kallar skribenter för "tränarexperter" när de delger sin åsikt/tolkning.
Ett diskussionsforum är till för att diskutera, inte att förminska andra.

Zappaholic: Gamla goda Clark!!!!!

hockey_21: jadå. Ibland klagar vi på varandra. ;-)

SnowKing: Känns nästan som standard för nya spelare att säga så när dom hamnar i nya lag. Det är på isen vi verkligen ser skillnaden

Varje gång man backar Pettisbif så klämmer han ut sig nåt sånt där. 😂 Haha. Nej Zanetti har inte varit bra sedan första året med oss. Men man behöver ju inte såga honom vid fotknölarna för det. Han vet nog om det själv.

Zappaholic: Håller med! Visst är Zanetti kantig i sitt spel. Samtidigt funkar ett lag bäst när alla tar sin roll till 100%. Det känns som Zanetti behöver gå tillbaka till grunderna och spela enkelt. Det spel han behärskar. Mot DIF och även i svarta mot vita försöker han leta svåra passningar kombinerat med egna offensiva utflykter. Zanetti kan vara en tillgång om han används på rätt sätt, d.v.s. i BP samt som avlastande back med rent defensiva uppdrag. Han är en härlig karaktär, en kämpe och säkert en tillgång för laget om han får göra det han är bra på och dessutom accepterar det till 100%.

Svårt att bygga ett lag på enbart puckskickliga, spelande backar... Zanettis sort behövs också. Men då måste rollbeskrivningen vara tydlig, han själv köpa det och sluta med kladdandet..

Peja: Jag tänker så här:
Nästa säsong kan Boqvist vara så bra att han till och med spelar i NHL. Det är faktiskt inte alls omöjligt om man läser runt lite hur högt han faktiskt rankas i experternas ögon. Samtidigt kommer då Sunken förmodligen att helt ha lagt av med ishockey och Zanetti spelar i ett bottenlag i SHL, eller till och med i en sämre liga än SHL.

Det vore absurt, fullständigt befängt, att peta Boqvist denna säsong till förmån för dessa två spelare.

honken21: Caporusso är ju lita av en slowstarter vad jag förstått det som.

Och, än en gång, detta är en träningsmatch. Behöver jag påminna om hur Scott såg ut i träningsmatcherna sin första säsong?

Den enda slutsatsen man kan dra av den här matchen är att Palushaj-Jensen-Clark kommer bli fruktad i vinter!

Charles: Att det ska behövas gång efter gång. Fattar inte vad alla här verkar ha emot honom. Han har fel några gånger men bevisligen rätt om saker också.

I detta klipp ser man att Kilström och Henrik Larsson bildar backpar, samt att Ersson och Lucas Carlsson också bildar backpar tillsammans.

Roligt att dom släpper fram Ersson före Sunken och Zanetti. Jag tror han kan bli ett utropstecken under säsongen.

ellis: För er som vill stilla hockeyabstinensen och även se om Paille och Clark bibehållit sin form över sommaren så kan man se Kanadas träningsmatch klockan 12.00 imorgon via denna länk.

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Skrubben: var de formationerna jag hörde också. Vet inte vart Pettisbif fick sina ifrån.

Caporusso känns bra i första av flera anledningar. Dels säger han sig vara svår att ta pucken ifrån, vilket var Lindbloms kanske främsta egenskap. Verkar också vara en speluppläggare och kan därför passa in i kemin Jensen/Clark. Mot Lindblom så får vi en pluseffekt i snabbhet med Capo. Han är i grunden center och skulle då kunna kliva in när Jensen saknas. Hans stabila poängproduktion år efter år känns också bra, att han med stor säkerhet kommer leverera. + leftfattningen.

Gillar personligen att Mellin (som det ser ut) inte fortsätter med Ikonen-Granis-Paille. Går att få ut ännu mer av dem. Hajen med Granis och Paille ger en riktig powerkedja som spelar rakt, enkelt och skoningslöst. Ikonen kommer trivas bättre med pucklirkarna Ölund och Boqvist. Även bra att ha de två senare ihop, skulle Ikonen saknas går Asklöf rakt in och juniorkedjan återförenas.

mustigahjalmar: Verkar vara en skön kille.
Inte så mycket kepsen bak å fram på den killen.

Han verkar vara bildad och ha en annan sida som inte är så vanlig bland hockeyspelare.

Skrubben: Härlig text av Mansson! "Hajen" verkar vara en toppenkille. Grymt att få in en bra straffskytt. Känns som vi kan bli farliga på straffar i år. Clark och Boqvist är vassa också.

Scerban: Hyperintressant med Caporusso. Även med att få in fler spelare av den här typen. Både han och Hajen verkar dessutom inte bara vara snabba, utan kan även behandla pucken och utmana i hög fart. Trodde inför förra säsongen att Clark var en sån spelare, men han utmanar sällan och gör inte så stort avtryck i spelet. Mer gubben i lådan med bra skott och stå på rätt ställe. Inte heller Paille har handleder nog för det, men han skrinnar förbi om det är att jaga utan puck.

Överlag har vi väl fått ett ännu mer kvickt och arbetande lag. Många ödmjuka och fina personer också. Kommer vara lätt att tycka om det här gänget.

Leker coach (igen)

MV:
Felix Sandström (David Rautio)

Kommentar:
Dags att sasta på Felix till 100% då kommer han bli årets Linus Söderström.

Backpar:
1.Ryan Gunderson - Simon Bertilsson
2.Lukas Kilström - Lucas Carlsson
3.Henrik Larsson - Elias Fälth
4.Adam Boqvist - Marcus Ersson
5.Jörgen Sundqvist - Marc Zanetti

Kommentar:
Första paret rör man inte hoppas jag. Shl bästa par. Bägge Lukasarna kan bli ett hitt. Om Kilas fortsätter som han avslutade förra säsongen och om Carlsson spelar som han gjorde under fjolårets Jvm. Då har vi ett väldigt bra ihopsatt par.
I tredje får Elias vara en pappa åt shl debuterande Kingen. Kan bli väldigt bra offensivt par. 7e back tror jag faktiskt att nämnde Adam Boqvist kan komma att bli. Så bra är han. Restrerande får speltid vid skador/sjukdommar på dom övriga 7.

Kedjor:
1.Clark - Jensen - Ikonen
2.Palushaj - Capurosso - Paille
3.Boqvist - Ölund - Blomqvist
4.Liljewall - Granström - Alcén
5.Mannberg - Asklöf - Junior

Kommentar:
Försökt att gjort så jämna kedjor som möjligt. Rangordning spelar mindre roll! 1a känns rätt given. Man splittrar inte på parhästarna Clark/Jensen. Som tredje länk tycker iaf jag att det vore fräckt att sätta in Ikonen bredvid dessa herrar. Kan bli succé. 2a, en ren transatlantiskt kedja. Där jag hoppas Caporusso får centra. Har hört att han gillar det. Sen den tilltänkte måltjuven Hajen och Pajen som andra och tredje länkar. Kan bli en enormt jobbig och skillad kedja. Aaron och Loui har ju dessutom lirat i samma kedja förr. I 3e vill jag att Melin fortsätter lira Blomman och Ölund ihop. Dom hade en väldigt fin kemi i slutet ifjol. Som tredje gubbe sätter jag in Ölunds lekkamrat från J20 tiden, nämligen Boqvist. Som jag tror kan göra mellan 25-35 poäng. I 4e sätter jag ihop 3 riktigt riviga, jobbiga forwards. En av shl's kanske jobbigaste lina att lira mot? Tänkt att tugga ner motståndarnas leading-line. Extra Manny och Samme.

PP1:
Gunderson
Ikonen
Clark
Ölund
Jensen

PP2:
Larsson/Boqvist
Palushaj
Paille
Caporusso
Boqvist

BP par:
Granis - Paille
Blomman - Ölund
Liljewall - Alcén
Mannberg

Vi tycks?

Trevlig sommar på er alla. Snart sätter vi äntligen igång igen 😉

Pettisbif: Spännande. Rätt kul att se likheterna mellan Bengtzéns värvningar. Kollar EP på några stycken:

"Caporusso is a winger with terrific speed and agility."

"Ikonen is a nifty winger with excellent puck skills and hockey sense. He is a fantastic skater with speed and agility."

"Paille found a niche as a speedy checker in the NHL"

"Palushaj is a fast, speedy winger."

Han bygger bra för dagens hockey. Vi är lite Pittsburgh mini.

intervju på SHL hemsida med Kingen.