1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 778038 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Jeff Tambellini klar för Djurgården. Ännu en medioker värvning av ett annat lag. Bra!

Sv: A proposito de nada
{7225}: Den enskilt viktigaste värvningen de senaste åren är ju Magnus Ågrén.
Han har ju fått ner förslitningskador till noll typ.
Det är det viktigaste tycker jag.

dempzor:
Varför fortsätter folk fråga om Larsson, Järnkrok etc? Tror dom på allvar att dom plötsligt skulle vilja komma hem till SHL när de spelar ordinarie i NHL?

Mitt minne sviker här, värvade Sundlöv någonsin tre sådana klasspelare under en silly season som Bengtzén har gjort? (Gunderson, Zaborsky, Clark) Spelare såsom Gunderson och Ekholm räknas inte då dom knappast var några klassvärvningar när dom kom till Brynäs.

Nu håller jag inte med om Bengtzén i ganska mycket men man måste säga att han iallafall på pappret ersatt Scott och Rödin extremt mycket bättre än vad Sundlöv gjorde med Silfverberg och Järnkrok.

Och jag gillar redan det han gör mer överlag än det Sundlöv gjorde.

Pettisbif: Pudas nonchalant? Stopp. Han kanske är den mest noggranna spelaren vi har. Distinkt och tydlig i allt han gör. En grym vinnarskalle som inte lämnar något åt slumpen. Fråga vem som helst i laget och de intygar.

Var det Clark Kent han hette😂😂 en ny superman👌

Inte en susning vem han är men ska väl ärligt säga att jag inte har koll på nån av dom andra som det spekulerats om härinne. Ser spännande ut med näsa för mål så nu ser årets upplaga av Brynäs riktigt vass ut. Bra jobbat Brynäs!

Tarasov: Jo, det finns en stor mormonkyrka bredvid MAX på söder. Check 👌🏿

Mrassarson: gå igenom alla pettis inlägg så får du se. Han har haft rätt flera gånger innan det blivit klart! Jag litar på pettis, men ser inte någonstans att han skrivit att Ryan är klar?

Inkazar: Pettis löser biffen innan måndag, visst?

{7800}: Tycker det är helt rätt skriva lite som han gör innan.
Va det än är så bra det blir lite extra intresse och snack runt Brynäs.
Gillar Stark.

Rodrigo: Hoppas att vi kan få en sexigare värvning då 👍

Daine Todd är klar för Luleå. Har inte sett honom men har rätt bleka siffror i KHL jämfört med Gunderson. Då han verkar främst vara värvad som en "offensiv" back. Sen verkar Fabian Brunnström få try-out i Malmö... Där kan man snacka om en blek värvning. Långtifrån att alla trupper är klara, såklart, men det känns bättre och bättre för Brynäs del.

Däremot tror jag Westerholm kan göra +40 poäng med två klasspelare bredvid sig.

Skrubben: Då vet vi:

"Men någon mer center ska inte Brynäs värva.
– Nej, vi har så många centrar i laget nu och man blir ganska begränsad sett till marknaden om du låser dig vid att du ska ha en center, menar Stefan Bengtzén."

Som vi spekulerat kring tidigare så verkar det bli en jäkla huggsexa kring alla klasscentrar som kan tänka sig spel i SHL. Förmodligen därför man söker en ytterforward.

Skrubben: Bra initiativ och detta var också lyhört av föreningen. Måste säga att jag själv tvekade för någon månad sedan (men jo, betalningen gick i väg i vanlig ordning...)

Metalman: Någonting ska man fördriva tiden med i dessa rykteslösa tider...

honken21: Jag tror inte att Fälth kommer att göra bort sig, tvärtom kommer han sannolikt att vara en tillgång.

Zappaholic: Försöka att ständigt o jämt hitta fel i andra skribenters inlägg. Sätter man sig själv på höga hästar så blir man hårt o resolut nerslagen.

Ove Myling: Du är inte mycket till Brynäs-fan när du hellre ser Brynäs gå dåligt bara för att se Huge ha fel.

Zappaholic: på riktigt nu. Försöker du provocera eller skolkade du när man delade ut hjärnor vid födseln? Mylingen har en poäng, en åsikt, och bara för du inte förstår den så behöver den inte vara dum. Tänk större.

Rodrigo: Fan, man vänjer sig läskigt snabbt vid en ny verklighet. Men nu slog det mig igen. Vi har värvat R y a n G u n d e r s o n!

Zappaholic: Det är väl så det funkar? Eftersom vi kom på tionde plats så hade vi ju tionde bästa backbesättningen, tionde bästa BP:t, tionde bästa materialaren, tionde bästa korvförsäljningen osv. Ganska logiskt...hrm

Chris11: Ja, ni har nog det mest intressanta lagbygget hittills i SHL :). Zaborsky är en spelare jag velat se i Sverige länge så det är roligt att man äntligen får se honom här.

{7225}: Den som är bäst lämpad för kaptensjobbet ska ha det oavsett vart han kommer från.

70 Rodrigues: Äntligen en riktig intervju med Bulan/Bengtzén! Tänk att det ska krävas att Luleås (!) lokaltidning gör den. GD sitter väl och sover just nu...

Det hoppas jag verkligen😃

{7780}: in med Andersen och Salmela nu med så vi får lite djup på backsidan

Rodrigo:

Om du träffar på Tord Lundström.
Då blir det första du säger.

Hörru Tord, jag tycker det var riktigt
störigt att du åkte runt med nummer
6 på tröjan under alla år.

Jag förstår att du hade råkat
glömma bort honom i hastigheten.
Så det här är bara en liten retsam pik.

Pettisbif:
Gunde is back! Jag trodde det skulle dröja ett år eller två innan han comebackade.
Jobbade i natt och gick o la mig 06.30.... ganska spännande att slå på datorn! :-)

En fantastisk signal från BZ inför säsongen, ser onekligen bra ut!

Kopparjimmie: Man får alltid gåshud när Ryan sätter 2-0 i match 6. Varje gång!

I ren glädje slängde jag ihop något innan skolan! Tack Ryan, Tack Bengtzén, Tack Brynäs och Tack Pettisbif!

{7780}:
Det bästa med det klippet är att i slutet så säger Boork att Modo är det laget som är bäst på att ta in amerikanska importer.

{7225}: Hur många extra anonsvisningar får de för varje minut som går?

{7800}: Ja nu väntar man bara på plinget i mobilen.

Men Pettisbif har ju lovat. Annars så rullar vi han i tjära och fjädrar😀

Hahaha sköna ni är grabbar! 😁😁 Alltid Brynäsare ❤

pjåtor: Bengtzén ställer upp laguppställningar här inne för att få feedback från oss fans? haha ;)

Ryan är ju 30 år fyllda. Ska vi verkligen värva en kille med sina bästa dagar bakom sig? ;)

HitTheLights: Nja JL är en stark rollspelare i ett dåligt Buffalo. Han blir nog kvar länge

Auchinleck: Jaha, idag har vi tydligen kört på "nöjd med kvartsfinal"-spåret. Upprepas i en massa osammanhängande inlägg som ett slags mantra. Vilken negativ vinkling ska vi köra imorgon? Det var ju ett par dagar sedan vi körde "nedmonteringen av juniorverksamheten" så jag gissar på det.

För övrigt spännande indikationer kring Brynäs - bäst att värma F5-fingret :)

Zappaholic: Läsförståelse, du kör en Huge alltså😂😂😂😉

Auchinleck: Nästa år blir det minst semi! Tro mig!

{7225}: Så Brynäs tramsade i media?

Swede9: "Svar från SB igår på fråga om vad mer som händer på forwardssidan:
"Vi ersätter inga spelare specifikt vi bygger ett nytt lag utifrån vårt behov.
Vi ska ha in en ytterligare spetsforward."

- Det låter ju kalas! Men... Får inte ihop slantarna i mitt huvud då Paille inte känns billig direkt. Skitsamma! Tydligt besked från BZ, bra grävt! Bättre än vad GD/AB lyckats med...

Ove Myling: tur att det finns brunkare ändå. Annars skulle Brynäs bara ha en handfull spelare att ställa på isen

Jag är väldigt nyfiken på din laguppställning inom ramen för exakt samma spelarbudget som BZ har i sin pengapåse. Kan du inte lägga upp en. Det här är inte för att bråka, utan jag är genuint nyfiken..
Jag tycker att Bulan och BZ bygger om laget bra. Jag ser inte att laget innehåller typiska brunkare i mängder. Han letar karaktärer som är mångdimensionella i sett spel, hatar att förlora. Alltså spelare med flera verktyg i lådan. Sen finns det ju vissa som kanske inte riktigt passar in i mallen. Men dom har fortfarande kontrakt och kan inte skickas iväg ännu..

Knygert: "I SHL får man väl vara i målgården bara man inte stör målvakten." Bara om man är Djurgårdare och spelar på hemmaplan. 😉

Bifbiffen: "Paille is an absolute beast in the playoffs, he was a huge part in the Bruins winning the cup"
"I think Paille is a beast all the time. He works so hard and has so much speed that he takes a lot of energy to play against."
"Paille is way underpaid for what he brings to this team, probably the very best player in the league at his salary"

Man blir oundvikligen mer positivt inställd när man läser den här tråden, där han för övrigt jämförs med Pebben Axelsson:
hfboards.hockeysfuture.com/showthread.php?t=1389599

Tre år gammal tråd förvisso, men ska bli väldigt spännande att se hur han är i höst.