1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 778055 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Bifbiffen: "Paille is an absolute beast in the playoffs, he was a huge part in the Bruins winning the cup"
"I think Paille is a beast all the time. He works so hard and has so much speed that he takes a lot of energy to play against."
"Paille is way underpaid for what he brings to this team, probably the very best player in the league at his salary"

Man blir oundvikligen mer positivt inställd när man läser den här tråden, där han för övrigt jämförs med Pebben Axelsson:
hfboards.hockeysfuture.com/showthread.php?t=1389599

Tre år gammal tråd förvisso, men ska bli väldigt spännande att se hur han är i höst.

Auchinleck: Vad ska han vara då? Det här är inte en spelare som på egen hand kan göra 40poäng. Det här är en kille som kommer att komplettera våra bästa spelare i våra tre främsta kedjor. Han kommer vara en gris som till skillnad från andra grisar kommer att göra några poäng här och där. Kan nog komma upp i 25 poäng på en hel säsong.
Fantastiskt, nu kommer vi få tre kedjor som kommer vara ett hot för motståndarna. En bredare spets så att säga!

Ove Myling:

Men Thorell är idag en betydligt mer kompetent spelare än Lööke, och JJ som center med en målskytt som Zaborsky eller Johnson kan bli succé.

Vem vet, kanske har till och med Rautio bättre räddningsprocent än Ericsson när vi summerar säsongen. Och kanske tar Sandström nästa steg och rent av konkurrerar ut Ericsson i landslaget.

Poängen är; vi kan fortsätta gnälla in i absurdum, eller så kan vi acceptera läget och vänta tills säsongen börjar innan vi sågar BZ.

Sv: A proposito de nada
dempzor: Riktigt bra, en till nu så har vi våra 5 huvudpartners som var tanken från början, då kan vi på allvar börja växa:)

Huge: Fan va surmagad du är.
Ska vi kräva samma "bevis" av dig när du försvarar Brynäs vid diskussioner?

Har han dålig eftersmak, så har han.
Vad han tycker ska han få tycka.
Så länge man inte är dum i huvudet i sin argumentation.

Eller?

Enaranger:
Äh, det var en bugg i ekonomisystemet, vi har gått 8 miljoner plus. 😂

Chris11:
Tomas Zaborsky är klar presenteras på hemsidan! Intressant spelare som verkar veta var målet är beläget. Bra jobbat SB!

70 Rodrigues: Om det stämmer så har Brynäs landat vad som förhoppningsvis kan ses som den offensivt sett bästa forwarden i SHL. En riktig spjutspets som troligtvis kommer vräka in poäng. Allroundmässigt är han ju kanske ingen höjdare då de matcherna jag sett med honom kan han inte ens stava till defensiv, men offensivt som sagt en riktig spjutspets. Ett riktigt bra nyförvärv!

Chanzone: Många verkar tycka att Nörstebö och Fälth är exakt likadana spelare med den enda skillnaden att Nörstebö är 15 år yngre. Visst är dom båda väldigt lika i spelstilen, men det finns så klart en anledning till varför valet föll på Fälth istället för Nörstebö.

Dels tror jag att dom värderar ganska högt att ha en lite mer utspridd åldersfördelning på backsidan. Om vi hade haft kvar Nörstebö och förlängt med Salmela, hade vi haft 6 90-talister och 2 80-talister på backsidan. Nu blir åldersfördelningen 5-3 istället. Fälth verkar också vara en ledartyp, betydligt bättre i omklädningsrummet än Nörstebö. Hur många här tror att Nörstebö är en typ som ställer sig upp i omklädningsrummet och eldar på spelarna när det går som tyngst? Där tror jag att Fälth kan avlasta kaptenstrion på ett bra sätt.

Sedan är jag övertygad om att Bulan vill ha minst två högerfattade backar. Nörstebö är leftare och Fälth rightare. Pudas hade varit vår ända rightback om vi skulle förlängt med Nörstebö. Nu öppnas betydligt fler möjligheter i t.ex. power play. Dessutom blir backparen i 5 mot 5 mycket mer välbalanserade med en rightare och en leftare per backpar.

Kanske små detaljer för oss läktarcoacher här. Vi brukar enbart jämföra poängskörd, +/- och målskytte. Men befinner man sig i ett lag så kan dessa detaljer vara den lilla skillnaden som tippar över till våran fördel.

Zappaholic: Mylingen är bara ett troll, inget annat. Om nån mot förmodan varit osäker på det fram till nu så har väl hans skrattretande svammel om att Zanetti vek ner sig definitivt undanröjt alla tvivel.

Ove Myling: Måste kännas bra att börja smygkritisera BZ för val som han ens inte gjort ännu. Då finns plötsligt inga gränser för kritiken. Snacka om att tänka utanför ramarna.

Ove Myling: "Sen är det ju tonen i Huges svar till Tony som gör att skribenterna reagerar."

Ja, synd bara att man inte reagerade på tonen i Tonys raljerande inlägg där han kritiserar Brynäs för att inte ha fått arslet ur vagnen, innan han ens vet anledningen till att man ev ställt in resan.
Men din antibrynäsryggmärgsreflex blockerar förstås i sedvanlig ordning ditt logiska tänkande.
Det enda jag försökt säga är att det kan finnas bra anledningar till varför man ev ställt in resan (ex om man redan gjort klart med det man vill ha), ett scenario som du uppenbarligen inte ens kan föreställa dig i din förvridna antibrynäsvärld...

Huge: Jag är mest chockerad över att läsförståelsen är så in i helvete usel så att man inte vet betydelsen av ordet "om".

Obegripligt...

{7225}: I mitt tycke så trampar du ganska fort i kvicksand.
Du har en retorik ibland som får en att häpna..

Nu orkar jag inte sätta mig in i kriterierna för årets rookie, men personligen tycker jag det känns konstigt att en spelare som gjorde SHL-debut för fem år sedan kan bli årets rookie. Men jag är så klart glad för Ludvigs skull och för de 50000 till Brynäs.

Brynäsgubbe: Man blir fan mörkrädd för vad en del "fans" står för.. ni är inga riktiga Brynäsare.

Olika svar till er härinne:

*Ryktet om Simon Hjalmarsson kommer från min vanliga källa.

*Vad är ni för nötter ni som hela tiden tjatar om vilka spelare BZ ersätter osv..
enligt BZ bygger han ett nytt lag och han ska ha 14forwards 8backar och 2målvakter.

*Om ni nu vill snacka ersättare för spelare för spelare så ser det ut såhär...

Starkbaum - Rautio - PLUS för Rautio
Porseland - Fälth - PLUS för Fälth
Nörstebö - Carlsson - PLUS för Carlsson
Carlsson - Ersson - Minus för Ersson
Rödin - NY spets - Förmodligen minus
Scott - NY SPETS - PLUS MINUS NOLL
Ollas - Jensen - PLUS för Jensen (Han är grym)
Brodecki - Ölund - PLUS MINUS NOLL
Olden - Thorell - PLUS för Thorell (Han kommer vara bra mycket bättre än många tror)
Vrana - Granström - PLUS för Grana
Lööke - Boqvist - PLUS MINUS NOLL
Alcën? - NY breddforward? - PLUS helst
Salmela? - NY förste back! - PLUS MINUS NOLL

frågor på det...?!

BTW.BZ bygger helt rätt! Kan få till ett grymt lag tror jag. Om vi får vara skadefria det vill säga =)

Sv: Elias Fälth
Ove Myling: Ja Fälth såg verkligen ut som Porse i SM-finalen! Eller inte..

Ove Myling: Du är som ett litet barn.

Zappaholic: Exakt! BZ och Bulan har uppenbarligen dragit vissa slutsatser av Brynäs usla resultat de sista 20 åren. Den hockey laget har spelat räcker inte längre än till kvartsfinal. Nu byter man kostym och försöker spela en hockey som kan ta laget längre. Vågar man aldrig, vinner man heller aldrig.

Ove Myling:
En journalist på en lokaltidning är knappast mer expert än någon annan som med hjärta och själ följer hockey. Eller skojar du med mig? Låter nästan så.

Tigerhjärta: Jag skulle gärna se honom som förstacenter! På gränsen till NHL men har inte riktigt platsat. Kommer vara en grym spelare i SHL. Det kan jag nästan lova.

Andreas Galle:

Det finns alltid anledning till att gnälla. Antingen värvar Stefan för tidigt. De bästa spelarna är ju fortfarande lediga på marknaden. Väntar han Gud bevars ja låt oss säga till slutet av april med att värva, då brinner det i knutarna. Då är det för sent för då skriver ju alla bra spetsspelare på för andra lag. Vid månadsskiftet brukar det låta att marknaden är död. Ja fast inget egentligen tyder på det så är den är det. Lite så snacket brukar gå här på HS. Vad Stefan Bengtzen än gör och agerar så är det fel.

ellis: Den kategorin Salmela befann sig i förra sommaren?

{2064}: Jensen har 105p på 139 allsvenska matcher, kvalmatcher över 1p i snitt, 105p på 150 landskamper för Danmark 7 VM. Granis gjorde 13 baljer och 11p på 11 matcher i slutspelet. Thorell nästan 40p i Allsvenskan. För mej är det hyfsade poängspelare.....

Jan Grismöbel: Nu har du skrivit att vi kommer rasa och att Bz drar ner oss i skiten ca 200 gånger den senaste timmen, VI HAR FATTAT!

{2064}: Iom att han var tänkt som "ledande" center i Rögle. Så kan man ju ha mer förhoppning på poäng , än från Alcén. Det är inte hans uppgift.

Sen med Alcén och Ölund. Så får vi inga poängmaskiner. Med JJ kan vi kanske sprida ut poängen på fler kedjor.

Kom ihåg. Det är inte laget med bästa 1:a kedjan som vinner SM.
Utan det med bästa fjärde...

Det var det Bz menade igår att laget var felbyggt.
Vissa skrek sig ju hesa iår att laget inte hade några poänggörare.
Nu får vi förhoppningsvis det med Dansken och Thorell + Granström.

Kan nog bli bra det här😄

{7804}: Oh! Är DYNASTIERNAS DYNASTI inne och petar in en pinne i brasan? Googla lite på Brynäs final% och jämför med DYNASTIERNAS DYNASTI, för du menar väl ändå inte att silver gör en dynasti?

Chris11: Ersättare för Ollas. Ollas gjorde 15 poäng i en andrakedja för säsongen. Jensen tror jag har potential att göra betydligt bättre än så!

{7225}: Att ens folk vill ha in Rajala i vårt lag är skrämmande.
Absolut en bra spelare, men i mina ögon väldigt ensidig. Bra med puck och samtidigt snabb. Men jag vill ha in en spelare till första kedjan som har båda de delar men som samtidigt är mer stor och stark.

Rajala är mer dyr än vad det smakar.

Efter supporterträffen idag kan man konstatera några saker.

1 De kritiska rösterna och kommentarerna man är van att läsa i de sociala medierna hördes inte. Antingen orkade man inte åka dit eller så våga man inte yttra sig i skarpt läge.

2 Representanterna från supporterklubben hade inte en enda fråga att ställa.

3 Erik Sandberg som varit kritiskt till det mesta i sin blogg på sistone dök inte ens upp.

4 Mötet var till min stora förvåning inte särskilt välbesökt.

Huge: Bibeln ja... vissa väljer den som källa till tröst och vägledning med Jesus som vägledning . Andra väljer att glra samma sak med all info som kommer från Brynäs. Skillnaden är hårfin ;)

För den som längtar till nästa säsong så är nu försäsongsmatcherna spikade.

Sv: En bra start
Wesley:

JUST NU! Bäckis matchvinnare och tog Washington till kvarten 😎

Sv: silly season 16-17
Chris11:

Precis, förläng med Salmela. Håll en backplats i truppen öppen för juniorerna att kämpa om. Lägg krutet på riktigt bra SPETS-forwards istället.

kennys: Om BZ värvar Fälth istället för Salmela så är det befogad med negativ kritik för det får bara inte hända!

Chris11: Det är väldigt logiskt. Helt rätt. Därmed inte sagt att 20-åringen når upp till 35-åringens nivå.

Jag säger inte att du har fel. Min poäng är mer att när Nörstebö lämnade blev han en klassback, något jag inte såg röken av under serien. Medioker. Inte mer L.Carlsson klart bättre och värd att satsas på. Likaså Pudas.

{7225}: Förstår inte heller hypen kring Nörstebö. Plötsligt verkar han oumbärlig sen han lämnade.

Vad tycker ni om detta? Jag tycker detta är så jävla ointressant och vad kommer detta få för konsekvenser för möjliga värvningar och standarden i SHL? Nä lägg ner skiten!!!

En tanke för att höja stämningen och upplevelsen i Gavlerinken när det är 4500 på plats.
Att man gör som Aik gör på Friends att man fyller upp nedre etage först och sen öppnar upp sektion efter sektion på övre etage om man börjar sälja slut på nedre?
Och att man skärmar av där det blir tomt så man slipper se dessa tomma eller glesa sektioner.

Sen se till att klacken och ståplats blir fullt med folk, satsa ännu mer på det.
Tycker klacken gör ett bra jobb redan nu men dit med ännu mer folk.
Fullt på hela nedre och fullt på ståplats så blir det kanon fast det är 4500 där.

Hur orkar ni köra samma diskussion dygnet om i en evighetsloop? :) Ni kommer aldrig komma överens. Sluta försöka övertala varandra för det kommer inte hända. :)

Huge: Jag funderar på om det inte vore bra med två sportchefer? BZ kan ta hand om 3e och 4e linan då han är en fena på att hitta brunkare och guldkorn från Allsvenskan. Sen låter vi någon annan ta hand om 1a och 2a linan... :-)

Huge: Om du reonerar så.
Så har du rätt många överflödiga kommentarer. Eller vet du alltid vad som sägs och görs på sätraåsen?

Nä vi bara gissar. Så välkommen i klubben😄😄

Pettisbif: Bra förvisso i så fall för då får KHL köpa loss Anderse'n för en fet slant.

Att byta Salmela mot Fälth är ungefär som att byta sin Ferrari mot en Dacia..

Budgeterar man för 8 miljoner i intäkter man tror sig få men ej får så ska man väl ändå revidera budgeten? Eller? Låter man bara skeppet sjunka?? Vilka jävla amatörer i ledningen, känns som ett stort skämt!

munkas: Och just nu sitter ett magsurt och skadeglatt troll härinne och undrar vad fan det beror på och vill att nån ska förklara det för honom eftersom han uppenbarligen inte förstår eller kan läsa innantill.
Men om Stark säger att man budgeterat fel så skulle jag tro att en stor del av förklaringen till minussiffran är just att man budgeterat fel.
Man verkar iaf inte ha budgeterat rätt, eller vad tror du?
Men det måste väl kännas skönt för dig och ditt magsura supporterhjärta, den här motgången kommer du ju att frossa i och kunna leva på ett bra tag framöver.....

Sv: Granström funderar om framtiden....
Auchinleck: Floskler och självklarheter som slår in redan vidöppna dörrar....

1. Så du tror att BZ inte ser och inser att hockeyn i serien och slutspelet skiljer sig åt?

2. Se 1

3. Så du tror inte att Brynäs och lag i allmänhet som standard brukar betala i fallande skala, dvs ge högre lön till en spelare man bedömer ha större kompetens, jämfört med nån man bedömer besitta mindre kompetens?

4. Så du tror inte att laget och ALLA lag försöker träna så hårt som möjligt?

5. Den enda punkt som känns intressant.
Exakt VAD har BZ sagt, som skapat dom sedvanliga krigsrubrikerna i lokalmedia?

6. Så du tror att BZ inte försöker "rycka upp" laget, utan istället försöker göra tvärtom eller ingenting?

Det känns iaf som att DU försöker rycka upp dig när det gäller att komma med floskler....

Sv: Granström funderar om framtiden....
Peja:
Ang slutspelsskägg i lagbygget
Får hoppas BZ noga studerar finalen och
1. Ser vilken teknisk, taktisk och fysisk nivå lagen behärskar jämfört med nivån i låtsaskriget på 52 matcher
2. Förstår vad som skiljer finalspelet mot korvmojshockeyn i Karlskoga/det brunkarspel som semifinalernas sämsta lag presterade
3. Shapar upp (mer televant med ner) lönetrappan och betalar för kompetens i fallande skala
4. Tränar hårdare. Inte BZ. Laget.
5. Slutar negativsnacka om egenfostrade spelare i media
6. Ryck upp la...

Johan Norrström: Pathrik skulle egentligen kunna vara förstacenter. Han är den enda playmakern vi har i laget. Bra speluppfattning, blick och fantastiska öppnande passningar. Lite som en Thoresen light.
Tänk Paw med Johnson och en till vass ytterforward, då kan det bli kul ;)