1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 778036 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Monno: Markan OCH Lindbäck har alltid varit grymma med klubban och deras spelsinne är också toppnotch! Det har ju naturligtvis blivit ännu bättre efter åren i NHL. Markan the next generation - Henke is over.

KulaShaker: Ja vilken jäkla spel med klubban han har!
Var han duktig som yngre med klubban också eller har han tränat på det? Jag minns inte hur det var själv.
Har har ju fasiken handledare som knäcker de flesta SHL spelares...

ellis:
Kan vara hålla med. Gubben går från klarhet till klarhet.

Sv: Frölunda-Brynäs 24.e sep
Pettisbif: på bra pass från Thorell ;-)

Sv: Träningsmatcher 2016
{6984}: Kolla på alla andra lag hur mycket känningar och som står över här och där under försäsongen.

Bertilsson kör i vanlig tröja idag redan men vissa hade ju velat se han i FBK eller nå annat lag!

Bertil har sett otroligt bra ut på träningarna och glad Bengtzen skrev kontrakt, så klart han hade skadehistoriken med i tankarna när han skrev kontraktet.

Anders Berg: Klart man skrattar.
Åt dig och andra som drar slutsatser från soffan utan att ha en aning om VARFÖR Bertilsson vilar.
Stor komik, helt klart....

Lika bra att få testa på 3 mot 3 och straffar. Bara positivt. Och nu har vi förhoppningsvis avverkat en del av den lilla procent där man släpper in i 5 mot 6.

honken21: Instämmer. Klippet säger allt.

Nu ligger hela matchen uppe!
Den ligger uppdelad på två länkar, så jag skickar med båda.

Charles: Tre raka segrar är alltid trevligt. Brynäs växlade upp och tog det på allvar i tredje. Bättre tempo, högre intensitet och
4-0 i mål. Klasskillnad till slut. Som det ändå ska vara.

honken21:
Nu tycker jag du underskattar Zanetti. Tycker han är MYCKET mer spelskicklig än Sunken är.

Kul att se några spelare som besökte denne Brynäsare i Ljusne, han med autism som fansen samla in till seriekort.

Clark verkar va med på alla såna saker. Han verkar va en skön kille som ofta skojar och skrattar vid träningarna med.

twitter.com/UKrantz/status/769798218121154560

Inkazar: kort om spelarna:
Sandström - Trygg och bra blick. Känns lugn!

Gunderson - Vet inte hur många poäng han gjorde, 4? King!!
Bertilsson - Vilken klippa han är! Hoppas innerligt för Brynäs och Simons skull att han får vara hel.
Paille - Här snackar vi toksucce! Stark, orädd men ändå härlig fart och teknik. Även bra spelsinne och nyttig i BP.
Granström - Duktig som vanligt. Grana är tillbaka med besked. Kommer bli oerhört viktig i bland annat tekningarna där han dominerar.
Johnson - Bra spel, Johnson är en otroligt klok spelare som gör sina medspelare ännu bättre. Tung och svårtstoppad med ett bra skott.
Fälth - Något kantig i början. Men vilket spel han sedan visade upp. Spred ett lugn och la många fina pass på bladet. Stark och tufft spel när det behövdes.
Carlsson - Kommer bli ännu bättre iår. Känns lika stabil, lugn och pucksäker som vanligt. Bra förstapass. Något starkare iår dessutom.
Clark - Vilket slit kontra finess och fart. Bra spelhuvid på Kevin och otroligt rapp när han vill. Bra tryck i handelesskottet samt tendes till väldigt bra kemi med Zabb.
Pa.Westerholm - Nja.. sådär. Visst han vill mycket och kämpar friskt. Rapp på grillarna oxå. Men annars rätt anonym.
Zaborsky - Tycker man kan se viss likhet till Rödins spelsätt och spelstil. Rapp, finurlig och härligt spelsinne. Bra kombinationer med sina medspelare.
Pudas - Den back jag varit inne på förr. Det kladdas för mycket. Man ser att han har mycket i sej. Men måste lära sej att hantera bättre avägningar med spelet med puck. Något besviken på Pudas.
Zanetti - Krigaren som aldrig ger upp. Bra och stabil som vanligt. Kommer förmodligen bli ännu bättre i SHL i år.
Sundqvist - Tycker Sunk ser lovande ut. Hanterar sina motspelare på en hårt och intensivt sätt. Bra tryck i skridskoåkningen och bra passningar. Bra match!
Po.Westerholm - Helt OK match av Ponta. Slet bra i defensiven. Bra längs sargspelet. Dock drog Lindblom ner denna kedja så vilket gör Ponta lite mer osynlig i offensiven.
Jensen - Kan bli en riktig flipp värvning. Bra tekare, härligt spelsinne, tar stort ansvar över hela isen. Bra speed när han får transportera puck. Bra match återigen.
Lindblom - Nja. Här förväntar jag mig mycket mycket mera. Var inte alls lika bra som han var mot AIK. Såg seg, trött och allmänt ointresserad ut. Här räknar jag med en uppryckning. Han kan så mycket mer!
Mannberg - Bra slit och har ju en härlig skridskoåkning. Något slarvig med puck då o då.
Blomqvist - Kaptenen visade vägen med sitt viktiga 2-0 mål. Sliter som vanligt enormt hårt i bägge zoonerna. Bra på att teka dessutom.
Thorell - Positiv match av Gurra. Härlig inställing. Krigade på väldigt bra ihop med Blomman. Bra runt mål och vid sargen. Dessutom är han rapp och avig.

{7225}:

Clarke håller igen med sin fart. Det syns.
Han släppte bromsen i en sekvens under matchen och då gick det undan utav helvete på liten yta.

Är självklart på plats idag, ska bli jäkligt spännande att se laget live för första gången den här säsongen.

Rumpelstiltskin: Bästa citatet någonsin i den här gästboken :-)

tjugo8: Riktigt kul att han får förtroende trots att alla är skadefria. Jag var orolig att han skulle få sparsamt med speltid pga konkurrensen på backsidan. Spännande att följa hans utveckling.

Sv: Försäsongen 16/17
Den stora humorn är väl att kritik mot en insats i enskild match direkt tolkas som att han blir utdömd för resten av säsongen.

Chris11: Haha. Finns det något annat forum i hela världen där man går bananas över att en spelare ser loj ut i EN träningsmatch?

Snälla alla forummedlemmar. Vi kan väl lite bättre än så här?

Det är knappast något nytt att stjärnvärvningar ser hur sega ut som helst på försäsongen, för att sedan växla upp när serien väl börjar. T.ex. var många dif-fans väldigt oroliga över Matt Anderson, som såg riktig loj ut under hela försäsongen förra året. Och vi vet ju hur bra han blev sen för deras del.

Det finns hur många exempel som helst på detta, och då har det handlat om samtliga träningsmatcher. Nu har det gått en enda träningsmatch hittills. Snälla, ta det lugnt och utvärdera efter ett par SHL-matcher istället!

Här har ni målen i AIK - Brynäs.

www.youtube.com/watch?v=NQP0b6CZGNg

bradberry: Haha...
Så du är förvånad över kommentarerna du får när du oroar dig över ex Clarks kroppsspråk, i en plojmatch som för tränarna har noll och inte värde och där det inte förekommer nån kroppskontakt att tala om?
Tidigare år har ju dom här bedömningarna och gnället börjat efter första riktiga träningsmatchen mot ordentligt motstånd, vilket i sig har varit skrattretande.
Men när man nu börjar oroa sig för vissa spelare efter en plojmatch av uppvisningskaraktär, då börjar man ju undra hur det står till med nyanseringen.
Jag sätter det på kontot: upphetsade och överengagerade supportrar vars hockeyabstinens inför den hett efterlängtade seriestarten kan ta sig såna här uttryck... ;-)

bradberry: skärp dig förfan!! Ruskigt LOL på dig!!!

Brynäsgubbe:
YEAH inga skador!!! 😀😀😀

bradberry:
Jag har inte sett några likheter. Har svårt att tro att BZ skulle värva någon med samma attityd som Brendl. Dessutom är Clark typ dubbelt så snabb på grillorna.

{7225}:
Skriv nått vettigt istället för att leka forumpolis

Rodrigo:
Sanny är den mest jordnära/ödmjuka "experten" i mitt tycke

honken21: Så den viktiga poängen är alltså att man INTE får skriva nånting som inte har med hockey att göra i en tråd som heter " ett ämne om ingenting" ? Så länge det skrivs i den tråden så respekterar jag det mesta faktiskt. Så det är ingen som har startat någon golftråd här. Detta är viktigt att komma ihåg.
Så ditt resonemang haltar där då ingen ny tråd har skapats.
Om du har synpunkter på mitt modererande så förslår jag att du skriver till Peja som är ledare här i Brynäsboken och klagar. Jag kliver så gärna åt sidan om han tycker att det finns fog för det.

Färdigdiskuterat!

{7225}: Oj! Kan va den dummaste kommentaren från dig hittills. Zachrisson har sysslat med golf i hela sitt liv och är, kanske något exentrisk till trots, den bästa experten inom golf i Sverige! Pajasartad kommentar. Rör inte Göran😀

{7536}: Gaggig eller inte. Göran är en ikon inom svensk golf. En kulturskatt.

Brynäsgubbe: Visst han har betydligt mindre Brynäskoppling än de andra men det är väl inte det enda kravet? Personligen tycker jag han är riktigt bra i intervjusammanhang så prata är han bra på. Sen är han ju rätt rutinerad ändå också.

Härligt igen Felix!=) Vilken talang! Ölund mål med
www.hockeysverige.se/2016/08/05/juniorkronorna-vann-klart-mot-kanada/

Spännande att se Lindbloms utveckling i år. Kan bli riktigt bra

Brynäs pöjk
Skönt med GUNDERSSON i truppen!

{2064}: Grana är dessutom en av SHL's absolut bästa tekare, och det är ju alltid en fördel att vinna tekningar i offensiv zon när man har PP...

Det vattnas i munnen över denna:
Gunderson på blå
Clark till vänster
Johnson Runt kassen
Granström tar tek och framför kassen
Zaborsky till höger

Paille verkar vara en skön kille!

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Skrubben: Blev ju kul detta med alla tippningarna.....trevlig Brynäs sida.

Dallemas: En riktigt bra vecka, och skola, vi kommer nästa år igen:)

Honken:👍 Jag är där med min grabb nu. Brynäs får in lite slantar från de här, i runda slängar 2,5miljoner. Känns skönt å bidra lite👌

HOCKEYABSTINENS CHECK!!!!!!!

{7225}: Såhär tycker jag om spelarranking:
MV:
1.Felix Sandström
2.David Rautio
3.Jonas Johansson

Backar:
1.Ryan Gunderson
2.Elias Fälth (var så säker alla tvivlare!)
3.Simon Bertilsson (Om han får vara hel...)
4.Lucas Carlsson (Kommer bli grym, Tre kronor debut??)
5.Marc Zanetti
6.Lukas Kilström (Var en av våra bättre ifjol och en Bulan favorit)
7.Jonathan Pudas (Tyvärr så blir han 7e..)
8.Jörgen Sundqvist
9.Marcus Ersson

Forwards:
1.Nick Johnson (Vinner man skytteligan så ska man vara i toppen)
2.Tomas Zaborsky (Verkar vara en grym sniper!)
3.Kevin Clark (Derek Ryan light-version)
4.Oskar Lindblom (Tre kronor debut?)
5.Jonathan Granström
6.Pathrik Westerholm
7.Daniel Paille (Litar på Niklas Svedbergs omdömme)
8.Sebastian Enterfeldt (Kommer han tillbaka i gammal form så är han topp 3 center hos oss)
9.Jacob Blomqvist
10.Jesper Jensen (efter säsongen, antagligen högre upp)
11.Gustav Thorell (Kan bli en ny Ollas)
12.Ponthus Westerholm
13.Daniel Mannberg
14.Johan Alcén
15.Linus Ölund

Mina kedjor kommer här:
Gunderson - Bertilsson
Fälth - Carlsson
Zanetti - Kilström
Pudas - Sundqvist

Clark (Rightare) - Granström (Ledde Luleås 1a kedja...) - Zaborsky
Johnson (Rightare) - Pa.Westerholm - Lindblom
Blomqvist - Enterfeldt - Paille
Thorell - Jensen - Po.Westerholm
Mannberg/Alcén

Skrubben: så in i helvete laddad för att få se alla nyförvärv. Tagit ledigt från jobbet så att jag kan se internmatchen. Den får man INTE missa!!

Dax för lite laguppställning tycker jag. Det var så längesen.. hehe ;)
Jag ser dessa 5 spelare som givna i dom första kedjorna:Lindblom, Clark, Zaborsky, Pa.Westerholm, Johnson.
Sen lär även Granis och tillskillnad mot för många andra tror jag Paille kommer bli riktigt bra och överaska många runt om i landet.

Mitt lag:

Sandström - Rautio, hälften var typ.

Gunderson - Bertilsson
Zanetti - Carlsson
Kilström - Fälth
Pudas

Lindblom - Pa.Westerholm - Zaborsky
Clark - Granström - Johnson
Paille - Jensen - Po.Westerholm
Enterfeldt - Blomqvist - Thorell
Mannberg/Alcén

Extra:Sundqvist, Ersson, Ölund, Boqvist

PP1:
Gunderson
Clark
Johnson
Pa.Westerholm
Zaborsky

PP2:
Fälth
Pudas/Carlsson/Zanetti
Lindblom
Granström
Jensen

BP par:
Paille - Jensen
Enterfeldt - Blomqvist
Thorell - Granström
Mannberg och Alcén går som extra.

Måste säga att det här var en rolig match. Två minuter kvar av matchen så var jag förbannad att vi höll på att torska mot självaste Karlskrona, sedan helt plötsligt hade Brynäs bärgat 3p. 😄

Ingen verkar prata om Kevin Clark, alla pratar om Zaborsky. Men Clark hade mycket bättre produktion i NLA än vad Micflker hade innan han kom till LHC och alla vet väl hur bra han är.

Jag tror Clark kommer kunna chocka mycket mer än Zabo.

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Ska ingen reagera över att Rickard Wallin ska vara med i referensgruppen? Han är ju en av de största myglarna och domargnällarna som serien haft...

{7780}: Neeeeej 😒

Skrubben: Tanken på Gunderson på point och Johnson framför mål i PP får det att vattnas i munnen.