1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 778056 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Huge: Jag ville bara poängtera att det går bra att kalla honom både och... Du menade ju att det var i Luleå han fått det smeknamnet vilket alltså inte stämmer.

Bifbiffen: Varför diskuterar du ens med Huge om du nu värdesätter din tid så högt? Det är väl bara att scrolla förbi och inte svara om du nu tycker det är skit han skriver.

Clarence:
... och nu har han 19 gilla!
.... Bara för att de negativa skribenterna märks mest så betyder inte det att det är speciellt många som håller med. Att gnälla i 75 % av sina inlägg... DET tycker jag är sorgligt, beklagligt och ofattbart!

Sv: A proposito de nada
{7225}: Jag såg att Järnkrok nätade i PP i går med. Kul :-)

Johan Norrström: Han var bra mot ett allsvenskt lag. Ett lag som inte är i närheten av SHL-nivå. Hur bra är han när tempot drivs upp mot lag som Skellefteå och Frölunda? I serien för Modo var han högst medioker. Lägg dessutom till att förfallet hos spelare i hans ålder kan ske oerhört snabbt.

Jag skulle inte vilja ha honom som förstacenter i mitt lag!

Huge: Inser du att Salmela anses vara SHLs BÄSTA back av många kunniga? Är Fälth så bra? Det känns som ett rejält tapp i mina ögon.

Så nu kan du hockey?

Ove Myling: Inga nya grepp när det gäller dina skriverier inför nästa säsong iaf.
Samma barnsliga omogna raljerande tröttsamma gnäll som är jävligt tröttsamt att läsa....

Lite märkligt det där med att vara så negativ till allsvenska värvningar t ex.

Gunderson från Örebro.

Ekholm från Mora.

Zanetti från Oskarshamn.

Pudas från Karlskrona.

Ollas från Leksand

Angell från Bofors.

Bara några snabba exempel på AS-värvningar som Brynäs lyckats med.

hockey_21: kan hålla med dig om att Scott var lite ojämn. Med Rödin: 31p på 34 matcher, utan Rödin: 8p på 18 matcher.

Men att säga att Filppula är bättre är bara löjligt.

Rättar dig lite då kvalet mot ett uselt allsvenskt motstånd inte räknas.
Filppula poängsnitt: 0.53
Scott poängsnitt: 0.78

hockey_21: är alla Modofans lika korkade?
Innan säsongen var det någon som sa att Rödin inte hade en chans att vinna poängligan, det skulle istället Bobby Butler göra...
JFK trodde på topp 6 och chans på guld för er, men vi såg ju hur det gick ;)
Och nu kommer du och säger att Filppula är klasser bättre än Scott?! Vad i h-vete...?

Huge: Ja absolut tycker jag att Eriksson är ett bättre alternativ än Rautio. Eriksson skulle vinna fler matcher åt oss än vad Rautio kommer göra.
Jag förstår inte din poäng?
Jag följer inte Brynäs för att jag vill se en enstaka junior utvecklas och sticka över till NHL. Jag följer Brynäs för att jag vill se laget vinna SM-guld. Jag tänker på lagets bästa, inte på Felix bästa. Han ansvarar själv för sin egen utveckling, klubben ska inte medvetet värva en sämre målvakt för att en junior ska ta plats. Utan det är upp till junioren att fightas om platsen.
Alla lag vill ju ställa det vassaste laget på isen som möjligt. Men Bengtzén och Brynäs väljer en annan väg med att sätta en enskild spelares karriär i första hand. För det är just det han säger till GD.

mk:
Klockrent. Överlag brukar det som bekant låta likadant härinne från många håll när det gäller värvningar i allmänhet: nån uttrycker inledningsvis tveksamhet och nån vecka senare har kritikerna jagat upp sig så till den milda grad att man inte klarar av att vara någorlunda nyanserad och objektiv och det slutar med att ex Rautio är en otroligt usel målvakt och Jocke E håller världsklass, typ.
Och då har jag ändå inte nämnt andra faktorer i helhetsbilden som ex ekonomi och ev krav från Jocke, som kritikerna totalt verkar ha bortsett ifrån när det gäller att försöka förstå varför man istället valt Rautio.

Huge: Inte ens när Brynäs sparkade Tommy Jonsson kröp du till korset och erkände att vi som yrkat hans avgång hade rätt. Då, helt plötsligt, gjorde Brynäs rätt trots att du ivrigt argumenterat för att Tommy skulle få stanna kvar.

Du har inga argument längre.

{6984}: FRÅN INGESTANS LEIF DET GÅR INTE!

mattiask: Kontentan är ju att man värderar Sandströms karriär mer än lagets framgångar.

Blir nästan lite förbannad när jag läser vad BZ säger till GD.

"Man slår nästan undan benen på en ung Sandström om man värvar Jocke Ericsson".
Vi kommer väl för fan aldrig vinna ett SM-Guld på grund av att vi har ett ungt och utvecklingsbart lag?
Vi kommer antagligen vinna för att vi har det bästa laget med bäst form osv.
Oavsett om man är ung, hungrig eller vad man nu kan vara så handlar väl allt om att se om spelare är tillräckligt bra?
Porseland platsade inte hos oss iår - på grund av att han ej då för tillfället höll en tillräckligt bra nivå.
Om nu Felix inte håller den nivå Brynäs hoppas på - så är han helt enkelt inte tillräckligt bra.
Med det uttalandet varför Bz ej värvade JE så tycker jag att det är riktigt uselt - riktigt jävla uselt.

Huge: Sluta ljug nu. Du har inte missat en enda debatt på 63 år.

{5915}: Vet du inte vem som är sportchef i Brynäs eller?
Eftersom du skriver hen?

Vill upplysa om att han heter Stefan Bengtzen.

Hen används när man inte vet vilken person som
kan avses i ett specifikt ärende.
Eller?

{6984}: Det som kännetecknar en bra målvakt är att hen vinner de viktiga matcherna och är bäst när det gäller. En sån som Brynäs hade behövt i årets slutspel och till kommande säsong.

Vill inte röra upp känslorna för eller emot Rautio men kan ge min syn på honom.
Han är i mina ögon någonstans mellan 1:a och backup. Idealet vore 2 vakter som delar 50/50 utan inbördes ranking.
Rautio är som ett bollplank, puckarna studsar och tyvärr har han storleken emot sig. Vore han rörlig i sidled och läste spelet bättre genom att gå ut och möta skyttan som Lassinantti gör vore storleken inget problem. Nu vet varenda skytt i SHL att på Rautio skall man hänga den högt för där är det öppet. Kanske kan eran erkännt duktiga målvaktstränare slipa bort den defekten?
Detgersig......

munkas: Vet inte om vi har bredare spets. Det återstår att se. Ringde en kompis från Karlskoga för en stund sen och där tycker de att de blivit av med sin bäste spelare. Han trodde Thorell skulle göra riktigt bra ifrån sig i SHL.

Men vad vet han. Han är bara en okunnig läktarcoach.

Zappaholic: Fan Grana är HET ikväll.... måtte han ha ritat på för oss till nästa säsong...

Jag är väldigt sugen på att veta löneskillnaden Eriksson/Rautio. Känns som en större målvaktsinvestering hade gjort Brynäs gott, och då prioritera ner någon annan lagdel. Målvaktsspelet har varit ett stort bekymmer för oss.

Felix har i mina ögon gått från jättespännande till osäker. Tycker den gångna säsongen varit en katastrof för hans utveckling. Tungt i JVM och väldigt ojämnt i serien.

Känns som en tankevurpa hos Bengtzén. Jag tror Eriksson hade varit bättre för Felix utveckling än Rautio. En trygg etta att luta sig mot. Risken är att Rautio blir en ny Starkbaum.

När man har chans att få tillbaka en hemvändare av hög klass - då kan man inte utgå ifrån en juniormålvakts utveckling i sitt beslut. Det är horribelt. Det här betyder inte bara att inte vi får Eriksson - det betyder att en konkurrent får honom.

Mycket besviken!

SnowKing: Jag hoppas verkligen att BZ levererar två snuskigt bra spets spelare. För att täcka upp fiasko sillyn hittills.

70 Rodrigues: Det man säger är alltså att man värvat en sämre målvakt med flit för den bättre är för bra... Jävligt snett!

Steenm: "Ja det hade känts som en fantastiskt bra lösning."

- Är det verkligen en bra lösning? Att bränna en spetsspelarlön på att ta in två etablerade målvakter och låna ut Felix. ..? Låter som en idiotisk lösning i mina ögon och öron...

Ove Myling:

En annan rolig detalj när vi pratar Örebro är att de spikade sin trupp tidigt inför förra säsongen. Vart ingen större succé.

{7225}: Då kan de passa på att leta efter BZ och kolla om det är där han gömmer sig.

ellis: Ja det vore väl underbart om dom åkte ur nästa år så blir väl i alla fall du lycklig....Själv tror ja på topp 6 utan att veta vilka nyförvärv som kommer, bara en känsla...tack vare en bra stomme,,, så har vi spetsvärvningarna kvar,, tålamod är en dygd,,

Försökte sammanfatta säsongen genom en video, ungefär som den förra året.

Chris11: Jag håller på att kräkas när jag läser det där. Stefan Bengtzèn är direkt skadlig för Brynäs. Han har absolut ingen långsiktig tanke. Han kommer göra sig av med flera egna produkter. Vore jag lovande spelare i juniorlaget skulle jag fundera på om Brynäs verkligen var rätt för mig. Måste man slå igenom som Lucas Carlsson för att passa in i Bengtzèn lag? Kul att vi satsar på Gustaf Thorell, Färjestad tackar nog för att vi utvecklar en Karlstad produkt åt dem.
Jag tror vi kvalar inom två år.

Jag ser vad ni skiver om Nörstebö. Visst han är ingen stjärnback. Just nu. Men han har grym potential! Dom som diggar att man inte gjorde sej av med Sunkan för att behålla Nörstebö är för mig en gåta. Visst det kanske kostar att bryta Sunkens kontrakt. Men man skulle spelat en betydligt mycket bättre och säkrare ishockey med Nörstebö istället. Sunkans tid är förbi och han är en extremt omodern back. Vi kommeratt ha tillräckligt med starka defensiva backar endå. Då tänker jag på Bertilsson, Kilström, Zanetti och förmodligen Andersén. Mycket tveksamt agerande av Bz och Brynäs. Det gäller faktiskt även behandlingen av Brodeckis kontrakt och Löökes speltid. Behåll Gävle killar med ruskig talang och ge fan i att förlänga med Mannberg tex.

Chris11: Nörstebö ljuger också. Han är inte tillräckligt kunnig och erfaren för att kunna uttala sig om såna här saker.

Brynäsgubbe: Alla lärare i hela Sverige?

Huge: Visst kan det vara så. Men tänk efter. Man har TVÅ egna produkter tillgängliga efter att båda har varit ute på både KHL och NHL äventyr. BÅDA har samlat på sig massor av rutin och är båda Gävlekillar. Ovärderligt sett ur PR vinkel.
Alltså det är väl precis därför vi har en så omfattande juniorsatsning i Brynäs?
För det kan väl inte bara handla om att ta fram talanger åt ANDRA lag.

Jag tycker det är på gränsen till tjänstefel om man missar den här chansen.
Rautio kan vara en helt ok målvakt mellan varven men absolut inte lika bra som någon av VÅRA produkter.

Men att du inte reagerar emot hur Brynäs agerar är ju ingen nyhet. INGEN är överraskad. Jag är hellre en "skrikande läktarcoach" än ett lallande fån som ideligen dansar efter Brynäs pipa, oavsett hur falskt det än låter.

pjåtor: Nopp där säger jag faktiskt Leksand!

Jag tycker många här är lite för snälla angående våra skador.

Visst, Salmela fick ett skott på foten, men hur hanterade läkarna den skadan? Man opererade honom inte, utan lät honom "vila upp sig" i någon månad. Han kunde visserligen gå på is snabbare, men det höll i 4-5 matcher. Sedan fick dom göra det dom egentligen skulle gjort från början: Gipsa foten och återställa allt helt och hållet. Hade man gjort detta direkt, hade han säkerligen kunnat spela 10-15 matcher till denna säsong.

Likaså med Bertilsson. Han skadade sig på en träning på försäsongen. Det var samma axel som han tidigare opererat. Hur agerade läkarna där? Tanken var att han skulle spela med tejpad axel en hel säsong. Och det gick ju inte så bra. Fem matcher spelade han totalt denna säsong...

Nej, jag ifrågasätter VERKLIGEN läkarna i denna förening. Klubben borde rannsaka sig själv hur kompetent folk man egentligen har på dessa poster. Nu tror jag givetvis inte att jag hade kunnat gjort det bättre själv. Men som supporter borde man kunna kräva en bättre behandling för både Bertilsson och Salmela.

Huge: Bara en liten fråga, varför måste du vara så jävla otrevlig mot Chris?!

ellis: Bengtzén har säkert redan levererat, men går givetvis inte att offentliggöra värvningar av spelare som fortfarande spelar. Typ Granström. Dessutom borde väl alla som har sågat sönder Brynäs under säsongen vara överlyckliga över att massvis med spelare redan är klara att lämna...

Pettisbif: Jo men sitter du och spelar allan ballan så får du ju räkna mothugg. Deal with it😃🤘🏻👍

Huge: Jag förstår precis hur du menar men tycker det låter ganska långsökt. Varför skulle Smotherman låta Rögle förhandla med Brynäs om en spelare som dom inte ens själva har rätt till? Visst hade dom haft kontrakt med Smotherman så känns det mycket mer sannolikt men nu är ju inte fallet så.

Chris11: "Alla"räknar med att Ollas försvinner.
Är det klart? Är inte säker på att jag vill det.
Tror och hippas att han blir kvar.

Sv: Silly Season 2016/2017
HitTheLights: Ja, alla ska ha en skopa skit då och då. Jag måste själv göra en rejäl uppryckning här på HS till nästa säsong :) Skärpning Runkas!

Negativt: Vi missar slutspel.

Positivt: Vi missar slutspel mot Skellefteå.

6-1 mot HV just nu.

Heja Leksand! (även om Modo betyder 12 poäng varje säs).

Brynäsgubbe: Jag tar rivalmötena.

mattiask: Klart bengtzén anmält intresse för Jocke. Om inte så är det tjänstefel.

Usch vad tråkigt om det blir Rautio. En riktig looservärvning, och ett väldigt osäkert målvaktspar. Nej, Jocke Eriksson ska vi ha!

Honken: Rautio och Felix är väl ett lågbudget-alternativ som man känner igen.
Överraska med en stjärnmålvakt som Lindbäck

Sv: Play in
{7720}: Tar ju hellre Jocke Eriksson...