MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
Sa så på väg från matchen med...ska vi ha en rimlig chans att hänga kvar i den här serien så är det onsdagens match vi måste vinna...förlorar vi den spelar det som tidigare skribent skrev ingen roll hur bra vi skulle spelat i de 3 sista matcherna...
Nä, en till grisseger så kan vi störa djurgårn ett tag till...tack.
Men för att vi ska ha en chans på onsdag krävs det en uppryckning med 1000%.
Blir lätt att man glömmer att våran backsida egentligen e grymt försvagad då LJ och Kokko egentligen knappt spelat, med det i åtanke så är det såklart ännu svårare att matcha Dif, underpresterar sen våra tilltänkta hjältar, ja,,,,då e det skitsvårt,,,,
Men,,,,Den här serien är inte körd, inte än
Som nån skrev tidigare...skador på backarna är ju inte så allvarliga ändå..
LJ pajjade, in med Kokko....Kokko pajjade, in med OPG...tror vi överdriver backskadorna faktiskt (MEN det är nevertheless ett avbräck)
Det är ju sanslö onormalt att få en landslagsmässig back och sen hans ersättare skadade för säsongen redan före jul.
Sen är ju ändå sanningen att som man bäddar får man ligga. Varför ser man inte till att förse sig med en bredare och bättre backbesättning redan från seriestarten? Ännu en balansakt på slak lina som blev ödesdiger...
Hmm, första perioden var vi med bra i...men rättvis DIF-ledning..
Sen från period 2 och framåt kunde då inte JAG se att vi hade NÅT att komma med iaf... (men jag kanske satt för långt ifrån isen..)
OK då!! (hade inte en tanke på dom faktiskt, då jag mer eller mindre glömt att dom ingår i truppen)
JA..LJ hade nog varit ovärderlig nu när DIF har den här otäckt aggressiva forchecingen med 2 gubbar dom kör.. Spelskicklig back á-la Djoos (jag vet, finns inte och kommer aldrig att finnas igen) hade nog bidragit till att lugna ner forcheckingen...
Skitkastardagiset med lekledare sylf i spetsen firar som vanligt triumfer efter en torsk med sedvanligt sansade, nyanserade och kunniga analyser.
Gurra aspirerar på att ta över när sylf går i pension och gör sitt för att hålla ställningarna.
Då och då flikar solstrålen Clarence in med sina alltid så upplyftande inlägg.
Efter vinsten senast, då han som vanligt var osynlig, blev det åter dags att lufta strupen. Måste ha känts skönt.
Och hur var matchen då?
En märklig tillställning där vi var mer utspelade i första kvarten men ändå var närmare Djurgården än vad vi var idag.
Efter en bra inledning där vi tar tag i matchen agerar Gurras kelgris Rödin som den junis som ibland uppträder som och tappar markering på Eklund, som gör 0-1.
Sen rullar det på utan att dom egentligen har så väldigt vassa chanser och målen trillar in med jämna mellanrum.
Efter 0-2 står det och väger men istf reducering gör dom 0-3 och där dör matchen.
Ingen idé att grubbla alltför mkt, nya tag i övermorrn.
Absolut ingen nackdel att spela borta, det har matcherna hittills visat.
Somervuori-Järnkrok-Molin
Kahnberg-Nordquist-Rödin
Sandin-Granström-Silfverberg
Dackell-Dixon-Lauritzen
Vila: Hansen
KÖR!
Fjärdekedjan kan vi lufta när de andra behöver andas lite extra..
Redigerad kommentar
Håller med i coachningsfrågan...börjar bli lite GP-varning över det hela nu..
Det var ju tydligt vilka som hade möjlighet att höja sig i denna match....somervouri var en sån...dacke, dixon, hansen och kahna var nog tyvärr oförbätterliga i denna drabbning..
(JÄKLIGT synd att Dacke pajjat lagom till kvarten, vet inte om vi har viktigare spelare än han)
Horace76c: Det allvarliga ligger i att CZ står med armarna i kors och gör inte nånting. Istället så nöter han på med iskalla spelare i PP efter PP.
Nu Kräver jag att han gör förändringar i laget.
Bänka Dixon och Dackell, ge somervuori två kedjekamrater som inte har istappar hängandes i röven. Annars blir det en tidig sorti från detta slutspel.
Grönholm? jaa vad säger man...
Dackell är förståligt då han tydligen är skadad (men jösses vad off han var idag), Hansen och Dixon däremot tycker jag är svårare att hitta ursäkter för..
Godkända är väl (som vanligt) rödin, ironhook och markan (tycker även personligen att Sunken sköter sig riktigt bra)
Brynäs var bättre än i första hemmamatchen, Djurgårn var MYCKET bättre än första hemmamatchen... sad but true..
Edit mig själv...stryk det där med brynäs...men att djurgårn var vesäntligt bättre i denna match vidstår jag
Redigerad kommentar
8000 pers har betalat massor med pengar för att få se, ja inte ett skit. Jag kunde ha gjort mycket för mina 300 kronor som jag slängde i sjön idag.
Ja man skämms ju tamefan ihjäl..
Brukar absolut inte klaga på Brynäs men detta var fan det sämsta jag sett på riktigt länge..
Är det för mycke att kräva pengarna tillbaka eller..
Det finns många att kritisera i kväll, men det spelar ingen roll...hade dessa mindre lyckosaliga herrar presterat på någolunda bra nivå hade det inte spelat nån roll...Djurgårn var alldeles för bra i kväll... (smärtar att säga)
Spelar laget så här spelar det ingen roll om vi har Luongo, Lundqvist eller gud själv i mål. Det går inte..
Konstigt att man släpper in mål när resten av laget är patetiskt dåligt.
Har inte ens tänkt tanken, en utopi.
framgång från dem på seniornivå.
Sen kommer Brynäs heller aldrig någonsin kunna blanda sig i nån guldstrid utan att på ett bräda köpa in 4-5 sanna toppspelare inför en säsong , något som man bara kan glömma om man ännu inte gjort det.
*ASG*
Omvaskning, acceptabelt, matchbild, Ossi-Petteri, vilja mm.
Vafan, vi vann ju i lördags, det var Czckhczarneckzkczi nöjd över efter matchen idag!!!
(Pihl?)
Bra tillfälle att göra världshistoriens sämsta match? Nerpissade, nollade och förnedrade inför 8100 personer i publiken. Starkt jobbat grabbar. Brynäs IF sämst när det gäller.
Juniorerna ska slippa skäll, de ska ha cred för att de försöker i alla fall. Det är sorgligt att 18-åringar är de enda som visar lite vilja och hjärta.
Resten ska SKÄMMAS ögonen ur sig, PINSAMT!
Pensionera Dackell, skicka Dixon till KHL och Ossi-Petteri kan vi sätta på första bästa färja hem. Czarnecki gör ingenting för att förändra matchbilden, coaching?? HALLÅ?
Nästa match vill jag se att alla formationer är omvaskade. Juniorerna ska ha mest istid. Det här är inte acceptabelt.
Ska ni gå hem nu, ska ni gå hem nu... Brynäs - Hysch, hysch, hysch ekar fortfarande i mitt huvud...
UPP TILL JÄVLA BEVIS I STHLM NU!!!!!
Redigerad kommentar
Hur fan kan du säga det?! Jag såg inte ett mål han borde ta på sig. Hade det inte varit för honom hade matchen varit död efter första perioden.