MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
Kvällen i ett ord: TRAGISK
Ja, viktig match på onsdag.. viktig räcker inte till. Det är en måste måste måste match.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Så här vill jag ha det:
MV:Markström/Läck spelar ingen roll.
Backpar:
Hietanen-Sundqvist
Nolander-Sundström
Extra:Bertilsson,Löf
Bänka: OPG
Kedjor:
Kahnberg-Järnkrok-Molin
Somervouri-Granström-Silfverberg
Rödin-Nordquist-Lauritzen
Sandin-Dixon-Wännström
Extra:Dackell/Hansen bänka:Dackell/Hansen
BTW:Har någon lagt märke till #10???
Vad jag kunde bedöma lyckades sylf nå personligt rekord igår kväll. Åtminstone på antal inlägg med den destruktiva nivån. Det är så att man känner sig positiv i jämförelse.
För övrigt ingen ljusning i sikte:
"Tränaren Niklas Czarnecki verkar inte fundera på att göra några ändringar för att få en fungerande förstakedja.
– Nja, jag vet inte. Jag får den här frågan hela tiden. Det är väl produktionen ni tänker på, men om man tittar på segern på Hovet så kan man inte vinna en sån match om en av kedjorna är dåliga, säger han.
"
Han går fortfarande runt på moln för att det blev seger i lördags, vakna för fan!!
I övrigt bra att CZ erkänner, han är inte kapabel till att få igång förstakedjan
"Jag vet inte vad jag ska göra".. haha
Peta Dixon för f-n, han gör ju INGET ! Om han nu redan kritat på för ngn KHL-klubb så vill han väl visa sig från sin bästa sida eller ??
Lämna med flaggan i topp som dom flesta inom arbetslivet gör, gäller tydligen inte hockeyspelare från Kanada..
Det är mycket nära nu att Dixon hamnar på listan över "saker/personer som kan dra åt helvete"
Redigerad kommentar
Jag tror fortfarande på semifinal, Brynäs har gjort sina bottennapp nu hoppas jag.
Impad över din positivism, men kom igen nu...är du inte lite väl naiv som tror att vi går vidare till semi?? Vi måste vinna 3 matcher till vilket betyder att vi måste vinna 1 på hovet och 2 på globen???...mja...
sylf: Ja han är så jävla nöjd för att han har "brutit" sviten på bortaförluster i slutspelssammanhang att han i farten helt glömmer bort att han ALDRIG vunnit hemma i slutspel. Det är en snygg svit han håller på att bygga upp.
4 raka torskar HEMMA.
"klarar vi eller Dif vinna 3 bortamatcher"
Jag såg bara målsammandrag o efter 0-4 vet jag inte om jag orkar se nån analyserande repris så jag skall inte uttala mig om hur det såg ut.
Men om jag fattar experterna här på HS rätt så kan våra kära Brynässpelare boka semesterresan nu?
Efter 2 förluster o 1 vinst har de flesta gett upp?
Hoppas Djurgår`n åxå tänker i samma banor.
Gurra,Lindström o de andra negglappkäftarna behöver inte läsa det här men vi andra kan väl i.v.f. hoppas på en bättring så länge chansen finns.
Även jag har en känsla av att det kan va dax att ändra i förstafemman nu, är ju inte så mycket kvar att förlora.
Huge: Har Somervuori gått och blivit onyanserad?
"– Det kan inte vara så att juniorkedjan är vår bästa i match efter match, eller att vår yngste spelare (Calle Järnkrok) är vår bästa spelare i varje match. Så får det inte vara, konstaterar han."
Eller är det helt enkelt så att Cz saknar kunskap att göra förändringar. Han har två matcher på sig att vända denna trend. TVÅ matcher, inte en hel säsong. Jag tror INTE att han kunskaperna att vända detta.
OPERATION VÄCKNING:
Dackell Järnkrok Somervuori
Lauritzen Nordquist Kahnberg
Silfverberg Granström Molin
Sandin Dixon Rödin
;-) inte små krav du har, nåt får göras, men vad. Jag tycker inte som nån här att juniskedjan skall splitras, den är ju nästan enda formationen som i.v.f. får ut något i matcherna.
Såg som sagt inte matchen igår men det första som får provas är väl nån flytt på Dixon eller Dacke, kanske båda.
" det är Dixon som skall föra förstafemman" det stämmer väl kanske.
Men jag minns några grundseriematcher då Dacke hade några sämre matcher, då försvann både Dixon o Eero helt.
Dacke småskadad o Dixon firar KHL kontrakt med milkshake, e d så enkelt?
Trodde han var mer sportsmannamässig än så men tydligen inte.
Men i Dixons fall tror jag absolut på KHL ryktet. Vem skulle tacka nej till så många miljoner? I varje fall om det inte finns en famiilj att ta hänsyn till (som i Sunkens fall).
Nu har ju iofs inte förstafemman producerat på typ 2 månader, så det är nog mer att grabbarna har kommit helt ur gängorna snarare än att DIF plockar bort dom..
- Frågan är ju vilket dip han använder. Är orolig för att det är majonäs...
:-)
Clarence: "Naturligtvis erkänner du inte mitt berömmande inlägg i lördags efter segern. Du är oförbätterlig, gamle man..."
Förstår att du är belåten även om det måste ha svidit rejält...
Angående Dixon så hoppas jag verkligen inte att han medvetet går på sparlåga för att han inväntar KHL. jag har alltid gillat honom och de vore tråkigt om han avlutar sin brynärkarriär på ett sånt sätt.
men saken är säker, han tacklas inte som han brukar, splar inte med samma vilja och producerar inte som förut.
Corso missar kvällens match | Elitserien | Sverige | Hockeybladet | Sportbladet | Aftonbladet
arnio: "Helt normalt att spelare bestämmer sig för att spela i en annan/liga efter avslutad säsong. Normalt så påverkar det inte prestationen på isen. Jag tror att sanningen ligger i att Djurgårn effektivt plockat bort Brynäs förstafemma och att Dixon inte är i toppform men det är normalt att dippa under perioder."
Äntligen en vettig kommentar.
Både Dixon och Dackell dippar tyvärr vid fel tillfälle och såna saker är det svårt att gardera sig emot. Ibland tappar man form, ibland hittar man densamma vid rätt resp fel tidpunkt. Svårare är det inte.
Samma personer som spydde galla över Ros när han dissade Brynäs chanser och vårt spel tolkar nu Ros "sanning" om Dixons matvanor som ett under av sanning.
Dixon har fått slita hårt innan slutspelet och nu tar Djurgårdens pumpande sannolikt ut sin rätt till sist. Tycker ändå att han hänger med bra defensivt men det händer samtidigt inte så mkt framåt, vilket är fullt logiskt.
Dacke spelar halvskadad och stackars Eero gör vad han kan men där händer följaktligen inte så mkt framåt heller.
Mao: lite omvaskningar kanske är lösningen, samtidigt som det riskerar att förstöra det grundspel vi trots allt har i botten.
Tycker det är lite för tidigt att börja bli desperat, bara för att vi ligger under med 1-2 i en hittills mkt jämn matchserie.
I morrn är det Djurgården som har pressen på sig inför hemmapubliken och vi är mer eller mindre uträknade. Perfekt läge att utjämna i matcher.
Torsk i morrn och ett liknande scenario som igår och det kan vara dags för rejäla omvaskningar.
Czarnecki vågar inte ta obekväma beslut och han verkar inte vara kapabel att göra de taktiska förändringar som behövs. Herregud, varenda byte ser ju likadant ut. Varför tar inte coachen timeout och gör någon taktisk förändring?
Redigerad kommentar
Gurra88: "Huge letar bara efter att hitta miss från rödin , och när han inte gör de så skriver han nått sånt här.."
Inget konstigt alls.
Jag gör bara som du själv har för vana att göra: letar efter missar hos vår egen Gretzky...
"I övrigt bra att CZ erkänner, han är inte kapabel till att få igång förstakedjan
"Jag vet inte vad jag ska göra".. haha"
Synd att du inte såg eller hörde vad frågan handlade om och framförallt hur HELA svaret från CZ lät, men Modo hade väl match samtidigt så du hade väl tankarna på annat håll.
CZ sa att han så här direkt efter slutsignalen inte visste vad han skulle göra för att få igång förstafemmans målproduktion.
Lär dig citera korrekt innan du uttalar dig.
Borde inte vara så svårt med 20.0 i slutbetyg...
Huge: Så här säger Cz till aftonblaskan.
"- Jag har en möjlighet att påverka vilka de spelar mot. Spelar jag dem mot en annan kedja kan de få större utrymme offensivt, säger Czarnecki."
Nu undrar jag varför han inte gjorde det igår när han hade sista bytet. Det blir mycket svårare att styra detta i två måstematcher BORTA.
Armarna i kors i 60 minuter till är att vänta...
Vaska om...