1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777758 inlägg · 7967 ämnen
« · 204316 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Rädda Brynäs !
prosten: Lassgård han kan du träffa på ståplats, han kommer dit varje match och hjälper till. Det är bara att komma dit så ska jag presentera honom för dej.

gordo: Som jag tidigare sagt i denna tråd, en insamling är kanske inte det mest akuta i lagets situation men säkert välkommet ändå.
Med risk för att bli tjatig...jag citerar mig själv åter igen.

"Med en dåres envishet kommer jag att tjata om detta fram till KS.........lapp på luckan o ett jävla liv e vad som krävs i KS.
Vilka diktar ihop några stencoola ramsor ? Vem har hals nog för det ytterst krävande jobbet som klackledare ? Och vem ser till att tysta musiken i Gavlerinken för gott ?"

Rolf Lassgård säger du........hmm låter som rena drömmen.
Ere ingen här inne som känner karln personligen ?

Kvalserin
26/1 Så spelas Play Off och Kvalserien till Elitserien
Den 26 februari 2003 spelas den 14:e och sista omgången i SuperAllsvenskan, Allsvenskan Norra Fortsättningsserien och Allsvenskan Södra Fortsättningsserien. Därefter spelas Play Off följt av Kvalserien till Elitserien 2003/2004.
Play Off till Kvalserien till Elitserien 2003/2004
Åtta lag deltar.
SuperAllsvenskans lag 3, 4, 5 och 6
Allsvenska Norra Fortsättningsserien lag 1 och 2
Allsvenska Södra Fortsättningsserien lag 1 och 2
Play Off spelas i bäst av tre matcher i play off 1 och i bäst av tre matcher i play off 2.
Speldagarna:
Play Off 1
Play Off 1:1
Tisdagen den 4 mars 2003 Klockan 19.00
Lag 1 Allsvenskan Södra Fortsättningsserien-Lag 5 SuperAllsvenskan
Lag 1 Allsvenska Norra Fortsättningsserien-Lag 6 SuperAllsvenskan
Lag 2 Allsvenskan Södra Fortsättningsserien-Lag 3 SuperAllsvenskan
Lag 2 Allsvenska Norra Fortsättningsserien-Lag 4 SuperAllsvenskan
Play Off 1:2
Torsdagen den 6 mars 2003 Klockan 19.00
Lag 5 SuperAllsvenskan-Lag 1 Allsvenskan Södra Fortsättningsserien
Lag 6 SuperAllsvenskan-Lag 1 Allsvenskan Norra fortsättningsserien
Lag 3 SuperAllsvenskan-Lag 2 Allsvenskan Södra Fortsättningsserien
Lag 4 SuperAllsvenskan-Lag 2 Allsvenskan Norra fortsättningsserien
Eventuellt Play Off 1:3
Lördagen den 8 mars 2003 Klockan 15.00
Lag 5 SuperAllsvenskan-Lag 1 Allsvenskan Södra Fortsättningsserien
Lag 6 SuperAllsvenskan-Lag 1 Allsvenskan Norra fortsättningsserien
Lag 3 SuperAllsvenskan-Lag 2 Allsvenskan Södra Fortsättningsserien
Lag 4 SuperAllsvenskan-Lag 2 Allsvenskan Norra fortsättningsserien
Play Off 2
Play Off 2:1
Onsdagen den 12 mars 2003 Klockan 19.00
Matcher enligt bäst placerade lag i vårens serier 4-1 3-2
Play Off 2:2
Fredagen den 14 mars 2003 Klockan 19.00
Matcher enligt bäst placerade lag i vårens serier 1-4 2-3
Eventuellt Play Off 2:3
Söndagen den 16 mars 2003 Klockan 15.00
Matcher enligt bäst placerade lag i vårens serier 1-4 2-3
Kvalserien till Elitserien 2003/2004
Sex lag deltar:
Elitseriens lag 11 och 12
SuperAllsvenskans lag 1 och 2
Två lag från Play Off 2
Kvalserien till Elitseriens spelas i tio omgångar där lagen möter varandra en gång hemma och en gång borta.
Speldagarna:
Omgång 1 Onsdagen den 19 mars 2003 Klockan 19.00
Omgång 2 Fredagen den 21 mars 2003 Klockan 19.00
Omgång 3 Söndagen den 23 mars 2003 Klockan 16.00
Omgång 4 Onsdagen den 26 mars 2003 Klockan 19.00
Omgång 5 Söndagen den 30 mars 2003 Klockan 16.00
Omgång 6 Onsdagen den 2 april 2003 Klockan 19.00
Omgång 7 Fredagen den 4 april 2003 Klockan 19.00
Omgång 8 Söndagen den 6 april 2003 Klockan 19.00
Omgång 9 Onsdagen den 9 april 2003 Klockan 19.00
Omgång 10 Söndagen den 13 april 2003 Klockan 16.00

Med reservation för eventuella ändringar i speltider. Ändringar meddelas på www.sehockey.se
sehockey... Ha!

prosten: Jag åkte ner från Jämtland när dom mötte MIF.
Snacka om besvikelse, det var bara Molin som åkte skridskor
och ingen fan som sköt.
Har dom drabbats av barnförlamning eller.
Gör dom inget åt sitt spel kan inga pengar i världen rädda dom.

DIF-BIF
Saxat ur Hockeyligans puckprat:
Vi är inställda på att det blir en svår match. Jag anser fortfarande att Brynäs är ett av Elitseriens mest spelskickliga lag, säger Niklas Wikegård.

Jojo,nu kanske Brynäsarna får lite självförtroende när dem får höra det!!

Sv: ÅRETS FLOPPVÄRVNING!!!!
Igor:
Även om Lundström skulle ta sig an den utmaningen så tror jag inte att det är en bra lösning för en kille som är 18 år och på väg uppåt. Dessutom har man i samma ögonblick idiotförklarat de målvakter man skall lita på i avslutningen på säsongen. Det är obra.
Tyvärr tror jag att med Asplund som given etta hade det varit ett bättre utgångsläge inför avslutningen. Men man har inget tålamod med Asplund medan Ramlösa får stå fast han släpper hur billiga mål som helst!

claesw: "Jag trodde för någon minut att ett nyförvärv verkligen VAR på gång...Givetvis var inte så fallet!"

Ha! T.o.m. claesw verkar irriterad på Brynäs och dess usla ledning.

LotharHsand: Håller med om lundström. Vi har ju faktiskt en målis som stod några matcher på försäsongen med gott resultat. Nu är han ännu bättre! Ge Lundström chansen nu. Han har inget att förlora i matchen mot DIF. Alla vet att DIF kommer vinna med minst 6-7 mål. Snacka om bra läge att gå in och överraska. Det kanske får något att hända med laget också.

Matchjubilar
Jag vill gratulera "Molle" till 500 matcher i Brynäs. Jag önskar dig ytterligare minst 150 matcher ( enligt kontrakt ) i Bif och med en bättre center vid din sida. Så att du får ut det unika hockeykunnande du har.

Möjliga centrar att värva till nästa säsong ( om vi är kvar i ES ) :
Mikael Holmqvist - SM-liiga
Jacob Johansson - Rögle
Samuel Påhlsson - Anaheim
Andreas Karlsson - Atlantas farmarlag

Det var iaf några förslag.

In med Patrik Rönnqvist, Jim Engström, Niklas Danielsson, Mattias Karlsson och låt Joakim Lundström stå åtminstone en match innan KS börjar. Rulla på fyra femmor för att komma utvilade till kvalhelvetet.

ES är en proffsliga, varför skall den dömas av amatörer? Fram för proffsdomare!

En budgetvärvning till nästa säsong vore "Lunkan" i VIK ( Ja, jag vet att jag tjatar ). Otroligt att han inte kom hem till den här säsongen. Han hade verkligen behövts i PP. För att bara nämna något.

Utan Rehnberg i PP så har vi ingen som kan ge motståndarbackarna ett helvete framför mål. Ynkligt när fjuttar som t.ex B. Danielsson åker in och försöker ställa sig framför mål.

LotharHsand: Det är bara de allsvenska lagen som kommer från playoff som enbart får några dagar på sig att vila. De två första i SA får oxå en längre tids vila. Men sen kan man ju diskutera vilket som egentligen är bäst? Att vara "varma" i kläderna efter ett antal tuffa playoff matcher eller inte ha spelat o vilat upp sig undre några veckor....

Nyförvärv!
?

Jompe:
Inte ett dugg skulle jag tro. Men åker ni ur kan ni ju alltid ringa till Leksand och fråga hur dom gjorde.
Slutspel i alla ära, med det är i kvalserien som allt ställs på sin spets för där finns dom verkliga vinnarna och förlorarna.

Sv: Gå runt med hink på lördag!!!
70 Rodrigues:
Ta med dig Lassgård och en hink och prova, vet jag!
Fredrik G på kansliet tar säkert gärna emot pengarna, sätter in dem på föreningens konto och redovisar summan på hemsidan...

70 Rodrigues: Tror tyvärr inte de skulle ge nå mycket nu...det har gått så långt att folk klagar nå enormt på BIF som förening och alla turer som varit...man tänker nog att de ska då fan inte ha en krona av mig så som dom sköter klubben.Tidigare på säsongen kanske det gått men nu ser nog alla bara ett mörker som det är försent att kommaifrån.
Som nån skrev här tidigare under säsongen:singnalerna från styrelse är att åker vi inte ner i år så ska vi fanimej åka ner nästa år.
Men vi ska nog klara oss att bromsa uppför dena enorma uppförsbacke bara till att upptäcka stupet på andra sidan.

70 Rodrigues: Gå en vända i globen imorn också, i Stockholm finns ju mycket kapitalister och någon kanske vill vara med och rädda Brynjan!

Kan ingen komma på ett bra sätt att få lapp på luckan sista matcherna nu och lite drag i gavlerinken, så vi visar vårt stöd och ger gubbarna lite självförtroende!
Matchen mot Malmö var förresten första gången jag varit med om att det varit sånt liv på läktaren i G-rinken att domarens avblåsning inte hördes (visserligen burop för att Ove låg nedslagen på andra sidan banan men ändå)

70 Rodrigues: Tyvärr tror jag intresset blir rätt svalt, däremot så är symbolvärdet större om inte annat för att visa att vi (du får representera utsocknes supportrar) bryr oss och är beredda att hjälpa tii och skaka fram deg. Så kör hårt !

Per HApps: Spännande??Johej du, inte för oss Brynäsare,det blir ruskig nervpärs,kommer ihåg 96 när vi kvalde oss kvar,efter avgörandet mot Björklöven släppte allt,det var otroligt jobbigt innan!!

Per HApps: Jaså Du lider lite med oss i alla fall. Och exakt hur intresserade tror Du vi är av det?

Jag frågar alla den här gången: Hur mycket pengar tror ni att man kan få in på lördag om några supportrar går omkring med hinkar och kör en insamling typ "Rädda Brynäs"! Tror ni att publiken på plats skulle öppna sina plånböcker och skänka pengar? Det här var alltså en allvarligt menad fråga!

Bissett:
Lider lite med Er i alla fall.
Men medge att det kommer att bli en spännande kvalserie
med BIF, LHC, Hammarby, Rögle osv.

claesw: Nån som vet när kvalserien börjar???om vi mot all förmodan skulle hamna där*Blink*

prosten:
Jompe har ju vid ett antal tillfällen beskrivit den långa och inte helt bekymmersfria processen att starta en insamling. En insamling är ett sätt att "rädda Brynäs"!
Det går säkert att sätta in fler åtgärder...

Mycket av det arbete som återstår den här säsongen finns hos laget och sportkommittén. Det supportrarna och medlemmarna kan göra ligger dels inom publikstödet, dels inom området årsmöte, valberedning och val av styrelse.
Det går alltid att ha åsikter!

Det fler har efterlyst är ett rejält publikstöd inför avlutningen av säsongen. Där borde tex Rolf Lassgård vara en frontperson som ledare av massorna. Mer pondus får man leta efter...
Jag har en känsla av att föreningen inte har energi/kunskap/fantasi nog att styra upp dessa frågor.
Men det skall nog ske i samarbete med föreningen för bästa effekt!

Sedan är det aldrig fel med ett Gästrikeuppror...
Det behövs en samlande kraft för att få Brynäs på rätt spår.
Det är närmast genant att Brynäs har en så begränsad uppbacknig lokalt/regionalt!

MEN DÅ KRÄVS ÖDMJUKHET FRÅN FÖRENINGENS FÖRETRÄDARE!!

En bristvara.

Kanske finns det förutsättningar för förbättring på det området nu när MR ARROGANT har fått sparken!

Vilka initiativ är föreningen villig att ta...
VEM sträcker ut handen mot alla supportrar/medlemmar som är villiga att ställa upp för Brynäs?

Fredrik Gustavsson?
Roland Henning?

RavenLord:
Man ska väl känna igen NHL-namn (är dålig på den ligan tyvärr) och därmed förstå att det är några få topplag förunnat att handla sådana

claesw: Oj va inte meningen att luras..sorry

RavenLord:
Jag trodde för någon minut att ett nyförvärv verkligen VAR på gång...Givetvis var inte så fallet!

Gå runt med hink på lördag!!!
rafalski: Hur mycket deg tror du man skulle få in om man gick runt med ett gäng hinkar och hade en insamling till Brynäs IF på lördag?

Ingen vidare aktivitet vad anbelangar räddningsaktion.....

Här har vi ett nyförvärv Jere Karalahti som de står om i AB...Några öl lär man ju kunna hosta upp i kontraktet åt karln ;)

bradberry: Tyvärr så har Aspen vi de tillfällen han fått chansen visat att det kan bli sämre. Vi får nog leva med Ram säsongen ut men däremot hoppas jag att hans sejour i Brynäs bara blir ettårig.

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Jompe: lille-Danielsson fick spela några byten mot modo men många var dom inte. Jobs - Wågström - Floberg fick spela en heldel i sista perioden men då var matchen körd för länge sen iofs och dom lyckades inte skapa nått framåt. Dom två sämsta på planen var Larsson och Pekkala och Molin spelade riktigt bra han snurrade bla upp hela försvaret men nått mål blev det inte.
Jag tror föresten det var målsumpar sm snacka om att skapa chansen men inte kunna trycka in pucken. Hirch var gjorde många enkla misstag speciellt i första.

Sv: Alternativ tabell.
Enaranger: Du får nog rätt, men det där med förlorar borta och vinner hemma har du nog kraftigt övervärderat i din kalkyl ; )
Vi har nog större chans mot Linköping borta, än FBK hemma- men med nuvarande form är alla matcher förlorade...

Sv: Alternativ tabell.
Utseendet i den alternativa tabellen efter omgång 41.

Mif 50 6 2 +2
-----------------
Brynäs 45 4 5 -9

Beräknad slutpoäng enligt den alternativa tabellen,
under förutsättning att lagen vinner hemma och förlorar borta.

Mif 68
-----------
Brynäs 57

Som alla kan se är Brynäs med 99% säkerhet klar för kvalserien.

Väl i kvalserien håller det inte att ha en målvakt som släpper in vart 4:e skott. Brynäs borde gjort som Timrå gjorde förra säsongen, lura på ett annat lag sin misslyckade kanadensiska målvakt och sedan skaffa en ny som är en matchvinnare istället för en matchsumpare.

Man kan ju ibland undra om Ram är Nordkorean och fått samma påtryckningar som bortennisspelaren i BTK Enig.
Han har ju spelat i Japan så allt är ju möjligt.

LotharHsand: Håller med i det mesta..tycker även att våra centrar inte är tillräckligt bra..Larsson= kraftig utförsbacke, Kyrö= kan mycket bättre, Mietinen= var tänkt som center men agerar ytter
Wågström=långt skadeuppehåll
Till nästa år måste vi ha en första center som kan ta tag i spelet
hade gärna sett Jonas Johnsson, men bara drömmar
Larsson har gjort sitt, bara att tacka för allt bra han har gjort

Det var en tung förlust igår och jag tror nu att det blir kval, men vilket kval sen... Tänk att få möta Skellefteå, Löven, Rögle (Melins lag), Hammarby m.fl?
Fan va kul det kan bli... Visst vi kan ju åka ner men jag tror inte det, Brynäs och Linköping får vila ca: 3 veckor efter grunserien är slutspelad och allsvenska lagen får väl vila i 3-4 dagar.
Så brynäs får vila ganska länge å får då ta igen sig efter en hård sereilunk med många tuffa matcher och kanske få tillbaka skadade spelare (Soling mhh?).

Sen det här med målvaktsfrågan, varken Jamie eller Johan är tillräckligt bra för att vara en 1:e målvakt, Ram släpper för många onödiga returer och Apen är för ojämn i sitt spel.
Tycker själv att unge herr Jocke Lundström borde få chansen nån match inna grunserien är slut, det är ju ändå han som kommer (får vi hoppas) ta över målvaktspaden om någon säsong.
Så låt han få chansen iallafall 1 match...
Sen så tycker jag att man varken skriver nytt kontrakt med Jamie (tror inte heller han vill spela i Bif nästa säsong med det dåliga spelet som de har spelat i år-han är ju ändå kanadick) eller med Johan utan man släpper båda fri och låter herr Lundström komma in i målvaktspaden som 2:e kepper och hittar antingen en jäkligt duktig svensk målis enller en finländare som jagh anser har dom bästa målvakterna i europa.
Visst vBrynäs gör inte så många mål men det är de defensiva som det brister därför måste sk (sportchefen senare) hitta någon ny 1:e målvakt och några nya backar som är jäkligt bra och vill spela i brynäs. Ta bort som jag sa båda målvakterna och minst 3 backar och värva nya duktiga och säkra istället, sen så kan de värva någon målskytt tillsammans med Soling och våga satsa på juniorerna (seniorerna me)....

bradberry: Hade Brynäs haft ett hyfsat försvar så hade Ram säkert också visat sin klass. Jag såg honom när Brynäs var här i andra omgången och då var han strålande. Stoppade själv Frölunda och VF fick enbart 2-1. Trots att man hade ett stort spelövertag och många målchanser. Och skulle Asplöv vara bättre. Mot Brynäs med honom i kassen i Scandinavium för att ta ett exempel så var ju matchen avgjord redan efter 4 minuter. Brynäs skulle satsa på bättre backar istället för dom gamla Djoos och Sjödin och dom andra som inte vet vad ordet tackla betyder längre. Dom är ju enbart offensivt bra nu för tiden. Ska Brynäs inte ramla ut nästa år eller i år så måste dom föryngra sitt lag. Nästa år spelar gammelgänget med rollator och hela baletten.

Kan inte Hockey Direkt ta bort informationen om Modo-matchen? Det är som om de riktigt vill gnida in det.

Och Hockeyligan erbjuder "highlights" från bl a den matchen. "Lowlights" borde det väl heta?

tom-2: Aspen eller Ramen,det kvittar nog!!Jag har en annan lösning,häng Håkan Bergs slips i ribban istället!!!

Tjarå!!

tom-2: Jo men du vet ju att han har taskigt psyke. Han måste alltså känna förtroende från ledningen. Inte hoppa in en match här, en match där. Det funkar inte för en sån som Asplund. Tekniskt sätt är han en av Sveriges bästa målvakter men hans dåliga psyke gör att han blir i det närmaste "medioker" då han matchas sparsamt.

Och förresten: BORT MED FLADDERRAMEN!!!!

bradberry: Hur många matcher har asplund stått i år? 5 kanske..vid minst 3 matcher har han släppt in 4 puckar på 10-15 min...inte bra
tror inte det är läge att satsa på han
men jag håller med att Ram inte är nån kanon värvning, tyvärr!!

tom-2: Jo, bajsnödig som få, jag vet det. Men ge honom förtroende de ES-matcher som är kvar så kanske han får upp psyket till kvalserien. Han har ett tryggare grundspel än Ram, är inte lika fladdrig, släpper inte lika många returer och gör inte dessa vansinnesutflykter till sarghörnen.

Jag står fast: IN MED ASPLÖVET!!!! (Eller snarare: BORT MED "FLADDERRAMEN")

bradberry: Det är möjligt att det är en flopp men "Asplöv" är inte ett dugg bättre, snacka om taskigt psyke
mvh

ÅRETS FLOPPVÄRVNING!!!!
Jamie Ram är säkert en trevlig kille men för det är han inte värd miljontals miljoner. Jag anser att han är den största orsaken till att laget ligger förankrat i botten av serien. Hans fladdriga sätt smittar av sig på utespelarna. Jag har inte missat många hemmamatcher sedan början på 80-talet och kan konstatera att sedan dess är han Bif´s i särklass sämste förstemålvakt. Det är ett mirakel att Sundlöv/Persson fortsätter ge honom förtroende match efter match. Som om de gick efter lönekuvertet....... Han måste vara årets floppvärvning i ES om man relaterar hans prestationer med storleken på lönesumman.

In med Asplövet för sämre kan det inte bli. BLÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Huss: Ja, bänka Larsson och Kösa. Bänka Pekkala också. Ta in lille-Danielsson (varför spelade inte han mot Modo?) och unge Rönnqvist. DIF-matchen är ett bra tillfälle att låta juniorerna känna på hetluften och att få visa upp sig. Låt Lille-D gå in med Kyrö och Molin med Kyrö som släpande.

Sv: GD: Analysen beställdes för sent
gordo: Som Du brukar skriva, tänk vad som sker i den gamla anrika föreningen...

claesw: Ja, eftersom jag ser de flesta av Brynäs matcher vet jag vad laget är kapabelt till - och inte kapabelt till. Mina tips har gått in flera gånger i år. Jag tror givetvis på ny förlust mot Djurgården. Denna gång spelar kanske Brynäs mer defensivt - smartare om man så vill - och bara förlorar med 2-3 mål. Ett fall framåt som Huge skulle ha sagt. Tveksamt om Brynäs klarar det.

Tips: 5-1-förlust igen.

70 Rodrigues: Verkar lite förvirrat tycker jag. Åhman står bakom mkt av Djurgården Fotboll och SAIKs sponsortänk och är en person med just det knowhow som Brynäs saknar. Snarast är det väl så att majoriteten av styrelsen saknar den kompetens som behövs för att förstå de beslutsunderlag som dylika konsulter lämnar över.
I debatten här på sidan nämns "ledningen" och "styrelsen" som en enhetlig homogen massa men det finns några enstaka progressiva personer även där.

Till nästa match, bänka Larsson och Kösa.
Globenbesöket denna gång lär knappast bli roligare än det i höstas (1-7).

GD: Analysen beställdes för sent
"Analysen beställdes för sent
[03-01-28]
GÄVLE
Brynäs anlitade kommunikationskonsulten Ronald Åhman för att sondera sponsormarknaden i Stockholm.
Men inte förrän i augusti förra året - månaden innan elitseriestart då beslutet att göra en femmiljonerssatsning redan var taget och budgeten för spelartruppen höjd för länge sedan."

Läs mer om Brynäs svindlande affärer, se länktips!

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF
70 Rodrigues: Tyvärr, av familjeskäl är jag förhindrad. Hoppas för din skull att Brynäs står upp och visar att man vill vinna matchen.

Djurgårdens IF-Brynäs IF
rafalski: Ska du se matchen i morgon???

70 Rodrigues: TACK.

« · 204316 · »