1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777777 inlägg · 7967 ämnen
« · 206793 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
70 Rodrigues: Nu är det 7matcher 21 poäng kvar att hämta många tror du BIF tar???

Lunkan: Ta bort Wahlman från Gavlerinken han är så j-a dryg att höra på.

70 Rodrigues: halvtavla av Ram jo man tackar! Helvetes jävla skit!

0-1, jävla skit, då var det slut nu då!!!

70 Rodrigues: swehockey.se

Lunkan: o Ram i mål
övriga kedjor
Larsson m. Molin o Danielsson jr
Kyrö, Karjalainen o B Danielsson

Lunkan: Skojar du eller, vad har du fått reda på någonstans, kolar du på TV, för mig har det inte börjat fungera än, jävla Canal digital!

3e :
14. ANDERSSON, Adam 2. PETRÉ, Henrik
23. DANIELSSON, Björn 20. KYRÖ, Roger 13. KARJALAINEN, Kyösti

2a femman :
3. JOHANSSON, Daniel 33. LAITINEN, Veli-pekka
21. MOLIN, Ove 38. LARSSON, Jan 11. DANIELSSON, Nicklas

70 Rodrigues: Kvällens 1a femma:
1st Line 7. SJÖDIN, Tommy 5. PEKKALA, Jussi
27. ANGER, Niklas 24. MIETTINEN, Tommi 18. NYLANDER, Peter

Kan det ske ett MIRAKEL ikväll????

Sv: Wennman sågar!!
Huge: Det var ju det med idrottsfysiologi/psykologi den som inte har fattat någonting är DU sen skyller du allt på eskoäventyret är inte det lite billigt??Jag o många andra köper inte det men det är ju vad du tycker och vad du tycker är det inte många i hela sverige som håller med,DU kanske får 2 med dig PUNKT SLUT!!!Men fortsätt du med dina "Dra en säck över hövet inlägg"så vi har någon underhållning över huvudtaget denna säsong för det lär ju Brynäs aldrig visa oss denna säsong.Ja just det nu är det 24 poäng kvar o spela om o 8matcher o jag sa kanske 3 poäng på dom 8 återstående matcherna jag vet tyvärr att mitt tips ligger närmare än dina....... inlägg!!!

Sv: Rädda Brynäs !
RavenLord: Jag skickade ett mail till bästa herr Thornèus i morse och sa åt honom att han fan inte är klok! Skulle det vara bra om Brynäs och Hammarby bytte plats? Skulle inte tro det! Hockeyn behövs i Gävle och Brynäs har många suportrar runt om i landet!
Han snackar skit den där karln!

Hoppas Brynäs kan piska FBK idag nu! Hoppas i alla fall ;)

Patrik Thorneús: Det kanske till om med skulle vara bra om Brynäs bytte plats med ett lag som Hammarby. Landets huvudstad behöver två lag i elitserien
Men skit på dig jävla 08:a är allt jag kan säga till en sån idiot
Så dessto större Staden är dessto fler lag ska det ha sedan hur Hockeykulturen är de är skitsama...Då ser jag hellre att ett norrlag som S:aik eller Björklöven går upp
Som Bandy supporter till SAIK vet man ju hur media har slickat anus för Hammarby dessa år och ur totalt okunniga reportrar på Tv4 har försökt intressera sig men idiotiska reportage och analyser som övriga bandy sverige har garvat gott åt...
Håll er till fotboll ! ! !

Sv: Deadline för övergångar kl 24:00!
Saxat ur AB....Brynäs IF riskerar att åka ur elitserien och många anser att det - om så blir fallet - är en katastrof för svensk hockey.
Inte alls.
Klassiska lag som Hammarby, Skellefteå, Rögle och Björklöven är redo att ersätta. Skriver Sportbladets Patrik Thorneús...

HA HA HA HA HA... Skulle dom där 4 lagen vara klassisika. Dom fyra har tagit 2-sm guld totalt TILSAMMANS dom senaste 50 åren..... Kan inte någon på AB lära den där spolingen lite om sporten ishockey.

Lilljanne: Vi får väl an si!

Lycka till i KS, hursomhelst!

Ska Joakim Lundström få göra sin elitseriedebut i dag?
Tja, om man ska tro Brynäs tränare Gunnar Persson är det inte helt osannolikt.
- Jag har inte bestämt vem som ska stå än. Jag vill sova på saken, säger han inför dagens hemmamatch mot Färjestad.
Saxat ur GD

Man får hoppas för vad har man att förlora ???

Huge: Tyst med dig någon gång!

Wennman skriver det jag påstått hela säsongen och som allt fler börjar förstå. Ge dig för i h-e.

Huge: Wennman är helt glasklar i sin krönika. Inte nån i BIF:s organisation kan förneka hans sanning, även om den är hur tragisk som helst. Skiter i matchen idag, kollar TV istället då slipper man ju åka hem i rena vreden!!!

Snart 1tim tills man ska släpa sig till Gavlerinken men för första gången är det så man tvekar och är nära att skita i det...
Man blir så less på föreningen och allt man läser om hur klubben sköter sig.
De känns som man borde stanna hemma och samla alla krafterna till KS för då är det alla Brynäsares plikt att komma och stötta laget till fullo...

70 Rodrigues: Hur sköööönt vore inte de.

prosten:Hoppas verkligen att du får se en seger!!!

Nu drar jag till Gavlis, se till att ta er dit ni som kan!

Huge: Jag tror att han skriver för att han är lika förbannad och besviken som vi andra brynäsare. Förbannad på stan, organisationen, sponsorer, spelare, ledning, sej själva, varann. Glömde jag nån?

Huge: tippade inte leif boork brynäs näst sist?

ekanus: Du har fattat galoppen fullständigt. Wennman har naturligtvis många rätt men huvudsyftet med aritkeln är förmodligen att ge grabbarna tändvätska inför fortsättningen., annars skulle inte en sportjournalist som anser sig vara seriös uttrycka sig på detta vis.

"Brynäs har ett skitlag på papperet - också"
Jaha, varför hörde vi inget om detta efter försäsongens vinst i Lugano? Seriös journalistik? Morsning....

Om vi skulle hålla oss till årets upplaga så påstår hr W att:
"Jag har ALDRIG sett en sämre upplaga av Brynäs än det trasiga, åldersstigna, stapplande, sega gävlegäng som förlorade mot Djurgården (5-2) i torsdags."

Jag kan upplysa om att lagets uppträdande i höstas mot Djurgården på Globen faktiskt var ännu sämre, så där har han fel.
Nu är det dock inte detta saken gäller.
Några rader om att Eskoäventyret, skadorna och det hårda slitaget på materialet kanske hade varit på sin plats. Detta är nämligen huvudorsakerna till att vi befinner oss i detta läge.

Det är intressant att han och andra drar fram 1996 års upplaga, ett lag som på papperet var klart bättre än årets upplaga, och även flera andra års enligt min mening.
Om man nu hade ett så bra lag 1996, varför åkte man då ner i Kvalserien detta år? Fundera på den.....
Kan det ha vait för att spelet börjat knyta sig, spelarna börjar fundera och man låser sig mentalt? Känns tongångarna igen från i år?
Det är inte säkert att laget skulle ha klarat sig bättre UTAN alla skador och Eskos inträde, men visa mig den som trodde på årets scenario INNAN säsongen.

Eftersom Wennman avslutar sin aritkel med ett par MYCKET kloka ord om Handbollslandslagets insatser och påstådda fiasko så är jag lite förvånad att han inte använt samma analytiska förmåga på
Brynäs insatser som LAG räknat detta år.
Men som sagt, jag tror att hans syfte är att reta upp laget, kan inte få det till ngt annat.

Lilljanne: Jag skulle gett faan i den där sista ölen!

rådbjer:Vi började tappa i 3:e omgången och organisationen har varit dålig i många år! Men att Masken haft en bättre kontakt med Tommy är ju klart som korvspad!

70 Rodrigues: Nu räcker det inte att bara vara kompis med med spelarna man måste våga peta även gamlingarna, tuffa till dig Persson!

Lilljanne: Ocha han tar med sej Pär.

rådbjer: Pår Hallin flyttar till Södertälje SK nästa säsong!

Lilljanne: Om jag någon gång känner mig nere och ser mörkt på framtiden behöver jag bara läsa något av dina inlägg om SSK för att bli på bättre humör. :)

SM-guld inom 5 år!!?! Hoppas vid gud att du har rätt. Du får hemskt gärna ha rätt om att Pelle och Jocke kommer tillbaka också. När det gäller Jocke är jag dock lite tveksam. Han har gjort väldigt bra ifrån sig på sistone och kommer säkert att få ett bra bud från DIF. Det finns också en del långsinta SSK-fans som inte gillade hans övergång till DIF och inte vill ha honom tillbaka.

Vad gäller det nya sportcentret så bygger vad jag förstår hela idén på att kommunen lägger upp en del av pengarna medan resten ska komma från andra intressenter, så det finns gott om möjligheter att det blir en tummetott av det hela ;)

Jag tror det när jag ser det, typ.

Lilljanne: Jo ,men det var ju INNAN ni började tappa o INNAN ni fick en sån dålig organisation, dom har väl kanske inte haft den kontakt med honom som tex Masken haft.

Men Hallin sticker inte,såvida inte TIK sparkar honom men det tror jag inte, han trivs hos oss.

rådbjer: Och Tommy Westlund sa att han ville till Brynäs när han kom hem från NHL!

rafalski:Tyvärr så lär Persson köra på som vanligt med gubbarna! Är övertygad om att Både N Danielsson, Rönnqvist och Mattson presterar bättre än vad Larsson,Karjalainjen och Pekkala gör för tillfället, det är ju beklämande och se hur lite dom uträttar på isen.Det är lika bra att köra med junisarna nu så är dom fullfjädrade när KVALSERIEN kör igång!

70 Rodrigues: Varför sätter du Nylander som avbytare han är juh en av få spelare i brynäs som verkligen kämpar varje match.

Lilljanne: Glöm att Hallin sticker till SSK, han vill stanna i Timrå det sa han efter matchen mot SSK i söndags.

Lilljanne:

Kommunen i Jönköping kan knappast anklagas för att ha satsat en j-vla massa pengar på Kinnarps Arena. Tvärtom så var kommunen "vänliga nog" att låta HV köpa gamla Rosenlundshallen och marken den stod på för 7 mille plus att HV måste ge kommunen istider till rejäla underpriser. Byggandet av KA fixade man själva med hjälp av publiken (5-års biljetter) och näringslivet.

Natten: Som det känns nu så skulle vem som helst vara en förstärkning för Brynäs!!!

70 Rodrigues: Jag tycker det är konstigt att en kille som inte spelat en enda sekund i NHL iår helt plötsligt är ett NHL proffs borde det inte stå AHL proffs men det är klart han har juh spelat hela 8 matcher och i ett topplag som minnesota förra säsongen. Men det är klart att det är en förstärkning för ett lag som SSK skulle även vara det för brynäs.

70 Rodrigues: Kan bara hålla med. I sötälje plöjer kommunen ner 40 milj i en idrottsanläggning som ger nya träningsplaner för SSK. I ö-vik och Luleå och Karlstad och Jönköping har kommunen också satsat en j-vla massa pengar på nya arenor. I Gävle är man bäst i världen på att planera och snacka. Det kommer man nog fortsätta med även när Brynäs är nere i tvåan och harvar.

70 Rodrigues: Jag har börjat misstänka att det inte enbart är ditt fel att dom förlorar :-) Tråkigt att höra att du har problem med knät. Intressant laguttagning du levererar men det blir nog de gamla, trötta spelarna som vanligt.

Angående artikeln i Aftonbladet så kändes det som han hade rätt rakt igenom. En sån sågning kan inte gå obemärkt förbi i Brynäslägret. Nu gäller det hedern.

Den artikeln + att du blir sittande framför datorn föranleder ett optimistiskt tips: 4-2 !

Lilljanne:Det är ju det som gör att man blir så förbannad, en anrik klubb som Brynäs IF SKA spela i samma ekonomiska division som SSK men snart kanske vi inte spelar i samma hockey division heller! Fy fan!

Jag tycker Vennmans krönika är jävligt bra, men samtidigt har han lite kort minne.
Före säsongen haussade han Brynäs rätt rejält. Så det där om att laget på pappret är dåligt kunde han ha strukit.

70 Rodrigues: Brynäs och SSK spelar inte i samma ekonomiska division. Till nästa säsong tar dom hem Pär Hallin från Timrå och Jocke Eriksson från DIF också. SSK kommer att vinna SM inom 5 år. Kom ihåg var du läste det först.

rafalski: Jag kan glädja dig med att jag inte åker upp till Gävle idag, pga att mitt högerknä gick sönder igår(för 10:e gången)! Så i em lär dom väl vinna!

NHL proffset Tony Virta skrev strax före midnatt på för Södertälje SK, fan vad det är deprimerande och se när andra lag förstärker sina lag medans Brynäs inte kan göra ett skit!!!

Brynäs IF-Färjestads BK
Så här vill jag se laget ikväll:

Målvakter: Lundström(Ram)

1:a Sjödin-Mattson Molin-Kyrö-N Danielsson

2:a Laitinen-Andersson Miettinen-Rönnqvist-Anger

3:e Johansson-P3 Jobs-Danielsson-Floberg

4:e Pekkala-Alt Karjalainen-Larsson-Bergqvist

Avbytare:Nylander

Sylf: Vi får hoppas att Persson/Sundlöv tapetserar hela jävla omlädningsrummet med Wennmans krönika, det kan nog tända laget rejält, det har ju fungerat förut när det gällde Anrells krönika om den "stora slakten"!

70 Rodrigues: Jag tror inte ni Brynäsare behöver vara speciellt oroliga för att hamna i allsvenskan med tanke på att Wennman på AB *alltid* har en förmåga att gissa fel när det gäller hockey. Jag tror att Brynäs skärper till sig betydligt om och när det blir dags för KS.

« · 206793 · »