1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777791 inlägg · 7967 ämnen
« · 210538 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Rädda Brynäs !
micke: ...Bring IT on baby såklart...

Engelska och informationssamhället har aldrig varit min starka sida.

micke: Det är klart att Masken är Brynäsare, det vet väl alla. Likväl tror jag inte han rusar hem till gården i detta läge, någon gång i framtiden kanske. Tror att han å Jonas bildar ett bra team i LIF.
Att han annars skulle passa i rollen råder det väl knappast något tvivel om.

Men att få lite friskt blod i styrelsen är väl den chans vi har att påverka bl.a. nytillsättningen av sportchef m.m.
Alltså...några förslag ?

mike66: Jag väntar med spänning... Bring on baby! Ta inte i så du stjälper omkull hela Nolbykullen bara...

mike66:

Självklart. Att en timråraggare kan lära Brynäs lite om hockey är lika naturligt som att en arab kan lära en eskimå att frysa is. Vi är alltid öppna för nya idéer.

prosten: Jag kan ge dig en av mina kandidater till sportchef iallafall... Anders Carlsson. Trots att han för all framtid är avskriven alla framtida uppdrag för BIF pga sitt ofantligt stora judasbrott, dvs jobba för Leksands IF efter en tjänst i BIF, så anser jag att han skulle vara en kandidat. Han är i hjärtat brynäsare och har så alltid varit (trots allt annat han påstår i dalatidningarna. Det ingår såklart i hans jobb, professionell som han är, att påstrida motsatsen). Han har ett förflutet i Brynäs IF, han farfar har t.om varit med om att grunda denna underbara förening i tidernas begynnelse! Han har visat i farmarklubben (LIF) att han har alla de egenskaper som krävs av en sportchef. Så varför inte göra en 180 grader? Brynäs IF "tar" en från LIF! Eller tar och tar, Masken sitter ju bara hemma och väntar på att Brynäs ska ringa så han kan återvända hem till klubben i hans hjärta och fortsätta den ärorika bana som hans anfader en gång var med och började. Om nu bara somliga stofiler inom BIF kunde förnya sig, våga ta nya grepp, vakna upp ur sin koma och "smell the coffé!" så kunde det hända!

westerlind: Får man som utböling komma med ett förslag?

prosten:

Jag håller med dig. Det är imponerande att se alla idéer som alla har, men det är inte många som kunnat föreslå bra kandidater till styrelsen. Själv är jag alltför oinsatt för att ha några förslag, men av det jag har sett så verkar många ha bra insyn i hur styrelsen arbetar.

Nu väntar jag med spänning vilka personer som Brynäs supportrar vill föreslå till Brynäs styrelse.

Har upprepade gånger försökt få namnförslag till styrelsen av alla kreativa personer här på HS......jag väntar.

Sv: Soling skiner
westerlind: Håller med dig till 75% där, för nog håller jag "Vi har bara varandra" den absolut bästa lyriken som komponerats. Sista delen säger allt om vad som är och alltid har varit om oss brynäsare "Vi är alla löv på samma träd, del i det som sker. Det finns en plats dit alla vill färdas. Det bor ett möte i vårt hopp.

Vi har bara varandra, vi har bara varandra... "

F.ö så tror jag att lallande fånar marscherar i bakgrunden någonstans.

westerlind: 5 öl kl 22.57.......inte långt kvar till läggdags alltså ;-O

micke:

Mästare, äntligen är du här. Jag tycker om alla dina låtar. Bäst är nog fortfarande "Vem ska jag tro på?". Men "Själens krigare" är naturligtvis en riktig rökare också. Kärlek.

westerlind: Blyghet har ingenting med nånting att göra. Jag har aldrig fallit i blyga, skämdhet, förskam eller brist på talförhet. Däremot så har jag funnit andra källor att mätta min obegränsade kärlek till, och för, Brynäs IF. Arbetskamrater, vänner, nära och kära har varit ett mångt mycket bättre bollplank att diskutera den enda kärleken. Möjligt, är att jag till sena kvällens timme, är sen i mina svar, men än så länge är även mina sinnen skarpa.

Jag talade f.ö till herren under den mörka höstantiden och han förkunnade att vi inte behöver känna någon som helst oro, ty HAN som skapade världen, universum och allt som finns därbortom är självklart även HAN brynäsare in i själen. Sedan dess har jag alltid en ikon med en bild av messias på väggen vid min arbetsplats som vakar över mig på dagarna. Hur kan vi misslyckas då? Vem som är er frälsare får ni självklart rannsaka ert innersta om, men ett besök till Brynäs Souvenirshops Mediabibliotek är att föreslå.

Jag är ingen, ingen är perfekt, alltså är jag perfekt....

Sv: SSK - Brynäs
Huge:Vi ses på tisdag, men jag föredrar Peugeot 605 T, och då tar vi 3 poäng eller?? Jag tippar 4-2 till SSK!

Huge: Ha ha ok du slipper ;) ( det är det Tierp du tänker på )
Hoppas du får se en ruskigt bra match och att du hejar fram Brynäs till 3 pinnar! Men efter matchen om dom vunnit så flina inte för stort! ( kan blir för trångt i din Fiat ) ( c:

micke: Tack för de orden, sån´t värmer ett gammalt Brynäshjärta..
Tolkar det som att du härmed är back in business igen.

Tomas Hockey: Om Tierp ligger mellan Botkyrka och Salem, så varför inte? ;-)) Om det däremot är det Tierp JAG tänker på så blir det nog lite svårare...
Nästa!! :-)

westerlind: I rest my case.....

Huge:

Nu har jag faktiskt bara druckit fem starköl så än är mina sinnen skarpa. micke sitter själv här och lurar så han kan bäst svara själv, men så här skrev han:

"En 10:e plats och jag är rädd att allt återgår i sina gängse normer igen och att årsmötet som vanligt inte blir välbesökt..."

Om han kan övervinna sin blyghet kan han reda ut det här, men jag är ändå övertygad om att jag som alltid har rätt.

Huge: Väl mött gamle vän :) Jorå, liket lever än. Starkare och mer övertygad än någonsin. Efter att hockeysnack förvandlades till en sandlåda av versalkraxande olyckskorpar så fann jag inget nöje i att längre sprida mina alster här eftersom det ändå försvann i stormen av dynginlägg från de kortnäsda negativisterna och föll för döva öron. Jag har ändå titt som tätt besökt sidan och tar av mig hatten för dig och många andra som alltid hållit förnuftets fana högt på HS!

Nej, AS är ingen garanti att vi kommer tillbaka direkt. Men vi ÄR Brynäs IF och VI ger aldrig upp. Det vissa verkar ha glömt bort är att Brynäs IF ÄR vad VI medlemmar gör det till. Det är inte sponsorers, kommuners eller styrelsers skuld att en klubb går åt helvete, till sist å syvendes är det vi medlemmar som är skuld för det. Och Brynäs IF kommer ALDRIG gå åt helvete eftersom VI är världens bästa medlemmar. VI, älskar Brynäs IF långt mer än vad som är förnuftigt och förmodligen lagligt, och så länge det finns tusen och åter tusen av oss så känner jag ingen som helst egentlig oro. AS är ingen garanti att vi går upp, men vi medlemmar är tametusan det. (mycket flumsnack där, men ibland känns det bra :))

westerlind: Mitt magsår säger att en 10:e plats är att föredra, någonstans långt nere i mitt sadomaschistiska undermedvetna önskar jag en kvalplats. "Den man älskar sårar man"

Sv: SSK - Brynäs
Huge: Kan du komma och hämta mig i Tierp Huge? :)

SSK - Brynäs
Westerlind och jag tänkte ta en tur till Scaniarinken på tisdag för att se våra Tigrar mumsa på lite Kringlor till kaffet.
2 platser finns att fylla i min bil (Fiat).
Några intresserade?

westerlind: Härom tvista de lärde..... :-)

Ett stålbad KANSKE skulle öppna ögonen och ge en näsbränna, , men öppningsfrasen:"Huge: Jag tar hellre kolera" tolkar jag som att en 10:e plats är att föredra.

Var det "Elefant" du sa att du drack, på telefon? ;-))

Huge: Hmm, sa inte micke tvärtom?

micke: Morsning din gamle rinkräv! Long time, no see.... ;-))

Kul att du är tillbaka. Innerst inne håller jag nog med dig, en 10:e plats låter säkrare än en trots allt kval(!)fylld Kvalserie.
Tyvärr så är väl ett stålbad i AS ingen garanti för att vi kommer tillbaka direkt, om det nu skulle gå så långt (Gud förbjude).
Det som jag annars mest förundras över är att just KOMMUNEN inte gör mer för att hjälpa laget, inte minst ekonomiskt. Eller anser man sig redan ha gjort tillräckligt?
Skulle vara kul om man fick en sammanställning på vad/vilka sätt man stöder föreningen...

Huge: Jag tar hellre kolera. Den känsla man hade när man satt på Gavlerinkens läktare säsongen 95/96 önskar jag inte ens till min värsta fiende... Dock, en riktig tankeställare, en näsbränna, är kanske vad som behövs för Brynäs IF:s medlemmar, sponsorer,supportrar, sponsorer och kommun. Ett stålbad i norra allsvenskan en säsong och vi ser då att det vi alltid tagit för givet, inte är det om man inte ständigt är på vakt. Vakt på förändring, förslappning och förgänglighet. En 10:e plats och jag är rädd att allt återgår i sina gängse normer igen och att årsmötet som vanligt inte blir välbesökt...

Lilljanne: Jodå, jag är själv inne i samma tankebanor. Dessutom blir ju serien lite längre och vintern känns härmed inte så lång.
Om uppgifterna nu stämmer så blir detta ju en enorm kick för laget
i en ev KS.
Kvalserien (pest), eller 10:e plats (kolera), det är frågan?

Sv: Niklas Anger!!!
bajenmattias:

Fortfarande sura för att Karlberg inte kom med?
Hardy anser väl att Anger passar bättre in som torped än er "skyttekung".

"Han var i särklass den sämste spelaren i laget.."
Kan du motivera varför du tycker att han var sämre än t.ex Tjärnquist, Rönnquist, Tolsa eller Kahnberg?

Allt är ju relativt. Att vara sämst i ett lag som varit mycket bra, behöver ju inte nödvändigtvis betyda att man är dålig. Det kan vara svårt att lysa i kapp med solen, hur mycket man än lyser, om man säger så....

Huge: Med Soling i laget blir kvalserien bara ett sätt att sanera ekonomin. 5 hemmamatcher x 350.000 kr = 1.750.000 kr. Återstår bara ett sparbeting på 3-6 miljoner till nästa säsong. Framtiden är vår!

Lilljanne: Vill inte förstöra glädjen för dig (Solings comeback),
men jag tror inte att han behöver dra på sig matchtröjan ngt mer i år. Kvalserien, vad är det?? ;-)

Clarence: Din bestämda åsikt var ju också att långtidsskadorna samt Eskoäventyret inte haft ngn som helst inverkan på Brynäs spel i år. Med tanke på detta resonemang så är det väl bara logiskt att ditt resonerande ang Sandlin är lika tokigt....

Clarence: Om du läst vad bl a jag skrivit tidigare så förstår jag inte meningen "Självklart bättre ...", det framgår väl med övertydlighet att jag, Gordo m fl inte på nå´t vis vill behålla det styre(?) som finns i Brynäs idag.
Brynäs är i akut behov av en kunnig, engagerad och aktivt verkande dvs en proffesionell ledning - det gäller såväl styrelse, sportchef som marknadschef!
Resultatet är som gordo redovisat längre ner en stor omsättning och rejält nytänkande! Om du också läst Ekströms insändare med kravet på den sk sportkommitténs avgång så inser kanske också du att föreningens sponsorer också kräver proffesionell ledning dvs valuta för pengarna.
Hela ditt senaste inlägg är inte nå´t annat än ett rejält självmål!

Lilljanne: Med Solings vanliga flyt så så slipper nog Brynäs kvalet ;)

Clarence: Har du egna personliga erfarenheter att arbeta med "Il Profesore"? Om inte, så kan du ju fråga spelare, ledare och annan personal som har haft oförmånen att jobba under denna man. Jag kan lova dig att 90% av alla kommer svara något i stil med "Den bästa istränaren i Sverige men den värsta människan på jorden utanför isen".

Visst, Sandlin kanske var/är en mästare på att analysera spelet och komma på nya övningar. Han kan åstakomma mycket bra med ett gäng oerfarna juniorer. Men som historien visar, att så fort det kommer killar (ofta erfarna) med starka personligheter och egen vilja så slutar det alltid i konflikt, där tyvärr alltid Sandlin fått sitta kvar och den andre fått lämna. Hur många bra killar har inte Sandlin skrämt iväg från BIF och vilken skada har inte det gjort laget?! Killar som Tornberg, Häsen, Masken, Huss och för att inte tala om de som lucky luke rabblar upp. Hovan, Inge Hammarström och Willy Lindström är ju namn som brynäsfansen skriker efter nu. Jag törs säga att säsongen 95/96 var helt och hållet Sandlins fel, då fanns inga ledargestalter kvar på isen i BIF.

Hans sm-guld med Brynäs IF under 70-talet är inte hans förtjänst. Då coachades laget av främst Tigern, men även av andra som Tordan. De gamla hjältarna säger ju själva om den tiden "Inte fan är det någon konst att kunna spela piano om man sitter vid ett självspelande piano". En ung Sandlin skötte upplägget av träningen med det var Tigern coachade laget under matcherna. Sandlin ska ända ha lite beröm för guldet -93, då han gav många unga killar från TG chansen i BIF. Spelare som f.ö Lillis Lövbom och Flygis "tog fram". Någon gång efter BIF:s alla guld på 70-talet fick herr Sandlin total hybris och blev människofientlig. Fick han inte kicken från MoDo och Löven oxå, trots mycket framgångsrika år med dom? Sedan kicken från BIF, LIF och AIK, någon som ser ett mönster?

Efter att guldet -93 och att Sandlin gjort sig av med alla sina "fiender" krävde han ett livstidskontrakt (med fet lön) av en svag styrelse och fick det.

Sandlin är jävligt duktig på att grina ut i tidningarna och försöka få folk att tycka synd om honom, idag så har dock alla inom svensk hockey genomskådat den falska mannen. Det bästa som vår styrelse gjort är att man äntligen sparkade "il Profesore" (även om det kostade multum) så att vår osalige ande försvann.

Hans självbiografi är liksom han själv, total falsk och han lever absolut inte som han lär...

Lilljanne: Det låter ju bra,snacka om nyförvärv!!!Hoppas Brynäs lägger in några träningsmatcher efter elitseriens slut bara så att Soling får känna av matchpulsen oxå!!!

Soling skiner
Är det bara jag som läst dagens Expressen (pappersversionen)? Den bästa brynäsnyheten på 2 år fanns med där. Soling räknar med att spela för Brynäs när kvalet börjar den 19 mars. Se upp, allsvenskar, nu laddar vi om!

74050: Brevet, som jag läste redan i morse, får mej än mer att förstå hur lite respekt personer som Börje Olsson, Håkan Berg m fl i Brynäs ledning har och har haft för flera av dem som en gång i tiden stod bakom de meriter och den ära klubben än idag lever på! Men som jag skrev tidigare, ni som tycker illa om såna som Tommy Sandlin m fl, ni förstår inte Brynäs bästa. Ni får tycka som ni vill, men detta är min bestämda åsikt.

Sv: En vecka kvar till Derbyt
Fan vad sugen man är att se derbyt nu! Jäklar vad roligt om vi kunde knöla till Leksand då så man slipper tänka på Brynäs taskiga läge för några timmar!
Hoppas på en grym tillställning i Gavlerinken!!!!!!!!!

Hur tror ni det går i tisdags matchen mot Södertälje? Hoppas vilan har gjort gott för Brynäs benen!!!

bajenmattias: Och?... fel forum att beklaga sig om laguttagningen till Tre Kronor.

bajenmattias: Ja inte platsar han i Tre Kronor men han slet fram pucken några ggr till sina medspelare som inte förvaltade chanserna på de bästa sätten direkt...sämst vet ja ej om ja kan hålla med om för den där frälunda kedjan med Joel och tolsa fick inte mycket gjort och den kedjan kan de dumpa helt...är nog bara 1a och 2a kedjan som har nå att göra i ett VM (knappt det)

Sv: Vi börjar längst bak !
lindberg: Okej hoppas han får stå nån match framöver och lyckas riktigt bra.

Niklas Anger!!!
Hej som tillfällig gäst i eran gästbok tänkte jag bara skriva en sak!

Vad gjorde Niklas anger i Tre Kronor i Sweden Hockey Gamezzzzz

Han var i särklass den sämste spelaren i laget..

Man kan ju undra vad Hardy har grundat på eftersom han plockat med honom ....

Hur han vara eran bästa poängplockare är svårt att tro!!!!

Inget ont om Brynäs men man m¨åste ju ifrågasätta hans plats i tte kronor!!

RavenLord: Honken vaktade båsdörren i nattens match för rangers,Blackburn vaktade målet..

Clarence: Ja det har vi. En person som oavsett hur bra han varit förut författar ett brev som inbegriper så litet självrespekt kan inte tillföra någon framåtanda. Tips. Läs brevet!

Hugin: Nä, du/ni har väl rätt. En person med 6 mästerskap (1 även i Modo) som tränare på sitt samvete är naturligtvis inget att ha? Inte en rad andra gamla guldgrävare typ Hammarström, Lundström och Lindberg heller, kan jag då konsekvent nog tänka mej att du/ni tycker? Självklart bättre att köra på med dagens styre i klubben. Vi ser ju vad bra det går...

Sv: Försprång i tanke och nadling
65 Selander:
Du är klok, 65:an...

Tordan100: Ja självklart hoppas man :)

lelle70: Tror att det är dessa rader han tänker på!

"- Det ligger inte i vår linje att köpa hem utlandsproffs som är över 30 år. Det är fel tanke, säger Lundquist."

lelle70:
Försprång, lelle!
Strategier...

Något Brynäs inte ens kan stava till...

gordo: Vad har detta me´Hockey att göra???

Försprång i tanke och nadling
Ja, jag vet...fotboll... men Skansen ligger långt framme:

"Djurgården ska, enligt källor, vilja värva en av bröderna Farnerud. Mästarna ville ha supertalangen Alexander, 18, men fick nej av Landskrona som vägrade diskutera en affär med en allsvensk konkurrentklubb.
Pontus Farnerud är bänkad i Monaco och har mist sin landslagsplats. Han är samma spelartyp som Stefan Rehn och börjar öppna dörren mot allsvenskan.
Djurgården har också ögonen mot Tippeligan i Norge där de färska A-landslagsmännen Tobias Grahn (Vålerengen) och Christer Wilhelmsson (Stabaek) finns. De är framtidsmän och heta objekt, troligen lättare att köpa loss än allsvenska stjärnor.
Djurgårdens fotbollsbas avfärdar emellertid spekulationerna kring veteranproffsen Stefan Schwarz, 33 (Sunderland) och Pär Zetterberg, 32 (Olympiakos).
De är inte aktuella för Djurgården.
- Det ligger inte i vår linje att köpa hem utlandsproffs som är över 30 år. Det är fel tanke, säger Lundquist."

(Källa: Expressen 030207)

De har helt klart för sig vad de vill ska hända.

Precis som ett annat bekant lag gjorde för sisådär 20-30 år sedan...

RavenLord: optimism, min vän optimism.Det gäller att tro på något "gött"

« · 210538 · »