1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777929 inlägg · 7967 ämnen
« · 224448 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Brynäs R.I.P
Mats GBG: Hehe, det var mer ett inlägg i diskussionen och inte direkt riktat mot dig :)

Mygel: jag håller på Leksand så du behöver inte förklara för mig hur kvalserien fungerar ;-)

Mats GBG: För att sätta lite press på er oxå så brukar det vara lag som kommer underifrån som går upp oxå.

Sv: sista omgången i SA
gripen66: Dom ska spela mot Mora bla

Mats GBG:Tackar för det.....det var så enkelt som så :)
Inge slutspelsaktigt på slute eller så...
Brynäs öppnar mot Linköping om jag läst rätt nånstans men vet ej om de är hemma eller borta

gripen66: Min bedömning att vi har ett bättre lag än vad ni hade är naturligtvis lite subjektiv, men det känns ändå som om att vår nuvarande situation mest beror på den dåliga starten, ngt vi fått betala dyrt för.
Eftersom det fram till denna säsong så gott som alltid funnits ngt lag som inte riktigt "färgat in", så tycker jag nog ändå att ES fr.o.m denna säsong, aldrig varit så jämn och oförutsägbar som tidigare. Iom att de flesta lag satsat ordentligt utgår jag ifrån att detta även betyder att serien är bättre än tidigare.
Man hade ju hoppats att få ett par träningsfighter mot ärkerivalen inför KS, men nu vete fan hur det blir med motståndet. SSK lär jag ha hört, fast deras motivation just nu lär väl inte vara så värst stor.
(av förståeliga skäl)
Grattis till slutspelsplatsen, det är ni värda efter allt slit (och med lite god hjälp från oss Brynäsare...) ;-)
Vet inte om man skall börja tala om "slakt" inför matcherna mot
Färjestad, men det verkade ju funka för oss -99. Hoppas det funkar lika bra för er...

RavenLord: man möter varandra hemma och borta. De 2 bästa får spela i ES nästa säsong.

Brukar vara lagen som kommer från ES som möts i första omgången...

RavenLord: Det är nog ingen som vet, men rimligtvis gäller det att vinna fler matcher än de andra. ;)

Kan nån förklara vad som gäller nu i KS och hur man tar sig tillbaka till elitserien...är ju inte insatt o van vid detta och de är ju inte som när BIF va ner senast...Är det en enkel serie där de 2 första går upp igen ??

Huge: Jag tror inte LIF av modell 2000/2001 var en bit sämre än BIF nu. Inte heller tror jag att de andra lagen är bättre nu. Däremot tror jag ni har bättre stämning internt än vad vi hade då... med tidernas största hockeyhora Burrakowsky i laget bl a...

Sen har ni oss som varnande exempel också. Man bör kunna lära sig av andras misstag om man är smart. Inte heller det hade vi att gå på...

Vilka ska ni matcha mot i väntan på KS nu? Det blir ju ingen turnering mot "ingemansland" i år efter vad jag förstått.

gordo: Ditt vurmande för P3 som powerforward verkar ha gett resultat. Han har väl varit skaplig i den rollen här på slutet.
Kan kanske behövas då det nog blir en del brunkarhockey framöver (inte ALLTFÖR mkt hoppas man...)
Om Hammarby skulle tvingas gå den långa vägen via Playoff2 så kan nog Huddinge som ev motståndare kunna ställa till lite problem. Detsamma kan nog gälla Sundsvall Hockey visavi Löven, alternativt Skellefteå.
Önskescenariot (på papperet) vore om Bofors och Rögle tog direktplatserna. Återstår 2 platser att slåss om för AIK, Löven, Skellefterå och Hammarby. (utgår från att lagen som gått långa vägen ändå inte räcker till)
Trots de många varningarna (ändå ngt befogade) så tror jag att vi fixar detta med råge. Vårt större djup i laget, jämfört med motståndarna, kommer att fälla avgörandet. Många hänvisar till Leksands problem när de åkte ur men den jämförelsen haltar en aning tycker jag. Leksand hade ett sämre lag, de övriga ES-lagen i botten höll heller inte samma standard jämfört med nuvarande dito. Jag säger inte att det kommer att gå som en dans, möjligen i så fall som en Jenka (för de som känner till denna finska fluga från 60-talet): Fram - back - framframfram.....

gordo: Jag skulle inte ha något emot om Västerås eller Arboga skräller i Play Off till KS. Då får jag nämligen inte så långt att åka för att se Brynäs.

sista omgången i SA
Trodde väl aldrig att sista omgången i SuperAllsvenskan skulle vara intressant för Brynäsare...

Lag i Kvalserien:
Brynäs
Linköping
Hammarby
Rögle
Bofors
Björklöven

Till något helt annat.
Läste förbundsordförande Nilssons ledare online.
Svensk Hockey har en beige ordförande.
Usch.

sista omgången i SA
Trodde väl aldrig att sista omgången i SuperAllsvenskan skulle vara intressant för Brynäsare...

Lag i Kvalserien:
Brynäs
Linköping
Hammarby
Rögle
Bofors
Björklöven

Till något helt annat.
Läste förbundsordförande Nilssons ledare online.
Svensk Hockey har en beige ordförande.
Usch.

Sv: SSK-LIF
gripen66:

Jag tror dock att brynäs fixar det med galans :-)

Är alldeles för bra.. LHC kan lika gärna återgå till sitt skrytbygge som Mora kommer att spela i nästa år... S

Clarence: Vad är det för knasigt med den? Rent spelmässigt är den logisk. En straff ger ju det syndande laget orättvis hjälp...

Men den tillämpas minst sagt sällan. Tur att domaren kunde regelboken till 100%... ;-)

Undrar om jag ska åka till Gävle en match. I LIF-tröja och nåt BIF-attribut.... Nja, jag avstår nog. Men visst hade det varit kul...

Lycka till. Jag lovar er att ni inte kommer att defilera genom det här om ni tror det...

Brynäs R.I.P
Nån som vet redan nu Biljettpriserna i KS ?

Sv: upprop av gd
lindberg: Det låter bra. Hoppas att bla. Arbetarbladet ser det som en utmaning och erbjuder sina prenumeranter samma sak. Gävle är ju trots en ganska "stor" företagar stad, så pengar att skyffla in i laget borde det ju finnas. Frågan är bara varför det inte har gjorts?! Jag tror helt enkelt att inte företgarna i Gävle (som i allt större utsträckning inte är infödda Gävlebor) inser hur viktig Brynäs är för Gävle. Vet man inte vad Gävle är så vet man i alla fall vad Brynäs är. Hockeyintresserade och inte intresserade.
Synd att inte kvalet börjar nu rätt så omgående, när Brynäs har andan uppe!!

upprop av gd
Något med gävleanknytning som vaknat till! "Ett Gävle utan elitserielag i hockey - vi törs knappt tänka tanken."

Man kommer bla att sälja biljetter till kvalserien för halva priset till prenumeranter.

Sv: Brynäs IF-Frölunda
lucky luke: Av inlaggen har pa GB:en later det som om Brynas stod upp riktigt bra mot Frolunda. Med den sedvanliga skadelistan--jag minns inte nar vi spelade med fullt lag senast, var det 1985?--och Frolunda med full trupp ar det ju en bedrift att spela 2-2 efter tre perioder. Det betydde nog mycket att matchen inte gallde nagot, men en pinne mot seriesegraren ar en pinne mot seriesegraren.

Lat oss alla visa Keb hur fel har har angaende medlemsinsamlingen! Jag sag att Huss skrev igar kvall att den ar pa G, och det stammer bra. Huss och jag kommer inom kort att ga ut med information om insamlingen.

KungMartin: Lugn, Lilljanne och du är överens, läs inte inläggen som Berg & Pack planerade budgeten!

70 Rodrigues: matchens lirare i kväll var p3

Lilljanne: Va snackar du om??? FBI??? Har jag sagt nåt om att bocken och orkestern drar in mer pengar till komunen, eller?

Anneli S: Ja jösses, kan det vara möjligt att Tony har upplevt en Brynässeger live.....nu blev jag nästan chockad.
Så sant som du skrev....hoppet finns....

Man får väl gratta Leksand. Men vilken helknasig regel de får 2-0 på ikväll...

sannes: Tack för det. Brynäs har faktist vunnit en gång under ordinarie matchtid då Tony var däe live!! Så än finns det hopp.

Anneli S: Det känns som om Rodrigues skall hålla sig på hemmaplan, då kommer Ni utan problem att spela i Elitserien även nästa säsong men dyker Tony upp...så vete tusan......

Och förresten......Lycka Till i kvalserien!

65 Selander: Vill du att jag ska skaffa fram ett recept? Jag kanske ska försöka få en årsranson direkt så att det räcker till hela supporerklubben?

70 Rodrigues: Du tycker inte att det ska bli kul och spännande att se lite nya platser och så? Jag bävar.....

2-0 till LIF nu efter att ha blivit nerdragen vid tombur och enl reglerna så blir det mål

boldten: Ja och hoppas nu att atta blir friska så att ingen annan går sönder under uppehållet!

Sen j-r blir det 10 omgångar med Cipramil där vi står som vinnare!

Clarence: Som sagt, fortsättning följer den 19:e mars!!!

70 Rodrigues: Så klart det blev nitlott igen. Men hu, va skönt att denna mardrömsserie är slut nu!

Lilljanne: Då är det bara att sätta igång att ladda för KS.
Och imorgon är två till avlagen klara.

Lilljanne: Fortsättning följer med start den 19:e mars!!! Usch vad hemskt!!

14:48 in i 3:e fortfarande 1-0 till LIF
frustrationen ökar i SSK men dom trummar envetet på och LIF skulle nästan ha haft en straff men domaren blundade.

2-3 målet slogs in av Tomi Kallio efter 30 sek av sudden!!!!!

Faaaaaaan va skönt!!!! Helvetesserien är slut!

Lilljanne: 2-3 slut!!!

Lilljanne: Nix han står på isen nästa säsong igen. ;)

Fick man en bonuspoäng för snabba matcher skulle Brynäs ligga tvåa.

Lilljanne: På sommaren är det rätt bra ös. Fin strand o nära till Båstad.
På vintern är det mest hockey som gäller. Visserligen så är det några inneställen som är öppna oxå.

Lilljanne: Soligt på dagarna, ingen snö, trevliga människor eller vi får väl se!

Jag tror att Janne Larsson har gjort sin sista elitseriepoäng.

QP: Vad händer i Ängelholm?

Lilljanne: Då måste P3 återvända till Djurgården först!!!

70 Rodrigues: Har Jonas Finn-Olsson spelat i landslaget så behöver nog inte P3 sluta hoppas.

Lilljanne: Hej du, vi är inte i KS än, det blir klart först i morgon! Men vi kan ju hoppas. VF har vi redan besegrat den här säsongen,
det är väl inget märkvärdigt. ;0) (Vore kul o se er i Ängelholm)

Lilljanne: BP dax!!! Laitinen ut 2 min tripping!

Slutspelstips
Två lag som absolut inte överlever kvarten, vilka de än möter, är Timrå och Leksand/SSK.

« · 224448 · »