1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777993 inlägg · 7967 ämnen
« · 233190 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: AIK, IFKA, IFB & SAIK till Play off
Lunkan: Jo, nu hoppas man ju på AIK och Arboga av egostiska skäl, men jag tror precis som du att att SAIK och Bjärklöven tar sig vidare.

boldten: Ja radiosporten har fel!

Hoppas på gnaget bara av rent egoistiska skäl så det blir 2 BIF matcher i STHLM. Hjärnan säger dock att det blir SAIK och Björklöven.

Hong Kong: Har just kollat in Aftonbladet och Expressen och jag säger bara som så: Radiosporten har ingen koll....

Hong Kong: Jag har titta på länken ovan och där står att högst rankat lag från serien möter sämst rankat laget i playoff 2 och enligt Hockeförbundets ranking är då Skellefteå det högst rankade av kvarvarande lag.

Men det kanske är något annat som gäller, inte vet jag. Jag har bara klurat efter de uppgifter jag har hittat.
Så om Radiosporten har rätt får jag väl be om ursäkt.

boldten: Enligt radiosporten så blir det. AIK-Arboga och Löven-Skelefteå.

varför så lååååååååångt uppehåll
jag blir mer eller mindre galen snart..

Här hemma tjatar alla slutspel i Elitserien och jag jag får inget som stillar min hockeyhungriga hjärna :(.

Fattar faktiskt egentligeni inte varför det måste vara så otroligt många Play Off innan det avgörs, ska hela allsvenskan få chansen att kvalifisera sig eller, då behöver de ju inte ha någon serie alls innan... *muttrar*.. hörs att jag har abstinensbesvär va..

65 Selander: Bofors hade nog en enorm press på sig tror jag. Du vet, måstematch. Såna känner vi igen allt för väl...
För min del får Arboga gärna skrälla en gång till, blir "bara" 8 mil att åka för att se Brynäs spela.

Sylf: På ett sätt vore det bra om det blev Gnaget, vdå kan man glo på Brynäs en match till på sk "hemmaplan"

boldten: Det var som f-n Arboga gick vidare, nu blir polarn på jobbet glad han har spelat i Arboga med Christer Olsson en gång i tiden.

Det trodde jag aldrig att Boga skulle gå vidare annars så var väl dom andra lagen väntade. Måste vara gravstämning i Karlskoga nu
fattar inte hur dom kan klappa ihop på hemmaplan.

LUNDSTRÖM 6: Och? Det högst rankade laget spelar mot lägst rankade dvs Skellefteå mot Arboga, osv...

boldten: kolla länken så ser du hur play offen spelas

Sylf: Det blir ju lite längre att åka till Umeå och Skellefteå för att se Brynäs i KS. Eller du kanske tror att det blir lättare för Brynäs att slå AIK än norrlandslagen?

boldten: Aha,,trodde Löven skulle möta Skellefteå.Det betyder att BÅDE SAIK och Löven kan gå dit......Hellre gnaget.

Sylf: Tror att det är så att AIK möter Björklöven och Arboga möter Skellefteå i playoff 2.

Ulf Lindgren: Ser onekligen ut som om det blir ett till Stockholmslag i KS,kan inte tänka mig att AIK tar stryk av Arboga.

AIK, IFKA, IFB & SAIK till Play off
IF Björklöven—Mörrums GoIS IK 5—3. Löven vidare med 3—2, 5—3.
AIK—IF Sundsvall H 2—1. Gnaget vidare med 2—1, 2—1.
Bofors IK—IFK Arboga IK 2—4 (inte riktigt färdigspelad match). Arboga vidare med 3—2*, 4—2. Skräll i Patriks ögon...okay, i mina också.
Skellefteå AIK—Huddinge IK 4—1. Även Skellefteå till Play off 2 utan skiljematch. 4—1, 4—1 totalt.

Sv: Varför ingen info om truppen & läget
svedas: Man ska väl aldrig säga aldrig, men det skulle va´ en sensation Men med en stark sportchef kanske det kan bli andra bullar på spelarfronten.

Bright: Är det nån som är det i dessa tider?

Sv: Rädda Brynäs !
74050: Tydligen inte.

svedas: Jag säger: Mumma! Sorgligt bara att ingen av dem lär va´ aktuell för Brynäs...

Natten: här är några gästrikar som skulle kunna få komma "hem" igen.

Casselstål, M Lind, J.Johnsson, U Söderström och så kanske Dackell och A.Johansson. Eller vad säger ni?

Sv: Kvalserien
Det blir första gången sen 2000 som Brynäs A-lag spelar matcher i april månad i år...

Ove Milon: saxat från arbetarbladet

I tisdags spelades elitserien klart och fram till måndag har spelarna träningsledigt. Sedan blir det en veckas hård träning med två pass om dagen.
- Det kommer inte att bli två ispass om dagen, men någon form av träning blir det. Sedan hoppas vi då kunna köra några träningsmatcher veckan efter det, säger Gunnar.
Sedan blir det väl några spionresor också, kolla in blivande kvalserie motståndare?
- Ja, vi kommer att se Huddinge mot Skellefteå samt AIK mot Sundsvall. Det är bra att ha ett hum om hur de spelar.
De spelare som varit skadade, är de tillbaka till kvalserien?
- Jag räknar med att Roger Kyrö, Daniel Wågström och Björne Danielsson är pigga då.
Kan Jonas Soling bli en kvaljoker?
- Det är ytterst tveksamt, det har bara gått fem månader för Jonas efter operationen, då ska nåt exceptionellt hända i läkningen.

Tveksam
Jonas själv är tveksam till spel, han vill förstås inte chansa och få en ytterligare skada.
Kommer ni att anlita någon hjälp med det mentala, att få det här med kvalserien som något roligt och inte som något betungande?
- Det har jag inte bestämt mig för än. Men det ingår ju att det kan bli så här, ishockey är inte glamour jämt. Nu ska vi gilla läget och sedan hoppas på det bästa, att vi klarar oss kvar, säger Gunnar.

Lunkan: Det står inget om Soling, Luovi & Wågströn där !! Är det någon som vet om alla tre är ok, eller ????

Sv: Silly Season
Sylf: Jag tror att jag förstår. Vad jag syftade på var;

1. 21:37:57 "Han heter INTE Flygis."

2. 22:12:19 "Detta av anl att jag absolut inte får säga nåt"

Hur det än är hoppas även jag på det bästa.

boldten: Ja,vi får hålla tummarna.

Sylf: Jag har förtröstan och tror på det du säger. Jag hållar alla tummar i världen att det är rätt person för jobbet.

74050: Vilka som inte FÅR jobbet har jag ingen aning om,men dom är nog många.Vilka som däremot tackat nej kommer jag inte att säga förrän det är klart vem det blir.Av den enkla anledningen att dom som jobbar med att hitta bästa möjliga person inte vill att nåt skall komma ut.Den som är på G nu är en MYCKET bra lösning,så hav förtröstan och hoppas på det bästa.

Lunkan: Okej !! Det skall jag göra !! Tack !

74050: Vissa vet mer än oss andra. Låt dem göra det tills allt är klart. Det kan jag åtminstonde acceptera. Det är väl ändå OK att säga vilka som tackat nej eller är ointressanta, för det stör ju inte själva förhandlingarna.

Ove Milon: Gå in på lokalpressen www.gd.se och www.arbetarbladet.se dom skriver om det mesta som rör Brynäs.

Sv: Leksandsstöd
Kessler: Visst är jag trevlig... ;-)

Varför ingen info om truppen & läget
Jag bara undrar varför vi inte får höra något om vad laget gör nu, hur de laddar osv. Kanske Ni i Gävle får info, men via hemsidan är det olidligt tyst om A-truppen. Hur är det med Soling's knä ??? Luovi's bihålor ?? Är Wågström ok ?? Vilka lag möter man under uppehållet för att hålla speed & intensitet ??? Jag tycker det är lite si & så med hemsidan, när det går tungt, eller ???

74050: En tilltänkt har tackat nej och BIF vill väl inte att det ska komma ut hur många som fått erbjudandet innan nån tackar ja.
Den dom förhandlar med nu är en bra lösning, ha tålamod!!!!

Det är viktigare att jobba på spelarna, att dom inte sticker ifrån BIF innan vi vet vilken serie vi ska spela i nästa år.Oroväckande med Daniel.J han har varit en av dom bättre iår. Utan att glänsa så gör nog han sin bästa säsong och hoppas för sjutton att han blir kvar om vi får spela ES i höst.

Sylf:

Hmmm...

Om det är så att du inte får säga nåt. Varför säger du då vilka som inte får jobbet?

Sv: J18
Kingen: Ja det låter verkligen som han kan gå i döden för sitt ord. *ler*.

Sv: claesw's tråd
Jompe:
:-)

gripen66: Ok, jag tror dig väl då. :) Fan du verkar vara trevlig. Välkommen då!
FORZA BIF!!!

Sv: Biljetter
Nanne Grönwall: Fri entré gäller alla som kommer till mellansäsongsmatchen i Gavlerinken. Även SSK:are från Skutskärs Sportklubb, Södertälje Sportklubb, Seattle Snow Kings och den numera nedlagda falangen Sparka eSKo.

I dagens AB (Arbetarbladet, alltsa) avfardar Daniel Johansson ryktena om att han skulle vara klar for Mif. Vilket kanske i och for sig inte behover betyda nagonting, men jag tycker anda att det ar goda nyheter. Johansson ar defintivt en av de spelare vi bor forsoka forlanga kontraktet med.

Lilljanne: Att det inte ryktas om nagra nyforvarv for oss ar jag ganska saker beror pa att vi ju har en KS framfor oss. Vi ska dessutom anstalla en sportchef inom kort, och det vore val dumt av klubben att borja bubbla om nyforvarv innan man har en sportchef vars framsta jobb ar just att utveckla laget.

Annars kanner jag, som Du, precis den dar sunkiga kanslan i magen varje gang man ser hur andra klubbar kan knyta spannande spelare til sig medan vi sitter och tittar pa. Men vi ska komma igen!

Sv: claesw's tråd
65 Selander: Jag kanske skulle kunna hitta nagon rik Hong Kong-kines som blir var nasta storsponsor. Enda problemet ar att laget skulle fa heta Blynas och komma fran staden Gavre.

Vill vi verkligen det?

Sv: Biljetter
Ulf Lindgren: Vad menar du med fri entré till Brynäs - Södertälje? är det för säsongsbiljettsinnehavare (långt ord) eller för alla ?

65 Selander: Det kan jag garantera att vi inte kommer att göra. Måste säga att jag blir lite ledsen när man läser sånt där.

OM det blir av så kommer ni att få stöd av samma typ som det ni hörde på Canal+ mot SSK. Jag kan naturligtvis inte säga att det blir lika frenetiskt som det 8-) - men några nidramsor blir det inte.

Om du inte tror att vi skulle låta bli att göra det av ren anständighet, Kessler, så gör det pga av det enorma "badwill" det skulle ge Superstars OM vi vore så gemena istället då...

Lilljanne: Om 2 elitserielag ska spela om två platser i elitserien, den ena som vinner får den 1:a platsen och den som förlorar får den andra, vad fan ska dom spela för och vem vill se sådana matcher? Sen fortsätter du o säger att blir det nån plats över så kan ett SA lag få den? Skall elitserien utökas med ett lag per år då
och ingen åker ur eller vad menar du.......??

boldten: Jag bara vet det,på frågan om vilka som tackat nej så kommer svaret när den nya sportchefen är tillsatt.Detta av anl att jag absolut inte får säga nåt.

Huge: Fast Lundmark tycker jag nog är en ganska bra analytiker. Jansson kan ju knappt prata, han. Det går ut på ingenting det han försöker säga och han vänder alltid kappan efter vinden i sina omdömen. Nej, tacka vet jag hockey-kommentarerna förr i radion med en annan Jansson som bisittare, Ulf Jansson. Han var verkligen kunnig och bra.

Sylf: Hur vet du det?

Clarence: Se Jonas svar nedan. Som sagt, det är inte minst en ekonomisk fråga. Laget måste ju få in pengar för att driva verksamheten vidare bl.a.
Ang. L-G Jansson kan jag hålla med till 100%. Han kan gärna ta Curre Lundmark i hand, två kålsupare på samma nivå fast i olika medier....

Bright: Du behöver inte oroa dig.Han heter INTE flygis.

« · 233190 · »