1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 778027 inlägg · 7967 ämnen
« · 239830 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: En vecka kvar...
YtseJam: Kolla din historia grabben!!

Mötena i Ängelholm har slutar med solklara Röglevinster!!

Senaste mötet slutade 6-3

Sv: J20
westerlind: Tyvärr fick jag själv förhinder (jobb) men med facit i hand kanske det var lika bra man har redan sett lite för mycket BIF förluster i år. Hoppas på Gnaget till kvalserien nu så vi kan få revanch på kolsäckarna (heja Keb).

Sv: Play off!
65 Selander: Nog blir det trivselfaktor då allt. Man får nog vara snabb om man ska komma in i hallen. Då får jag nog ta att åka med supportrklubben, annars kommer man nog inte in.

boldten: Tror nog att jag får be Arboga om ursäkt snart eftersom jag har kallat dom ett kasst lag. Starkt gjort att spöa skellefteå hemma.

Om nu Arboga går till KS så blir det nog trångt i hallen ca 1400st
snacka om trivselfaktor.

70 Rodrigues: Enligt Radio Västmanland spelade Arboga ruggigt bra de två första perioderna igår. Det hade bar fart på passningspelet ocg bra försvarsspel. Så vi får väl se om de kan rubba SKAIK på hemma plan. Fast publiken där är väl inte så snäll, eller?

Sv: Rykten
Jompe:Klart att det är pengarna som gäller!

Sv: Rykten
Tarvainen listad som "rykte" for nyforvarv till Lulea pa Hockeymagasinets transferlista, men inte som rykte hos oss. Trodde vi lag langt framme med honom? Ar det Sylfs Lag (money talks...) som visar sin kraft igen? Tarvainen ar precis en spelare av den typ vi behover.

Sv: Brynäs - Södertälje
OK da, sa vann dom idag da men det var inte mer heller, men vilket skitspel, det dar haller aldrig i kvalserien, pa onsdag far de stryk, minns var ni horde det forst, och Ramen ar ju hur osaker som helst, fattar inte hur han kunde halla nollan, fattar inte att de inte kan motivera sig mer i en dod traningsmatch med hela 1500 pers pa laktaren, var ar den gamla kraften i Brynas, nej, det gar at skogen gubbar, sanna mina ord, kappratt at skogen, SSK hemma i en traningsmatch, 3-0 bara, avafan, det bar rakt ner i allsvenskan, minns var ni horde det forst...

Brynasandan?

"Man I just love winning, it's like better than losing".
Alvin 'Nuke' LaLusch, baseball pitcher i filmen Bull Durham
(Kevin Kostner, Tim Robbins och Susan Sarandon, en kanonrulle om man ar intresserad av sport)

Ska Brynäs klara en kvalserie så lär dom spela bättre än dom gjorde mot mitt loja och omotiverade SSK. För fan !! Se till att få fart på grillorna. Jag har fortfarande tippat Brynäs och Skellefteå till eliten.....Se till och infria en av dom iaf så jag får se mitt kära SSK närmare än Scaniarinken (Jag bor förfan i Skitskär...ja jag skrev rätt) nästa säsong !!

westerlind: Tack för matchrapporten. Verkar som om ungtupparna glömde bort att spela taktiskt och därmed åkte dit.
Gnaget brukar väl annars vara ganska långt framme i juniorsammanhang fast med tanke på att dom nog hade en del juniorer igång mot Löven idag så borde vi kanske ha vunnit idag.

Kanske Hedberg tyckte det var skönt att slippa svara på frågan om Sportchefsjobbet i Brynäs. Han vill nog inte att det skall komma ut i förtid..... (man kan ju få drömma) :-)

Go´natt

Sv: Det rör VISST på sig....
Beezer66: Nejdå, du är helt rätt ute. Som du säger, många är det inte lönt att diskutera med. Dom har bestämt sig för att allt är svart och då biter inga sakargument, hur logiska dessa än är.

Man kanske är så van att alla svartmålare bara är ute för att just svartmåla, och därför missar man ibland att de inte är helt fel ute alla gånger.

Eftersom du återkom med ett svar så får jag väl ta tillbaka det där med lat...
Observera att betyget "hyfsat begåvad" dock kvarstår. ;-)

Själv är jag lugn som en filbunke (åtminstone på ytan) :-)
Tuffaste motståndaren i kvalet blir nog ändå LHC, som många tycks ha glömt bort, med tanke på allt snack om Löven, SAIK osv..

Lunkan:

Glömde säga det: Tack för tipset, det var skitkul att få se Brynäs igen.

Jag skulle tro det var ca 100-200 åskådare och dessutom i en hall jag inte tidigare besökt, så jag antog att jag skulle vara ganska ensam brynäsare. Men till min förvåning var det oerhört många som höll på Brynäs, säker uppåt en 20% av publiken - fast det är väl i Stockholm de flest BIF-supportrarna bor, eller hur?

Sv: Det rör VISST på sig....
Huge: Jag vill bara påpeka att denna lista med hemvändare var nerklottrad enbart med mitt goda? minne som hjälp. Och eftersom jag anser mig ha mer koll på BIF än övriga ES lag så kan nog den som kollar upp saken närmare hitta minst lika många lirare utöver dessa som jag listat.

Detta skulle placera BIF ännu längre ut på minussidan än övriga lag och därmed omkullkasta din teori om ett litet minus för oss.

Såklart finns det pessimister att häpna över också. En del som mest sprider dynga och inget vettigt annat har att säga. Dessa personer finner jag ingen mening med att debattera med. Jag tror helt enkelt att det inte går föra en normal diskussion med dessa.

Men man skall också komma ihåg att när BIF gör sin sämsta säsong i mannaminne så vore det väl tusan om inte pessimismen tar överhand. Allt annat vore otroligt ologiskt. Av alla dessa pessimister borde det ju i rimlighetens namn också finnas folk som har rätt. Eller tycker du jag är fel ute?

Min mentala status är i dag: Nervvrak men ej utröknad ;-)

Mvh

YtseJam: Det verkar logiskt. Framförallt eftersom vi spelade ut dem rätt rejält när vi mötte dem hemma senast.

Clarence:

Platt fall var det verkligen. Var ikväll där och tittade på AIK-Brynäs i Ritorp, Solna. Jag missade de första 9 minuterna men de hade tydligen varit riktigt bra enligt en av Brynäsledarna, Göte Olsson. Jag hann dock se vårt ta ledningen med 1-0.

Brynäs lag var fyllt av juniorer med A-lagsmeriter, så jag hade vissa förväntningar. Visst, när de emellanåt blixtrade till var det klasskillnad mellan Brynäs artister och AIK hockeyarbetare. Märkligt då att BIF huvuddelen av matchen anföll med blindpass, lyror eller dribblingar från egen blå. Höjdaren var när Brynäs kom 3 mot 1 och yttern som fick passet hade åkt och bytt.

Kan inte säga att någon fick godkänt, men jag gillade Jim Engströms pondus och attityd.

Brynäs borde krossa AIK i returen bara de börjar spela som ett lag. Valfritt TV-pucklag kändes som Tre Kronor idag.

Bland publiken fanns Anders Hedberg, som när jag frågade honom inte var där för nöjes skull: "Absolut inte!". Grämde mig sedan att jag inte hörde mig för om han var sugen på att bli sportchef i en anrik klubb... Annan celeber gäst var Jerry Williams.

Joinzzon: Om Arboga går till Kvalserien så är nog Rögle ett av lagen dom vinner mot på bortaplan, resten kan bli knivigt. Men kul som fan är det!
Gammal Kungsörsbo

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! Vinst mot Södertälje!
Själv klart SM-Guld nästa år ;)

Sv: RESER UNDER KVALET
ANMÄL ER TILL KVALRESOR
RING TORD 026-613708 ELLER [email protected]

Fredag 2003-03-21 19.00 IF Björklöven/AIK - Brynäs IF
Björklöven avgång 10,00
AIK avgång 15,00

Söndag 2003-03-30 16.00 Rögle BK - Brynäs IF
avgång 05,00

Onsdag 2003-04-02 19.00 Linköpings HC - Brynäs IF
avgång 13,00

Söndag 2003-04-06 16.00 Hammarby IF - Brynäs IF
avgång 12,00

Torsdag 2003-04-10 19.00 Skellefteå AIK/IFK Arboga IK - Brynäs IF
Skellefteå avgång 08,00
Arboga avgång 15,00

visa att ni är BRYNÄSARE kom med på seger bussen
Brooklyn Tigers on tur

Nylander
jag måste säga att Nylander var en av de bästa i BIF idag.
Anger, Miettinen och Nyllet är dom enda som får godkänt.

Molin gör ingenting längre. Som det är och har varit den här säsongen så har jag hellre kvar Nyllet än Molin. Nu har ju Molin tre-fyra år kvar på kontraktet men va fan. Man kan ju inte leva på gamla meriter år efter år.

Annars så var det ju kul att Ram höll nollan.

Platt fall för J 20... Det är ju inte kört än men Brynäs verkar få vänta på ett nytt juniorguld. Det var väl 20 år sen klubbens senaste SM. I laget -83 fanns bl a Tomas Sandström och Anders Huss. Är inte helt säker men jag tror Janne Larsson fanns med också.

Brynäs - Södertälje 3-0 i en usel tillställning med petande och pickande men inga tacklingar. Väntat omotiverat SSK och ett tamt Brynäs. Vet inte om jag vill ge några plus till någon spelare. Skulle vara Linkan då som gjorde ett bra jobb med båsdörrs-öppnandet......=)
Det skulle ha varit skoj att se Dragan spela, men han är väl upptagen med andra matcher.....
Vi var väl cirka 8-10 SSK’are sammanlagt i Gavlerinken, utspridda som gödsel på vårkanten.........=)
Gratis var det i alla fall.

70 Rodrigues: yes.Gonatt

God natt alla Brynäsvänner! På återseende!

Sylf: Härligt! Jag har alltid gillat dig!!!!

70 Rodrigues: I stora mängder.

Sylf: Skulle va underbart! Då blir det väl bärs va?

70 Rodrigues: Arboga vann.

70 Rodrigues: AIK har tydligen inte fått stryk av Löven den här säsongen.Kanske får vi bege oss till Hovet nästa fredag.

boldten: Ska försöka fixa det! Det är ju på fredag, så då får ni har överseende om jag slinter på tangenterna.....:-)

70 Rodrigues: Arboga - SKAIK 3-2!

Play off!
AIK-Björklöven 4-1 nu.

70 Rodrigues: Håller med Makkan att matchrapportering var bra! Blir det samma rapportering i nästa träningsmatch?

Makkan: Tack!!!

70 Rodrigues: Matchrapporteringen var med beröm godkänd. TACK !

70 Rodrigues: Junisarna fick pisk. fan.

fick däng....

70 Rodrigues: Brynäs vinenr nog över södertälje iallafall

70 Rodrigues: junisarna verkar få däng...

Hoppas att matchrapporteringen var till belåtenhet?

Arboga-Skellefteå 3-1 pågår

AIK-Björklöven 3-1 pågår

Lilljanne:Då får du komma fram o hälsa!!!

70 Rodrigues: Jag med!

Clarence: Det är nog fan bäst det, för då är man på plats!!!

70 Rodrigues: Grattis till segern, även om det nu var en träningsmatch.
Detta bådar mindre gott för oss Röglesupporters. Sista matchen hos er. Hoppas vi båda är klara då!! ;-)

70 Rodrigues: Hoppas på seger nästa onsdag också.

3-0 SLUT!!! 38-31 i skott! Skotten som avlossades var dock inga projektiler, utan mest fjösare!!!

Lilljanne: Yes!!!

Rams 1:a nolla sedan Moramatchen på försäsongen???

70 Rodrigues: Det ser ut ungefär som säsongen som helhet alltså.

3-0 Bergqvist efter 17:19, ett mycket snyggt mål!

Som nån skrev här tidigare, J20-laget är nog inte så bra som många fått för sig.

« · 239830 · »